allergisch voor pollen, bijna al het fruit (behalve citrusvruchten), noten en dan vooral hazelnoot, knaagdieren
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

moonfish13 schreef:Hier melk en gluten, gluten inclusief tarwe en spelt.
En soja en varkensvlees, suikers en brood ed. moet ik mee opletten.
Verder kan ik niet tegen alle shampoos en douchegel.
Melk en gluten is inmiddels zo dat ik het kan eten zonder echt ziek te worden, maar ik word echt enorm stijf en krijg last van mijn spieren en mijn rug.
Voorheen was ik echt een week naar de klote en wist ik amper nog wat boven of onder was en had ik een week enorm last van mijn spieren en hoofd.
Soja gaat ook niet goed, al gaat een scheutje ketjap ofzo wel redelijk, maar ik moet niet denken laat ik eens een toetje nemen op basis van soja, dan ben ik gelijk moe de dag erna.
Varkensvlees krijg ik vervelende huidproblemen van, dus ook van gelatine in snoep.
Brood/broodvervangers eet ik niet omdat ik er erg moe van word, dus eet ik s'morgens eieren of een smoothie en niet teveel. En dan later op de dag eet ik meer en dat werkt voor mij perfect.
Suiker beperk ik en gaat wel goed als ik alle pakken/flessen drinken links laat liggen.
Vooral slappe limonade en dan kan ik af en toe best een colaatje ofzo nemen.
Gelukkig gaat het allemaal al veel en veel beter als het ging, maar ik blijf bij mijn dieet dan functioneer ik gewoon het beste. Bij mij is deze ellende gekomen na een tekenbeet inclusief nog tig klachten.

. Jullie voelen m dus aankomen. Benen werden op die stukken rood en dag later begonnen er dus blaren te verschijnen. Kan nu 1.5 week later nog geen gewone (spijker)broek aan
Dus voortaan komt hier op het lijst erbij: jodium,ontsmetalcohol, plakdoeken 

Ik heb er heel wat, maar neem ze niet allemaal even serieus. Mijn huisarts wist me namelijk te vertellen dat ik -na 16 jaar paardrijden- allergisch ben voor..
Cayenne schreef:Hee dat heb ik ook. Vooral bij rook, te grote ladingen parfum/luchtverfrisser en bij deodorant.Niet helemaal een allergie, maar ik heb wel bronchiale hyperreactiviteit. Dat betekent dat mijn longen zich een soort van samenknijpen/half dicht gaan zitten bij sommige luchtjes. Ik heb dat vooral bij:
geurkaarsen
rook
wierrook
orchideën
sommige luchtverfrissers
sommige wasmiddelen
en nog een lijstje.
Dan kan ik beter meteen stoppen.
Debbels schreef:moonfish13 schreef:Hier melk en gluten, gluten inclusief tarwe en spelt.
En soja en varkensvlees, suikers en brood ed. moet ik mee opletten.
Verder kan ik niet tegen alle shampoos en douchegel.
Melk en gluten is inmiddels zo dat ik het kan eten zonder echt ziek te worden, maar ik word echt enorm stijf en krijg last van mijn spieren en mijn rug.
Voorheen was ik echt een week naar de klote en wist ik amper nog wat boven of onder was en had ik een week enorm last van mijn spieren en hoofd.
Soja gaat ook niet goed, al gaat een scheutje ketjap ofzo wel redelijk, maar ik moet niet denken laat ik eens een toetje nemen op basis van soja, dan ben ik gelijk moe de dag erna.
Varkensvlees krijg ik vervelende huidproblemen van, dus ook van gelatine in snoep.
Brood/broodvervangers eet ik niet omdat ik er erg moe van word, dus eet ik s'morgens eieren of een smoothie en niet teveel. En dan later op de dag eet ik meer en dat werkt voor mij perfect.
Suiker beperk ik en gaat wel goed als ik alle pakken/flessen drinken links laat liggen.
Vooral slappe limonade en dan kan ik af en toe best een colaatje ofzo nemen.
Gelukkig gaat het allemaal al veel en veel beter als het ging, maar ik blijf bij mijn dieet dan functioneer ik gewoon het beste. Bij mij is deze ellende gekomen na een tekenbeet inclusief nog tig klachten.
Goh, kan je van een tekenbeet een allergie ontwikkelen? Dat wist ik helemaal niet!

auk schreef:Ik weet sinds kort dat ik ook enkele allergieën heb.
- Katten (handig met drie katten in huis...)
- Honden
- Huisstofmijt
- Bomen
- Pollen
- Hazelnoot
Het enige waar ik echt mee oplet is hazelnoot. Ik word enorm benauwd als ik er teveel van binnenkrijg dus ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Sinds ik weet waar het aan ligt valt mijn benauwdheid gelukkig erg mee, maar ik heb een puffer voor noodgevallen. Ook heb ik anti-allergie tabletjes voor de minder ernstige symptomen.
Vind het wel lastig om ineens etiketten te moeten lezen en ik weet niet zo goed wat ik nou wel en niet kan eten. De huisarts gaf aan dat ik het beste alles waar mogelijk noten in zit kan vermijden omdat het kan zijn dat ik voor meerdere noten allergisch ben. In ieder geval niet voor cashew want daar hebben ze ook op doorgetest. Ik merk alleen dat ik niet voor alle producten waar noten inzit allergisch ben, dus dat maakt het wat lastig.
Ghostattack schreef:Ik meld me hier even! Voor zover ik weet (nooit getest oid) ben ik allergisch voor paardenVoornamelijk traanogen, snotneus en niezen. Daarnaast heb ik ook hooikoorts. Perfecte combinatie
![]()
Overigens gebruik ik soms reactine, maar dit werkt niet altijd even goed. Iemand nog tips?