Op ieder potje past een deksel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:09

kwita schreef:
nou als iets moet groeien pas dan maar op komt "het "dan ooit wel?

als de ware er is dan weet je het hoe? dat weet je gewoon dat voel je

Je begrijpt me verkeerd denk ik :) Ik zeg niet dat je bij iedere vent moet blijven plakken in de hoop dat het ooit 'de ware' wordt. Dat voel je inderdaad vanzelf wel. Waar het me om ging is dat je moet proberen om mensen niet direct af te wijzen als er iets is waarvan je denkt dat het niet bij je past. Natuurlijk moet je verliefd zijn voor je aan een relatie begint, maar binnen die relatie kun je wel naar elkaar toe groeien, waardoor de dingen die je eerst minder vond helemaal niet belangrijk meer zijn. Snap je?

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:12

Ik vraag me ook af hoe iemand de ware liefde vindt in hun eigen dorp/stad. Niet dat ik er problemen mee heb, maar de wereld is zo groot, toch? :+

Paisano

Re: Op ieder potje past een deksel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:13

Wie zegt dat iedereen zijn liefde in eigen stad vindt? Zeker met internet zijn er tegenwoordig zoveel meer opties :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:13

Afbeelding

:D

Nee zonder gekheid, ik denk dat er voor iedereen wel iemand rondloopt, maar dat er teveel wordt gezocht naar 'de ideale partner'. Niemand is perfect. Ik zie veel in mijn omgeving dat er ook niet de tijd wordt genomen om iemand te leren kennen. Soms blijkt iemand na een lange tijd van vriendschap ineens een stuk 'interessanter' dan je had gedacht :)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:15

Paisano schreef:
Wie zegt dat iedereen zijn liefde in eigen stad vindt? Zeker met internet zijn er tegenwoordig zoveel meer opties :)

Dat zeg ik niet :) ikzelf heb iemand gevonden aan de andere kant van de wereld maar mijn ouders woonden bij elkaar om de hoek. :') Ik vind het gewoon heel apart, haha.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:17

Liezja schreef:
Dat zeg ik niet :) ikzelf heb iemand gevonden aan de andere kant van de wereld maar mijn ouders woonden bij elkaar om de hoek. :') Ik vind het gewoon heel apart, haha.

De andere kant van de wereld, dat is dan weer het andere uiterste! :)) Als je bij elkaar in de buurt woont zal het vast geluk zijn. Maar misschien klikt het juist wel omdat je veel overeenkomsten hebt, uit dezelfde cultuur komt en je op dezelfde plek thuis voelt. Dat soort dingen spelen natuurlijk ook allemaal mee :)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:18

Op ieder potje passen er meerdere deksel :j. Je zal je hele leven mensen tegenkomen waar je een enorme klik mee hebt. De één puur vriendschappelijk en de ander ook op intiem gebied. Dit betekent niet dat als je de ''ware'' hebt gevonden dat dit altijd maar vanzelf gaat en ik denk dat veel mensen dat wel denken. Van goh het is een periode wat minder leuk, dit is toch niet de ''ware'' en gaan dan weer uit elkaar. Terwijl er misschien na wat werk van beide kanten het nog prima werkt, alleen zal je door die donkere periode even heen moeten bijten. Beide partijen moeten dit natuurlijk inzien en er is wel ergens een limiet natuurlijk :Y).

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:18

Ik denk dat er voor iedereen meerdere deksels zijn die kunnen passen, maar dat je die niet altijd tegenkomt.
Net als dat er inderdaad mensen zijn die altijd alleen blijven, tsja ik weet niet of dat echt een keuze is
of dat die persoon gewoon nooit iemand heeft ontmoet waar hij/zij 100% voor wilt gaan.

En dat hoeft zeker niet uit dezelfde stad te zijn, mijn ex kwam uit Portugal
en mijn huidge vriend uit Denemarken (zou ik ze er soms op uitzoeken? :+ )

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:20

Ik geloof in ware liefde als tupperware. Op een potje passen meerdere deksels. Maar sommige deksels raken kwijt, net zoals 1 sok van een paar. Maar ik ben het ook met mijn voorgangers eens, hoe kan je liefde aan iemand anders geven als je niet eerst van jezelf houd? Zelfvertrouwen is in mijn ogen dat wat mensen zo aantrekkelijk maakt....

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:21

Corally_B schreef:
Ik geloof in ware liefde als tupperware. Op een potje passen meerdere deksels. Maar sommige deksels raken kwijt, net zoals 1 sok van een paar. Maar ik ben het ook met mijn voorgangers eens, hoe kan je liefde aan iemand anders geven als je niet eerst van jezelf houd? Zelfvertrouwen is in mijn ogen dat wat mensen zo aantrekkelijk maakt....

Je onderschrift is heel toepasselijk hier :+

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:21

MevrouwtJ schreef:
Op ieder potje passen er meerdere deksel :j. Je zal je hele leven mensen tegenkomen waar je een enorme klik mee hebt. De één puur vriendschappelijk en de ander ook op intiem gebied. Dit betekent niet dat als je de ''ware'' hebt gevonden dat dit altijd maar vanzelf gaat en ik denk dat veel mensen dat wel denken. Van goh het is een periode wat minder leuk, dit is toch niet de ''ware'' en gaan dan weer uit elkaar. Terwijl er misschien na wat werk van beide kanten het nog prima werkt, alleen zal je door die donkere periode even heen moeten bijten. Beide partijen moeten dit natuurlijk inzien en er is wel ergens een limiet natuurlijk :Y).

Dit is ook wel een belangrijk punt, ja! Als je de 'ware' dan gevonden hebt, moet je wel zorgen dat je hem niet zomaar loslaat. Dat dat soms niet makkelijk is, betekent niet perse dat je beter op zoek kan naar een ander. Ware liefde betekent juist dat je er altijd voor elkaar wil zijn, ook als het niet makkelijk is.

Liezja schreef:

_O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:35

Iolanthe schreef:
Ik denk dat er meerdere dekseltjes zijn, dat je gewoon het "type" jongen of man moet tegen komen wat goed bij je past :) En daar zullen vast wel meerdere exemplaren van zijn :D Tenminste, dat is wat ik hoop :+

:j

Ben ondertussen al meer dan 8 jaar gelukkig met mijn vriend, we hebben elkaar ontmoet toen ik 17 was (hij 5 jaar ouder) en hebben dingen als middelbaar-unief, unief-job, nog thuiswonend-eigen huis overleeft, allemaal van die hindernissen waar relaties soms op stuklopen omdat je in andere fases zit. Het belangrijkste is dat je moeite doet om elkaar steeds opnieuw te vinden en, heel cliché, blijven communiceren :D

Maar natuurlijk heb ik in de loop van de jaren ook wel eens andere jongens tegengekomen waar het goed mee klikt (en die op eng veel vlakken op mijn vriend leken :') ). Toch blijf ik bij mijn vriend dat gevoel hebben van "de ware" :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:51

Solleke_Noah schreef:
Het belangrijkste is dat je moeite doet om elkaar steeds opnieuw te vinden en, heel cliché, blijven communiceren :D

Dat is absoluut zo. Als je niet met elkaar communiceert groei je op een gegeven moment uit elkaar. Hoe goed de relatie eerst ook was.

Ik geloof niet in DE ware liefde. Er zijn er vast meer waar het mee zou werken, maar door toeval ben ik dit dekseltje tegen gekomen en tot nu staan onze neuzen nog steeds dezelfde kant op. Voor dit moment is het dus wel de ware, kan alleen niet in de toekomst kijken natuurlijk ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:03

Negerzoen schreef:
[ Afbeelding ]

:D

Nee zonder gekheid, ik denk dat er voor iedereen wel iemand rondloopt, maar dat er teveel wordt gezocht naar 'de ideale partner'. Niemand is perfect. Ik zie veel in mijn omgeving dat er ook niet de tijd wordt genomen om iemand te leren kennen. Soms blijkt iemand na een lange tijd van vriendschap ineens een stuk 'interessanter' dan je had gedacht :)

Eej, wat een na'aper :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:12

Ik hoop mijn liefde in Azië te vinden, ik val namelijk op Aziaten en zoveel lopen er hier niet rond.
Dus hier geen dekseltje te vinden voor mijn potje :')

Maar eerlijk gezegd heb ik de behoefte er ook niet aan. Ik wil geen gezin stichten en ik wil carriere maken dus ik zie het meer als een last om me te moeten binden aan iemand waaraan ik me ga ergeren en me zelfs bij ga vervelen op den duur. Dus ik vind het prima zo :)
Laatst bijgewerkt door chimello op 03-12-14 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:12

MevrouwtJ schreef:

Juist dat! Ik vind dat er tegenwoordig nog maar weinig ''gevochten'' word voor een relatie. Mensen snel opgeven. Maar dat is weer een andere discussie. Er is voor iedereen, meerdere personen waar mee het kan klikken, ook intiem ook vriendschappelijk. En in relatie word je uit eindelijk elkaars ''ware''.

Sommige moeten 3 tot 4 keer liefdesverdriet hebben voor ze de ''ware'' vinden. Andere is het de eerste die blijft... Maar waarom? Waarom zit dat zo in elkaar... dat is eerder mijn vraag.. Moet je bepaalde dingen mee maken waardoor je ''veranderd''? of andere kijk op dingen ziet? Lastig.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:14

Ik denk niet dat er 1 deksel is, maar wel 1 soort deksel. Een type ofzo.
Bij m'n ex dacht ik ook dat dat hem was, en toen ging het uit. Maar ik heb 4 geweldige jaren gehad. Dus geen spijt van dat dekseltje. Nu heb ik een ander dekseltje en ik zie wel hoe dat loopt :) Ik heb geen naïef beeld meer dat we 95 gaan worden samen, maar ik geniet gewoon van elk jaar. Hij is net als m'n ex zorgzaam en lief dus zelfde soort deksel.

Je moet ook niet gaan zoeken. Toen ik helemaal klaar was met jongens, ontmoette ik m'n ex, week later een relatie en duurde vier jaar. M'n huidige vriend was ik ook niet naar op zoek, die kwam even binnenwandelen :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 17:14

IrishCold schreef:
Juist dat! Ik vind dat er tegenwoordig nog maar weinig ''gevochten'' word voor een relatie.

Vergeleken met de tijd dat mensen niet mochten samenwonen voor het huwelijk en scheiden een no-go was?
En hoeveel inzicht heb je daar werkelijk in?

LHlovertje

Re: Op ieder potje past een deksel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:22

ik denk niet dat de ware bestaat en dat je je aan elkaar moet aanpassen.
ik vind dat tieners juist te veel relaties nemen de kans dat het de juiste is, is heel erg klein toch?
zelf ben ik ook heel erg jong maar sommige van mijn leeftijdsgenoten hebben al 7 relaties gehad met verschillende personen. Dat is toch te gek voor woorden? zijn wij mensen van de nieuwe generatie zo dom? want uiteindelijk wilt niemand meer een relatie met je.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 17:35

LHlovertje schreef:
zelf ben ik ook heel erg jong maar sommige van mijn leeftijdsgenoten hebben al 7 relaties gehad met verschillende personen. Dat is toch te gek voor woorden? zijn wij mensen van de nieuwe generatie zo dom? want uiteindelijk wilt niemand meer een relatie met je.

Ik vind het veel, maar zou dit voor jou écht een reden zijn om het af te kappen? Ook al ben je smoorverliefd?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:39

Doubtless schreef:
IrishCold schreef:
Juist dat! Ik vind dat er tegenwoordig nog maar weinig ''gevochten'' word voor een relatie.

Vergeleken met de tijd dat mensen niet mochten samenwonen voor het huwelijk en scheiden een no-go was?
En hoeveel inzicht heb je daar werkelijk in?

Ik zeg niet dat ik daar in zicht op heb. Ik merk dat op uit mijn omgeving. Had misschien wat duidelijker moeten zijn. Excuses hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:19

Liezja schreef:
Corally_B schreef:

Das net zoiets als 'mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen' _O-

Maar zonder gekheid, het is best interessant want op school gaan wij een onderzoek doen naar wat mannen aantrekkelijk vinden aan vrouwen. We kijken dan vooral of ze meer letten op uiterlijk, gedrag of persoonlijkheid. Het is tegenwoordig normaal om te kijken naar uiterlijk of status, terwijl in bijv Afrika een man wordt uitgezocht op zijn beste dansmoves. Omdat hij dan het beste in seks zou zijn. Das toch grappig he :P Misschien moesten we dat in Nederland eens gaan invoeren.... :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:23

Joolien schreef:
Maar zonder gekheid, het is best interessant want op school gaan wij een onderzoek doen naar wat mannen aantrekkelijk vinden aan vrouwen. We kijken dan vooral of ze meer letten op uiterlijk, gedrag of persoonlijkheid. Het is tegenwoordig normaal om te kijken naar uiterlijk of status, terwijl in bijv Afrika een man wordt uitgezocht op zijn beste dansmoves. Omdat hij dan het beste in seks zou zijn. Das toch grappig he Misschien moesten we dat in Nederland eens gaan invoeren....

Ben bang dat er dan weinig overblijven :+
Wat ik heb gezien so far aan jongens + dansen is niet echt geweldig.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:35

Joolien schreef:

Maar zonder gekheid, het is best interessant want op school gaan wij een onderzoek doen naar wat mannen aantrekkelijk vinden aan vrouwen. We kijken dan vooral of ze meer letten op uiterlijk, gedrag of persoonlijkheid. Het is tegenwoordig normaal om te kijken naar uiterlijk of status, terwijl in bijv Afrika een man wordt uitgezocht op zijn beste dansmoves. Omdat hij dan het beste in seks zou zijn. Das toch grappig he :P Misschien moesten we dat in Nederland eens gaan invoeren.... :')

dan kan ik wel stoppen aangezien ik het ritmegevoel van een aardappel heb :')

En ja ik denk dat er op elk potje een deksel past en er ook wel zal zijn maar ik denk dat mensen tegenwoordig te kritisch zijn, als ik soms wel niet hoor wat voor eisenlijsten sommige mensen hebben :oo

En ware liefde? geen idee ik denk dat je sowieso naar elkaar toe moet groeien, en soms gaat dat snel en soms duurt dat een paar maand

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:40

[/quote]

Maar zonder gekheid, het is best interessant want op school gaan wij een onderzoek doen naar wat mannen aantrekkelijk vinden aan vrouwen. We kijken dan vooral of ze meer letten op uiterlijk, gedrag of persoonlijkheid. Het is tegenwoordig normaal om te kijken naar uiterlijk of status, terwijl in bijv Afrika een man wordt uitgezocht op zijn beste dansmoves. Omdat hij dan het beste in seks zou zijn. Das toch grappig he :P Misschien moesten we dat in Nederland eens gaan invoeren.... :')[/quote]

Haha dan maar een zak over de kop of het licht uit? ;) Ik vind zelfvertrouwen aantrekkelijk, misschie wel net zo veel als humor en net zo belangrijk.... Aantrekkingskracht. Maarja een man MOET ook groter zijn dan mij.... Ben maar 1.70 maar die combi schijnt toch best lastig te zijn. Of ben ik dan nu te kritisch?... Ik vraag het me oprecht wel eens af.... Ben al bijna 5 jaar vrijgezel en ben genoeg " op pad" om mensen te ontmoeten....

Maarja, heb ook verschillende keren van mannen opmerkingen gehoord als " je bent onbereikbaar", je ziet er "te zelfstandig uit" en meer in die trant..... Doe ik niet bewust nie.... :(