Goedaardige tumor speekselklier; lotgenoten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Goedaardige tumor speekselklier; lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:46

In jouw situatie kan ik me inderdaad al helemaal voorstellen dat je hoofd niet naar school stond. Je had even genoeg aan jezelf en je lijf.
Soms ben ik bang dat ik lui ben geweest maar als ik er echt bij stil ga staan weet ik dat dat niet zo is. Ik heb gewoon even nogal wat voor de kiezen gekregen (in mijn ogen dan). En dat heeft even tijd nodig..

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 22:02

*\%/* *\%/* *\%/*

Vanmiddag de labuitslagen gehad, het was definitief een goedaardige tumor! Alles was verder goed; ik moest glimlachen om te zien of mijn mondhoeken synchroon bewegen. De arts was opgelucht dat ze dat deden, want blijkbaar is dat toch een beetje tricky.

Daarna zijn de pleisters eraf gegaan, ik dacht dat er hechtingen onder zaten maar dat was dus niet zo. Nouja, jawel, onderhuidse die vanzelf op gaan lossen. Ze zijn zichtbaar/voelbaar als kleine bolletjes. De pleisters waren hechtpleisters die de druk eraf haalden. De dokter vond het knap dat ik ze er allemaal nog op had zitten, maar meeeeeeeen, ze zaten ook supervast! Deed best even zeer toen ze eraf gingen!

Ik heb dus een "all-clear" gekregen :D, maar moet nu voorlopig wel elk half jaar ter controle omdat het dus terug kan komen (eventueel in de niet-zo-gezellige variant). Maar oef wat ben ik opgelucht! Ik (en de dokter) denk dat het vrijwel onzichtbaar geneest, het ziet er nu al goed uit en ik ben van plan om goed te gaan smeren met littekencreme.

Voor de liefhebbers weer een foto! We hebben gemeten, het is iets meer dan 11 cm in "neutrale stand" (= recht vooruit kijkend :P ).

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:13

*\o/*!!!! Gefeliciteerd!!!! Wat súper om nu zeker te weten dat het goedaardig was!!!
Edit: zonder al die pleisters ziet het er een stuk beter uit!!! Hele nette wond!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 22:16

Ja he? :D Hij heeft het echt superstrak gehecht! Het zit ook precies in de huidplooi dus het valt straks helemaal niet op. Hij zei voor de operatie dat hij dit al 20 jaar deed en dat hij nog maar 1x was misgegaan, dat was bij een kwaadaardige tumor. Toen had ik zoiets van "ja, zal wel" maar ik geloof het nu wel :P. Superdokter!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 22:19

Ik ben zonder die hechtpleisters ineens ook een stuk mobieler :P Die dingen zaten strak! En dat mijn mond zo zeer deed komt dus omdat hij behoorlijk heeft gegraven in die weefsels daar. Ik dacht dat ze alleen de klier en de eerste lymfeklier pakten, maar dat was niet zo. Hij heeft de speekselklier, alle speekselbuizen tot aan mijn mond, alle lymfeklieren en alle lymfevaten rondom eruit gehaald. En daarbij dus die mondhoekzenuw gespaard. Verklaart waarom alles van mond tot oor en van kin tot sleutelbeen zeer deed... Maar ik ben echt super opgelucht!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:24

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:11

Wow, goed nieuws! Fijn!!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:30

In de categorie onnozele vragen:

Ik begin op mijn linkerwang ineens vreselijk te vervellen. Nu dacht mijn moeder dat dit wel eens aan de jodium/ontsmetter/oid kon liggen, want mijn wang was begin van de week helemaal bruin van dat spul. Dat is nu ondertussen wel weg, maar nu ben ik dus aan het vervellen als een malle, en echt ook alleen op mijn linkerwang en deel van mijn kin. Iemand ervaring?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:56

Ik vervel altijd veel in mijn gezicht, tip die ik kan geven is cetomacrogolcrème met vaseline van de apotheek. Ik zou wel even met je behandelaar overleggen of dit kan..