meisje2000 schreef:Helaas is de uitspraak van een arboarts niet bindend, dus als de werknemer er niet mee akkoord gaat hoeft deze zich daar helaas niet aan te houden.
De wet is wel bindend.
Je hebt wettelijk recht op werk dat jouw gezondheid niet verwoest.
Citaat:
Meld je je ziek en het uvw word ingelicht en deze trekt dezelfde conclusie als de arboarts dan moeten ze wel want de uitspraak van het uvw is wel bindend.
Eh, als zij weten dat er beperkingen zijn (en dat weten ze) en ze lappen dat aan hun laars - maak je dan niet te sappel over wat het uvw wel zou kunnen vinden.
Meestal zijn het werknemers die de arbeidsdeskundige van het uvw inschakelen (als de arboarts onredelijk doet - sommige arboartsen worden nl door de werkgever betaald en zijn "dus" niet objectief).
En als ik mij goed herinner krijgt het uvw pas bericht van ziekmelding in de 42ste week na ziekmelding.
Citaat:
Dit mogen ze niet weigeren en moeten ze accepteren ook al hebben ze twijfels of het echt is of niet.
That is the spirit!!
Citaat:
Ik ga niet meer met hun om de tafel want er komt toch niets uit.
Groot gelijk, alleen heeft het wel zin om dit een beetje te verpakken. Idd: zodra zij onredelijk doen: ziek melden, brief naar arboarts.
En zet dan in die brief dat je graag "met de arboarts erbij" overleg wilt.