Zorgverzekering 2014 - 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:19

Ik zit nu nog bij Aevitae. Ik was rond de 107 euro kwijt voor basis verzekering, standaard eigen risico en 750 euro tandarts. Wil graag weer hetzelfde.. Wat ik nu vind is allemaal rond de 130 euro.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:19

Plien91: weet ik, ik doelde op de aanvullende verzekering, staat er een beetje ongelukkig.
Bij sommige zorgverzekeraars vergoeden ze aanvullend namelijk wel fysiotherapie behandelingen, ook de eerste behandelingen, en bij bijvoorbeeld de FBTO begint het sowieso pas vanaf de 21 behandelingen met vergoeden, tenzij het chronisch is. In ons geval zou het zeer ongunstig zijn om de eerste 20 zelf te moeten betalen en wij zouden er baat bij hebben om juist de eerste behandelingen aanvullend vergoed te krijgen! :)

Student DSW is maar 108 euro per maand en zit echt ontzettend veel in de dekking, dus dat is erg fijn.
De basis met top aanvullende verzekering is 126 per maand en die hebben een 100% vergoeding voor de meeste tandarts behandelingen (zoals gaatjes vullen) zonder een maximum aan bedrag, wat ook erg fijn is. Wat ze verder vergoeden aan tandartskosten is ook behoorlijk wat en staat heel duidelijk vermeld.
Ook zit er een rechtsbijstandverzekering in.
Ik ben eigenlijk pro Amersfoortse, maar hierdoor ben ik wel aan het twijfelen.
Ik wacht alleen nog even af of er mensen zijn die daadwerkelijk ervaring hebben met DSW. (en dan doel ik met name op de snelheid vergoedingen etc.)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:06

Ik zit momenteel bij ONVZ optifit en betaal €135 per maand. Na wat vergelijken met de andere aanvullende pakketen ga wil ik wel 2 stappen naar beneden en voor extrafit gaan a €110 per maand. Zag hier wat langs komen van DSW en dat even vergeleken met extrafit. Wel wat verschil maar voor dezelfde prijs en vergelijkbare dekking een bijna volledige tandarts vergoeding erbij, toch wel erg interessant!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 00:50

Ik zit nu bij CZ jongeren. tot nu toe prima bevallen. enige nadeel is dat je moet voorschieten maar over het algemeen staat alles binnen 10 dagen ook weer netjes op de rekening. Indienen van nota's is heel handig via de App gelukkig.

Wat veel mensen neit weten is dat CZ bij aanvullende pakketten volledige dekking hebben op malaria tabletten en vaccinaties!
Ivm mijn reisplannen naar midden amerika heb ik deze afgesloten en blijf ik hier waarschijnlijk bij. Mijn eerste vaccinaties dit jaar al gehad en volgend jaar mijn malaria e.d. halen. Die kosten haal je er snel uit aangezien ze bij de meest simpele aanvullende al zitten.

Enige waar ik over twijfel is welk aanvullend pakket ik wil nemen. Mijn verstandskiezen (3, 1 ligt recht en 2 dwars) moeten volgend jaar getrokken worden zei mijn tandarts bij mijn laatste bezoek. Kan of tot 75% van 250,- vergoeding kiezen of 75% tot 500,-. Begreep al dat als je naar de kaak chirurg gaat je eigen risico er sowieso aan gaat. Beetje zonde dan om p.m. 17,- extra te betalen als ik sowieso toch mijn eigen risico van 375,- moet betalen als ik toch een doorverwijzing krijg. Weet iemand hier meer over? Ik heb cz net ook gemaild dus ben benieuwd.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 04:47

@cinderella, ik heb Dit jaar behoorlijk wat tandartsrekeningen gedeclareerd bij dsw en wat ze zeggen op de site klopt. 93% word binnen een week uitbetaald. Zelfs mijn rekening van 500 euro die ik vrijdag had ingediend werd netjes op maandag uitbetaald. Verder had ik vrijwel altijd mijn geld een dag later. Ideaal, ik krijg eerst het geld en kan dan mijn rekening betalen.

Wat ook fijn is, is dat ze dus transparant zijn. Je kunt precies zien wie wat heeft gedeclareerd door middel van in te loggen met je DigiD. Erg handig als je nog wilt weten hoeveel behandelingen je nog over hebt van iets.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 04:51

Thanks LynnDenise! Heb ook al andere positieve berichtjes binnengekregen inderdaad over DSW!
Tja dan is de keuze snel gemaakt.. Bespaart toch even bijna 30 euro per maand en geeft nog een goede dekking ook!
Met pijn in het hart wordt dat afscheid nemen van de Amersfoortse :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 05:10

Ik ken het gevoel haha, maar ben nu zo blij met dsw dat ik nu weer het gevoel heb daar nooit meer weg te gaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 07:13

Ik zit mijn hele leven al bij de Friesland , basis en extra tandverzekering ga 4 euro omhoog maar ben prima tevreden al jaren

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 07:20

Ik mag denk ik ook dit jaar weer bij de Friesland blijven.
Loop iets achter ivm omstandigheden, dat kan ik dit jaar niet meer rechtzetten morgen tekenen wij voor ons huis en krijgen in dec dubbele woonlasten (particuliere huur + hypotheek ;( )
Hopelijk is het wel gewoon mogelijk om de module voor de tandarts aan te zetten, dat heb ik nu echt wel nodig en wil ik niet nog een jaar mee wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 07:26

Is het wel waard in mijn ogen , had 2013 ongeveer 800 kosten voor de tandarts en betaalde ongeveer 100 a 150

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 07:33

Dat is beter!
Las wel dat er een verklaring moet zijn wil ik mijzelf voor 1000,- gaan verzekeren.

Ik ben een echte leek.. Weet iemand of ik dan nu eerst een tandarts moet zoeken en dan voor het nieuwe jaar nog een controle afspraak moet maken?
Mijn zorgverzekering zou in ieder geval die papieren naar mij toe sturen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 07:43

Hier is de paniek ook toegeslagen :') Ik weet gewoon echt niet of ik moet blijven zitten of moet overstappen en heb ook helemaal geen overzicht op alle 'aanbiedingen'.
Ik zit nu bij Univé en betaalde het afgelopen jaar 92 euro. Dat zou voor volgend jaar 101 euro worden.
Ik ben verder niet aanvullend verzekerd, maar heb wel een flink aantal dure behandelingen bij de kaakchirurg achter de rug en die werden allemaal vergoed. Ik ben bang dat dit bij een andere verzekeraar niet het geval is.
Pfff, moeilijk.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:00

briitje schreef:
Ik ga 91 euro betalen bij zilveren kruis, met eigen risico verhoogd, 1 ster aanvullend en 1 ster tandardsverzekering. Ik gooi weer me eigen risico omhoog. Mankeer nooit wat en als ik nu dan wel wat heb, moet ik toch 360 euro zelf betalen..

In 2015 wordt het eigenrisico verhoogd naar € 375,-

millennium schreef:
Lees hier dat het het beste zou zijn om in december naar de tandarts te gaan ivm wel of geen verzekering. Kan iemand mij dat uitleggen?

Het is verstandig om te kijken wat je volgend jaar kwijt bent aan je tandverzekering
heb je een goed gebit en is het alleen de controle die je betaald zou je een gok kunnen wagen en zelf 2x 20 euro controle afspraak betalen i.p.v. +/- 150 euro op jaar basis te betalen en maar € 40,- opmaken..

Pantykous schreef:
Ik ben zeer tevreden met ONVZ. Misschien iets duurder maar hele fijne verzekering, vrije keus en makkelijk met uitkeren.

ONVZ is inderdaad een erg fijne verzekeraar!

Rudina schreef:
Dat is beter!
Las wel dat er een verklaring moet zijn wil ik mijzelf voor 1000,- gaan verzekeren.

Ik ben een echte leek.. Weet iemand of ik dan nu eerst een tandarts moet zoeken en dan voor het nieuwe jaar nog een controle afspraak moet maken?
Mijn zorgverzekering zou in ieder geval die papieren naar mij toe sturen.

Dat mag je zelf beslissen ik ga iig minstens 1x naar de tandarts zoals hierboven ook al uitgelegd is het soms verstandig om een prijsopgave te laten maken voor de te verwachten tandartskosten..

Ik zit ook bij Aevitae, hier kan je ook je basisverzekering bijvoorbeeld sluiten bij VGZ en je aanvullende verzekering bij Avéro zonder dat je hier last van hebt en bij twee zorgverzekeraars moet declaren.

Cayenne, ben je helemaal klaar met je kaakbehandelingen? je zou dit natuurlijk ook gewoon als vraag neer kunnen leggen bij je nieuwe zorgverzekeraar als je wil overstappen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:08

Ik ben vorig jaar overgestapt van CZ naar CZdirect. Dat is t/m je 30e denk ik één van de voordeligste opties. Met een aanvullend pakket waarin anticonceptie, fysiotherapie (wel beperkt), vaccinaties en deels vergoeding voor bril zijn opgenomen, was ik met een maximaal eigen risico slechts 68 euro per maand kwijt.
Ook met een normaal eigen risico heb ik eigenlijk nergens een verzekering gevonden die goedkoper is voor wat je krijgt dan bij CZ direct.
Premie gaat volgend jaar wel 5 euro omhoog en ik denk dat ik mijn hoge eigen risico weer schrap... maar blijft wel fijne verzekering. Helaas is t mijn laatste jaar aangezien ik komend jaar 30 wordt :+

Heb overigens nog nooit zelf een rekening hoeven indienen. Recepten via de apotheek gingen gelijk naar CZ en ook mn afspraak bij de fysio werd rechtstreeks bij de verzekeraar ingediend.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:12

Heeft een van jullie ook ervaring met Kiemer? Ik heb afgelopen jaar bij De Friesland gezeten en daarvoor bij Interpolis, maar ga nu m'n verstandkiezen eruit zijn aanvullend tand eruit doen, dus kan zo'n 10 euro per maand besparen.

Ik loop op het moment bij de diëtist ivm PDS, maar de extra vergoeding bij dekking scheelt niks, dat kan ik net zo goed zelf betalen. Zit nog wel even te twijfelen om m'n eigen risico omhoog te doen maar vidn het zo lastig om de gevolgen daarvan in te schatten. Van mij mag het allemaal wel wat duidelijker hoe dat zit, en gelijk getrokken voor alle verzekeraars ofzo!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:35

Ik ga denk ik ook over naar dsw... de dekking van het top pakket ziet er goed uit en daarnaast vind ik de instelling die ze naar buiten brengen erg goed...

Daarnaast scheelt het me zo 30 euro op maand basis en blijft mijn dekking net zo goed en soms zelfs beter .
Ik zit nu bij aevitae, daarvoor bij achmea, daarvoor bij fbto maar uiteindelijk zijn die best prijzig en word er steeds meer uitgesloten ...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:45

StalNollie schreef:
zag dat izz basis ook geen fysio vergoed de eerste 20 behandelingen, mm

Dat doet geen een basisverzekering, alle basisverzekeringen zijn nl hetzelfde...

Als je alleen fysio wilt verzekeren moet je wel zeker weten dat je t nodig hebt, anders loont het meer die eerste 30 gewoon zelf te betalen ;)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:56

Weet iemand of je ook je eigen risico moet betalen bij een ambulance bezoek maat waar verder geen zorg nodig bleek? Ik zit bij de ohra maar vind alleen dingen over ambulancevervoer.

ik las ergens dat hier dan geen eigen risico aan zit omdat kosten pas lopen bij vervoer, mede omdat anderen een ambulance voor jou kunnen bellen terwijl t niet nodig is..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:57

Ik heb voor 4,95 euro per maand extra echt best veel vergoed

- Alternatieve geneeswijzen: 100 euro
- Anticonceptie tot 200 euro
- Brillen 75 euro per 2 jaar
- Fysio 9 behandelingen
- Spoedeisende zorg buitenland
- Preventie voor reizen naar t buitenland (dus ook vaccinaties)

Heb afgelopen jaar iig vaccinaties, anticonceptie en fysio gebruikt. Dus dan kan bij mij wel uit denk ik :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:02

briitje schreef:
Iemand enig idee wat anti conceptie kost? Aangezien ik alleen daar een aanvullende verzekering voor heb

Als je alleen de pil gebruikt zou ik daar geen aanvullende verzekering voor nemen. Kost mij hooguit 20 euro per jaar.

Ik zit bij Anderzorg, ga van 89,- naar 93 euro, valt dus reuze mee.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:04

Ik zit bij zilveren kruis, via mijn moeder haar werk.

Betaal nu 102 euro basis verzekerd, als ik nu kijk zonder dus de korting naar basis en extra tandarts verzekering tot 500 euro (weet namelijk dat mijn gebit slecht is hoe dan ook, en mijn zoon gaat vanaf 2015 ook) ben ik 118,90 kwijt per maand. Dus als ik via mijn moeder haar werk nog korting krijg valt dit me reuze mee....

Als ik alleen basis doe zonder tandarts betaal ik alle kosten van de tandarts zelf, wat afgelopen jaar rond 350 euro lag ivm gaatjes en foto's en verstandskiezen trekken en verdovingen etc.

Ik krijg dan ook gewoon 9 keer fysiotherapie vergoed (moet soms voor me rug)
brillen heb ik niet nodig dus dat heb ik ook niet verzekerd, al moet ik wel een oogcheck binnenkort vanwege dat ik wazig zie bij lezen, maar zo'n leesbril koop ik wel goedkoop ergens.

Me prikpil moet ik gewoon zelf betalen, maar doe ik al sinds ik 18 ben dus geen probleem, kost me zelf 8 euro per 3 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:05

DSW
Zit er nu 2 jaar, heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit niet eerder gedaan heb. 125 en een beetje per maand, eventueel aangevuld met ER in delen.
Geen gezeur, hele snelle service, goede aanvullende tandartsverzekering, waar je alleen voor de eigen bijdrage een rekening krijgt ipv de hele nota.
Doen alles en digitaal en op papier, krijg dus mijn polisblad over de post.
Doen niet aan leeftijdsopbouw.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-14 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:06

Ik ga van VGZ (2015: 141 euro) naar Zilveren Kruis Achmea (2015: 123 euro, incl collectiviteitskorting).

Dekking is beter, normaal eigen risico van 360 euro :j En ook tandarts erbij €500 100%!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:11

Ik blijf lekker zitten waar ik zit; bij AnderZorg (onderdeel van Menzis), alleen de basisverzekering met het hoogste vrijwillig eigen risico. Ik betaal per jaar, omgerekend komt dit neer op €64 per maand voor 2015, terwijl dit in 2014 €62 per maand was. Dus eigenlijk ook maar een kleine stijging. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:17

Cinderella schreef:
Ik ben toch maar eens aan het kijken bij DSW en het ziet er niet verkeerd uit.
Hebben mensen hier goede ervaringen mee?

Ik vind het een fijne verzekeraar, ze zijn erg duidelijk, snel, en hun visie spreekt me aan. Vrije keuze maar ook met vrijwel iedereen een contract - dus over het algemeen hoef je niet te declareren, maar het kan wel. Geen seconde spijt van mijn overstap.