Niet ziek maar ook niet fit

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:05

Hier ook. Stoppen met de pil deed wonderen.

Wieldop

Re: Niet ziek maar ook niet fit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:50

Herkenbaar! Meestal begint het in oktober/november tot het zonnetje weer meer begint te schijnen. Daarom pakte ik in oktober meestal nog een weekje zon.

Bij mij was het ook een ijzer tekort, maar merkte weinig van d'r pillen. Dus als iemand de gouden tip heeft *\o/*

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:08

cp112 schreef:

Dat heb ik me dus ook al vaak afgevraagd of dat er iets mee te maken heeft (volgens alle artsen niet), maar ik slik de pil al jaren, en kamp ook al jaren met chronische vermoeidheid.

Alleen zonder pil kan ik zo ongeveer een week per maand niet normaal functioneren -O-

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:11

Probeer eens de nuvaring of een spiraaltje?

Sinds ik iedere ochtend begin met een groenten-smoothie, voel ik me echt fitter. Het is erg makkelijk en ook nog eens lekker, maar ik voel me echt fitter dan ooit! (wel gezond eten daarnaast dan natuurlijk!)

Als je wat recepten wilt, zal ik er wat voor je typen.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:20

Recepten zijn altijd welkom *\o/*
Ik maak vaak een eiwitshake met fruit 's morgens, dat is ook wel een fijne start. Maar het stomme is, hoe meer moe ik wordt, hoe moeilijker het wordt om goed te eten (dat broodje met hagelslag is dan veel sneller gesmeerd). Ik weet het, en toch gaat het daar dan mis }:0 Hebben jullie dat ook?

Nuva-ring heb ik geprobeerd, maar die voelde ik constant zitten, dus dat was niet zo'n succes :n

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:26

Oh ja, havermout is ook een goede energiegever :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:51

Saar schreef:
cp112 schreef:

Dat heb ik me dus ook al vaak afgevraagd of dat er iets mee te maken heeft (volgens alle artsen niet), maar ik slik de pil al jaren, en kamp ook al jaren met chronische vermoeidheid.

Alleen zonder pil kan ik zo ongeveer een week per maand niet normaal functioneren -O-

Dat zeiden ze bij mij ook inderdaad. Hier idem, lig echt 3 dagen per maand nu plat. Maar daar tegenover staat dat ik de rest van de dagen nu wel fit ben.

Inmiddels 3 jaar geleden dat ik gestopt ben met de pil. Paar maanden terug weer geprobeerd. Binnen een paar dagen weer moe en lusteloos. Geen pil meer hier dus.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:52

denice schreef:
Probeer eens de nuvaring of een spiraaltje?

Sinds ik iedere ochtend begin met een groenten-smoothie, voel ik me echt fitter. Het is erg makkelijk en ook nog eens lekker, maar ik voel me echt fitter dan ooit! (wel gezond eten daarnaast dan natuurlijk!)

Als je wat recepten wilt, zal ik er wat voor je typen.

Alles met hormonen zorgt voor het probleem. En de nuvaring voelde ik idd ook steeds zitten, niet fijn.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:00

Saar schreef:
Recepten zijn altijd welkom *\o/*
Ik maak vaak een eiwitshake met fruit 's morgens, dat is ook wel een fijne start. Maar het stomme is, hoe meer moe ik wordt, hoe moeilijker het wordt om goed te eten (dat broodje met hagelslag is dan veel sneller gesmeerd). Ik weet het, en toch gaat het daar dan mis }:0 Hebben jullie dat ook?

Heel herkenbaar idd!
Ik merk dat ik me beter voel als ik minder tot geen suiker eet en gewoon oplet op gezond eten. Maar als je moe en niet lekker bent is dat moeilijk!
En dan eet je dus weer minder goed, wordt je moeier en en en en en...

Ik ben trouwens ook pro receptjes!

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:10

cp112 schreef:
Dat zeiden ze bij mij ook inderdaad. Hier idem, lig echt 3 dagen per maand nu plat. Maar daar tegenover staat dat ik de rest van de dagen nu wel fit ben.

Hmm, misschien toch maar weer eens proberen dan :)

Ik heb nu ook een andere pil gekregen, had eerst Marvelon, maar die wordt niet meer vergoed, dus kreeg automatisch van de apotheek een merkloze pil maar wel met dezelfde werkzame stoffen. Zal aan mij liggen, maar ik heb nog nooit zoveel doorbraakbloedingen gehad en hoofdpijn... :\ Volgens de apotheek kan dat niet aan die pil liggen. Extra motivatie om weer een keer te proberen zonder :+

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:18

Ligt niet aan jou :n
Ik heb dan weliswaar geen Marvelon, maar als ik een merkloze vervanger krijg heb ik ook doorbraakbloedingen.
Ik heb de huisarts een recept laten schrijven en nu moeten ze me microgynon gewoon meegeven. En dat wordt dus ook vergoed omdat het op specifiek doktersadvies is

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:30

De pil is troep..alle anticonceptiepillen etc...ze halen je hele hormoonbalans door de war, ik heb niks anders dan hele slechte ervaringen ermee en zou willen dat er wat minder luchtig over gedacht word vanuit de medici.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:33

Ik zal hier ook even mijn verhaal neerzetten in de hoop dat iemand iets herkent/weet.

Bij mij is chronische vermoeidheid vastgesteld, ik vind het allemaal een beetje vaag. (ook omdat ik vitamine B12 en D tekort had/heb) voor B12 heb ik prikken gehad, voor D niks.

Ik merk wel dat ik sneller vermoeid ben. Een paar maanden geleden was het zo erg dat ik alleen maar sliep. Er is nu hele een verbetering (ik ben ook gestopt met mijn studie)
Nu heb ik als ik wakker word dat ik me niet lekker voel, misselijk en warm/koud gevoel. Ook als ik naar de wc moet voor ontlasting heb ik een misselijk gevoel, alsof ik ga flauwvallen. Ook duizeligheid komt voor als ik uit bed stap of van de bank afkom. Ik zie dan een paar seconde echt helemaal niks. Als de dag vordert voel ik mij gewoon prima, tot het avondeten. Ik krijg geen hap door mijn keel, ik eet vrij weinig (ik heb nooit super veel gegeten) maar ik heb sinds een paar weken echt een opgeblazen gevoel en dat is alleen met het avondeten. Ook ben ik soms weleens misselijk na de lunch.

Zijn er mensen die dit herkennen? Ik denk dat ik binnenkort toch maar een afspraak ga maken bij de huisarts..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 11:33

Elisa2 schreef:
De pil is troep..alle anticonceptiepillen etc...ze halen je hele hormoonbalans door de war,

Mijn hormoonbalans is juist enorm stabiel door de pil. Zonder pil heb ik echt moodswings en ben ik een week ziek.

Goed eten is wel belangrijk inderdaad, kreeg net ook de tip om over te gaan op superfoods. Maar hoe deden onze grootouders dat dan. Toen moest je het maar doen met een glas melk en doorgekookte spinazie toch?

Vooral wat minder snoepen helpt mij al enorm, als ik iets minder weeg merk ik al dat ik fitter ben.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:12

Ik heb daarom n spiraaltje laten zetten want door die schildklier was ik echt heel erg ontsteld en ik slikte ook geen pil
Vind t ideaal

Ik heb n tijdje gegeten volgens de methode van amber albeda. . Geen suikers en ik voelde me erg goed daarbij

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 12:15

Mando schreef:
Ik heb n tijdje gegeten volgens de methode van amber albeda. . Geen suikers en ik voelde me erg goed daarbij

Maar is zoiets vol te houden? Als een collega op het werk taart trakteert, ik een reuze chocoladeletter in mijn schoen krijg of uit eten ga wil ik eigenlijk gewoon kunnen meedoen....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:10

Ik heb het nu sinds een dag of 2 ook weer... Héél moe... Goede nacht gehad, maar ik MOET slapen na mijn kopje koffie om een uur of 11:00... Net ook weer 1,5 uur geslapen. Vorige week had ik nergens last van. Zou ik dan toch een chocola allergie hebben? (heb weer 3 dagen KitKat in huis).

Ik heb het overigens vaker, dat ik echt heel moe ben overdag en moet slapen. Stoot tegen erg veel onbegrip aan ook. (met name vanuit familie).

Ik vind het heel vervelend...

"Superfood" is al weer als onzin verklaard (wat het in mijn ogen ook is). Volgens mij is gewoon gezond eten, verse groenten en voldoende variatie en vitamine genoeg.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:14

Kelly_ann schreef:
Elisa2 schreef:
De pil is troep..alle anticonceptiepillen etc...ze halen je hele hormoonbalans door de war,

Mijn hormoonbalans is juist enorm stabiel door de pil. Zonder pil heb ik echt moodswings en ben ik een week ziek.

Goed eten is wel belangrijk inderdaad, kreeg net ook de tip om over te gaan op superfoods. Maar hoe deden onze grootouders dat dan. Toen moest je het maar doen met een glas melk en doorgekookte spinazie toch?

Vooral wat minder snoepen helpt mij al enorm, als ik iets minder weeg merk ik al dat ik fitter ben.

Ik vind persoonlijk dat er op het moment teveel met superfoods gedaan wordt. Al het andere is ineens slecht.. Groenten eten, en dan vooral groene groenten is net zo goed, hoor! Ik heb gelezen dat boerenkool de beste superfood is die er bestaat :) ik geloof nou niet dat je ineens super gezond wordt van wat chiazaadjes door de yoghurt ...

Ik vind het stukje over de pil wel interessant! Nu ik erover nadenk, is mijn vermoeidheid pas echt begonnen sinds ik aan de pil zit. Daarvoor heb ik Pfeiffer gehad, waar ik veel minder last van had.. Ook omdat mijn huid erg slecht is en ik duidelijk symptomen heb van hormonale acne, heb ik al eerder gedacht aan een vervanger van de pil. Het spiraaltje was geen succes bij mij. Voorlopig zit ik dus nog aan de pil.

In mijn stopweek heb ik wel altijd veel energie en een mooie huid...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:14

Sinds ik met de pil ben begonnen is het 3 keer erger geworden inderdaad!

@ Agossie; Melkchocolade is vaak wel een product waar je moe van wordt, niet alleen door de suiker die er in zit (zorgt even voor energie maar daarna ben je extra vermoeid), maar ook omdat minstens de helft vd bevolking eigenlijk helemaal niet tegen melk kan, wat zich meestal ook weer uit in vermoeidheid.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:33

Ik kan wel goed tegen melk, dat is geen probleem weet ik. Het vreemde is, nu ik die anderhalf uur heb bijgeslapen, voel ik me een stuk beter. Ik eet elke ochtend bruin brood met (melk)chocolade hagelslag en eerlijk gezegd heb ik de afgelopen 2 weken helemaal nergens last van gehad, maar sinds gisteren ineens weer heel erg.

Overigens ben ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan de pil (Diane 35) voor mijn acné en ik denk niet dat het bij mij daardoor komt, omdat het echt komt en gaat. Ik had het in het voorjaar ook en eerder in dit seizoen ook.

Nu voel ik me weer goed en wil graag wat doen. Raar...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:19

Ah oke dat scheelt! Ik heb een periode gehad dat ik van chocola naar chocola leefde wegens de vermoeidheid en lusteloosheid maar dat verergerde daardoor alleen maar.

Ik probeer nu zo weinig mogelijk suiker te gebruiken en chocola kan ik nog steeds niet zonder maar ik koop alleen de extra pure variant, daar zit veel minder suiker in. :D

Vandaag heb ik steeds momenten dat het voelt alsof ik in ga storten maar na een paar minuten heb ik ineens zin om van alles te doen om vervolgens weer in te storten. :? Ik begrijp er echt niks van! :P

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:29

hier ook iemand die er last van heeft.. vandaag weer ziek gemeld op school omdat ik vannacht niet kon slapen weer beroerd en hoofdpijn.. Word er soms echt gek van helemaal omdat bijna niemand je meer gelooft als je elke week wel 1 week thuis blijft of 1 week gewoon echt 'down' bent in de vorm van enorm moe. ik probeer wel gewoon mijn ritme te houden en slaap soms wel even goed uit.

tips zijn van harte welkom!

(bloedonderzoek kwam niks uit vrijdag een buik echo naar het ziekenhuis.. ben benieuwd)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:29

Oke, hier de ochtend energie boost voor 2 personen:

6 perssinaasappels (of een halve liter vers sinaasappelsap.)
100 gram diepvriesspinazie
100 gram boerenkool
1 banaan

(en blenderen dan!)

eventueel nog havermout erdoorheen als je er echt je ontbijt van wilt maken.

Ik drink dit nu een maand iedere ochtend op een lege maag, ik voel me echt tintelen van energie!

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:03

denice schreef:
Oke, hier de ochtend energie boost voor 2 personen:

6 perssinaasappels (of een halve liter vers sinaasappelsap.)
100 gram diepvriesspinazie
100 gram boerenkool
1 banaan

(en blenderen dan!)

eventueel nog havermout erdoorheen als je er echt je ontbijt van wilt maken.

Ik drink dit nu een maand iedere ochtend op een lege maag, ik voel me echt tintelen van energie!

Klinkt goed!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 17:08

denice schreef:

Dit klinkt wel erg goed haha!
Beter dan de Tellsell reclames ;-)

Van de week de groentekraam eens leegkopen voor een testperiode!