bedrijfsarts vraagje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:30

meisje2000 schreef:
Even voor de duidelijkheid ik neem geen ontslag hoor tenzij ik een andere baan heb waar ik beginnen kan maar anders dus echt niet......

Ik kan op zich wel bij een nieuwe werknemer aan de slag mits het maar niet het werk is wat ik nu doe en ik ben dus op zoek naar werk wat ik met mijn rug kan doen, dan zal ik me zelf ook een stuk beter voelen en zakt alles hopelijk ook af.

waarom zorg je niet eerst dat je beter word? Je zegt zelf al dat het al een tijdje zo loopt, oftewel het is al gebleken dat doorwerken geen verbetering oplevert.

meisje2000

Re: bedrijfsarts vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:51

omdat mijn gevoel zegt dat ik bezig moet blijven en als ik thuis kom te zitten ik nog meer ga piekeren en stressen dan wat ik nou al doe bovendien moet ik in beweging blijven vanwege mijn rug dus als ik ander werk kan vinden met een goede belasting voor mijn rug moet dat op zich geen probleem zijn

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:53

ja maar je kan ook andere dingen doen om in beweging te blijven. Je zegt zelf al dat je tegen een burnout aan zit. Als je zo dus doorgaat dam krijg je die echt. Dan kan je helemaal niks meer hoor. Wat ook niet goed is voor je rug

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 11:02

Heb net het gesprek gehad en dat is redelijk goed verlopen. Ik krijg nu ander werk wat ik kan doen en heb een telefoonnummer van sazas gekregen die ik kon bellen voor een preventie gesprek. Dit zou volgens hun niet met een bedrijfsarts zijn maar goed ik heb in ieder geval iets. Ik heb bij thuiskomst gelijk gebeld en heb nu dus wel een gesprek met een bedrijfsarts op 12 november om 16.00 uur in Leeuwarden. Er zit vordering dus.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:21

Super!
En nu ook volhouden dat je dit werk krijgt, en niet weer voor andere werkzaamheden wordt ingezet!!
Positief hoor!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:24

meisje2000 schreef:
Heb net het gesprek gehad en dat is redelijk goed verlopen. Ik krijg nu ander werk wat ik kan doen en heb een telefoonnummer van sazas gekregen die ik kon bellen voor een preventie gesprek. Dit zou volgens hun niet met een bedrijfsarts zijn maar goed ik heb in ieder geval iets. Ik heb bij thuiskomst gelijk gebeld en heb nu dus wel een gesprek met een bedrijfsarts op 12 november om 16.00 uur in Leeuwarden. Er zit vordering dus.

Gelukkig! En nu volhouden en doorzetten met je stap richting de bedrijfsarts. Ondanks dat je nu aangepast werk aangeboden hebt gekregen, hoeft dit niet te betekenen dat jij ook gelijk weer fit bent.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 11:28

Dat ik niet gelijk fit ben dan dat snap ik maar het is wel minder stress en spanning wat meehelpt naar herstel ervan. Ik voel me nu al wat beter nu ik weet dat ik ander werk kan doen binnen het bedrijf. Ook ben ik waarschijnlijk de maand december vrij, hier had ik zelf om gevraagd omdat ik nog veel vrije uren heb staan en de kinderen dan ook 2 weken thuis zijn en ik heb een grootte kans dat dit Door gaat. De planner wou me er eerst in n oververhitting uit hebben maar dat wou ik zelf niet en dat hoeft nu eerst ook nog niet gelukkig. Ben al ĺang blij dat we hier nu zijn en dat ze geluisterd hebben naar me. Nu afwachten wat de aankomende weken gaan doen en wat het gesprek met de bedrijfsarts gaat doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:47

Ik zou nog even op de mail zetten wat je vandaag hebt besproken en vragen om een eventuele bevestiging zodat je, mochten ze je over 3maanden weer op een andere plek zetten, je iets hebt om op terug te vallen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 13:09

In januari kom ik zo wie zo op een ander plek maar ook d dat is werk wat ik kan doen.dus wat dat betreft zit dat wel goed

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:50

Even een update.

Ik ben de maand december vrij geweest en dat heeft me goed gedaan.
Het gestrest was grotendeels weg en kwam een beetje tot rust.
5 januari weer begonnen met werk en tot 12 uur ging dat super, na de pauze werd ik dus weer ergens neergezet waarvan ik het werk n iet kon doen. Ben dus om half twee weer met ruzie naar huis gestuurd.

Het banketstaaf is dus dat ik eind november bij de arboarts ben geweest en hij een brief naartoe bedrijf heeft gestuurd met de mededeling dat ik voorlopig geen werk mag doen waarvan mijn rug het niet aan kan. Blijkbaar intereseert ze dat dus niets.

Ik heb nu tegen mijn man gezegd dat als ze me weer ergens inplannen waar ik niet kan ik per direct de ziektewet in ga en de aborarts weer bel.

Ik sta namelijk letterlijk op het punt om echt om me heen te gaan slaan en heb dus helemaal geen vat meer op mijn emotionele toestand.
Het is voor mij de druppel geweest en het is voor mij gebeurt.
Het is dat ik het geld nodig heb en geen ontslag kan nemen anders had ik liever vorige week dan morgen mijn ontslag in gediend.

Sorry moest het even kwijt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:43

Nee hoor, laat ze maar betalen!
Ze zijn verwittigd door nota bene de arboarts en als dat ze niets interesseert, dan geldt "wie niet horen wil, die moet maar voelen! "
Stel dat jij door hun kortzichtigheid de rest van je leven met rugklachten zou zitten - brrr!
Als zij de brief van de arboarts naast zich neerleggen, is de ziektewet de enige verstandige optie!

PS: de arboarts was nog voorzichtig in zijn formulering.
Volgens mij mag er nooit iemand werk te doen krijgen dat rugklachten geeft. (Ook bouwvakkers mogen niet zwaarder tillen dan 25 kilo.)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:47

-O- Wat ontzettend waardeloos dat een week werken je hele maand 'rust' in december al weer totaal de grond in boort...
Maar wel heel goed dat je je voorneemt dat als ze je weer ergens inplannen waar je niet kan, je je per direct ziek meldt en contact op neemt met de Arboarts!! Het is niet leuk dat het zo moet, maar zij hebben er blijkbaar ook grote moeite mee om rekening met jou te houden!
Sterkte hoor! En let ook heel goed op je emotionele toestand, want als je straks te diep zit, duurt het zo lang voordat je daar weer boven op bent!!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:52

Helaas is de uitspraak van een arboarts niet bindend, dus als de werknemer er niet mee akkoord gaat hoeft deze zich daar helaas niet aan te houden. Meld je je ziek en het uw word ingelicht en deze trekt dezelfde conclusie als de arboarts dan moeten ze wel want de uitspraak van het uw is wel bindend.
Ik ga dus ook niet meer werk doen wat ik niet kan en plannen ze me er wel voor in dan regelen ze het maar met de arboreta of uw want dan meld ik me ziek. Dit mogen ze niet weigeren en moeten ze accepteren ook al hebben ze twijfels of het echt is of niet.
Ik ga niet meer met hun om de tafel want er komt toch niets uit.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:52

Ik bedoel dus uwv en niet uw

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:34

meisje2000 schreef:
Helaas is de uitspraak van een arboarts niet bindend, dus als de werknemer er niet mee akkoord gaat hoeft deze zich daar helaas niet aan te houden.

De wet is wel bindend.
Je hebt wettelijk recht op werk dat jouw gezondheid niet verwoest.
Citaat:
Meld je je ziek en het uvw word ingelicht en deze trekt dezelfde conclusie als de arboarts dan moeten ze wel want de uitspraak van het uvw is wel bindend.

Eh, als zij weten dat er beperkingen zijn (en dat weten ze) en ze lappen dat aan hun laars - maak je dan niet te sappel over wat het uvw wel zou kunnen vinden.
Meestal zijn het werknemers die de arbeidsdeskundige van het uvw inschakelen (als de arboarts onredelijk doet - sommige arboartsen worden nl door de werkgever betaald en zijn "dus" niet objectief).
En als ik mij goed herinner krijgt het uvw pas bericht van ziekmelding in de 42ste week na ziekmelding.
Citaat:
Dit mogen ze niet weigeren en moeten ze accepteren ook al hebben ze twijfels of het echt is of niet.
That is the spirit!!
Citaat:
Ik ga niet meer met hun om de tafel want er komt toch niets uit.
Groot gelijk, alleen heeft het wel zin om dit een beetje te verpakken. Idd: zodra zij onredelijk doen: ziek melden, brief naar arboarts.
En zet dan in die brief dat je graag "met de arboarts erbij" overleg wilt.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 22:09

Ik heb alle mogelijke sites nagekeken over de arboarts en werkgever en overal word verteld dar de uitspraak van een arboarts niet bindend is en dat een werkgever zich daar niet aan hoeft te houden, maar dat ze geen ziektewet mogen weigeren en als ze twijfels hebben bij de persoon over ziek zijn zij het uwv raadplegen. Anders snijden ze zich zelf in de vingers omdat het anders te lang kan gaan duren en met de uitspraak van het uwv moeten ze wel genoegen nemen. Dit is wat ik op verschillende site heb gelezen. Ook een site die Door advocaten en rechters is gemaakt om opheldering hier in te geven, dus vergeef me als ik het fout heb want ik ga nu af op wat ik gelezen heb

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:53

Klopt.
Ook een werkgever mag een advies van een arboarts naast zich neerleggen - maar als jij niet accoord gaat, komt idd het uwv er bij kijken.
Blijkt dan dat ze gewoon de schouders op hebben gehaald, de brief van de arts hebben genegeerd - dan hebben zij een probleem met het uvw.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 08:55

Dat ıs ınderdaad ook zoals ık het begrepen had

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 13:15

Even een update van mijn kant weer.
Na de laatste keer hier te hebben gereageerd heb ik geen werk meer gekregen wat ik niet kan doen met mijn rug gelukkig.
Het enige probleem is nu dat ik nog steeds erg loop te stressen en ik totaal niet meer met plezier naar mijn werk ga.
Ik doe mijn werk met het verstand op nul maar dat is het ook.
Ik ben nog steeds op zoek naar ander werk maar echt vlotten doet het niet.
Vanaf 1 januari is het werk veranderd van arbodienst en zitten ze dus niet meer bij de gene waar ik destijds mee heb gesproken.
Ik kijk het nog even aan want mijn lichamelijke en geestelijke klachten gaan niet weg.
Ik ben nog steeds gestresd, heb nog steeds een kort lontje en heb het gevoel dat ik niets goed kan doen.
Ook reageer ik het nog steeds op mijn man en kinderen af waardoor we vaker dan normaal ruzie hebben.
Als dit zo doorgaat vraag ik opnieuw een gesprek aan bij de arbo arts en dan hopen dat hij of zij meer voor me kan beteken dan de vorige keer want in principe heeft dat voor het werk niets goed gedaan aangezien ze nog steeds hun eigen plan over mij trekken.

Ik denk ook niet dat ik van mijn stress af ga komen zolang ik hier werk omdat ik toch steeds bang blijf dat ze me toch weer ergens gaan neerzetten waar ik niet kan omdat ik het vertrouwen in hun helemaal kwijt ben na alles wat er is gebeurt.

Ik hoop dan ook dat ik snel een andere baan kan vinden zodat ik alles los kan laten en opnieuw kan beginnen zonder stress spanning en noem maar op

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 12:55

Weer een update van deze kant aangezien het alweer een tijd geleden is. Februari heb ik mij ziek gemeld omdat het ontzettend slecht met me ging en ik met dingen begon te smijten en mijn kinderen geen leven meer hadden bij mij. Maandags Ziek gemeld en gelijk de huisarts gebeld waar ik dezelfde de dag nog terecht kon.
Zij heeft mij doorverwezen naar iemand om mee te praten (geen psychiater) en daar heb ik een week later mee gepraat. Goed gesprek gehad en veel tips mee gekregen en het advies om weer naar de arboarts te gaan want dit zou anders niet goed komen. Bedrijf gebeld want die is in jan veranderd van arboarts en had dus geen telnum j er van hun meer. Na wat gezeur (niet snappen waarom ik naast de huisarts en deze man ook nog naar de arbo) heeft zij een tussenpersoon in de hand genomen (blijkbaar een vriendin van haar die in deze branche werkt) en werd Door haar gebeld. Ik had 2 opties voor de arboarts. Dezelfde middag in drachten ( een behoorlijk end rijden voor mij) of een week later in leeuwarden (om de hoek) heb de eerste optie gekozen zodat ze dan niet konden zeggen dat ik er niets aan deed. Op afspraak geweest en een goed gesprek gehad met deze man. Hij vond mij duidelijk niet in staat om te werken en moest minimaal nog 2 weken thuisblijven om tot rust te komen en om aan me z elf te werken. De week voor ik weer aan het werk moest, moest ik m van hem om de tafel met het kantoor om afspraken te maken. Zo gezegd zo gedaan en heb sindsdien werk wat ik kan doen met mijn rug. Ook spaar ik al mijn extra uren op en kan ik met de sloopwerken die ik niet kan doen vanwege mijn rug vrij nemen. Dat houd in dat ik zes weken vrij ben.ook zit ik nu op een afdeling waar de chefs van mijn problemen afweten en van af het begin achter mij hebben gestaan. Veel veranderingen dus en dan wel in positieve zin voo r mij. Alleen jammer dat het eerst zover heeft moeten komen voordat ik serieus genomen werd.