Dreamybol schreef:Maar daar kom je pas terecht als andere onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen voldoende verklaarbare oorzaak voor de klachten is, Roodzonnetje.
Haast grappig dat je eerst zegt dat TO maar moet opschrijven wanneer haar klachten op zijn ergst zijn, zodat ze kan zien wanneer dat is en wat ze dan heeft gedaan en vervolgens sla je als blad aan een boom om en moet ze maar naar een pijnkliniek. Ik vind het nogal een sprong..
Oh, daar zit ik dan fout, ik dacht dat (neurologisch) ook al een organische oorzaak uitgesloten was, excuus! Dat zou ik idd ook eerst uitgesloten willen zien.. Maar los daarvan speelt bij vrijwel alle pijnklachten de psyche een rol, of de klachten nu een duidelijke aanwijsbare oorzaak hebben of niet. Ik heb bvb maandelijks heftige menstruatieklachten door lichte endometriose, maar die ervaar ik als minder heftig wanneer ik leuke dingen doe en mezelf afleid. Dus daar ook op inzetten qua behandeling kan nooit kwaad denk ik, ook als is er wel een aanwijsbare oorzaak. En door een "dagboek" bij te houden kun je meer zicht krijgen op factoren die bijdragen aan je pijnklachten.
toch maar weer aandringen dat ze verder gaan onderzoeken dan..