Tampons verwijderen uit neus.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:41

Ehhh, ze rukken het er niet floep uit :D , maar ook niet heeeel langzaam. Gewoon rustig aan.
Het eruit halen vond ik minder pijnlijk als erin duwen...dat was gewoonweg akelig. Het was een opluchting toen ze het eruit haalden.

Ik heb geen idee wat je allemaal mag doen. Im mijn geval was het iets anders, ik moest rustig aan doen om mijn bloeddruk laag te houden.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:42

AmoorM schreef:
Maar trekken ze het er in 1x uit of doen ze het stukje voor stukje? Zoals met een pleister zeg maar.

in 1x, gaat ook heel soepel omdat er allemaal slijm omheen zit ;)

Yv_

Re: Tampons verwijderen uit neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:44

Ik heb het jaaaaaren geleden 2x meegemaakt na het breken van mn neus, liever niet nogeens :n.
Ik werd helemaal licht in mijn hoofd en moest ook serieus met een rolstoel het ziekenhuis verlaten :'). En ben echt geen gevoelig persoontje ofzo. Pijn deed het niet echt, het was een raar gevoel, wat kriebelend en bij mij dan bijkomend echt ontzettend licht in mn hoofd.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:45

AmoorM schreef:
Maar kun je na dat ze er uit zijn, alles weer gewoon doen? Of moet je daar ook weer een paar dagen voor rusten? Ik heb zaterdag een groot feest voor mijn vaders (50) verjaardag georganiseerd.

Dit kan allemaal prima, met bukken en veel kracht zetten moet je er om denken dat je niet te veel kracht zet op je neus dus. Anders kunnen de bloedvaatjes knappen.
Deze leefregels worden je ook allemaal verteld als je morgen naar huis gaat, maar hier even in het kort op een rijtje:

- neus niet snuiten, maar ophalen -> eerste weken
- Vermijd druk -> Niet bukken, tillen of persen -> eerste dagen
- Vermijd warmte, douchen, heet eten/drinken, zon -> bloedvatverwijding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:47

Yv_ schreef:
Ik heb het jaaaaaren geleden 2x meegemaakt na het breken van mn neus, liever niet nogeens :n.
Ik werd helemaal licht in mijn hoofd en moest ook serieus met een rolstoel het ziekenhuis verlaten :'). En ben echt geen gevoelig persoontje ofzo. Pijn deed het niet echt, het was een raar gevoel, wat kriebelend en bij mij dan bijkomend echt ontzettend licht in mn hoofd.

Ja dit vertelde mijn nicht ook. Vindt ik fijner dan dat het ontzettend veel pijn doet.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:52

Mijn man is vorige maand geopereerd, hij heeft geen last gehad van het verwijderen.
Fijn is anders, maar geen pijn.
Beterschap

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:53

Ik vond het een vreemd gevoel dat die dingen zo diep zaten, dus het naar buiten trekken is een bijzonder gevoel. Ik was blij met het lekbakje want er kwam heel veel troep mee. Maar ik vond het verwijderen van de tampons het minst erg van de operatie.

Het deed bij mij absoluut geen pijn en nadat ze verwijderd waren kreeg ik direct veel meer lucht en vond ik het heel fijn dat het schoongemaakt kon worden. Het kan dus ook echt enorm mee vallen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:54

ik was heerlijk aan het spugen vlak na de operatie tot die klerelijers eruit gingen. :n nooit meer! Pijnlijk niet, meer een enorm rot gevoel waarna ik met rillingen in de stoel hing...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:56

Pijn vond ik het ook niet idd, maar wel echt een kl*te gevoel
Was ze ff klaar toen dacht ik pffff goddank
Moest die andere neusgat ook nog :+

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:51

_KiMbErLeY_ schreef:
Suzzy_3 schreef:
De verschrikkelijkste ervaring van mijn leven. (erger dan bevallen).
Het deed geen pijn, dat niet. maar dat zat zo een beetje vast in mijn hoofd, en dan hoor je van alles kraken. Ik dacht echt dat mijn hersenen mee naar buiten kwamen.
En natuurlijk bloeden dat dat deed, of beter gezegd, al dat bloed dat daar zat en niet door kon, kwam mee buiten.
Brr...

Oke.... Dit helpt :')

Haha.... een bevalling is ook voor iedereen anders!!!
Joh... het is maar eventjes en voor een goed doel. Laat je vooral door iedereen vertroetelen, dat helpt ook.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:09

Assistente KNO meldt zich. Ik ben degene die de tampons er altijd uit trekt. :)) over het algemeen valt het wel mee en het is zo gebeurd. Het bloed vaak nog even na en sommige patienten worden wat licht in het hoofd maar dat trekt snel weer bij.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:32

Citaat:
Als ze branden gaan begint het heel erg te bloeden, niet zo'n probleem als je keel niet verdoofd is :') . Al met al heb ik extra lang in de wachtkamer moeten wachten omdat ik telkens bijna KO ging.

dit helpt ook niet echt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:03

Pasamba schreef:
Assistente KNO meldt zich. Ik ben degene die de tampons er altijd uit trekt. :)) over het algemeen valt het wel mee en het is zo gebeurd. Het bloed vaak nog even na en sommige patienten worden wat licht in het hoofd maar dat trekt snel weer bij.

Ik heb wel het idee dat er eentje een beetje zakt, of dat de ander juist omhoog gaat, ik hoop dat eerste. Maar is dat normaal? De hoge is ook meer gevoelig dan die om laag gaat.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:19

Mijn tampons hadden touwtjes deze zaten vast geplakt op m'n neus.
Ik zag er door de verhalen vreselijk tegen op.. Ik had er 2 in elk neusgat.

Maar het viel me zoooo reuze mee!

Ik heb meer last gehad van het plaatje die aan m'n schotje gehecht zat om de boel recht te houden.. Ontstekingen en al.

Plus het feit dat ik na de operatie meer poliepen in m'n holtes had dan ervoor.
Ik heb m'n holtes 4x op de spoed uit laten zuigen.

Al met al vielen de tampons mij het meeste mee haha.

Die holtes uitzuigen deed me veel meer pijn... Brrrrr krijg er nog de rillingen van.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:47

AmoorM schreef:
Ik heb wel het idee dat er eentje een beetje zakt, of dat de ander juist omhoog gaat, ik hoop dat eerste. Maar is dat normaal? De hoge is ook meer gevoelig dan die om laag gaat.

Omhoog gaan lijkt me niet. Je neus loopt naar achteren he, niet omhoog. Iets naar beneden zakken zou kunnen maar over het algemeen zitten ze redelijk stevig hoor. Niet te veel bij nadenken, komt allemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:32

Nog 1,5 uur dan is het voorbij, of het begint net.... Haha.
Hoe voelt het spoelen met zout?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:12

Ik vond de smaak niet zo prettig, en het prikt aan het begin een klein beetje.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:18

Ik heb een paar jaar geleden een operatie aan mijn neus ondergaan waarbij mijn neusschelpen kleiner zijn geknipt. Ik had toen ook 2 tampons in mijn neus (waarvan ze de touwtjes over mijn neus hadden vastgeplakt... haha, geen gezicht). Ik vond ze al super naar zitten, maar het eruit halen was helemaal drama..

Wat was dat rot zeg. Alleen al dat gevoel, inderdaad of heel de inhoud van je hoofd mee getrokken werd. Daarnaast liep al het bloed bij mij ook via mijn neus mijn keel in waardoor ik onwijs heb lopen overgeven. Wat voelde ik mij beroerd zeg.. Daarna moest ik trouwens nog 2 weken thuis blijven en mochten er ook zo min mogelijk mensen van buitenaf bij mij komen. Om de kans op infectie zo klein mogelijk te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:33

De tampons zijn eruit.
Er was toch nog een meisje hier dat dit moest ondergaan binnenkort?
Dan hou ik me wijselijk stil.... Geen pretje. |(

Nu voelt het super fijn.... Maar vanaf morgen spoelen... Zie ik ook wel tegen op.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:15

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 01-02-22 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:39

lisa_xxx schreef:
ik ben net weer terug van het ziekenhuis. wegbranden snijden viel wel mee, en gelukkig geen tampons :)
wel net meteen al een bloedneus gehad en veel pijn nu.
en zondag mag ik gewoon de wedstrijd rijden *\o/*

en vanaf morgen moet ik ook spoelen :(

Blij te horen dat het mee viel.
Heb je wel pijnstillers?
Wat het eng het branden?
Ik heb serieus in het ziekenhuis zitten schreeuwen en huilen van de pijn en het nare gevoel, het was zo verschrikkelijk, werd ook erg licht in me hoofd en toen moest ik ook nog eens niezen, deed gigantisch veel pijn en allemaal bloed en slijm kwam eruit. Toen ging de arts er ook nog in met z'n zuiger. Brrrrr zeer slechte ervaring. Maar wel een hele opluchting nu. Kan weer vrij ademen en weer slapen. Alleen heb ik wel het gevoel dat m'n neus nog dik is en vol zit met korsten en m'n tanden zijn erg gevoelig.... Ik moet volgende week terug komen om alles schoon te maken...

En ik moest maar op YouTube kijken hoe ik moet spoelen. _O-

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:13

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 01-02-22 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:18

Ik haal bij de apotheek een 20cc spuit met optreknaald en je kan zout water zelf maken.
Water optrekken in de spuit daarna wel de naald eraf :P een neusgat dichthouden en in de andere spuiten en tegelijkertijd goed ophalen.
zou het wel boven de wasbak doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:21

AmoorM schreef:
lisa_xxx schreef:
ik ben net weer terug van het ziekenhuis. wegbranden snijden viel wel mee, en gelukkig geen tampons :)
wel net meteen al een bloedneus gehad en veel pijn nu.
en zondag mag ik gewoon de wedstrijd rijden *\o/*

en vanaf morgen moet ik ook spoelen :(

Blij te horen dat het mee viel.
Heb je wel pijnstillers?
Wat het eng het branden?
Ik heb serieus in het ziekenhuis zitten schreeuwen en huilen van de pijn en het nare gevoel, het was zo verschrikkelijk, werd ook erg licht in me hoofd en toen moest ik ook nog eens niezen, deed gigantisch veel pijn en allemaal bloed en slijm kwam eruit. Toen ging de arts er ook nog in met z'n zuiger. Brrrrr zeer slechte ervaring. Maar wel een hele opluchting nu. Kan weer vrij ademen en weer slapen. Alleen heb ik wel het gevoel dat m'n neus nog dik is en vol zit met korsten en m'n tanden zijn erg gevoelig.... Ik moet volgende week terug komen om alles schoon te maken...

En ik moest maar op YouTube kijken hoe ik moet spoelen. _O-

ik moet het doen met paracetamol. ik moet nu de hele tijd niezen dus heb steeds een bloedneus. erg vervelend.

vervelend dat je er zo veel last van had :(:)

ik heb ook geen idee hoe ik moet spoelen haha.[/quote]

Ik kreeg van die 1000 miligram paracetamol mee. Dat zijn 2 van 500 in 1 staat erop. Met tampons erin moest ik wel 100 keer niezen op een dag, zonder tampons heb ik alleen vanochtend geniest, maar dat deed z'n zeer dat ik heel bang ben om te niezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:22

chanicha schreef:
Ik haal bij de apotheek een 20cc spuit met optreknaald en je kan zout water zelf maken.
Water optrekken in de spuit daarna wel de naald eraf :P een neusgat dichthouden en in de andere spuiten en tegelijkertijd goed ophalen.
zou het wel boven de wasbak doen!

Is het een akelig gevoel? Lucht het op?