Hoe jezelf warm houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:09

Misschien elektrische dingen aanschaffen. In bed gebruik ik elke avond een elektrisch dekentje. Het is ter grootte van een kussen ongeveer en daar leg ik altijd mijn voeten op of onder. Je hebt ook elektrische handschoenen en echte voetenwarmers :P . Daarnaast heel dik aankleden. Ik ben zo'n krent dat ik ook maar 1 kachel tegelijk in huis aan wil doen (het is wel maar 40m2) en voor ik ga slapen gaat de kachel altijd uit. Ik zit dan wel vaak met pantoffels en een thermoshirt onder m'n fleecetrui en dan soms nog een fleecekleed om me heen :o

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:10

Dimple schreef:
En welke tijd leven jullie?? :o

Alleen houtkachels? Geen CV? Hoe komen jullie aan warm water voor douchen dan etc?

Bezuinigen?

Dat is op zich niet zo vreemd hoor.
Wij wonen hier ook praktisch midden in het bos, hier ligt geen gasleiding.
De dichtstbijzijnde geloof ik op 10 kilometer van hier..heeft dus niks met bezuingen van doen.

Koken op flessengas, een van onze buren heeft het warmwater ook op flessengas of tank.
Een andere buurman heeft een houtgestookte CV, waar ook zijn warm water over gaat.

Enig nadeel, als die in de zomer in bad wil moet ie eerst een half uur stoken eerdat ie warm water heeft :+

Anoniem

Re: Hoe jezelf warm houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:52

Mishandeling vind ik ook een beetje zwaar woord. Je moeder zal het heus niet opzettelijk doen of het verkeerd met je voor hebben. Maar echt gezond is het natuurlijk niet. Je moet toch kunnen leren thuis en niet al je energie kwijt zijn aan jezelf warm houden.

Als je haar uitlegt dat het wel heel lastig is om je huiswerk te maken als het zo koud is en dat het invloed heeft op je schoolresultaten, misschien dat ze dan van gedachten verandert? Of misschien als je mentor van school het aan je moeder uitlegt?

Laatst was onze CV stuk en was het "maar" 15 graden in huis. Ik had meteen al koude vingers en koude handen, ondanks mijn dikke trui en warme sokken. Je had me moeten horen klagen! :oo Dus ik heb bestwel bewondering voor je dat je het volhoudt zo!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:47

Je kunt dan bezuinigen op hout maar je eet weer meer om je zelf warm te houden. Je hebt je energie voor andere dingen nodig en om eerlijk te zijn vind ik het niet echt heel gezond klinken.

Dat is niet rot bedoeld, maar meer uit zorg voor jou zeg maar.

Wij wonen in de polder, uiteraard wel aangesloten op gas etc, maar heel veel dingen zijn ook niet zo denderend geregeld (slecht bereik met mobiel, laaaaaangzaaaaam internet, niet iedere provider van tv/radio is hier aangesloten, deze keuze is beperkt) Maar geen gas hebben.........daar moeten die bedrijven toch voor zorgen als Nuon? Of ligt dat anders? Ik bedoel...........we leven niet in het stenen tijdperk toch?

En zo'n electrische deken kost 20 euro bij Marskramer. Wij hebben een klein binkie hier wat een koukleum is (boven geen verwarming aan) en die vindt het heerlijk.

Beneden de boel op 19.8 en als het koud is dekentje om je heen of 30 minuutjes de open haard aan (op gas)

Waar woon je ergens als ik vragen mag?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 15:55

Geen gas? Ik denk dat er nu een miscommunicatie is. :D
Het is hier verder prima geregeld hoor, goed internet, gasaansluiting etc etc. We hebben alleen geen 'huisverwarming' als het ware, maar we hebben oldschool houtkachels. Hout erin, aanmaakblokjes, lucifers en lekker stoken maar.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:06

Ik bedoelde bij Sassy :')

:D Sorry!

Maar die electrische dekens zijn nog steeds lekker hoor! :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:07

Nayomie schreef:
Hout erin, aanmaakblokjes, lucifers en lekker stoken maar.

Precies dat, gewoon doen dus ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 16:14

Op dit moment kook ik letterlijk van woede dus laat die kachel nog maar eeeeeventjes uit, hihi. :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:31

Ik vraag me af wat je moeder dan wel een gepaste tijd vindt om de kachel aan te zetten... idd, Zuidlaardermarkt is geweest, het is bijna December en met de temperaturen die jij beschrijft is het gewoon niet te doen om daar nog gewoon lekker in huis te zijn. Het is toch van de zotte, van alles maar moeten aantrekken of zelfs in bed blijven zitten omdat je anders zowat onderkoeld raakt? En als je eenmaal koud bent kan je eten of doen wat je wilt, je zult dan eerst je core temperatuur weer omhoog moeten zien te krijgen voordat dat effect gaat hebben... en daar heb je warmte van buitenaf voor nodig. Dus een kachel.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:39

Ik vind dit niet normaal hoor. Ik zit overdag alleen thuis en dan zet ik nu maar af en toe de CV aan als ik het echt te koud heb. Maar dit jaar is de temperatuur nog niet gezakt onder de 17,5 graden. En dan zit ik op de bank met een of meedere fleecedekens, lange pyjama, sokken en sloffen en mijn badjas aan. Heb net de verwarming weer op 20 graden gezet.

Maar het verschil is dus dat ik zelf kan kiezen of de verwarming aan gaat of niet. En dat het hier minder koud is in huis. :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 21:38

Goed nieuws! De kachel kan weer zijn dienst gaan bewijzen. :j

Ondertussen wordt het wel kouder in mijn slaapkamer. Vanochtend tikte hij al de 7 graden aan. Nu heb ik er nog een stel extra dekens overheen gegooid. Heb het vannacht koud gehad doordat ik gisteravond heb paardgereden.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:59

Kun je niet zelf nog een elektrisch kacheltje kopen voor op je slaapkamer? Heb ik ook, als we in de woonkamer de houtkachel aan hebben. Heel fijn dat ze weer aan mogen. Als ze ze weer uit wil doen kun je ook in protest gaan, gewoon in bed blijven liggen en "ziek" zijn. :o

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:03

Dat werd tijd met deze kou! Mijn god, het is niet uit te hpuden buiten, laat staan binnen zonder kachel.

Ik vervloek m'n vader al als hij de cv niet van 15 naar 20 zet 's ochtends. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 22:04

Froukje1993 schreef:
Dat werd tijd met deze kou! Mijn god, het is niet uit te hpuden buiten, laat staan binnen zonder kachel.

Ik vervloek m'n vader al als hij de cv niet van 15 naar 20 zet 's ochtends. :')

Jeetje, dat is bijna tropisch, maar wel lekker wakker worden. Zo kun je tenminste nog uit bed komen. :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:07

Koukleum alom hier, dus ik vind 15 echt wel heel koud als ik m'n bed uitkom _O-

En een elektrisch dekentje voor in bed? Dan slaap je heerijk warm maar is de rest van je kamer geen sauna aan het worden.