Je zou het in een bakje kunnen doen en de rest weer terugleggen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Collie2008 schreef:Fruit blijft dan gewoon liggen hoor en dan ga ik alsnog snoep halen
Ik neem dan een bakje en dan moet het ook genoeg zijn, wil immers geen varken zijn.
, grr klote verslaving kcal doen me niks het moet op >< Ayasha schreef:Er zijn imo geen tips voor, het is nl heel simpel: voel je dat je genoeg hebt dan stop je met eten en leg je de zak weg.
Hoe wil je daar tips voor krijgen?
Niet dat dit bij alle mensen in dit topic (of bij TS) per se zo is, maar eten kan een volwaardige verslaving zijn (dit wordt wetenschappelijk ook onderbouwd). Fysiek ervan afkicken is redelijk makkelijk, maar mentaal afkicken is wat anders. Net als bij bijv. een drugsverslaving: vaak is men in korte tijd fysiek afgekickt, maar blijft toch terugvallen vanwege het mentale aspect. Eten is vaak een manier van coping, om spanning af te laten vloeien bijv. En bij een eetverslaving heb je dan nog de moeilijkheid dat je niet geheel kunt stoppen met eten, om te overleven zal je altijd voedsel tot je moeten nemen. Even ter vergelijking: tegen een drugsverslaafde kun je ook niet zeggen: neem een beetje, maar laat de rest liggen, is een kwestie van zelfbeheersing!
). Maar hoe je je dan moet beheersen als je het wél in huis hebt... Mij helpt het inderdaad ook wel om de calorieën te lezen, maar dat vooral in de winkel. Eenmaal thuis: verloren zaak

takkie_muis schreef:Op vrijdag avond eet ik zak wortels ipv chips , maar ik kan me makkelijk misselijk eten geen probleem denk ik .. Vandaag kilozak chocolade kruidnoten gehaald helft is al leeg , erna nog ijs en noodles en alles snaaien en maar door. Maar ik verwacht mijn menstruatie elk moment
imd schreef:takkie_muis schreef:Op vrijdag avond eet ik zak wortels ipv chips , maar ik kan me makkelijk misselijk eten geen probleem denk ik .. Vandaag kilozak chocolade kruidnoten gehaald helft is al leeg , erna nog ijs en noodles en alles snaaien en maar door. Maar ik verwacht mijn menstruatie elk moment
Kijk en dat is de fout die ik ook maak(te): "ja maar ik ben/wordt ongesteld". Als je die excuses blijft maken dan blijf je ook eten.