Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Dat betekent veel eiwittem eten, dat zijn namelijk de bouwstenen van de spieren. Dus goed veel eten, maar wel gezond. Als je spieren en pezen etc al wat sterker zijn kan je altijd nog gaan hardlopen. Dan kan je lichaam dat allemaal net iets beter aan.
muziekje erbij en gaan
Wel klagen maar alleen maar smoezen en uitvluchten verzinnen.
Maar sport ondertussen wel gemiddeld 4x per week in de sportschool en daarnaast rij ik nog 2x in de week paard. Sommige weken gaat het wat minder soepel dan andere, maar ik probeer het sporten altijd te behandelen als tandenpoetsen; dat doe je immers óók elke dag en daarbij denk je ook niet na of je er wel zin in hebt of niet. Sporten vind ik nog steeds niet leuk, ook niet na 15 kilo afgevallen te zijn, maar het is inmiddels wel iets wat er gewoon bij hoort. Maar goed, mijn doel voor sporten was ook niet het leuk te gaan vinden, maar ik wilde een betere conditie en me beter in mijn lichaam voelen. Daar heeft het sporten zeker bij geholpen.
Waar het op neerkomt; het zou denk ik al heel veel helpen als je eerst voor jezelf bepaald wat je doel nu eigenlijk is. Dat doel kan best én meer bewegen, én afvallen zijn, maar voor je verder kan bepalen wat je daarvoor moet doen is het handig om je doel duidelijk voor ogen te hebben.
).
.
) Daar een fitnessschema laten opstellen, resultaat gericht. Dat ik ook zag wat er gebeurde. Ze werken daar met sleutels voor de apparaten (soort usbstick) en hartslagmeters waardoor de meeste toestellen al zo voor je worden ingesteld en je naderhand precies kunt zien hoeveel calorieen je hebt verbruikt (werkt heeeeeeeeel motiverend
) Krijg ook om de zoveel weken een bericht om met één van de instructeurs te overleggen over mijn schema (veranderen/ zwaarder /Niks veranderen
) Eventueel met conditietest en wegen/vetpercentage.
is wel zo belangrijk voor de gezelligheid
) Na callenetics, blijven hangen bij pilates (enorm goed voor het paardrijden) en momenteel 3x in de week bodyboxx (boksen, maar dan alleen sparren tegen de handschoenen). Kijk er nu alweer naar uit dat ik morgen weer mag..
) en dan vervolgens maar blijft doortikken om weer een rond getal te krijgen in de minuten

) Janneke2 schreef:Contra Hermelijn: ik eet de laatste paar jaar vrij veel noten, ik koop ongeveer twee kilo per week.
Toch ben ik afgevallen.
Het is geen simpele optelsom en calorieën tellen is ook niet nodig: ik trainde mijn alvleesklier door nuchter te bewegen, low in carb, veel plantaardig eiwit, zoals avocado, cacao en noten. Ik viel af met een tempo van plm een kilo per maand.
Er is dus geen enkele reden om dit soort gezonde zaken te laten staan. (Wel heeft het zin er niet te veel koolhydraten bij te nemen ...)