Stenose,wie heeft dit ook,en wie is er aan geopereerd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:06

gohya schreef:
Oke thnx. voor de info Electra63. Weet ik tenminste dat áls ik raar ga lopen dat het van de stenose afkomt.
Ik ben heel lang [urge] incotinent geweest door die Hernia in me nek,althans ik denk dat het daarvan is,maar miss. was het wel door die stenose,die toen nog niet ontdekt was.
Ik ben toen wel bij de uroloog geweest,maar die zei dat ik een Spastische blaas had.Nou als dat idd. zo is,dan zou ik nu nog die incontinentie moeten hebben,en dat heb ik al een poosje niet meer.

Ik snap heel goed dat je niet zit te wachten op een operatie,ik ook niet hoor.

Toen ik 4 jaar geleden heel erg hoofdpijn kreeg en raar liep, dacht men ook aan de stenose.
Alleen de chirurg vond mijn klachten niet overeen komen met de stenose. De neuroloog wilde wel dat ik met spoed geopereerd werd aan mijn nek. Uiteindelijk heeft het bijna 3 maanden geduurd en kreeg ik een bijna fatale bloeding omdat het aneurysma (achteraf) weer ging bloeden. Mijn klachten van de hersenbloedingen leken dus heel erg op de klachten van de stenose, daarom werd niet bij mij aan een aneurysma/hersenbloeding gedacht, omdat bekend was dat ik die stenose had en ik behalve heel erge hoofdpijn en raar lopen, geen andere tekenen van een hersenbloeding had. Pas weken later ben ik thuis buiten westen geraakt en met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. N.a.v. dat mijn man vertelde dat ik al weken met ernstige hoofdpijnklachten liep werd een scan van mijn hoofd gemaakt. Daar zagen zij het lekkende aneurysma en oud bloed in mijn hoofd.
Dus door de stenose werden de artsen op het verkeerde been gezet. Ik heb alle geluk van de wereld gehad, dat mijn man net thuis kwam toen ik niet goed werd. Was hij wat later gekomen of had ik in de auto gezeten (ik wilde net vertrekken naar stal), dan was ik dood of invalide geweest. Ik ben de uitzondering dat ik (praktisch) geen restverschijnselen heb overgehouden, al ben ik niet meer zoals voorheen.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is, dat je zeker moet weten dat je incontinentie inderdaad met je blaas te maken heeft en niet met je stenose.

MarChak

Re: Stenose,wie heeft dit ook,en wie is er aan geopereerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:59

Die incontinentie herken ik wel, maar is nu vrijwel over nu ik flink in de overgang ben - gisteren zelfs 2 uur buitengereden zonder problemen ( *\o/* ). Gohya, je bent maar 2 jaar ouder dan ik dus het zou me niet verbazen als dat bij jou ook 'gewoon' hormonaal is?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 14:10

Ik had die incontinentie 3 jaar geleden en ben er nu alweer 2 jaar vanaf.Heb toen onderzoek gehad en het zou een spastische blaas zijn.Ik ben nog totaal niet in de overgang.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:08

Zo plotseling ontstaan en weer overgaan van incontinentie zou dan inderdaad best uit je wervelkolom kunnen zijn gekomen. Gelukkig ben je daar iig vanaf!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 21:14

Idd. MarChak, het kwam van de een op andere dag en is ook weer zomaar verdwenen,gelukkig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:58

gohya schreef:
Idd. MarChak, het kwam van de een op andere dag en is ook weer zomaar verdwenen,gelukkig.

Het kan, dat er tijdelijk een zenuw bekneld zat.
Gelukkig dat het nu verdwenen is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 23:49

Dat denk ik dus ook Electra63, de zenuw die de blaas 'bestuurd'.Ik had toen ook last van me nek,als ik die iets achterover deed,kreeg ik stroomstootjes.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:59

gohya schreef:
Dat denk ik dus ook Electra63, de zenuw die de blaas 'bestuurd'.Ik had toen ook last van me nek,als ik die iets achterover deed,kreeg ik stroomstootjes.

Klopt heb ik ook. Soms is het een tijdje weg en dan komt het weer. Klachten veranderen ook.

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:15

Mijn opa is hier een aantal maanden geleden aan geopereerd, (2 wervels)
Hij kon zijn linkerarm niet meer.gebruiken en het lopen ging ook steeds slechter.
Hij wou in het begin ook niet geopereerd worden.
Uiteindelijk is dit wel gebeurt omdat het hard achteruit ging.
Nu is hij druk bezig met revalideren, weer normaal leren lopen en bewegen.
Het gaat langzaam maar zeker vooruit.
Ons is verteld dat het herstel tot een jaar na de operatie ongeveer doorgaat. Dus we zijn benieuwd.

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 03:30

Bij mij is de stenose 5 jaar geleden ontdekt. Ik had er ook een nekhernia bij, maar deze was op een nieuwe mri 2 jaar geleden niet meer te zien. De pijn is heel wisselend....zo heb ik maanden zenuwpijn en dan is het weer voor een tijdje weg. Mijn neuroloog vindt mij ook nog te jong om te opereren, maar hij denkt wel dat ik er binnen vijf jaar aan moet geloven.
De nachten vind ik een drama. Kan er altijd tegenop zien om naar bed te gaan. Nu dus ook alweer een tijd wakker door de pijn.
Veel mensen snappen het niet. Aan de buitenkant zie je namelijk niks en zie je er als een gezonde vrouw uit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:53

Dat klinkt zó bekend Caro18, dat mensen het niet snappen.Bij mij al helemaal niet,omdat ik gewoon voetbal en paardrij enzo.
Mijn pijn is al een hele poos weg dankzij die Glucosamine pillen! De ergste pijn had ik in mijn rechterarm,dat was echt een hel. godzijdank is die pijn alweer een poosje weg,maar ik moet wel voorzichtig blijven met die arm.

Ik ontkom ook niet aan een operatie hoor,maar zolang ik het kan uitstellen,doe ik dat ook.

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:37

Helaas helpen bij mij de glucosamine pillen niet. Heb ik ook al geprobeerd.
Aan de ene kant snap ik de mensen ook nog wel....ik rijd paard....mest de stallen uit enz. Probeer een "normaal" leven te leiden. De pijn laat ik niet zien...ze snappen het toch niet en ik wil niet zielig doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 12:52

Ik denk dat jij de 'gewone' Glucosamine pillen hebt? je moet Biocell Collageen II & Glucosamine nemen. Díe werken wel,die zijn wel een heel stuk duurder en zijn verkrijgbaar bij een Natuurwinkel.Kosten 60,- per pot met 180 tabletten. Duurt ongeveer 4 weken voor je resultaat merkt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:09

Ik kan echt geen stallen meer mesten. Ik moet sowieso na (zware) inspanning of drukte rusten, maar dat is meer een gevolg van mijn hersenbloedingen. Ik kan alleen op mn rechterzij slapen met een kussen onder mn linkerarm.
Ik heb wel veel baat bij warmte/zon. Ik voel me in de zomer of in een warm land veel beter.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 18:35

Ik heb echt met je te doen Electra63 en heb respect voor je, je kan veel dingen niet meer,je moet altijd oppassen met wat je doet enzo. Lijkt me echt vreselijk! en dan ook nog die Hersenbloedingen erbij gehad.Een mens kan veel ellende over zich heen krijgen,maar tóch wel een gelukje dat de hersenbloedingen je niet fataal zijn geworden. Mijn moeder is er aan overleden,in princiepe was dat wel beter,ze zou als kasplantje verder moeten leven.Dat wil je ook niet,dat is geen menswaardig leven meer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:14

gohya schreef:
Ik heb echt met je te doen Electra63 en heb respect voor je, je kan veel dingen niet meer,je moet altijd oppassen met wat je doet enzo. Lijkt me echt vreselijk! en dan ook nog die Hersenbloedingen erbij gehad.Een mens kan veel ellende over zich heen krijgen,maar tóch wel een gelukje dat de hersenbloedingen je niet fataal zijn geworden. Mijn moeder is er aan overleden,in princiepe was dat wel beter,ze zou als kasplantje verder moeten leven.Dat wil je ook niet,dat is geen menswaardig leven meer.

Je hoeft met mij absoluut geen medelijden te hebben. Ik heb een super leuke (parttime) kantoorbaan, mijn dochters hebben paard in volpension staan. Ik ga mee op wedstrijden of weekends weg lekker naar de Veluwe. Ik wilde dat ik nog kon rijden, maar er zijn veel ergere dingen. Ik heb geen financiele problemen en ik geniet van het groomen en kijken naar mijn
dochters. Soms ben ik weleens gefrustreerd, als ik een middag naar bed moet, na drukte, maar iedereen heeft zijn frustraties. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 19:20

Medelijden is een groot woord,ik vind het erg wat je overkomen is. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:34

gohya schreef:
Medelijden is een groot woord,ik vind het erg wat je overkomen is. ;)

Thanks, maar iedereen krijgt wel zijn portie.
Wel fijn dat jij nog kan rijden en je paarden kan verzorgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 20:28

Daar ben ik ook superblij mee,al kost het me vaak wel veel pijn.
Maar ik heb het er voor over hoor. Je leert ermee te leven en mee om te gaan,met pijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:10

Ja, je verlegt steeds je grenzen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:17

Hier ook stenose/beginnende nekhernia. Lyrica geprobeerd, nu aan afbouwen, misschien dat het iets de pijn verlichtte. Ik zal ooit wel geopereerd moeten worden, want het gaat 'achteruit' en de scans waar 1¼ jaar tussen zat, vertoonden duidelijk verslechtering. Maar zolang ik het uit kan houden...

Sterkte ermee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 22:06

Jij ook veel sterkte Coentjuh.

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:37

Zoals Electra63 zegt, je verlegt steeds je grenzen. Sterkte allemaal en fijne feestdagen gewenst

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 22:42

Klopt helemaal,je verlegt idd. je grenzen. Jullie ook fijne feestdagen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:00

Fijne dagen !