Ont-sociaalprikkelen: Doei FB, Bokt en groepsgesprekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:17

Ik heb een tijdje geleden ook bijna alle social media apps van mn telefoon gegooid en facebook afgekickt. Betrap mezelf er nu weer op dat ik vaak facebook zit te checken (likes en meldingen werken als een beloningssysteem), en vaak doelloos met m'n telefoon in m'n handen zit. Facebook verwijderen vind ik voor mijzelf wat ver gaan, heb ook familie in het buitenland en kennissen en vrienden die ik amper zie en via facebook wel spreek. Ga wel m'n meldingen op m'n telefoon uitzetten en wat apps er vanaf gooien, kan zeker geen kwaad!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:23

ruitje schreef:
Ik heb nu geen Facebook meer, heb niet het gevoel dat ik wat gemist heb eigenlijk? De grote roddels krijg ik dan wel weer via vriendinnen die wél Facebook hebben( inclusief screenshots :') ) .

Bokt doe ik alleen nog op de laptop en vandaag voor het eerst 1 keer weer op mijn mobiel, maar wel bewust :) .

Die 'angst om wat te missen' is toch bizar eigenlijk, wat mis je dan precies?

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb werkelijk geen idee. Uiteindelijk scroll ik op fb toch snel door, omdat meer dan de helft me niet interesseerd, maar ik blijf toch altijd zoeken naar iets interessants.
Het is gewoon een verslaving geworden denk ik.

Eigenlijk nu ik terug denk hoe fijn ik vond ik vond om niet meer op whatsapp te kijken, denk ik dat ik toch een poging ga wagen!
Om in ieder geval te minderen dan en weer meer boeken te gaan lezen. Bedenk me net dat ik haast geen boek meer heb gelezen sinds ik een smartphone heb!
Laatst bijgewerkt door xRaisin op 14-11-14 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:23

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:34

Whats app vind ik niet zo'n probleem. Gebruik het echt als gratis sms dienst en zo druk ben ik daar niet mee.
Bokt valt ook mee voor mij.
Dat ik nu alleen nog maar familie op mijn fb heb is ook wel lekker hoor. En de app van mijn telefoon.
Kom vandaag al helemaal bij en maak tijd om te tekenen. Zoek dingen op die ik echt leuk vind. Ben benieuwd hoe dit verder loopt.

*edit* leuke link die 99 dagen afkicken. :D

ruitje

Re: Ont-sociaalprikkelen: Doei FB, Bokt en groepsgesprekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:17

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:19

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:05

Hilarisch! Ik zou er gek van worden haha.
Ik heb de link van Manie gebruikt. Ben nu 99 dagen fb vrij ;)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:56

En jezelf op 'rantsoen' zetten? Dus bv. 1 of 2 keer per dag op vaste tijden een half uur om je noodzakelijke berichten te kunnen lezen en versturen en de rest niet? Je HOEFT niet alles meteen te zien of terug te sturen... :P

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 08:49

Ik denk dat ik mezelf daar niet aan hou.
99 dagen niet inloggen is even cold turkey afkicken maar dan hoop ik dat je daarna er ook echt niet meer naar verlangt. :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:14

Trouwens, ik heb een programma voor op de computer genaamd Cold Turkey. Hiermee kun je voor een bepaalde, door jou gekozen tijd alle programma's en websites die je wilt blokkeren. Erg handig voor als je wel internet nodig hebt maar niet afgeleid wilt worden, soort boktban xxl.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:16

Nadat ik gister avond dit bericht gelezen heb, heb ik ook maar met mezelf afgesproken dat ik nog meer ga minderen.
Ik had al eerder afgesproken dat ik alleen de eerste 10 berichten op Facebook mocht lezen (tenzij ik ziek was en echt niks te doen had dus)
Nu heb ik gisteren de geluiden vvan facebook en whatsapp uit gezet en heb de app knoppen er van van mijn home pagina gehaald. Ook de link naar bokt staat nu niet meer op de home pagina. Dus nu moet ik echt naar internet, dan naar favorieten en dan kan ik pas bokken. Facebook kan alleen nog als ik tussen de apps ga zoeken en whatsapp staat nu op mijn laatste home screen dus zie die ook niet zo vaak meer.
Ik hoop maar dat dat gaat werken in het minder snel er op willen klikken (tot nu toe wel)

Succes allemaal!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:40

Ik heb na aanleiding van dit topic gisteren ook facebook en twitter van mijn telefoon afgehaald. Ook heb ik mijn telefoon een paar uur uit gedaan.

Ik vind mezelf eigenlijk echt te verslaafd geworden, afkicken kan geen kwaad!
Ik hou zo echt tijd over voor andere leuke dingen, waar normaal niks van komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:41

Ik spreek bepaalde mensen nog via google talk of via steam, mijn vriendin gebruikt facebook maar daar heb ik zelf niks mee. Wel ben ik bekend met de verslavingen uit het verleden. Wat me echt opvalt is hoe veel email ze krijgt van facebook als ze even niet online is geweest.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:57

Anoniem schreef:
Ik spreek bepaalde mensen nog via google talk of via steam, mijn vriendin gebruikt facebook maar daar heb ik zelf niks mee. Wel ben ik bekend met de verslavingen uit het verleden. Wat me echt opvalt is hoe veel email ze krijgt van facebook als ze even niet online is geweest.

Dat kan ze allemaal uitzetten.

Ik zit zelf wel op facebook en twitter. Maar meer om op de hoogte te blijven van dingen, dan dat ik er van alles opzet. En heb dan ook maar een select groepje op facebook. Op mijn telefoon gebruik ik het internet vrij weinig.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:44

Ik heb weken geleden Facebook van mijn telefoon gegooid. Ik stoorde mij aan het automatisch afspelen van filmpjes, ja ik had dit uitgeschakeld.
Nu ik alleen nog facebook op mn tablet check, elke ochtend en avond1x, heb ik echt een soort rust, heerlijk!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:51

herkenbaar! ik heb mezelf onlangs 3 maanden geband van FB. ik had ook zeeën van tijd over! wel beetje jammer was dat ik meer begon te bokken ;-) Groepsgesprekken op whatsapp daar doe ik sowieso niet aan. Dat eist echt teveel tijd. Bij mij kwam het besef dat ik echt teveel op mijn telefoon aan het turen was, toen mijn dochter van 3 mijn aandacht probeerde te trekken voor iets waar zij heel trots op was maar ik wilde perse een onnozel berichtje af tikken. Heel erg... Toen besefte ik me dat ik niet wil dat mijn dochter haar ouders herinnert als 2 mensen die altijd als soort zombies in hun beeldschermpjes zitten te turen.
Ik ben nu weer op facebook, omdat ik echt wel het sociale aspect begon te missen maar wel veel minder en ik zie mezelf volgend jaar nog wel eens zo'n facebook detox doen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 18:43

En, hoe vergaat het jullie?

Ik heb inmiddels Facebook weer geactiveerd sinds zaterdag en heb een status gepost. Heb daar twee keer voor op FB gezeten, verder niet.

Bokken doe ik nog wel vrij veel :o

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:53

Ik heb de fb-app verwijderd en uit groepapps gestapt waar het te druk is. Behalve de groepsapp van stal aangezien dat toch erg handig is :)
En van bokt moet ik nog afkicken :')

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:21

Al m'n meldingen uitgezet, zelfs de badges. Werd er vandaag nog wel een beetje zenuwachtig van, maar dat kwam door een zekere jongen. Eventjes wennen is het, maar denk dat het er wel beter op wordt (zeker ook voor de batterij van m'n telefoon :+ )

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:22

Ik beheer de bedrijfsfacebook :')
Dus zomaar stoppen met FB is niet mogelijk

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:28

Oeps herkenbaar.
Breng ook veel tijd door om te socializen.
Gelukkig viel t uiteindelijk mee omdat ik veel
bij mn vriend was en daar geen tablet en laptop had.
Maar nu zijn we gaan samenwonen...
En zit ik weer te bokken ipv ons gezamenlijke programma te kijken.

Wel tijdje terug twitter van mn tel gegooid maar ook dat blijft me trekken

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:55

Ik heb twitter en facebook vrijdag van mijn telefoon verwijderd en geen enkele behoefte gehad om te kijken. Alleen een keer nog op fb geweest, omdat iemand zei dat hij mij berichten had gestuurd.
Verder niet.
Wel al een screenshot ontvangen van iemand van twitter, dus ik mis niks.
Het bevalt me eigenlijk ook best goed. Alleen bokken kan ik nog niet opgeven helaas.
Groepsgesprekken zijn er alleen wel meer geworden, maar dat komt door school, dus die ga ik niet verlaten!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:16

Ik heb een paar dagen geleden een FB-account aangemaakt om eens te kijken hoe dat allemaal werkt.
Twee dingen vallen me al op: andere mensen zijn heel actief want een paar uur nadat ik iemand van stal als vriend had stonden er al twee anderen op de stoep!
En na een dag staat er echt ONTZETTEND veel op van wat deze vrienden dan weer gestuurd of ontvangen hebben van mensen die ik helemaal niet ken! En wat me vaak ook totaal niet interesseert.
Het liefst wil ik alleen de reacties op de onderwerpen waar ik op gereageerd heb en van de mensne die ik bevriend. Niet alles van iedereen..... Is dit onvermijdelijk?
Nou lachen jullie je waarschijnlijk wild om deze beginner :o

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:32

Dat soort dingen kun je allemaal instellen Martie! :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:41

Dan moet ik die instellingen nog eens onder de loep nemen. Had al veel beperkingen ingevoerd, krijg nou ook niet meer alles op mijn mail binnen maar ben kennelijk nog niet rigoureus genoeg geweest. Bedankt!