Pms klaag topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Pms klaag topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 12:03

PMS is ook niet echt bekend geloof ik.
Mijn huisarts geloofd er niet veel van in ieder geval.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:21

Zo met dit lekkere weer gaat het bij mij gelukkig ook een stuk beter. Alleen jammer dat nu de hooikoorts weer op komt. :D

Veel buiten bezig zijn werkt gelukkig heel goed tegen PMS klachten. Ben wel nog erg veel moe en dat werkt weer tegen. Maakt het zo moeilijk om wat te gaan doen, maar als ik eenmaal op gang ben gaat het gelukkig wel. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:03

amazing_lady schreef:
Zo met dit lekkere weer gaat het bij mij gelukkig ook een stuk beter. Alleen jammer dat nu de hooikoorts weer op komt. :D

Veel buiten bezig zijn werkt gelukkig heel goed tegen PMS klachten. Ben wel nog erg veel moe en dat werkt weer tegen. Maakt het zo moeilijk om wat te gaan doen, maar als ik eenmaal op gang ben gaat het gelukkig wel. :)

Herkenbaar :+ op de hooikoorts na gelukkig.

Ik moet zelf altijd heel goed op vermoeidheid letten. Als ik echt moe ben en niet rust dan krijg ik een koortslip. Vooral tijdens de pms.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:30

ik herken het zo, mijn verloofde die is echt de pineut dan :') gelukkig voel ik het aankomen en waarschuw ik hem :))

Ik slik geen enkele pil, ik wil het ook niet vanwege de chemische troep en ik kan niet natuurlijk zwanger worden dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen :)

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:03

Voor de vermoeidheid vandaag maar eens co-enzym Q10 gehaald. Eens kijken of dat wat gaat helpen. Kom 's morgens echt bijna mijn bed niet uit. Ik ga altijd redelijk betijds naar bed en heb ook het idee dat ik goed slaap, maar 's morgens voel ik me nog heel moe.
Mijn PMS komt er ook weer aan, dus kan wel wat extra's gebruiken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 09:07

Hoe gaat het met de pms dames?

Pms is even weg geweest maar komt weer fijn terug.. Hier steeds weer andere klachten waardoor het lastig te plaatsen is waar het door komt.
Momenteel veel spanning in mijn kaken en vannacht kon ik weer niet slapen.. De ene keer lig ik het liefst voor 10 uur al in bed en slaap ik direct en de andere keer kan ik niet slapen. Veel gedachtes die niet stoppen met de spanning samen. 2 uurtjes slapen zijn voor die nachten normaal.
Misschien doordat ik weer meer last van stress heb en verschrikkelijk slech (weinig) eet.

Gewoon weer even om behoorlijk mezelf (en dus andere ) voor de voeten te lopen

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:23

Bij mij valt het op zich wel mee. Ik had gisteren wel heel de dag een zeurende hoofdpijn op de achtergrond en ben stik moe. Maar misselijkheid en buikpijn deze keer niet. Vorige keer ook niet trouwens. Vermoeidheid en hoofdpijn zijn bij mij wel de duidelijkste symptomen de laatste tijd.

En stress helpt idd zeker niet mee. :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:59

Wat een fantastisch topic!!!
Het lijkt wel of ik zelf al die berichtjes heb geschreven :D

Even mijn PMS-verhaal:
Als sinds de allereerste keer dat ik ongesteld werd (ik was 13 jaar, 1995) had ik erg veel buikpijn en was ik ongeveer 12 dagen ongesteld. Dus ik ben vrij jong aan de pil gegaan (1996) om dat te reguleren.
Op een bepaald moment kreeg ik last van die pil. Ik weet niet meer exact welke klachten ik van die specifieke pil kreeg, want ik heb vanaf dat moment een paar jaar lang 11 pillen geprobeerd en ik kon nergens tegen. Van de één hing ik iedere ochtend kotsend boven de wc, van de ander kreeg ik migraine, van de volgende had ik iedere dag hoofdpijn. Ik heb tijden tussendoor gehad dat ik geen pil slikte en dan werd ik rustig 3 maanden niet ongesteld. Ik ben wel eens door een gynaecoloog onderzocht, maar die vond niets afwijkends.
De Diane was mijn laatste en ik was zwaar depressief, toen heb ik in overleg met de huisarts een spiraaltje laten plaatsen (2008). Dat was een drama! Eén kant van mijn gezicht zat helemaal onder de puistjes en ik had iedere dag vage buikpijn en heel veel doorbraakbloedingen. Dus na een jaar heb ik hem er weer uit laten halen en kreeg ik weer de Diane-pil. Vooral tegen de puistjes, maar ik was even vergeten dat ik daar zo depressief van werd.
In april 2010 was ik op vakantie in Egypte en tijdens die vakantie moest ik beginnen aan een nieuwe strip. Ik had die nieuwe strip meegenomen met het idee 'ik kijk wel wat ik wil op het moment dat ik weer moet beginnen' en toen ik moest beginnen, heb ik hem weggegooid.
Ik had altijd heel veel klachten, maar om de één of andere reden vond ik het fijn dat ik geen chemische troep binnen kreeg.
In 2013 ben ik heel even zwanger geweest. Daarna is alles nog veel erger geworden (dezelfde klachten als daarvoor, maar veel heftiger en nog langer).
Het feest begon op de dag van mijn eisprong (ik kon de klok erop gelijk zetten). Mijn borsten begonnen pijn te doen en dat werd iedere dag erger. Na een week moest ik ze vasthouden, wilde ik niet misselijk worden van de pijn als ik liep. De rugpijn begon dezelfde dag en werd ook zo erg dat ik na een week amper meer kon opstaan en kon zitten. Ik jankte om alles, nou beter gezegd, om niets. Ik liep een keer het winkelcentrum in en begon te huilen. Ik heb mezelf sufgepiekerd waarom ik huilde, maar ik weet het nog steeds niet.
Chagrijnig, vreetbuien, onzeker, bang dat de hele wereld boos op me is, moe, verkouden, moeite met mijn stoelgang, pijn in mijn haar, zware armen en benen, een dag voordat ik ongesteld werd, kreeg ik hoofdpijn, maar de pijn in mijn borsten was weg en als ik ongesteld werd, stierf ik de eerste twee dagen van de buikpijn (de rugpijn was er nog). Na twee dagen werd dat minder en de laatste dag had ik weer hoofdpijn. Dan had ik 10 dagen 'rust' en dan begon het feest weer opnieuw.
Die 10 dagen waren veel te kort om genoeg energie op te doen om de nieuwe periode aan te kunnen.

Ik wist ook dat het aan mij lag dat ik de hele wereld stom en vervelend vond. Eén keer was het zo erg dat er een vriendin langs was geweest en ik de hele dag zo mijn best heb moeten doen om haar niet af te snauwen, dat toen ze wegging en ik de deur achter haar dicht deed, ik zo hard heb zitten huilen...

Toen was het klaar, ik weer naar de gynaecoloog, die mijn klachten gelukkig heel serieus nam.
Ze kwam met een aantal opties: Het spiraaltje of de pil (maar dat was voor mij geen optie), antidepressiva (alleen slikken vanaf de eisprong tot de menstruatie), sterilisatie, of Care for Women, een organisatie die vrouwen helpt die in de overgang zijn, maar ook vrouwen met dit soort klachten.
Dus ik daarheen. Ik moest ook een kalendertje bijhouden 3 maanden en daaruit kwam naar voren dat ik PMS of zelfs PMDD heb (een ernstige variant van PMS). Ik ben toen eerst begonnen met PMP Efamol te slikken. Dat hielp een jaar en daarna niet meer. Toen ben ik homeopatische pillen van Care for Women gaan slikken, dat hielp ook een jaar. En helpen in de zin van dat de klachten minder heftig waren, want ze waren er nog steeds.

Drie maanden geleden was ik er weer zo klaar mee dat ik weer naar de huisarts ben gegaan, want ik dacht; Erger dan dit kan het niet worden.
In overleg met hem toch maar weer aan de pil gegaan. Ik heb nu Microginon 20 en het helpt echt!
De rugpijn begint nu ongeveer een week van te voren (nu dus), is wel nóg erger de laatste dagen (maar dus wel minder lang), buikpijn lijkt wat langer te duren, maar zijn nu alleen krampen en ik heb ook momenten dat ik geen pijn heb, in paats van continu pijn en daar bovenop nog eens heftige krampen. En het chagrijnig zijn is 1 a 2 gaden, wel heel heel heel heftig, maar gelukkig veel minder lang.
ik hoop dat de klachten de komende maanden nog verder afnemen, maar ik ben al heel tevreden met hoe het nu is :)

Zo, dat was mijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange verhaal :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 16:19

Zo, dat is best een verhaal! Fijn dat het toch redelijk goed gaat nu!
Ik ga maar weer extra vit D gebruiken en beter op mijn voeding letten.
Vanmorgen al ontbeten.. Jaja, dat is al een heel goed begin! Geen koffie gehad, ook een goeie.

Ik weet nog niet of ik een nieuw spiraaltje neem.. Ik ben al bijna 1,5 jaar "overdatum" dus ik moet toch echt wat gaan verzinnen.

Hoe gaat het op jullie werk? Ik doe vaak domme dingen en dan voel ik me een behoorlijk kluns!! Cliënten vragen dan ook wel wat ik allemaal met hun van plan ben :+

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:33

Hoi hoi, zag dit topic en dacht...ik hobbel ook es binnen. Ik heb ook wel wat last van pms, maar niet zo erg als jullie. Had er nooit last van, tot ik aan de pil ging. Vlak voor de pauzeweek werd ik hellchild. Oef zeg....ik kon sowieso nooit meer echt lachen, werd gauw boos en stopte dus maar weer met de pil. Dan kreeg ik weer heel erg last van buikpijn en dan vergat ik hoe ellendig ik met de pil was dus dan ging ik weer aan de pil. Kortom...de laatste ronde aan de pil was de ergste. Buiten de migraine tijdens de pauzeweek was ik zo onaardig dat ik het niet reëel meer vond. Terwijl ik dingen zei tegen mensen vroeg ik me al af waarom ik het zei, dit verdienden ze toch niet, maar ik kon me niet stoppen.
Vlak bij mijn werk zat een natuurdrogist dus ik ben daar heen gegaan. En wooouw. Daar stond een mevrouw die er alles van wist. En mij vitaminen mee gaf die hielpen. Wat een verschil. En wat blijkt...het gaat dus vooral om omega 3 en 6 die je veel meer moet binnenkrijgen. Visolie voor omega 3 en teunisbloemolie voor omega 6.
Ik heb er zoveel baat bij gehad en het schijnt sowieso onwijs goed voor je te zijn, deze combi. Belangrijk is wel dat het goede kwaliteit visolie is, dus het is niet goedkoop. Maar mocht ik ook maar 1 iemand ermee helpen, dan ben ik reuze blij.

Sinds ik permanent van de pil af ben weer is het allemaal weer in rustiger vaarwater. Echter...de laatste keer was ik wel weer onrustig en geïrriteerd...dus misschien moet ik mijn eigen advies eens even gaan opvolgen.

Dat van de vitamine D ken ik niet...die ga ik es onderzoeken, thanks!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 16:36

Wat interessant!
Hoe herken je de juiste visolie dan?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:38

Lees hier nu voor het eerst over PMDD. Dat is minder bekend dan PMS denk ik. Moeite met stoelgang, check :D. Heeft heul lang geduurd voordat ik dat met menstruatie klachten in verband bracht.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:40

Je kan op internet gaan zoeken en dan kom je er vanzelf wel uit geloof ik...hoe zuiverder hoe beter. Ik
vond onderstaande net via google.

"Wilt u een visolie-supplement waar uw gezondheid het meeste baat bij heeft dan kunt u beter kiezen voor visolie met een zo hoog mogelijke dosis EPA/DHA per capsule en die bij voorkeur gezuiverd is door middel van superkritische CO2-extractie."

Kortom, ik vermoed dat de dure visolies beter zijn omdat er minder verontreiniging in zal zitten door het zuiveren. En goed zuiveren is duur....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:53

In die PMP Efamol zit ook Omega 6 en teunisbloemolie. het heeft bij mij een tijdje geholpen, dus wie weet helpt het jullie ook:
http://www.efamol.nl/webwinkel/pmp-mens ... Aqra8P8HAQ
Het helpt ook nog tegen vermoeidheid :D

PMDD is inderdaad minder bekend, ik had er ook nog nooit van gehoord, alleen ondervonden :+

Ik had ook veel klachten die ik niet relateerde aan mijn cyclus, totdat ik het op ging schrijven. Dan schrik je wel even ;)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:14

Hee grappig, die zit ik over te denken om te gaan innemen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:32

Door dit topic gaat er een wereld voor me open!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 17:26

Welkom bij de club dan maar :o

Gisteren slasaus in de braadpan gedaan om vlees te braden ipv braadboter _O- gelukkig kwam ik er op tijd achter :D natuurlijk heb ik niets gezegd!
Ach ja.. Soms is het best grappig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:06

Dankjewel! Jammer dat dit topic niet echt loopt. Had graag wat meer dingen gelezen erover, en hoe anderen zich voelen...

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:08

Ik mag aankomend weekend weer dus ben benieuwd... Ik eet nu al een ruime maand geen suikers meer, maar heb vorige maand de pil doorgeslikt omdat het echt even NIET uitkwam om ongesteld te worden.
Had verwacht wel krampen te krijgen maar dat viel gelukkig reuze mee.

Merk wel al dat ik gisteren en vandaag meer trek heb ik zoetigheid, maar dat zou ook kunnen komen omdat ik het niet 'mag' van mezelf ivm wederom een poging tot afvallen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 12:14

Hier lijkt het toch echt dat het in de wintermaanden erger is dan in de zomer.
Nachtzweten, slecht slapen, vaak naar de wc, geen energie, zoetigheid blijft roepen >;) etc etc. Vreemd genoeg nou weer niet snel extreem boos! Beter voor mijn omgeving _O-
Ik gebruik nu curcuma, wie weet helpt er ook bij pms

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:12

Ja ik moet ook weer eens die pasta maken. Ik voelde me er echt wel beter door!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 14:26

Hoe snel merkte jij verschil en hoeveel nam je per dag.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:31

Ik ben begonnen met smorgens en savonds een kwart theelepel, en uitgebouwd naar uiteindelijk een goed volle theelepel per keer.
Ik had binnen een week minder last van pijn in mijn knieën.
Mijn vriend merkte achteraf toen het een paar dagen op was dat hij zich gewoon algemeen moeier en rotter voelde zonder, dus die krijgt het binnenkort ook weer ;)
Ik heb nog niet echt een link gelegd met mijn menstruatie overigens hoor, maar meer omdat ik daar niet op gelet heb. Ik nam het vooral voor gewrichtspijnen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 14:19

Hoe gaat het hier?

De pasta gebruik ik niet meer, ik ben niet zo goed in structureel dingen in nemen..

Verder begin ik opvliegers te krijgen :oo nog iemand daar last van?
Eigenlijk gaat het best wel goed. Wel erg druk en moe.