Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:verootjoo schreef:Ik begrijp niet hoe iemand het niet erg kan vinden als er een naald in je gestoken wordtdat gevoel van het gewiebel van die naald in je arm en die afknellende band om je arm vind ik wel zó naar
![]()
Om je vraag te beantwoorden: ik heb er een hekel aan als mensen me gaan vertellen dat het niet eng is en dat je niks voelt. Dat is gewoon niet waar; het is wel eng, en je voelt het wel! Je kan beter gewoon de angst erkennen en de mensen er doorheen praten![]()
Bij bange mensen geen onzekere leerlingen laten prikken, ik word daar iig nog veel banger van.
Zorgen dat je verdovende zalf bij de hand hebt. Ik vind dat echt handig spul. Je voelt de prik op zich dan niet zo.
relativeren misschien?
Het is niet eng.Jij vindt het eng. Maar het ís niet eng. En ja, tuurlijk voel je een prikje. Maar om nu te spreken van pijn vind ik ook ver gaan.
IMO maken er veel hier zichzelf gek. Het is een wondje van amper 2mm groot dat je er aan over houdt.
Ik mag om de 8 weken aan een infuus hangen en dan halen ze ook ineens een aantal buisjes bloed er uit. Is niks engs aan en doet ook al geen pijn (of ze moeten echt verkeerd steken. Komt ook wel voor met mijn aders maar goed, dan voel je het wat meer maar om nu echt van pijn te spreken vind ik zelfs dan te ver gaan.)
Quir schreef:Ik kan mezelf eigenlijk helemaal niet voorstellen dat je angst kan hebben voor naalden. Uiteraard geloof ik het wel, maar mezelf voorstellen toch niet echt eigenlijk...
Maar super dat je het gedaan hebt! Uiteindelijk viel het toch best mee, of niet?
Wat had je gedaan?
Ik moet zelf ook gaan prikken (voornamelijk infusen voor contrast, etc.) en vind het wel "leuk" om te weten hoe mensen met angst het als meest prettig ervaren, met dus de minste angst. Dus kom maar op!
Moet zelf vier keer in de week bloed laten prikken, ben extreem moeilijk te prikken (en door het vele prikken wordt dat niet makkelijker). Maar iedereen mag bij mij prikken, al geven stagiaires vaak wel direct de naald door als ik zeg dat ik moeilijk te prikken ben, haha. Meestal moeten ze zo'n 4 tot 6 keer prikken voor ze bloed hebben, hele enkele keer 2 keer. Infuus in mijn arm krijgen gaat meestal ook erg moeizaam.