Enorme jeuk aan benen in de winter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:05

MarChak schreef:
Bedoel je misschien psoriasis? Of: een verzamelnaam voor (al dan niet jeukende) huidklachten is urticaria (en de latijnse naam voor brandnetel = urtica dioica).

Heb je het over mij? Ik heb brachioradiale jeuk. Psoriasis hoeft niet persé te jeuken overigens maar als je dat hebt zie je schilfers en dat heeft ts ook niet volgens mij. Brachioradiale jeuk kan alleen maar aan de armen maar ik denk dat capsicum eventueel wel wat soelaas kan bieden.

Natuurlijk denk ik mee, ben zelf ooit gek van de jeuk geweest en wens dat niemand toe. Heb liever pijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 20:09

SAKKIA schreef:
En als je dan in het weekend in een slobberbroek ofzo loopt, heb je het dan niet?
.

Ja ook dan heb ik het :j
Het is mij in ieder geval niet opgevallen dat het met bepaalde kleding te maken heeft. :n

Psoriasis is het ook niet, heb geen schilfers, en ik weet hoe dat eruit hoort te zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:11

Ik zou als ik jou was eens een dagboekje gaan bijhouden, juist omdat het komt en gaat. Misschien kan je dan een patroon ontdekken :j

En in je slaap zou ik dunne handschoentjes dragen (of washandje om je handen oid) zodat je jezelf in elk geval niet open krabt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:15

Vaseline Moisture Locking Body Lotion helpt een beetje. Maar het beste helpt baden in Dode Zee zout.
Zodra ik baad of douche met iets anders of met alleen water, dan krijg ik jeuk. Wel alleen 's winters. Het heeft toch iets met uitdroging te maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:04

En, al aan het smeren??
(bij mij is het wel zo dat de eerste keer smeren wel iets verlicht, maar het pas na een paar dagen weg gaat)

Mando

Re: Enorme jeuk aan benen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:08

Ik heb er ook altijd last van.
Ik smeer mijn onderbenen altijd in met rescue remedie of sudo creme
Werkt prima

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 20:08

Ja ga vanavond beginnen, heb kokosvet gehaald en babyolie.
Kokosvet voor elke dag, en de babyolie voor na het douchen. Ben benieuwd of het gaat helpen, al had ik tot nu toe nog geen echte jeuk. Dus hopen dat het helpt en de jeuk dus wegblijft deze winter :j

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:13

Je zegt dat je ook wintertenen hebt,heb je ook spataders.
Ik heb zelf het syndroom van reinhaud ook wintertenen en handen en ook in de winter veel last van jeuk aan de onderbenen.
Ik smeer ook veel met vette zalf en ook met paardencrème met eucalyptus dat verwarmt en helpt bij mij ook goed in masseer de beide cremes wel goed in zodat je de bloedvaten ook stimuleert

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:13

Weet alleen niet of dat gaat houden, olie en vet over elkaar :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 20:14

Haha we zullen zien Kentaro :)

En ander kijk ik gewoon welke mij het beste bevalt :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 20:15

ijspeert schreef:
Je zegt dat je ook wintertenen hebt,heb je ook spataders.
Ik heb zelf het syndroom van reinhaud ook wintertenen en handen en ook in de winter veel last van jeuk aan de onderbenen.
Ik smeer ook veel met vette zalf en ook met paardencrème met eucalyptus dat verwarmt en helpt bij mij ook goed in masseer de beide cremes wel goed in zodat je de bloedvaten ook stimuleert

Nee geen spataderen, en mijn handen heb ik ook geen last van :n
Daar is de doorbloeding prima, want meestal heb ik in de winter snel warme handen met handschoenen of wanten :j