Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:03

De beste tip die ik kan geven is kijk niet naar de getallen op de weegschaal. BMI en dergelijke zegt niet heel erg veel. Het gaat vooral om het beeld wat je ziet in de spiegel en of JIJ er blij mee bent.

Ik heb er bijna een jaar over gedaan om 5 kilo zwaarder te zijn dan mijn vaste gewicht. Door stress van een break-up ben ik in 2 weken tijd al dat gewicht weer kwijt geraakt. En dat bezorgde me erg veel stress. Maar weet je? Ik heb een BMI wat te laag is een gewicht wat te laag is in getallen maar als ik in de spiegel kijk ben ik verdomde blij dus poep op wat getalletjes en de maatschappij zegt. :)

Wil je wel echt perse aankomen dan raad ik je aan om te gaan sporten bij een instantie waar je ook begeleiding kunt krijgen van een personal trainer en eventueel een voedingscoach.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:06

Kana schreef:
De beste tip die ik kan geven is kijk niet naar de getallen op de weegschaal. BMI en dergelijke zegt niet heel erg veel. Het gaat vooral om het beeld wat je ziet in de spiegel en of JIJ er blij mee bent.

Ik heb er bijna een jaar over gedaan om 5 kilo zwaarder te zijn dan mijn vaste gewicht. Door stress van een break-up ben ik in 2 weken tijd al dat gewicht weer kwijt geraakt. En dat bezorgde me erg veel stress. Maar weet je? Ik heb een BMI wat te laag is een gewicht wat te laag is in getallen maar als ik in de spiegel kijk ben ik verdomde blij dus poep op wat getalletjes en de maatschappij zegt. :)

Wil je wel echt perse aankomen dan raad ik je aan om te gaan sporten bij een instantie waar je ook begeleiding kunt krijgen van een personal trainer en eventueel een voedingscoach.

Helemaal mee eens. Ik ben 1.75 en weeg 60 kilo. Ik kan bunkeren als een gek, eet alles wat los en vast zit(niet perse ongezond hoor) en ik blijf netjes op gewicht. Ik sport ook niet ofzo :P Ik heb alleen af en toe last van flauwte, maar dat was vroegah veel erger dan nu. Als je je goed voelt zou ik er niet te druk om maken, alleen als je echt lichamelijk hinder aan ondervind zou ik er wat aan doen.

NatasjavE

Re: Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:14

Aha een lotgenoten topic. 178 en 58 kilo.

Ik probeer het niet meer. Ik probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven.
Voldoende van alles binnen te krijgen.

Het proberen aan te komen lijdt al 43 jaar tot helemaal niks.
En ik voel me goed zo.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:26

Jannepauli schreef:
Ik vraag me af waarom je eigenlijk wilt aankomen?
Zolang je nog niet een anorexia-model bent, heeft slank zijn alleen maar voordelen.
Heb je niet een body-foto van jezelf? Veel mensen vinden zichzelf te dik of te mager omdat hun zelfbeeld niet helemaal overeenstemt met de werkelijkheid. Als je niet met je gezicht op het forum wilt, blur je dat even.

Tenzij er medische redenen zijn ( schildklier of andere metabolismeproblemen) heeft 'dun of dik' ook met levensstijl(voeding/activiteit) te maken. En misschien moet je 's even op zoek gaan naar een natuurgeneeskunde arts - die meten bv de schildklierfunctie anders dan de reguliere arts met bloedonderzoek. (Echt uitgebreid onderzoek is te duur en te complex en de cijfers van de gewone HA zijn bijna altijd 'goed' tenzij er niet te missen uitschieters zijn). Er zijn overigens ook natuur-diëtisten die zich meer richten op een gezonde voeding/levensstijl. De meeste gewone diëtisten werken nog volgens de 'schijf van 5' en dat is eigenlijk behoorlijk rampzalig voor je lijf en gezondheid.

Opeens veel vet, koolhydraten en suiker eten heeft grote nadelen, ook al zou je er wat dikker van worden.

Ik wil aankomen omdat ik te dun ben geworden. Ik krijg hier ook commentaar op van andere mensen en ik voel mijzelf gewoon fijner als ik iets meer weeg.
Persoonlijk vind ik iets "gevulder" ook mooier. En ik hoop dat ik wat meer vlees krijg om op te zitten, want t doet pijn om uren lang op school in een stoel te zitten. :+

Ik was al van plan een foto te maken dus die komt er snel aan
Laatst bijgewerkt door ANightAway op 29-10-14 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:27

Jannepauli schreef:
Er zijn een aantal reacties gekomen op mijn vraag 'waarom wil je eigenlijk aankomen' ... die vraag was niet in z'n algemeenheid gesteld, maar aan de TS wiens post ik ook in quote had staan.
To the point: ik betwijfel het of het voor mensen veel uitmaakt of ze minder kou zouden ervaren als ze dikker zijn. Mensen zijn geen walrussen die een laag van 25 cm vet hebben. Rondom dan wel te verstaan. En lagere weerstand? Dat heeft weinig met dik/dun te maken .
Ik ben volslank en heb het ook vaak koud. Vooral mijn handen en voeten zijn een drama.. Dus die paar kilo erbij hoeft echt geen verschil te maken helaas. :\

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:30

Ach het is ook vaak het gezeur van andere. Jij bent zooo slank. Eet toch eens wat.
Dan ga je vanzelf geloven dat je te dun bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:31

Het is nooit goed in andermans ogen, als jij je maar goed voelt vanuit jezelf. Dus niet door meningen van buitenaf.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:35

Jaa klopt. Maar ik wil het zelf graag. Ik voel me nu niet goed in mn eigen lichaam.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:40

Florenc schreef:
Hebben jullie al eens gedacht aan krachttraining? Dat is voor veel mensen een heel goeie manier om (spieren) bij te komen (in plaats van vet). Door op een gezonde manier (avocado in plaats van boter gebruiken, pindakaas, volle yoghurt, volle kwark, volle melk, -of beter, milkshake van volle melk met banaan-, volkorenpasta, rijst, hardgekookte eitjes tussendoor,...) meer te gaan eten en met gewichten aan de slag te gaan, kan je perfect bijkomen. Je krijgt meer calorieën binnen dan je verbruikt, en met de training geef je je spieren een seintje om sterker te worden en om te groeien. Het gevolg is gewichtstoename, waarbij de extra kilo's vooral uit spieren en niet uit vet bestaan...
(en geen bang: je gaat er echt niet snel 'breed' of 'gespierd' of 'mannelijk' uitzien). Als je wil bijkomen, zou ik wel zoveel mogelijk cardio proberen te vermijden. Cardio = veel calorieen verbranden, en dat wil je natuurlijk juist niet.

Succes ladies :). Ik zit met het omgekeerde, maar ik kan me voorstellen dat het zeker even moeilijk is!

Ik ben het hier grotendeels mee eens maar wil eraan toevoegen dat krachttraining ervoor zorgt dat je de gehele dag door calorieën verbrandt en cardio in het moment zelf.

Persoonlijk ben ik er niet over uit of ik aan wil komen. Ik ben 1.73m en weeg tussen de 66/67 kg (ben door sporten 6kg afgevallen), wat een gezond gewicht is en ik voel me goed maar door mijn lichaamsbouw lijkt het alsof ik veel minder weeg. Ben twee cupmaten omlaag gegaan wat een beetje zonde is :') en mijn kleding zit losser (ben nu maatje 36/38). Ben er zelf tevreden mee, behalve dat mijn borsten zoveel kleiner zijn geworden en dat mijn moeder er maar niet aan kan wennen.

Waar ik nu mee zit is dat ik niet nog meer wil afvallen zonder dat ik op hoef te houden met sporten of moet gaan minderen. Moet nog even bekijken hoe ik dat precies ga invullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:42

Dit is nou een topic waar ik blij van wordt!
Niet omdat ik zelf ook moet aankomen, maar meer om te zien dat er mensen zijn die inzien/ ervaren dat TE dun ook niet goed is. Met alle eetstoornissen tegenwoordig van mensen die zo mager zijn en zichzelf nog te dik vinden ben ik blij om dit topic tegen te komen. Ga zo door! :D

Ik was zelf ook altijd een dunne plank, en uit ervaring weet ik dat het ook met shoppen erg lastig is. Bij mij was alles altijd te groot/ ruim en ik had geen figuur voor de kleding die ik wilde (geen kont/ heupen, wel borsten) waardoor het merendeel niet mooi aansloot.
Bij mijn zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen (!!) en na de bevalling had ik eindelijk gezond gewicht. Nu moet ik echter wel opletten op wat ik eet, denk dat door mn zwangerschap mn lichaam anders is gaan werken haha :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:47

Ik ben 1.80 en weeg 59 kg en heb een beetje heup maar ben heel smal in de taille.

Heb echt moeite om iets te kopen wat niet floddert of wel aansluit maar dan veel te kort is.

Ook mijn gezicht is botterig en wat grauw. Zou liever een gezonde kleur en uitstraling hebben.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:49

Ik ben ook te licht voor mijn lengte, maar ik zie er gewoon gezond uit en voel me goed! Daarnaast heb ik wel vorm en ook spieren dus valt het wat minder op. Soms zeggen mensen weleens wow jij bent slank e.d. Maar zolang ik me er goed bij voel is het voor mij prima :j

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:52

Hee een topic wat mij aangaat.

Ik ben 1.63m. en inmiddels 40 kilo.

Ik loop nu in het ziekenhuis bij een diëtiste. Toen ik daar voor het eerst kwam (4 maanden geleden) was ik 35 kilo.

Ik moet nu overal fantomalt door heen doen, een poeder met erg veel calorieën er in...
Hebben jullie dat wel eens geprobeerd of 'moeten' jullie dit ook overal door heen doen?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:02

friesam schreef:
Ik ben 1.80 en weeg 59 kg en heb een beetje heup maar ben heel smal in de taille.

Heb echt moeite om iets te kopen wat niet floddert of wel aansluit maar dan veel te kort is.

Ook mijn gezicht is botterig en wat grauw. Zou liever een gezonde kleur en uitstraling hebben.

Dat heb ik nu ook, van die ingevallen ogen, uitstekende jukbenen, ingevallen wangen, bleek gezicht en doffe uitstraling.
De kleding slobbert om mijn lijf, maar toch moet ik een maatje 38 van bovenkleding ivm mijn grote borsten. Mijn broeken het zelfde, maat 36/38 ivm heupbotten, maar er zit geen vlees, dus letterlijk zo'n geflodder om je kont (tje) en in je kruis. Draag dan ook het liefst iets langs (tuniek of jurk), dan valt het minder op.

Vandaag ben ik weer in het ziekenhuis geweest en te horen gehad dat er 8 kilo bij moet. Bij de volgende afspraak krijg ik een plan van aanpak.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:11

Een blazer open laten hangen met een leuk shirtje eronder dan valt het niet zo op dat alles te breed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:12

Ik heb hele brede heupen en een hele dunne taille. Als ik dus mooie strakke topjes aan doe kruipt alles omhoog mn taille in, knetterirritant is dat :')

Eikenbos

Inmiddels ook al jaren bezig met mijn gewicht. Inmiddels heb ik de strijd om aan te komen opgegeven. Er is namelijk niks mis mee. Verschillende keren artsen gevraagd wat te doen, en dit is wat werkt om er gezond uit te zien:

Voldoende groente en fruit
Weinig koek, snoep en andere 'dikmakers'. Die zorgen er juist voor dat je er ongezonder uitziet.
Gezond eten
Zorgen dat je van alle voedingswaarden voldoende binnen krijgt.

Ik ben 1,73m en weeg ongeveer 53 Kg

NatasjavE

Shanna schreef:
Dit is nou een topic waar ik blij van wordt!
Niet omdat ik zelf ook moet aankomen, maar meer om te zien dat er mensen zijn die inzien/ ervaren dat TE dun ook niet goed is. Met alle eetstoornissen tegenwoordig van mensen die zo mager zijn en zichzelf nog te dik vinden ben ik blij om dit topic tegen te komen. Ga zo door! :D

Tja,..mensen met eetstoornissen komen niet in dit topic uiteraard.

En de rede van (te) dun maakt natuurlijk erg uit.

Als je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt maar niet aankomt of dat je je zelf uithongert maakt voor je lijf nogal wat uit he.

Ik ben qua lijf een zandloper. Alleen kan mijn heupen niet breed noemen. (Tov mijn taille dan he)Ben erg tenger gebouwd.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:27

Misschien goed om eens te typen wat je eet?

Dan kunnen we elkaar adviezen geven!

Ontbijt: smootie van diepvriesfruit, munt en half glas coolbest

Tussendoor 1: 2 mandarijnen

Tussendoor 2 : 2 kaascrackers (luxe van de winkel waar al kaas op zit)

Lunch: 2 boterhammen rauwe ham en 1 boterham kaas (donker brood) 1 kop opkikker drinkboullion tomaat

Avondeten: spruitjes (met spekjes) kipchampion schnitzel gebakken aardappels

Tussendoor flinke hand amandelen (zonder zout)

Ik drink hele dag thee zonder suiker
Savonds 1 blikje bullit (red bull) en 1 glas ice tea

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:57

Ochtend:

2 bruine boterhammen met ham en roomkaas. Thee.

Tussendoor:
Koffie met melk en iets zoets.
Of onderweg een saucijzenbroodje, kaasbroodje of andere snack.
Iets aan fruit.

Middag: ai... Dat kan van alles zijn. Van de macsnack tot broodje gezond tot soep en een tostie of een maatijdsalade.

Middag, iets aan fruit en een snikker oid
En nog een boterham.

Avond,...gewoon een bord met avondeten. Toetje is meestal iets aan fruit.

Na het paard....chips, nootjes, kaas, drop,......ieeeetttsss lekkerssssss...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:13

Jannepauli schreef:
Er zijn een aantal reacties gekomen op mijn vraag 'waarom wil je eigenlijk aankomen' ... die vraag was niet in z'n algemeenheid gesteld, maar aan de TS wiens post ik ook in quote had staan.
To the point: ik betwijfel het of het voor mensen veel uitmaakt of ze minder kou zouden ervaren als ze dikker zijn. Mensen zijn geen walrussen die een laag van 25 cm vet hebben. Rondom dan wel te verstaan. En lagere weerstand? Dat heeft weinig met dik/dun te maken .

Oh hi hi, dan had ik je verkeerd begrepen. :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:27

Ik trek altijd wat wijdere kleding aan,niets wat strak zit.
Met wijdere sweaters,truien,T-shirts,jas enzo lijk je wat breder.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:30

Dat doe ik inderdaad ook! Al heb ik wel vrij brede heupen en een kont, dus qua broek pak ik wel strakke.
Maar ik draag vrijwel nooit strakke topjes, dan voel ik me zo'n stengeltje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:33

Ik draag juist veel strakke kleding :). Wel altijd rokjes of jurkjes trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:41

Mag ik vragen hoe oud jullie ongeveer zijn?

Heb zelf heel lang op de grens van ondergewicht gezeten, tot ik een jaar of 18 was, vanaf toen is er langzaam aan 8 kilo bijgekomen en nu (bijna 27) ben ik prima op gewicht :) Ik was 'gewoon' een laatbloeier wat betreft vrouwelijke vormen krijgen (had wel iets, maar is nog aardig toegenomen), dat zou bij jullie ook mee kunnen spelen :)