Lenzen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: Lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:04

Negatieve en positieve ervaringen.

Vind het fijn om lenzen in te hebben als je bijvoorbeeld gaat sporten, als je bijvoorbeeld tegen iets aan wil slapen (vliegtuig raam, auto oid) heb je niet last van je bril op je hoofd.

Negatieve ervaring is toch wel het snel vies worden van de lenzen. Moet zeggen dat ik hier zelf ook niet heel netjes in ben, maar heb al gauw een vies lenzen bakje en merk dan wel dat mijn lenzen zelf ook heel snel achteruit gaan.

Een bril is in mijn opzicht ook goedkoper. Ik betaal toch al snel per half jaar best wat geld voor lenzen terwijl ik met 1 dezelfde bril zo 2 jaar verder kan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:11

xBerber schreef:
Ik heb sinds 4 maand harde lenzen. Daarvoor altijd bril gehad.

In het begin is het even naar, kreeg ze ook niet uit maar kreeg daar een zuignapje voor
Ik vind het wel veel fijner, geen last van beslagen of natte glazen van de regen meer.
Wel als er iets in je oog komt is het even lastig, heb nu altijd nog een spiegeltje bij me mocht er iets inzitten etc kan ik ze zo in en uit doen.

Ik vraag me altijd af waarom iemand voor harde lenzen zou gaan ipv zachte lenen. Heb jij daar ook een specifieke reden voor?

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:22

er zijn mensen die geen zachte kunnen dragen, omdat hun ogen dat niet aankunnen, specifieke reden weet ik niet

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:25

jujujujulie schreef:
er zijn mensen die geen zachte kunnen dragen, omdat hun ogen dat niet aankunnen, specifieke reden weet ik niet

OK dat wist ik niet. Als ik de verhalen altijd hoor zou je eerder denken dat harde lenzen niet voor iedereens oog geschikt is dan andersom :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:30

Ideaal!!

Ik draag denk ik sinds groep 7/8 een bril en kreeg in de 4e klas(16 jaar) lenzen, inmiddels ben ik 22 en heb ik er al een aantal jaartjes veel plezier van.
Ik heb zachte lenzen, een pakket voor een half jaar en moet iedere 2 weken een nieuw setje in. Bij de paarden/stof/ed gaat allemaal erg goed, af en toe zit er wel eens een stofje in, maar die knipper ik er altijd vlot weer uit.
Slapen gaat mij ook goed af, gezond is het niet nee. Maar als ik overdag een dutje doe, kan dat prima met lenzen in. En als mijn avond iets anders verloopt dan gepland, dan kunnen mijn lenzen ook prima een nacht mee.
Enkel met werken wil ik nog wel eens last hebben van droge ogen. Ik werk in horeca en het is vaak warm binnen. Als ik een sluitdienst draai, heb ik ook altijd mijn bril en lenzenvloeistof mee. Dan doe ik tijdens het nazitten mijn lenzen uit en bril op.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:30

Hier ook al jaren zachte lenzen. Heb er wel een bril bij, maar daar zie je op een heel andere manier scherp mee.. En als ik die een hele dag op heb, word ik helemaal dronken _O-
Kan heel slecht tegen een bril, om de seconde zit er wel een vetvlek op en als ik ergens niet tegen kan dan is het een vlek in mijn gezichtsveld.

Ik ben ooit begonnen op -0.75 en -0.25 en inmiddels zit ik op -4 en -5 ongeveer met mijn bril en -3.5 en -2.75 met lenzen. En een cilinder.. Ik heb trouwens maandlenzen :j

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:33

Haha dat herken ik wel Ghostattack _O- . Mijn bril zit ook extreem 'ruim' achter mijn oren, krijg daar altijd enorm veel last van mijn bril en nu zit hij heel los en is het te doen. Maar toen ik laatst gedwongen bril op had vanwege ontstoken ogen, voelde ik me wel heel suf. De hele tijd die afzakkende bril op :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:35

Ik heb een bril zonder verstelbare neusvleugels en hij is eigenlijk net een mm te breed voor mijn neus.. Dus na 5 min zakt ie weer richting het puntje van mn neus _O- En de pootjes zijn bij mij ook heel los afgesteld, anders zit het niet lekker :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:37

Ghostattack schreef:
Hier ook al jaren zachte lenzen. Heb er wel een bril bij, maar daar zie je op een heel andere manier scherp mee.. En als ik die een hele dag op heb, word ik helemaal dronken _O-
Kan heel slecht tegen een bril, om de seconde zit er wel een vetvlek op en als ik ergens niet tegen kan dan is het een vlek in mijn gezichtsveld.

Ik ben ooit begonnen op -0.75 en -0.25 en inmiddels zit ik op -4 en -5 ongeveer met mijn bril en -3.5 en -2.75 met lenzen. En een cilinder.. Ik heb trouwens maandlenzen :j

Wow helemaal naar -4 en -5? In hoe veel jaar tijd? Ik dacht dat ik snel achteruit ging van -0,75 en -1,25 naar -3,25 en -3,75 :+

Ik herken dat met die bril. Ging laatst naar huis in de pauze om m'n lenzen uit te doen en bril op te zetten (had nieuwe lenzen in en 1 zat niet lekker), toen had ik dus net mn bril op en ben direct terug gereden naar mn werk met de auto... nog nooit met een borrel op gereden, maar ik denk dat dat ongeveer zo voelt :Y)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:38

Haha, heb ik ook! Hier inderdaad ook geen neusvleugeltjes. Ach, over het algemeen zet ik mijn bril op vlak voor het slapen gaan(en lees ik nog even een boekje) en loop ik er 's ochtends mee naar de badkamer en doe ik na het douchen mijn lenzen in. Dan maar suf :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:39

QuanneH schreef:
Ik heb eigenlijk nooit last van mijn lenzen bij de paarden, dus je kan ze gewoon daar dragen. Hangt denk ik wel een beetje er vanaf of je gevoelige ogen hebt of niet, maar meestal kan het gewoon.
@hamsterfan heb je al zes jaar dezelfde lenzen? :?

Nee joh natuurlijk niet :Y) In een eerder bericht van mij stond dat ik maand lenzen heb, maar ik heb dus al 6 jaar lenzen en daarvan is er nooit iets gescheurd :)

Ik kan wel altijd goed merken dat als ik op stal ben geweest (ik rijd op een manege) en ik daarna thuis kom dat ik flink last heb van mijn ogen. Ik heb geen super gevoelige ogen, maar ik ondervindt daar wel veel last van helaas.. Al hebben ze mij wel positief getest voor stof/huismijt maar dat hebben volgens mij heel veel mensen :=

Waar ik wel last van heb. Als ik lang op bed ben blijven liggen 's ochtends (meestal op zondag) en ik heb een tijdje op de iPad etc gezeten dat mijn ogen daar dan aan gewend zijn. Als ik dan weer mijn lenzen in zet kan ik de hele dag niet lekker kijken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:39

Hier precies hetzelfde ijssnuiver, alleen 's morgens en 's avonds.. Laatst een lange avond opgehad en ermee auto gereden. Geen aanrader :+

Periode van 7 jaar ongeveer Thesserd :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:42

Ik heb sinds mijn 18e zachte maandlenzen.

Ik heb er veel voordelen van; niet steeds vies, beslagen of in de weg met aankleden etc.
Enige nadeel vind in sommige gebouwen de droge lucht, ik kan dan erg last van mijn ogen krijgen. (bioscoop!! := )

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:34

Fijn om al die ervaringen te lezen +:)+ ! En zo te horen is het voor de meeste prima te doen op stal..
Ik krijg dus, zoals ik al eerder geschreven had, maandag mijn lenzen.. En dan kan ik het zelf ervaren hoe het is! Ben benieuwd :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:02

Ik heb nu zo'n 10 jaar lenzen. 1 keer een ontstoken oog van gehad, nooit gescheurd en nooit last van bij de paarden.
Ik heb zachte maandlenzen

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:10

Ik heb nu zo'n jaartje lenzen en daarvoor twee jaar een bril gehad. Ik ben er zo blij mee!
Minpunten vind ik dat je er drogere ogen van krijgt, had ik bij een bril niet. Daarnaast kan het gebeuren dat je ze kwijtraakt of ze scheuren en dat is heel vervelend. In het begin had ik ook last van ze, als ik ging zwemmen of douchen, maar daar heb ik gelukkig geen last meer van. Verder vind ik ze echt super!

Ik heb geen last meer van een vieze of beslagen bril. Ik vind het bij de meeste een stuk vlotter staan, en ik loop niet constant mijn bril omhoog te duwen als trekje. Verder zie je die randjes van je bril niet, en kijkt het fijner dan een bril (vind ik).

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:17

Heb nu 4 (?) jaar lenzen en vind het helemaal fijn. Ik heb nooit een bril erbij gehad maar in 2015 moet er toch echt wel 1 komen, omdat ik anders later pijnlijke ogen ga krijgen.

Lenzen zijn super, alleen zorg als je ze hebt altijd voor dat je dat lenzenbakje bij je hebt. Al een paar keer gehad dat ik dat bakje niet bij me had en dat is niet fijn! :=