Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
saddledancer schreef:ladyflame schreef:Ik mag hem halen maar ik doe het niet,
Vind het onzin je word sterker als je een keer de griep hebt dan dat je die injectie haalt
ik kan doodgaan aan griep, denk toch niet dat ik van doodgaan veel sterker word

Doordat ik aan de immuunsysteemonderdrukkers zit mag ik hem halen/is het aangeraden maar ik had een lichte infectie op de luchtwegen ten tijde van het voorschrift dus ik moest wachten tot die helemaal weg was.

Ayasha schreef:saddledancer schreef:
ik kan doodgaan aan griep, denk toch niet dat ik van doodgaan veel sterker word
Nou bekijk het zo, doodgaan kan je dan alleszins niet meer.
zonder geinen, ik heb ook een voorschrift voor de griepprik.Doordat ik aan de immuunsysteemonderdrukkers zit mag ik hem halen/is het aangeraden maar ik had een lichte infectie op de luchtwegen ten tijde van het voorschrift dus ik moest wachten tot die helemaal weg was.
met een luchtweginfectie is t inderdaad handiger Om even Te wachten

als ik zeg dat ik m haal krijg ik toch vaak de reactie 'ach stel je niet aan, tis maar een griepje' terwijl de kans dat ik overlijd aan echte griep best aanwezig is. amillia schreef:Voor mij een ja, niet alleen omdat ik er ziek van zou kunnen worden maar vooral omdat ik het zou kunnen doorgeven. Inenten in de zorg is zoals ik het zie heel belangrijk, en zou wat mij betreft zelfs verplicht mogen worden.
- Je kan doodgaan aan de griep en de nare complicaties, en de meesten ''griepjes'' zijn niet de influenza.
- Ongeveer 1/3 van de besmettingen verlopen symptoomloos, maar wel besmettelijk voor anderen die wél symptomen kunnen krijgen![]()
- Met vaccinatie verloopt een eventuele besmetting een stuk milder met minder complicaties.
- Je kan ziek worden van het griepvaccin, maar dit is geen griep en veel onschuldiger van de griep (met als uitzondering zeer zeldzame maar heftige overgevoeligheidsreacties)
Vind het jammer dat er zo lichtjes gedacht word over zo'n stiekem toch dodelijke ziekte
http://www.skepsis.nl/blog/2012/09/de-griepprik-veertien-domme-redenen-om-hem-niet-te-halen/ Of het origineel, nog duidelijker: http://www.sciencebasedmedicine.org/protect-yourself/
).NatasjavE schreef:Ik vind het een erg goed stuk van Skepsis. Beetje tegenwicht ten opzichte van de ongeloofelijke onzin die over enten het internet opgaan.
Dat een voorstander een enting niet neemt heeft met niks anders te maken dan dat die voorstander niet tot een risicogroep behoord (of desnoods allergie)
wendy1987 schreef:Hmm. Ik vraag me gewoon echt af waarom ik hem gehad heb....