Gebroken bovenarm, misselijk van de pijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:23

JoyCiej007 schreef:
Iedereen heeft het hier over maagbeschermers (o.a. omeprazol) bij diclofenac, maar tegenwoordig heb je ook dyclofenac met ingebouwde maagbeschermer; deze diclofenac zijn dan 'maagsap-resistent'; je mag ze dus ook niet kauwen voor je ze doorslikt.

de maagsap-resistentie zorgt er voor dat ze niet al in de maag gaan werken, daarbij biedt het dus dezelfde werking als een maagbeschermer.

als je die maagsap-resistente dyclofenac hebt, hoef je dus in principe niet zomaar een maagbeschermer er bij te hebben. Ik heb dat toen wel een tijdje gehad, maar dat kwam ook omdat ik behalve paracetamol, dyclofenac er ook nog andere pijnmedicatie en prednisolon bij kreeg.

Flauwekul!!
Zelfs diclofenac in zetpilvorm geeft maagschade.
Reden: de prostaglandinen welke betrokken zijn bij de pijnoverdracht worden 'onderdrukt'
Maar prostaglandinen zijn ook van toepassing voor de opbouw van het beschermende slijmlaagje in je maag, deze worden dus ook onderdrukt--> dunner beschermlaagje --> maagzuur kan maagschade veroorzaken

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:25

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:34

marleen_usar schreef:
Waarom niet meteen opereren, lijkt me toch wel schelen met de pijn. Dit is echt erg zo veel pijn. Blijkt.straks dat een operatie als nog nodig is.

Opereren als de boel nog zo gezwollen is van de val is lastiger. Als er geen directe reden is om te opereren heeft paar dagen of week wachten tot de zachte weefsels tot rust zijn gekomen de voorkeur.

Vajramani

Re: Gebroken bovenarm, misselijk van de pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:52

Hier ook iemand die een gelijke breuk heeft gehad.net onder de kop.ben alleen misselijk geweest toen het net gebeurt was. Ik had voor mezelf al snel de keus gemaakt. Opereren. Reden daarvoor was dat ik sneller mijn arm weer moch gebruiken. Heeft nog wel een week geduurd voor de operatie. Ondertussen meste ik de boxen met 1 arm. Na de operatie mocht ik na een week alles weer proberen op geleide van pijn. Pijn heb ik nauwelijks gehad. Wel dat gevoel dat de botten langs elkaar heen gingen. Omdat ik toch geopereerd werd kon ik liggend slapen .vooraf een kussen tussen mijn buik en arm doen en dan rustig gaan liggen. Zo kon ik goed slapen .

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:43

Oh meid toch.. Ik weet wat je voelt, alleen heeft het bij mij maar een nachtje geduurd en werd e volgende dag geopereerd. Inderdaad een spiegel opbouwen van pijnstilling, als de diclo niet genoeg werkt toch even bellen voor tramadol of zaldiar. Zaldiar is een combinatie van tramadol/paracetamol.

Heel veel sterkte en hoop dat ze snel opereren want dat scheelt een hoop!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 10:52

Inmiddels ietsjes beter geslapen.. Iedere keer 20min, word ik weer wakker door de pijn (onbewust gaan draaien).. Maar val later weer ff in slaap. Kleine beetjes helpen.. Blijf alleen toch heel erg misselijk.. := Benieuwd wat ze donderdag zeggen..