Onverklaarbare Lichamelijke klachten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:21

Dreamybol schreef:
Maar daar kom je pas terecht als andere onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen voldoende verklaarbare oorzaak voor de klachten is, Roodzonnetje.
Haast grappig dat je eerst zegt dat TO maar moet opschrijven wanneer haar klachten op zijn ergst zijn, zodat ze kan zien wanneer dat is en wat ze dan heeft gedaan en vervolgens sla je als blad aan een boom om en moet ze maar naar een pijnkliniek. Ik vind het nogal een sprong..

Oh, daar zit ik dan fout, ik dacht dat (neurologisch) ook al een organische oorzaak uitgesloten was, excuus! Dat zou ik idd ook eerst uitgesloten willen zien.. Maar los daarvan speelt bij vrijwel alle pijnklachten de psyche een rol, of de klachten nu een duidelijke aanwijsbare oorzaak hebben of niet. Ik heb bvb maandelijks heftige menstruatieklachten door lichte endometriose, maar die ervaar ik als minder heftig wanneer ik leuke dingen doe en mezelf afleid. Dus daar ook op inzetten qua behandeling kan nooit kwaad denk ik, ook als is er wel een aanwijsbare oorzaak. En door een "dagboek" bij te houden kun je meer zicht krijgen op factoren die bijdragen aan je pijnklachten.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:25

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar is de term 'conversiestoornis' al eens genoemd? Mocht er nou niks lichamelijks uitkomen dan is het misschien iets om je daar eens in te verdiepen TS.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:12

Citaat:
Maar los daarvan speelt bij vrijwel alle pijnklachten de psyche een rol, of de klachten nu een duidelijke aanwijsbare oorzaak hebben of niet. Ik heb bvb maandelijks heftige menstruatieklachten door lichte endometriose, maar die ervaar ik als minder heftig wanneer ik leuke dingen doe en mezelf afleid. Dus daar ook op inzetten qua behandeling kan nooit kwaad denk ik, ook als is er wel een aanwijsbare oorzaak. En door een "dagboek" bij te houden kun je meer zicht krijgen op factoren die bijdragen aan je pijnklachten.

Dat je gemoedsgesteldheid invloed op pijn heeft is me nogal een open deur zeg. Maar dat neemt niet weg, dat pijn altijd een oorzaak heeft.

Ik heb ook wel eens vervelende buikpijn eens per maand. Weet je wat echt goed helpt? Lekkere warme kruik en een ibuprofen. ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:23

Dreamybol schreef:
Als je lichaam op zo'n wijze protesteert dat het zelfs leidt tot functiestoornissen, dan is er dikwijls meer aan de hand dan een beetje stress. Vaak is het dat namelijk het gevolg van jarenlange verwaarlozing van stress, het niet op een juiste manier verwerken van stress of zelfs trauma en zoveel mechanismen ontwikkelen waardoor je altijd maar door hebt kunnen gaan, tot je lijf er echt een keer mee ophoudt. Sommige mensen krijgen een burnout, bij anderen houdt hun lijf er zogezegd mee op.

Klopt. Helaas ervaring mee. En ook in periodes van minder stress zijn de lichamelijke problemen niet over.
Maar er wordt wel eerst altijd uitgesloten dat er geen andere oorzaak aan ten grondslag ligt. Bij mij is bloed afgenomen en foto's gemaakt. Nu slik ik Magnesium en dat werkt gelukkig goed. Dat heeft ook invloed op je zenuwstelsel en werkt ontspannend.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 13:31

RoodZonnetje schreef:
lilydj schreef:
Ik zal even mijn bloed onderzoek afwachten, en dan binnenkort maar weer een afspraak maken voor de weet ik veel hoeveelste keer per jaar :') toch maar weer aandringen dat ze verder gaan onderzoeken dan..

Ik begrijp dat je het liefst wilt dat er een oorzaak gevonden wordt, maar helaas grote kans dat je die niet zal gaan vinden, hoeveel (vervolg)onderzoeken je ook doet -O-
Wat ik je voor nu in elk geval aan zou raden is proberen bij te houden wat je allemaal doet op een dag en hoe je klachten er op dat moment uitzien. Zijn er momenten waarop je klachten minder aanwezig zijn? Wat doe je op dat moment anders dan anders?

Mn hoofdpijn is veel minder erg sinds ik bij mn vriend ben gaan wonen.
Maar zodra ik thuis kom, begint de hoofpijn weer zegmaar, en dan heb ik niet gelijk stress, en het huis is ook onderzocht, maar niks te vinden.
Mn flauwvallen is ook een stuk minder sinds ik nu een glas water meteen drink als ik wakker wordt en rustig aan op sta,ipv meteen haasten.
Ik heb wel nogsteeds last van hele erge hoofdpijn bijvoorbeeld op school. En soms wordt ik ineens heel duizelig en voel ik dat ik ga flauwvallen,
Maarjah, de lasten zijn echt een stuk minder dan 2 jaar geleden.

Het enige waar ik nu heel erg mee zit is dat ik bloedingen daar beneden heb zonder reden, en dat ik de hele dag door moe ben.

Elisa2

Re: Onverklaarbare Lichamelijke klachten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:06

Bloedingen daar beneden en flauw vallen wijst volgens op oa bloedarmoede en wellicht ijzertekort...ben je daar al op onderzocht? Bezoekje aan de huisarts of gynacoloog lijkt me ook verstandig.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:52

Ik heb een bloedonderzoek laten doen, en alles was goed. Dus ik weet het echt allemaal niet meer. Het enige wat de dokter zei is dat ik geen seks meer moest hebben tot het over was. Maarjah ik heb het nu al 3 maanden zegmaar..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:56

Vraag om een verwijzing naar een neurloog. Zij kunnen dmv testen bekijken wat er verkeerd gaat en waar.

Een MRI van je hoofd lijkt mij toch het minste wat ze kunnen doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:58

lilydj schreef:
Ik heb een bloedonderzoek laten doen, en alles was goed. Dus ik weet het echt allemaal niet meer. Het enige wat de dokter zei is dat ik geen seks meer moest hebben tot het over was. Maarjah ik heb het nu al 3 maanden zegmaar..

Ik weet niet welke arts je hebt, maar een bezoekje aan de gynaecoloog lijkt mij (ook) verstandig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:12

Naar een andere dokter gaan dan...je moet getest worden op soa's, cystes, endometriose etc. , zomaar bloedingen daar beneden zijn echt niet goed. Heb je nog wel een normale menstruatiecyclus naast de bloedingen?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 14:33

Elisa2 schreef:
Naar een andere dokter gaan dan...je moet getest worden op soa's, cystes, endometriose etc. , zomaar bloedingen daar beneden zijn echt niet goed. Heb je nog wel een normale menstruatiecyclus naast de bloedingen?

Ik heb een implantatie staafje dus ik hoor niet ongesteld te worden, een van de bijwerkingen is wel dat er bloedingen voorkomen, maar zo veel bloedingen als ik heb is niet normaal.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:35

Ik heb ook een implanon gehad met heel veel bloedingen, dat komt helaas vaker voor, bij mij was het dusdanig "ernstig" (per maand bijna 3 weken ongesteld) dat hij weggehaald is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:42

Ts ik wil je niet bang maken maar de symptomen op het bloeden na dan had mijn moeder ook.
Die heeft er vijf jaar mee rond gelopen.
Wel onderzoeken door huisarts gehad en die kon niets vinden.
Hij weet het aan stress. Tot ze weer uitval had waarbij de helft van haar lichaam verlangt over kwam.
Een goede vriendin van haar was er bij en heeft de ambulance gebeld.
Eindelijk in de mri en daar uit bleek dat ze een tumor ter grootte van een manderijn in haar hoofd had.
Deze zat aan de zijkant op een plek waar de hersenen de beweging van het lichaam regelen.
De bloeding had ze niet maar dat kan zijn omdat ze haar baarmoeder en eierstokken al niet meer had.
Ik zou echt even om een mri vragen.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 18:53

OsMo schreef:
Ts ik wil je niet bang maken maar de symptomen op het bloeden na dan had mijn moeder ook.
Die heeft er vijf jaar mee rond gelopen.
Wel onderzoeken door huisarts gehad en die kon niets vinden.
Hij weet het aan stress. Tot ze weer uitval had waarbij de helft van haar lichaam verlangt over kwam.
Een goede vriendin van haar was er bij en heeft de ambulance gebeld.
Eindelijk in de mri en daar uit bleek dat ze een tumor ter grootte van een manderijn in haar hoofd had.
Deze zat aan de zijkant op een plek waar de hersenen de beweging van het lichaam regelen.
De bloeding had ze niet maar dat kan zijn omdat ze haar baarmoeder en eierstokken al niet meer had.
Ik zou echt even om een mri vragen.

Oh wat erg! Gaat het nu wel beter met uw moeder?

Maar ik vind het eng om weer om onderzoeken te gaan vragen enzo. Ik kom zo vaak. En jah..