Constant voorhoofd- en bijholteontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Re: Constant voorhoofd- en bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 09:46

3 weken met de eerste lading potten. Heb het een aantal maanden volgehouden zonder gewenst resultaat.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:03

Wij adviseerden in de drogisterij de volgende combinatie, cinebaris, hepar sulfuris en echinaforce van dr Vogel als je last had van bijholteontsteking. Zodra het over is echinaforce preventief blijven slikken, zeker in de winternaanden om je weerstand te activeren. Altijd goede resultaten gehoord met deze combie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:01

Akelig hoor, wel een dure therapie en geen resultaten!
(En ook zo te lezen geen verhaal met kop en staart. Voor natuurgeneeswijzen geldt nog veel harder dan voor het reguliere spul, dat er 'gemonitord' moet worden.)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 19:57

Wat bedoel je daarmee, Janneke? Ik had op zich een goed gevoel bij deze arts, ze had 22 jaar als huisarts gewerkt en nu homeopathische arts gecombineerd met bioresonantie en orthomoleculair.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:15

Eh, wat ik bedoel met de noodzaak om te monitoren?
Bij reguliere antibiotica weet je tamelijk precies wat er gebeurt: bacteriën sterven. Hopelijk de ziekmakers, maar ook de beschermende darmflora.
Slik je pre- en probiotica, zullen de bacteriën die pal na de ABkuur de overhand hebben gekregen hun plaats niet makkelijk afstaan.

Of ik had ooit een maagbloeding: mijn mevrouw heeft er met grote nadruk achterheen gezeten "dat eerst dat gat in mijn (maag)slijmvlies dicht moest", voor die tijd geen bacteriën slikken! (Prebiotica mocht wel. )

Of bij een andere kuur: ipv beter te worden kreeg ik een soort van griep. (Daar was ik voor gewaarschuwd, dat dat zou kunnen gebeuren, dus ik schrok niet echt, maar ik baalde wel.)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 21:25

Ja, ik snap wat je bedoeld, weet alleen niet goed hoe ze dat monitoren. Bloedonderzoek of metingen?
Ik ben in ieder geval 1 keer op consult geweest, verder twee keer per mail en telefoon contact gehad. Dus echt monitoren is geen sprake van geweest, had ze me wellicht eerder kunnen vertellen dat het allemaal niet zoveel ging doen voor mijn blaas :')

Op zich heb ik altijd wel open gestaan voor niet-reguliere geneeswijzen, maar na deze kosten en 0 resultaat ben ik er even klaar mee.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:45

Bij het slikken van pre/probiotica ging eea bij mij via ontlastingsonderzoek: bij twijfel 'wat gebeurt er nu precies' gewoon een extra onderzoek.
Bij iets anders ook wel eens een bloedonderzoek.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:53

Heb je je voeding al onder de loep genomen, sommige voedings middelen geven bij holte problemen. Zoals melk en kwark.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:27

Voeding laten checken bij orthomoleculair arts (en nog een arts maar weet niet meer die discipline heet).

Voor nu gaat het eindelijk beter! Slik nu 8 dagen antibiotica, doe nu 1 a 2 keer daags spoelen met zoutoplossing en doe 1 keer per dag neusdruppels en ik spray 1 keer per dag. Heb al een paar dagen geen hoofdpijn gehad *\o/* Wel nog heel benauwd, één trap en ik piep als een oud mens (maar daar heeft mijn geweldige conditie ook mee te maken :') ), neus is nog wel verstopt ook. Maar de hoofdpijn lijkt een stuk minder te worden! Een nacht niet goed slapen is trouwens wel onmiddellijk een trigger voor slechter voelen, maar alles bij elkaar kan ik er zo wel mee leven. Alleen jammer van alle troep die ik spuit, slik en spray :Y)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:31

Mloes schreef:
Voeding laten checken bij orthomoleculair arts (en nog een arts maar weet niet meer die discipline heet).

Voor nu gaat het eindelijk beter! Slik nu 8 dagen antibiotica, doe nu 1 a 2 keer daags spoelen met zoutoplossing en doe 1 keer per dag neusdruppels en ik spray 1 keer per dag. Heb al een paar dagen geen hoofdpijn gehad *\o/* Wel nog heel benauwd, één trap en ik piep als een oud mens (maar daar heeft mijn geweldige conditie ook mee te maken :') ), neus is nog wel verstopt ook. Maar de hoofdpijn lijkt een stuk minder te worden! Een nacht niet goed slapen is trouwens wel onmiddellijk een trigger voor slechter voelen, maar alles bij elkaar kan ik er zo wel mee leven. Alleen jammer van alle troep die ik spuit, slik en spray :Y)

Bij mij gaat het ook elke keer goed met antibiotica en prednison... Maar dan weer zonder..is niet te doen. Inderdaad benauwd en piepen! Lijk wel een oud wijf. Het is echt verschrikkelijk om deze kwaal te hebben. Ik slik nu een omderhoudsdosis pred van 5mg tot ik voor de tweede keer dit jaar geopereerd zal worden. Ik hoop dan echt dat dat zal helpen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:32

O, ja. Ik heb ook wel op advies van de huisarts (ze was ook homeopaat) EBT-complex gebruikt voorde bijholtenontstekingen. Dat hielp ook wel goed.

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... -VSM-50-ml

Later gebruikte ik ook wel de antibioticakuur van VSM, maar die mag niet meer verkocht worden helaas, die werkte pas echt goed.