Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 22:23

Oh Mama3 ziet er niet verkeerd uit jou lijstje! Straks weer lekker trainen dan komt dat wel weer goed!

Zelf kan ik dat ook niet meten, maar bij ons op de sportschool doen ze dat! Mijn visceraal vet was trouwens 3 :)

miekel92 heb je al een schema vanuit waar je gaan trainen? :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:29

Ik ben in september begonnen met sporten na lange tijd ziek, wat ik nog steeds wel ben trouwens. :)
Eerst tot afgelopen week aqua powerfitness twee keer per week.
Plan is nu maandag aquafitness, dinsdag spinning half uur of uur, woensdag aquafitness en donderdag weer spinning.

Het is bedoeld om echt weer conditie op te bouwen omdat ik lang niks gedaan heb.
Aquafitness is qua belasting heel anders en heb ik weinig tot geen last van qua spierpijn.
Donderdag een uur spinning gedaan met hartslagmeter erbij en dat blijf ik ook doen, om te voorkomen dat ik mijn lichaam overvraag.
Ik probeer dus onder de 160 te blijven, af en toe heel even erboven maar dan weer rustiger aan tot mijn hartslag weer voldoende gezakt is om weer een stukje gas te kunnen geven of erbij te kunnen staan.

Helaas zit ik wel met behandelingen die veel toxines in mijn lijf geven, dus ik zit wel aan vaak sporten vast momenteel..
Ik knap er enorm van op als ik op de dagen dat ik niet hoef toch een half uur ga zwemmen ofzo.
Anyway ik probeer dus maar een goede balans te vinden zodat ik toch van maandag tot donderdag elke dag kan sporten.

Ik zit hier bij een sportschool die eigenlijk alles en nogwat heeft, prijs die ik betaal is inclusief sauna, stoombad, zwembad, fitness, groepslessen, tennisbanen en de hele rambam.
Hoofdreden voor deze sportschool is het zwembad geweest, die gebruik ik veel.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:14

Ik weet eigenlijk niet eens of dat bij ons gemeten kan worden. Gewicht had ik zelf die dag al gedaan, dus dat kon ik ze gewoon zeggen toen ze erom vroegen.
Ik zal eens informeren of dat mogelijk is bij ons, lijkt me wel beter dan vasthouden aan gewicht...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:20

Mama3, inmiddels wel helemaal beter? Ik laat me ook altijd terug vallen als ik ziek ben, maar dat is echt zonde.
Sanne, wat is visceraal vet?
Ik heb zelf m'n vetpercentage gemeten op m'n thuis weegschaal. Welliswaar niet betrouwbaar, maar wel een goede indicatie of het toe of afneemt. Twee weken geleden was het 30,2%.

Gister weer lekker naar bodypump geweest, nu kan voel ik m'n billen en borstspieren weer goed. Vanavond weer klimmen en dan morgen weer aan de fitness.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:58

Goed bezig hoor Lieke!
Dat vetpercentage wil ik helemaal niet weten, haha. Over een tijdje pas! Is inderdaad beter dan vasthouden aan gewicht. Of centimeters meten?
Vanochtend weer lekker gesport. Wel merkte ik dat ik waarschijnlijk te weinig had gegeten. Ik kon na een halfuur al niet meer op mijn benen staan.
Vanavond heb ik small group training met begeleiding van een personal coach. Voor het eerst, dus ben benieuwd!
Wat eten jullie meestal na een training?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:25

Ligt eraan wanneer ik train.
In de ochtend pak ik daarna gelijk lunch: kwark met granen, zaden, pitten en fruit.
In de avond ben ik vaak laat en dan een handje nootjes oid.
Succes vanavond, wat voor soort training wordt het dan?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 16:42

Visceraal vet is vet wat in je lichaam om je organen zit.

Afbeelding

Die waardes mogen van 1 tot 12 zijn. Boven de 12 is niet goed.
Hoe lager hoe beter :j

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 16:44

xdniesje succes vanavond! :)

Lieke goed bezig bij de bodypump! En 30,2% is netjes hoor!

Heb de griep gehad, maar vanavond gaan we er weer tegenaan! Ben alleen nog wel wat verkouden, dus ga het wel rustig aan doen :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:17

Oeeh ik wil ook eens mijn vet laten meten

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:53

Meld me hier! Heb sinds 2 weken een abbo bij de sportschool waar mijn vriend ook sport. Ik probeer 1 keer in de week een lesje XCO of Powerkick (voorkeur voor Powerkick) te volgen, en 2 á 3 dagen een schema. De rest van de week probeer ik 3 keer hard te lopen. :)
Leuk om zo alle ervaringen te lezen!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:35

XdLiesje, leuk hoor een small group training, ik kijk altijd uit naar vrijdagochtend, dan heb ik altijd een funxtion les.
Lieke, ben nog niet helemaal beter, maar dat heeft een andere oorzaak, als de pillen aanslaan, voel ik me binnen 2 mnd weer helemaal fit.

Woensdag rijles en vrijdag funxtion, ik kijk ernaar uit, ook om de draad weer op te pakken en er zondag en maandag weer tegenaan te gaan.

Het komt weleens voor dat ik door het werkrooster van mn vriend of oververmoeidheid niet ga sporten, maar zoek dan een workout voor thuis. Ik heb balansoefeningen, die doe ik braaf maar wil eigenlijk gewoon een half uur workout thuis doen wanneer ik niet naar de sportschool kan. Di, do, za zijn sowieso rustdagen van de sportschool:-)

Boemklatch, leuk dat je bent begonnen en komt meepraten, Gianti, ik zou dat echt eens laten meten, vind ik zelf iig fijn

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:42

Op zo, vr, woe sport ik 'sochtends en ontbijt ik met de kinderen, tussen eten en sporten zit -/- 1 uur, dan eet ik mestal muesli met yoghurt. Op maandagavond sport ik direct nadat ik mn zoon na paardrijden thuis heb afgezet en eet ik gewoon wat er door vriendlief gekookt is, meestal nasi of roerbakmie. Voor die tijd heb ik rond half 3 fruit gegeten en een salade en soep bij de lunch. Na de ochtendsport eet ik niet, maar drink ik veel thee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:43

Ik meld me hier ook. Volgens mij zit ik tussen beginner en gevorderde in, maar merk idd dat ik niet echt aansluiting vind in het krachttraining topic, haha.
Ik ben sinds juli weer gestart met sporten, doe dit thuis. Eerst jillian michaels, daarna stronger workouts en daarna insanity, waar ik nu nog mee bezig ben.
Tegelijkertijd met insanity ben ik sinds afgelopen zondag begonnen met krachttraining, ook thuis. Als laatste stijldans ik 1-2x per week met mijn man. In totaal sport ik 5dagen in de week, soms 2x op een dag maar meestal 1x.

Doel is afvallen. Ik ben nu in 4mnd bijna 8kg afgevallen, en wil er nog zeker 5kg kwijt voor mei volgend jaar. Verder vooral strakker worden.
En nu heb ik barstende spierpijn door de krachttraining van gosteren, haha.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:48

Welkom Boemklatsch! Heb je zelf een schema gemaakt en wat wil je bereiken?
Welkom secricible, wat ben je sportief bezig! Hoe bevalt insanity?

Wat is XCO en funxtion?

Lieke, klinkt als een lekkere en gezonde lunch! Maar vult het wel voor een langere tijd?

Ik ben dus net terug van de small group training. Het was een groepje van zes personen en twee coaches. Ik ben niet helemaal tevreden over diegene die de les gaven en het niveau was ook iets te laag, en dat terwijl wij instroomden in een groep die al 7 weken bezig was. Wij hebben van alle spiergroepen een klein deel meegepakt en daarom voelde het misschien ook niet efficiënt. Daarna hebben wij ook maar zelf verder gesport. Woensdagochtend ga ik weer maar dan met een andere coach. Deze coach zei dat je gaat smeken om minder, dus ben benieuwd :Y)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 21:59

Welkom Boemklatsch en secricible!

Gianti inderdaad dat meten is echt fijn!

xdniesje oh dat is wel een tegenvaller dan! Hopelijk woensdag beter :=

Heb vandaag een foto gemaakt van mijn lijstje, weet niet precies wat alles inhoud, maar een beetje :P
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:24

waar heb je dat laten meten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:30

Insanity vind ik leuk, maar erg heftig, ik merk dat ik moeite heb mentaal een stapje bij te zetten en dat vind ik erg lastig. Daardoor aan het einde niet volledig bevredigend :) daarom een nieuwe uitdaging erbij en dat is krachttraining voor mij hoop ik!

Ffm is fat free mass (vetvrije massa), tbw staat voor total body water. Snap je ze dan wel allemaal?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:12

Insanity is denk ik hetzelfde als funxtion insane bij ons. Ik had in het begin vooral moeite met de gewichten. Ik ben 1.60 en moest het met dezelfde gewichten als andere grotere lesgenoten doen. Gelukkig doen we de laatste tijd minder met gewichten en doe ik weer eventjes en durf ik om een lichter gewicht te vragen.

Ik ga vooraf een half uur op de crosstrainer en daarna ook nog 20 min en 10 min roeien, en balansoefeningen. Ik vind een half uur funxtion ook niet voldoende. Alhoewel, de eerste keren, maar dat was vooral de spierpijn die ik meteen voelde:-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:17

Insanity is een thuis fitness programma van Shaun t, zonder gewichten en voornamelijk gericht op HIT. Dis toch wat anders dan jij bedoelt denk ik...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:27

Ja dat denk ik ook:-) Bij ons het een small group training olv een instructeur

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 00:10

secricible; Haha die wist ik inderdaad dus niet :P Die sportinstructeur had 't wel uitgelegd, maar was het alweer vergeten :=
Gianti; dat heb ik bij de sportschool laten doen :j

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:48

Sanne, dan is 3 heel goed toch?
Secridible, welkom. Ik heb zelf oom JM en Insanity gedaan, maar nu de motivatie er niet meer voor. Tijdens Insanity ben ik overigens ook overtrained geraakt en een klimblessure behoorlijk verergerd. Dus pas wel op!
Boemklatch, wat doe je precies tijdens XCO? Klopt dat, dat een goede workout is voor je core?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:47

Mag ik me hier ook melden :-)?
Ik doe nu wat basic cardio en krachttraining maar ik zoek wat meer uitdaging ;-).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:11

Ik ga om kwart over 8 naar een les spinning vanavond. :z
Niet echt zin in maargoed tis voor het goede doel. :Y)
Gisteren aquafitness gedaan en morgen weer aquafitness.
Dat is altijd echt onwijs gezellig en werkt hier onwijs goed dus dat ga ik hoe dan ook mooi niet schrappen. :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:25

Welkom Maimuss. Moonfish13 Leuk toch juist spinning. Ik vind het heerlijk. Ben daarmee begonnen in maart en heb het tot de zomervakantie 3x pwk gedaan. Al heb ik wel voorkeur voor bepaalde instructrices/muziek keuze:-) Heb zelfs een racefiets overwogen deze zomer, ben alleen wegens een medische klacht na de zomer overgegaan naar fitness en neem me voor om elke zondag te spinnen, maar ben dan meestal toch aan de fitness