Niet normaal kunnen snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:05

Ik heb er gelukkig geen last van, alles behalve. Misschien ook omdat ik altijd alles kon krijgen wat ik wou en hoeveel (hoe bedoel je verwend).

Je zou het in een bakje kunnen doen en de rest weer terugleggen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:07

Collie2008 schreef:
Fruit blijft dan gewoon liggen hoor en dan ga ik alsnog snoep halen :+

Dan zou ik toch eens verder kijken wat suikerverslavingen betreft. Als je werkelijk liever op pad gaat om snoep te halen dan gewoon gezond te snoepen, is er toch meer aan de hand dan enkel het gebrek aan discipline.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:07

Ik haal ook altijd snoepgroentes in huis. Ik dwing mezelf dan voordat ik chips mag eten bijvoorbeeld 2 paprikaatjes op te eten, of 4 of 5 tomaatjes. Op deze manier krijg ik sowieso wat gezonds binnen, en is er al wat honger weg. :)

Ayasha
Blogger

Re: Niet normaal kunnen snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:09

Werken aan je zelfdiscipline. :+
Imo geen typisch vrouwenprobleempje. heb er nl totaal geen last van. Ik kan wel heerlijk schransen maar als ik genoeg heb, heb ik genoeg. Er zijn imo geen tips voor, het is nl heel simpel: voel je dat je genoeg hebt dan stop je met eten en leg je de zak weg.
Hoe wil je daar tips voor krijgen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:10

Klein verpakkingen helpen bij mij wel :)

Maar misschien is dat meer omdat ik nog flink wat wil afvallen. Om die knop om te zetten was het boek van Mieke Kosters eigenlijk wel genoeg...

Het is niet erg dat het af en toe gebeurt. Maar elke zak die je open trekt hoeft niet leeg... Ik deed het wel met tum tum. Nu heb ik mini verpakkingen.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:13

Probeer ipv snoep andere dingen te eten! Gedroogd fruit(rozijnen,vijgen,banaan,appel), vers fruit, dadels, noten etc. Dit werkt bij mij wel, als ik dit soort producten eet ipv snoep, heb ik er ook minder zin in. :)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:14

Of misschien heb je tekorten?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:17

Ik heb dat ook....
Ool met maaltijden gevolg ik word nu echt dik. Bah....
Moet er echt wat aan doen maar ik ben mevrouw zet niets door....

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:19

Bij m'n ouders had ik dat ook heel erg, die hadden altijd wat in huis.
Nu haal ik gewoon minder.
En als we wat hebben gaat het er helaas nog rap doorheen.
Maar dan heb ik t iig met vriend gedeeld

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:26

Voor mij niet herkenbaar, heb mijzelf wat dat betreft retegoed onder controle.
Wel een man met overgewicht die dus geen zelfdiscipline heeft.
Ik help hem daarbij, door hem ietwat in de gaten te houden ongemerkt en als ie te ver gaat even attent maken.
Dit heb ik een lange tijd gedaan (wou hij overigens ook zelf), en hij heeft zich nu beter onder controle.

Ook chipszakken hebben wij vervangen door de kleine uitdeelzakjes, werkt veel beter.
Sinds we dat doen en hij heeft een keer een grote zak chips, kan ie daar dagen mee doen.

Hoe staan jullie eventuele partners hier tegenover?
Manlief heeft mij zo'n beetje gevraagd of ik hem ietwat wilde sturen, dat heb ik gedaan en soms nog, maar natuurlijk niet zo streng.
Hij mag van mij gerust wat snaaien, maar de grens, dat is belangrijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:31

Als je man dat gevraagd heeft, waarom dan niet? Als het hem helpt, samen zijn is toch voor elkaar zorgen? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:34

Bij mij helpt het om te lezen hoeveel calorieën er in zitten. De lust vergaat me compleet wanneer ik zie dat die zak chips 1100 kcal bevat :+ Ik neem dan een bakje en dan moet het ook genoeg zijn, wil immers geen varken zijn.
Verder, afgezien van eventuele te korten, is het toch echt een kwestie van zelfbeheersing. Schijnbaar is het leegmaken van de zak toch belangrijker voor je dan afentoe er van genieten. Je bent immers niet dik of ziek, dus waarom zou je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:01

Hmm heb tijdje een afkick gehad van suiker maar nu weer verslaafd :+ , grr klote verslaving kcal doen me niks het moet op ><

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:19

Ayasha schreef:
Er zijn imo geen tips voor, het is nl heel simpel: voel je dat je genoeg hebt dan stop je met eten en leg je de zak weg.
Hoe wil je daar tips voor krijgen?

Nou, dat kan nog best ingewikkeld zijn :P Niet dat dit bij alle mensen in dit topic (of bij TS) per se zo is, maar eten kan een volwaardige verslaving zijn (dit wordt wetenschappelijk ook onderbouwd). Fysiek ervan afkicken is redelijk makkelijk, maar mentaal afkicken is wat anders. Net als bij bijv. een drugsverslaving: vaak is men in korte tijd fysiek afgekickt, maar blijft toch terugvallen vanwege het mentale aspect. Eten is vaak een manier van coping, om spanning af te laten vloeien bijv. En bij een eetverslaving heb je dan nog de moeilijkheid dat je niet geheel kunt stoppen met eten, om te overleven zal je altijd voedsel tot je moeten nemen. Even ter vergelijking: tegen een drugsverslaafde kun je ook niet zeggen: neem een beetje, maar laat de rest liggen, is een kwestie van zelfbeheersing!

Ik heb helaas de gouden tip niet... Inderdaad, haal het gewoon niet in huis en ga boodschappen doen op een moment dat je verstandig bent (geen honger hebt :P ). Maar hoe je je dan moet beheersen als je het wél in huis hebt... Mij helpt het inderdaad ook wel om de calorieën te lezen, maar dat vooral in de winkel. Eenmaal thuis: verloren zaak :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:32

Ofwel: de enige tip indien gewoon een schop onder je kont écht onmogelijk is, is naar een psycholoog gaan omdat je een food-junk bent. Drugsverslaving is nog wel iets heel anders imo. Denk dat het overgrote deel in dit topic gewoon 0 zelfdiscipline heeft.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:39

Ja precies, naar een psycholoog gaan als het echt een probleem is.. dat je bijv. je gewicht niet kan handhaven, totaal geen controle hebt, continu eetbuien hebt zelfs nadat je allang misselijk bent, etc.

Ik denk ook niet dat de mensen in dit topic een eetstoornis hebben. :)

Ik vind zelf een drugsverslaving wel in dezelfde categorie vallen, wanneer het een echte eetverslaving is tenminste. Ik ken verschillende mensen die hele winkelwagentjes leegaten aan chips/koekjes/etc, meerdere keren per week, en die daardoor over de 150 kilo gingen. Het kan echt heel heel heftig zijn. Maar dat is verder niet zo relevant voor dit topic misschien :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:43

Ik zal mezelf duidelijker maken; Drugsverslaving is iets heel anders dan met een gebrek aan zelfdiscipline kampen wat imo voor het overgrote deel in dit topic geldt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:49

Ik had het ook altijd. Kan mezelf af en toe nog weleens laten gaan maar over het algemeen lukt het nu prima. Gewoon omdat ik tegen mezelf zeg dat ik x per dag mag, en niet meer. Inderdaad een stukje zelfdiscipline (die bij mij op andere punten ook sterk verbeterd is gelukkig).

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad, ik ken het gevoel dat het een oncontroleerbare verslaving is erg goed helaas.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:51

Oooo zo herkenbaar!! Ik koop echt niets meer want anders moet het ook op. Wat ik doe is dat ik op zaterdag wat lekker voor me zelf haal. Op is op. Verder mag ik niets meer. Ik moet zeggen zo is het wel te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:54

Op vrijdag avond eet ik zak wortels ipv chips , maar ik kan me makkelijk misselijk eten geen probleem denk ik .. Vandaag kilozak chocolade kruidnoten gehaald helft is al leeg , erna nog ijs en noodles en alles snaaien en maar door :o . Maar ik verwacht mijn menstruatie elk moment

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:57

takkie_muis schreef:
Op vrijdag avond eet ik zak wortels ipv chips , maar ik kan me makkelijk misselijk eten geen probleem denk ik .. Vandaag kilozak chocolade kruidnoten gehaald helft is al leeg , erna nog ijs en noodles en alles snaaien en maar door :o . Maar ik verwacht mijn menstruatie elk moment

Kijk en dat is de fout die ik ook maak(te): "ja maar ik ben/wordt ongesteld". Als je die excuses blijft maken dan blijf je ook eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:58

imd schreef:
takkie_muis schreef:

Kijk en dat is de fout die ik ook maak(te): "ja maar ik ben/wordt ongesteld". Als je die excuses blijft maken dan blijf je ook eten.

Klopt zat op de goede rit maar ben ontspoord , erg klote ik stel me steeds teleur en ga dan maar weer eten. Weet dondersgoed wat ik wel en niet eten mag

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:00

Viscieuze cirkel is dat: je voelt je niet fijn dus ga je eten dus voel je je minder fijn dus ga je eten, etc. Balen, en ik ken het :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:02

imd schreef:
Viscieuze cirkel is dat: je voelt je niet fijn dus ga je eten dus voel je je minder fijn dus ga je eten, etc. Balen, en ik ken het :(

Ja pff en dan bijna hele dagen thuis zitten , heb nu weer trek gevoel.. Moet me zien in te houden tot 6 uur

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:06

Haha zoveel mensen herkennen zich hierin dat het dus eigenlijk doodnormaal is! De mensen die wel 1 kunnen eten en de rest wegleggen zijn juist heel abnormaal en gek :P

Ik heb het heel erg met chips. Ik koop dus ook maar 1 zak per week op de vrijdag en die gaat vrijdagavond op. Voor de andere dagen heb ik rijstewafels als ik hartige trek heb. Werkt prima!