Meer bokkers met een soms ''te'' druk leven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: Meer bokkers met een soms ''te'' druk leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:51

Ik herken het van Nog maar kort geleden. Toen zat ik nog op school, werkte fulltime, de paarden, vrijwilligers werk in de gehandicapten zorg en bestuurslid bij een rijvereniging.
Nu ben ik klaar met school, vrijwilligers werk is gestopt en in het bestuur ben ik uitgestapt Door omstandigheden. Nee voor mij nooit meer zo'n druk leven is vragen om een burenout

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:15

Hier ook een druk leven!

Ik werk veel, heb 3 baantjes, dus vlieg van het ene baantje naar het andere daarbij heb ik ook nog 2 paarden die beweging moeten hebben en schone stallen moeten en heb ik het super druk met paarden scheren!

Tis aan de ene kant heerlijk om zo druk bezig te zijn! De dagen vliegen voorbij en stil zitten is niks voor mij..

Maar aan de andere kant ben ik soms volledig uitgeblust savonds en vraag ik mezelf af waarom ik het mezelf aan doen:')

Maar toch ben ik blij met m'n drukke leven!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:21

Hier af toe ook echt te druk.
Een fulltime baan, een deeltijdopleiding waar ik 2 avonden per week naar toe moet en daarbuiten veel huiswerk van heb. Een paard en uiteraard ook nog het huishouden.
O ja en nog een bestuursfunctie bij een ruitersportvereniging en een webshop.
De dagen zijn af toe echt te kort.

Gelukkig staat paard volledig verzorgd buiten en heb ik een bijrijder. Anders was het echt niet te doen geweest.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:30

Ik heb het niet zo druk als de ts.

Want ik heb me slaap echt nodig maar ben wel druk.
Soms zou ik willen dat ik wat meer zou kunnen genieten.
Daar moet ik bij leren stil staan.

Ik werk fulltime 40 uur en elke avond gelijk uit werk nog naar de paarden.
fulltime lease paard en daarnaast op dezelfde stalling nog een bijrijpaard voor 2x in de week.
Je eet dan savonds pas laat en douchen en nog even tv kijken en dan slapen.

Soms wel lekker om even de paarden een avond af te zeggen.
Maar ga ik bv 2 dagen niet dan mis ik de paarden echt.

Zoals vanavond ga ik langs me zusje zie onderschrift.
Ligt veel in het ziekenhuis ga ik daarna niet meer rijden.
maar wil vanavond nog wel even de deken wisselen omdat het morgen als het klopt een zonnige dag wordt.
Hij staat nu onder een 300 grams. (geschoren)
Meestal geeft de pension eigenaresse mijn lease paard zijn medicijnen op de dagen dat ik naar me zusje ga.
Dat is erg fijn.

Maar ja naast je werk en de paarden moet er ook het huishouden nog gedaan worden en boodschappen enz.
En ook nog proberen je sociale contacten een beetje te behouden.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:33

Ik heb een drukke periode, mag dat ook? :P

Ik werk 36 uur per week, ik heb een pony waar ik bijna dagelijks heen ga en ik heb een lieve vriend die aandacht wilt. Dat is allemaal nog wel te doen.
Maar ik zit midden in de verbouwing en ik werk nu tot 4 uur, naar mn pony, zelf eten en 's avonds klussen :') Dan naar bed en de volgende dag is weer dezelfde planning. Ben blij als het af is!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:35

Ken het probleem dat er te weinig uren in een dag zitten, nu helemaal met de zachte temperaturen, buiten de boel blijft doorgaan terwijl het al een heel stuk vroeger donker is. Werk ook 40 á 50 uur per week, oké heb dan wel kantoor aan huis wat het een stuk makkelijker maakt om tussendoor een wasmachine met lading was aan te zetten of even op te hangen/in de droger te stoppen. Maar dan nog is het vol, huishouden wat ik volledig doe, beestenboel, werken, buiten de boel op orde houden, elke maandagochtend naar revalidatiesport.
In de zomermaanden maakt het niet, dan ga ik gerust om 21.00 uur nog grasmaaien dat gaat nu dus niet meer.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:37

Ik heb ook altijd wel een erg druk Leven gehad, en een paar uur extra in een dag zijn van harte Welkom. Soms ben ik echt doodmoe aan het eind van de sag en vraag ik me af waarom ik zit allemaal wil, maar als ik eens een paar uur thuis op de bank zit verveel ik me helemaal dood en wil ik wat gaan doen.. :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:40

Ergens fijn om te lezen dat er meer mensen het heeeeel druk hebben!

Maandag: Stage, 's avonds paard
Dinsdag: Stage of studiedag, 's avonds college
Woensdag: Werken, 's avonds vrij voor vriendje :D
Donderdag: Werken, 's avonds college
Vrijdag: Werken, 's avonds paard of iets sociaals
Zaterdag: soms ook nog college
Zaterdag/zondag: boodschappen, alle sociale dingen, paard, en minstens een dag aan de studie.

Kortom: Met 0,6 baan en een studie in deeltijd die eigenlijk de belasting heeft van een voltijdstudie, paard (gelukkig maar 2 dagen per week) en een sociaal leven, blijft er niet heel erg veel tijd over.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:15

Ik probeer dit altijd in mijn achterhoofd te houden om te voorkomen dat ik weer teveel hooi op mijn vork neem: Ik werk om te leven en niet andersom.

Doordeweeks werk ik gemiddeld 38 uur pw en zaterdags help ik de hele dag in de stallen.
Mijn vriend werkt 40 uur pw en volgt daarnaast een HBO opleiding waarvoor hij 2 avonden in de week naar school is en de rest van de tijd aan het leren is. Het huishouden is dus voor mij wat stiekem veel tijd opslokt. Als hij thuis is, laat hij onze 2 honden uit. Anders doe ik het. We eten in ieder geval 's avonds altijd samen (als hij niet naar school is) en op zondag gaan we naar de bossen met de honden. Ik ga 3 avonden pw en het weekend naar mijn paard. Eén keer per maand ga ik vaste prik naar vriendinnen.