Het leed dat.. Verkouden zijn heet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Het leed dat.. Verkouden zijn heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:02

Ik zou vandaag met m'n vriend "even" op en neer naar Duitsland rijden, om spullen op te halen voor mijn webshop. In totaal ben je zo'n 5,5 a 6 uur aan het rijden en je bent een half uurtje bezig met het ophalen van je order. Het is dus wel gezellig om dan samen op roadtrip te gaan, want het is nogal een lange saaie route ;) Maar hij vond me zo sneu vanochtend, met m'n sexy stem en m'n vieze geluiden van snot en slijm, dat hij alleen net in z'n eentje is vertrokken. Aan de ene kant wel lekker dat ik nu even rustig aan kan doen (ik had vannacht ook amper geslapen), maar ik vind het zo sneu dat hij dat hele eind nu in zijn eentje aan het rijden is. Naja, van de week maar even extra lekker voor hem koken :D

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:04

DarkShines schreef:
Herken dat helemaal MevrouwtJ. Ik moet ook altijd even neusspray-afkicken na m'n verkoudheid. Maar zover ben ik nog niet, waar ik ben, daar is mijn neusspray ook :')

Ik werk vandaag maar een dagje vanuit huis. Inmiddels is het hoesten ook begonnen en door het neus ophalen krijg ik last van lucht dat er ook weer uit moet. Niet zo prettig voor mijn collega's ;) En nu kan ik tijdens de middagpauze even plat gaan liggen een half uurtje. Hoop dat het snel weer over is want dit is niks.

Haha ja tijdens de verkoudheid is m'n neusspray mijn BFF :=

Ahhww wel lief van je vriend Joyce 2 <3 Die verdiend vanavond een lekkere knuffel met snot.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 10:05

Ik gebruik niet vaak neusspray.. hier loopt t al flink :').

Jeetje CkaudiaHS! Hoe komt t?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:48

MevrouwtJ schreef:
Ahhww wel lief van je vriend Joyce 2 <3 Die verdiend vanavond een lekkere knuffel met snot.

:= Daar zal hij vast heerlijk van gaan genieten!! O:)

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:52

Ik gebruik geen neusspray := Ik had laatst ergens gelezen dat door je neus te snuiten je neus steeds erger verstopt gaat zitten. Als je je neus niet snuit zal hij steeds verder opengaan. Ik heb toen dus mn neus een tijd niet gesnoten en oliebol, het hielp *\o/*

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:58

ik ben al 11 weken verkouden... ;(

ik heb een neus-maagsonde en daardoor ben ik chronisch verkouden omdat door de sonde mijn slijmvliezen geïrriteerd zijn.

Neusspray mag/kan ik niet gebruiken (ook ivm zwangerschap) en snuiten kan ik maar amper omdat de sonde
dan steeds beweegt waardoor alles nog geïrriteerder raakt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:14

Ik heb werkelijk geen idee.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit niet verkouden ben geweest.
zelfs zomers last van.
heb denk ik een zeer slechte weerstand ondanks dat ik gezond eet

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:42

Pfft ClaudiaHS wat verschrikkelijk! Ik vind een verstopte neus echt super vervelend. Heb je het nooit laten testen?

Oh bah directlady :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:47

Ik ben sinds afgelopen zondag snotverkouden :=

Normaal heb ik een doosje tissues naast mijn bed staan. Vannacht sliep ik bij m'n vriend. Dus ik wilde op een gegeven moment een tissue pakken, maar ik was niet thuis natuurlijk :+ Dus ik viel half uit bed en toen stootte ik keihard m'n hoofd tegen de kast. _O- Kan er ook nog wel bij.
Ik kan overigens m'n neus niet snuiten. Maar hier geldt het niet echt dat je neus dan steeds verder open gaat hoor. :+

Hebben jullie ook altijd dat je ogen onwijs gaan tranen als je zo superverkouden bent? Er zijn al zoveel mensen geweest die vroegen of er iets is, omdat het net lijkt alsof ik ineens in tranen uitbarst haha.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:01

Ook ik meld me! Sinds gisteren aan het snotteren terwijl de temperatuur hier nog rond de 20 graden ligt. 1 nacht onder de 15 graden gezakt en het is raak. Elke winter heb ik het weer, maar ik heb het meestal de hele winter lang, non stop. Ben er inmiddels zo aan gewend geraakt. Maar fijn is anders. Heb de proppen papier alweer in mijn neus hangen, tot grote hilariteit van mijn vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:57

Ik ben gelukkig nog gespaard gebleven nu, maar ik vind verkouden zijn echt het vreselijkste wat er is. Ik kan niet door mijn mond ademen (dan raak ik in paniek), dus ook bij mij is de neusspray mijn BFF als ik weer eens aan de beurt ben. Meestal ben ik (gelukkig) na een week weer de oude.

Snuiten is heel slecht voor je, je duwt daarmee ook het snot in je holtes waardoor je de kans op voorhoofdsholteontsteking enorm vergroot. Door neusspray te gebruiken slinken je slijmvliezen, wat je holtes ook 'schoon' houdt. Dus mij zul je niet zien snuiten tijdens een verkoudheid :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:16

Niet snuiten? Dan zit het snot tot aan mijn kin!

Warboel ik ga er ook van tranen. Moet zeggen dat ik het vroeger erger had dan nu maar nog steeds lopen soms ineens de tranen over mijn wangen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:19

Nope, ik haal altijd mijn neus op. Door de neusspray kan ik meestal vrij goed ademen en blijft het snotteren beperkt :P

Wel ook altijd veel last van traanogen de eerste dagen, vreselijk. En iedereen die je dan tegenkomt: 'heb je een oogontsteking?' GRRR

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:28

Ik ben altijd standaard in het najaar verkouden die dan altijd lekker door blijft sluimeren de hele winter door. Verbazingwekkend genoeg was ik nog niet verkouden geweest, en dan begin deze week kwam het.. Dacht ik! Ben maar twee dagen verkouden geweest, hoppa er is dus nog hoop :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:32

Gister liepen de tranen echt om het kwartier over m'n wangen :')

Ik kan m'n neus niet snuiten, weet niet waarom maar ik kan het gewoon niet. Nooit gekund :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:47

:wave:

Ik meld me ook!

Ben sinds Zondag (avond) flink verkouden, en last van m'n longen (maar hoest niet).
Heb het soms echt de ene moment ijskoud en daarna weer bloedje warm en daarna weer ijskoud.
Gisteravond zo koud gehad terwijl ik een dikke trui aan had, dikke sokken en een Sjaal om had,
had het nog steeds ijskoud. :=

Ik gebruik sinds gisteren Neusspray met Zeezout.......Het helpt niet! (soms wel, en dan inene niet)

Had gisteren het gevoel dat ik last van mn rug/schouderbladen had, klopt dat wel met verkoudheid?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:50

Ja, dat heb ik ook altijd met verkoudheid, last van spieren in m'n bovenrug. Dat trekt dan lekker naar m'n nek en schouders....

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:51

Dat heb ik dus echt NOOIT gehad..

Maar de Teambuilding van vorige week Dinsdag was 't begin van de verkoudheid,
we gingen in een diepvries van -5 met sneeuw enzo.. Maar dat slaat wel flink op je longen zeg! :oo
Heb daar nog een beetje last van.. :=

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:56

ik ben ook al snotverkouden :brr: .
ik had zaterdagnacht een drinkfles naast m'n bed staan.
wil ik even gaan drinken omdat ik een zere keel had gaat dat kreng niet meer open _-:(

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:02

Dit leed is me tot nu toe nog bespaard gebleven. Beterschap allemaal!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:25

ik ben ondertussen ook gepromoveerd naar kots misselijk. mijn verkoudheid begint telkens meer op een griepje te lijken:(

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:48

Jep, de verkoudheid heeft mij ook te pakken. Alweer... %)
er lijkt een soort ritme in te komen. 4 weken verkouden, waarvan de eerste week heel erg en daarna nog 3 weken een beetje snotterig, en dan weer 4 weken beter, dan weer 4 weken verkouden enz..
ik heb denk ik niet zo'n goede weerstand.
gister keelpijn gekregen en vandaag dus snotverkouden, hoofdpijn, oorpijn, rugpijn, spierpijn. alles doet pijn.
hoop dat het dit keer sneller over gaat want ga volgende week een weekendje weg met mijn vriend en ik wil dan eigelijk topfit zijn :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:02

MevrouwtJ schreef:
Pfft ClaudiaHS wat verschrikkelijk! Ik vind een verstopte neus echt super vervelend. Heb je het nooit laten testen?

Oh bah directlady :(:)

ik nog nooit wat laten testen eigenlijk.
ik zou ook niet weten waarop.
Ben er zeg maar aan gewent om altijd verstopt te zitten :=
Maar lastig is het soms wel.
Ik ga eens googlen.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:02

ja hier ook een die verkouden is -O-

Sinds vrijdag keelpijn, sinds zondag aan het snotteren.
Inmiddels is mn reuk en smaak volledig weg, en kan ik niet meer door mn neus ademen. Ik loop dus heel de dag charmant met mn mond open. :+
Waardoor mn lippen nu ook mega droog zijn.

De ene niesbui naar de ander, en een oog die continu traant. Ik zie er echt op mijn best uit deze dagen. :)
Door de verstopte neus ook nog eens knallende koppijn.

Wat ik las op internet: een gesneden ui naast je bed. haha ik slaap al 3 dagen naast een ui, ik ruik toch niets, maar of het helpt?

Veel beterschap iedereen!

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:12

Ruby1995 schreef:
Vreselijk dan zit je zelf zo hard te sniffen terwijl ik me normaal er dood aan erger. Vind het nog steeds heel irritant maar kan even niet anders haha.

haha heel herkenbaar! Erg me altijd dood aan mijn altijd snotterende collega.
Nu ben ik zelf de grootste snotter!

maar wat zijn sommige hier lang vetkouden zeg. :(
Beterschap!