Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:38

Esther_ schreef:
Heb ik ook gehad, totdat ik mijn eetpatroon omgooide. Eet nu zo'n 2 jaar, voor 90% suikervrij. Val 's-avonds nooit meer op slaap op de bank en kan 's-ochtends goed mijn bed uit.

Hier ook, hoeveelheid slaap hangt samen met eetpatroon.
Overigens heb ik standaard in de wintermaanden meer slaap nodig dan in de zomermaanden.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:44

Hier nog iemand die pfeiffer heeft gehad en nu meer slaap nodig heeft!
In het middelbaar was ik altijd wakker voor mijn wekker.
Sinds ik pfeiffer heb gehad slaap ik het liefst zo lang mogelijk..
Ik had toen trouwens ook B12, vitamine D en ijzer te kort.
Op die moment was ik precies nooit uitgeslapen en dat gevoel is wel weg.
Maar ik merk zeker dat ik nu meer slaap nodig heb dan daarvoor.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:45

Ik heb ook veel slaap nodig, liefst minimaal 10 uur. Ik kan zo meer dan 12 uur slapen en dan ben ik nog kapot. Pfeiffer heb ik schijnbaar al als kind gehad, dus dat kan je dan niet nog een keer krijgen. Mijn slaaptijden zijn wel wisselend, maar ik kan zo tot 11/12 uur s ochtends blijven slapen, ook al ik al om 9 uur s avonds in bed lig.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:52

Pion schreef:
Esther_ schreef:
Heb ik ook gehad, totdat ik mijn eetpatroon omgooide. Eet nu zo'n 2 jaar, voor 90% suikervrij. Val 's-avonds nooit meer op slaap op de bank en kan 's-ochtends goed mijn bed uit.

Overigens heb ik standaard in de wintermaanden meer slaap nodig dan in de zomermaanden.

Mijn eetpatroon is al flink aangepast.. O.a. geen gluten en melk, er is niet veel meer aan aan te passen.
Zonder suiker functioneer ik dus niet, eet jij wel brood? Want daar kan ik dus weer slecht tegen.

OdiEtAmo

Re: Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:18

Ik eet over het algemeen speltbrood :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:33

Heel herkenbaar om half negen ben ik vaak al zo moe dat ik mijn ogen maar dicht doe..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:37

Ik heb ook wat slaap nodig, ik kan best wel een keertje 6 uur slapen en dan goed functioneren..
Ik ga vaak rond vast tijdstip naar bed en sta ook nooit later dan 9 uur op, als ik vrij ben.

Maar over het algemeen heb ik toch wel 7,5-8 uur slaap nodig, anders ben ik ook gewoon moe..

Vader van mijn vriend slaapt soms 3 uur en dat is voor hem al genoeg.. :+

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:39

Hier ook, ik functioneer het beste na 11u slapen. Doordeweeks echt onmogelijk, dan slaap ik gemiddeld 8-9u, dus na dag 3 ben ik echt een zombie en raak ik mijn bed niet meer uit.. := In het weekend is het altijd schade ophalen, en soms slaap ik dan 15-16u aan 1 stuk.. kruip dan wel altijd ook vroeg m'n bed in, zodat ik nog iets aan mijn dag heb. :)

heb het al altijd, en ik maak er ook geen probleem van. De laatste 3 weken waren al heel druk voor mij, nauwelijks slaap en hele drukke dagen. Na verschillende keren 'uitslapen' is het nog niet uit mijn lijf, dus daar moet ik wel nog iets op vinden, want het is heel lastig. :=

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:44

Ik functioneer ook het beste als ik een uur of 9 geslapen heb :). Gelukkig hoef ik doordeweeks nooit echt vroeg op te staan (rond half 9) en op zaterdag om 8 uur. Dat scheelt echt veel, gaat veel makkelijker :) Hoewel ik op vrije dagen vaak wel wat langer blijf liggen.
Klokje rond slapen doe ik ook wel eens in het weekend, heerlijk!

Ik heb het altijd al gehad, dat ik wat meer slaap dan gemiddeld nodig had. Geen idee waarom, de rest in mijn familie heeft het verder niet.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:47

Herkenbaar! Ik heb alle onderzoeken wel zo een beetje gehad en mij uitslag was gewoon, jij hebt meer slaap nodig. 9-10 uur per nacht.
Wondermiddel voor mij is wel de wake-up light in de winter maanden. Zo sta ik veel makkelijker op en kan iedereen me gewoon wat vragen in de morgen :Y) .

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:59

Ik slaap eigenlijk altijd wel zeker 8 uur per nacht, van 22.00 uur tot 06.00 uur.
Vaak val ik rond 20.00 a 21.00 uur al op de bank in slaap. Ik kan ook nooit fatsoenlijk een film (af)kijken, heel irritant. Maar wat ik nog vervelender vind is dat als ik ergens op bezoek ben of we hebben bezoek, ik dan rond die tijd al zit te knikkebollen!
Uitslapen kent mijn lichaam niet, die is standaard iedere ochtend om 06.00 uur wakker.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:01

Ik heb ook veel.slaap.nodig. Mijn vriend en ik grappen wel eens dat wij later eerder naar bed gaan dan onze kinderen. Mijn vriend is bakker en staat elke dag rond 3.45 op en ik moet om 5.45 op. Gaat prima zolang ik om half 10-10 uur in bed lig. Mijn vriend slaapt smiddags meestal ook nog een uurtje (of twee).
Wat ons wel.helpt.om overdag fitter te zijn is Rhodiola Rosea slikken.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:03

Ik dacht dat ik de enige was....
Vooral in de winter maanden ben ik niet uit bed te krijgen, ook al lig ik er om 20.30 al in!
Maar ik heb dit sinds kleins af aan al wel, dat ik veel slaap nodig heb.
toen ik klein was dachten ze dat ik ziekte van pfeiffer had, maar dat bleek niet zo te zijn. Want ik was zo moe dat ik niks meer kon. Wat het wel is geweest is een raadsel. Nu gewoon genoeg slapen en gezond eten helpt ook al heel wat.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:09

Hier ook iemand die veel slaap nodig heeft ! Al een paar keer laten nakijken maar geen duidelijke oorzaak te vinden! Probeer wel veel structuur in te brengen maar merkt gewoon dat de maandag zo naar het weekend altijd drama is!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:21

Pion schreef:
Esther_ schreef:

Dit scheelt bij mij ook enorm veel! Ik eet sinds een paar maanden minder suiker, minder geraffineerde producten en oliën, geen zuivel meer, en veel meer vers fruit en groente en fruit/groentesmoothies, (en vlees eet ik al jaren niet) en ik voel me een stuk beter! Waar ik normaal na een werkdag om 9 of 10 uur het bed in kroop ben ik nu nog helemaal niet moe, en ik ben dan standaard tussen 6 en 7 weer wakker.. en dan kan ik overdag ook de hele dag door gaan.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:10

Ik heb ook minstens 9 a 10 uur slaap per nacht nodig en heb ook pfeiffer gehad in mijn pubertijd (zou er een verband zijn? :P )
Het stomme is dat ik tegelijkertijd ook een slaapstoornis heb, waardoor ik in mijn kindertijd soms maar een kwartier per nacht kon slapen en nu vaak ook nog hele nachten wakker lig.

Voor iedereen die nog een puber/tiener is en die moeilijk uit zijn bed kan komen en 's avonds niet moe word, dat is heel normaal!
Ligt allemaal aan je hormonen en de veranderingen in je lijf, komt dus vanzelf weer goed :)

http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven ... rs-slapen/

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:17

Hier nog een! Heb minimaal 8 uur slaap nodig anders ben ik de volgende dag een stuk minder fit. In het weekend slaap ik ook makkelijk het klokje rond!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:22

Hier ook eentje die chronisch moe is door een niet werkende schildklier. (misschien eens daarop laten prikken)

Bij ons gaat de wekker om 05.20 dus dan ben ik wakker en ga er ook maar uit.
Ik werk van 07.30-16.00 uur en ik lig meestal tussen 20.00-21.00 uur in bed (meer richting 20.00 dan 21.00 uur) _O-

Ik heb die slaap gewoon nodig omdat ik anders niet functioneer.

Maar omdat dit je ritme is ben ik in het weekend ook altijd vroeg op.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:24

Heel herkenbaar!
Ik slaap het liefst rond de 10 uur, dan functioneer ik op mijn best.

Als ik een dag stage heb gehad (pabo), dan kan ik rustig 12 uur slapen of om 18:00 al in slaap vallen.

Vitamines zijn goed, geen Pfeiffer oid dus je er gewoon lekker aan overgeven.

Heerlijk leven toch? Dat je lekker lang kan slapen? Sommige mensen hebben juist moeite met slapen :)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:30

Ik slaap het liefst ook rond de 9-10 uur :j.

Mijn wekker gaat doordeweeks om 07:00 uur. Ik kan de klok zetten op 9 uur dat ik wat vermoeider begin te worden, om half 10 denk ik goh wil toch wel slapen en om 10 uur rol ik lekker mijn bedje in. Ik kan nog veel eerder slapen, maar ik weiger. Dan heb ik helemaal geen leven meer na mijn stage :Y).

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:38

Ik heb dit ook gehad.. Nu staat gelukkig vast dat mijn zware vermoeidheid komt door mijn allergie voor huisstofmijt (die is zo extreem dat mijn immuunsysteem zo hard aan het werk is dat ik moe word)
Werkelijk alle tests gehad voor ziektes enz. Moest bijna elke week bloedprikken.
Ik sliep zo'n 15 uur op een dag, en dan was ik nog moe :o gelukkig gaat het met de medicijnen nu ietsje beter, maar nog steeds ben ik continu moe.. (Gelukkig niet zo erg meer dat ik direct in slaap val :+ )
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 03-12-14 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:41

Ik heb het zelf ook, veel mensen zeggen ook altijd dat ik mij niet zo moet aanstellen en dat 8 uur prima is, nou minimaal 9 hier hoor, liefst 10 en idd soms ook echt klokje rond.

Vroeg opstaan is een hel voor mij, helemaal in de winter, ben dan ook extreem gevoelig voor winterdepressie.

Ik ben verder kerngezond(op wat overgewicht na) dusja, het zal allemaal wel haha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:25

Nou. .. ik heb mijn bedje al aangezet en duik er mooi zo in. ...

Dus ik zou zeggen. ... Slaap lekker hihi

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:45

Ik kan ook slecht tegen weinig slaap.

Door de weeks ga ik om 21.30 naar bed en mijn wekker gaat om 06.15. Ik ben dan wel wakker en val 's avonds om 19.30 niet in slaap. Maar op vrijdagavond ben ik zó moe, dat ik het liefste om 22.00 mijn bed in duik en zaterdag tot 10.00 slaap.

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:51

Yes,ik ben niet de enige! Ik ben sochtends ook erg moe ookal slaap ik optijd. Soms heb ik rond 4 uur echt een dipje en kan me ogen dan amper houden. Het weekend heb ik meestal ook echt nodig om bij te komen.. Dit had ik eerder nooit zo erg! Ik hou dit topic even in de gaten. Pfeiffer heb ik 5 jaar geleden al gehad. Misschien dat het ook aan de tijd van het jaar kan liggen?