Opstaan; hoe dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:27

lianne304 schreef:
in de zomer hield/houd ik altijd mijn gordijnen open als de zon dan gaat schijnen schrijnt hij presies op mij bed en daar word ik dan wel wakker van :D

heb je een hond?
neem hem mee op je kamer hij gaat wel piepen smorgens als hij naar buiten wil :+

Ik heb een kat die ruim van tevoren gaat miauwen en over me heen wandelen. Helpt niet.
Vannacht zet ik de wekker denk ik in een andere kamer, dan moet ik mn bed wel uit.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:28

Om 4.30????? Waarom zou je dat doen!!!
Als ik om 7 uur op moet gaat mijn wekker 5 voor 7 en dan snooze ik hem soms 1 keer en dan sta ik 5 over 7 op (dus alsnog te laat haha dom) het liefst zet ik hem nog een half uur later haha! Soms vergeet ik op snooze te drukken en blijf ik liggen wachten op de snooze die dus niet komt haha!

No_Fears

Re: Opstaan; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:09

Ik zette vroeger mn wekker altijd helemaal aan de andere kant van de kamer, werkt heel goed, maar als ik zo wild mn bed uitspring om de rest niet wakker te maken word ik heel erg duizelig %) dat doe ik niet meer dus :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:14

Heb er ook moeite mee... :')

Op een gegeven moment ging ik ook de wekker steeds maar vroeger zetten zodat ik langer kon snoozen, maar eigenlijk mis je daar alleen maar slaap mee. Nu zet ik hem zo dat ik 2 keer kan snoozen (5 minuten er tussen) en dan MOET ik er uit, anders kom ik te laat op m'n werk. Vaak ben ik dan ook 2 a 3 minuten te laat op mn werk... xD Als ik niet zo'n stok achter de deur zou hebben zou ik zo tot 11u in bed blijven liggen elke dag.

Oh en wekkers aan de andere kant van de kamer zetten helpt niet. Ik dook daarna toch elke keer mijn bed weer in xD

Vervelende wekkers qua geluid etc helpt ook niet, maakt je alleen maar sjacho. Ik wordt nu wakker met een heel vriendelijk wekkertje :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:15

Moet zeggen,...mijn bed in heb ik ook moeite mee.

Zal bij mij wel met elkaar te maken hebben... :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:18

Goh voor mij misschien de gouden tip.. maken dat ik het op 1 of andere manier ALTIJD vergeet dat ik mijn wekker een uur later zet (onmogelijk natuurlijk). Dat ik zogezegd opsta wanneer ik nog maar 10 minuten heb om mij klaar te maken om de bus te halen.
Doordat snoozen is da helaas al meerdere keren per jaar gebeurd. Ik spring zo snel m'n bed uit dat ik toch wel goed duizelig ben de paar seconden erna :+
Zet m'n wekker dan om 6 uur (plenty of time), en jaaa man.. snoozen tot 6u50 he, niet normaal meer :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:23

NatasjavE schreef:
Moet zeggen,...mijn bed in heb ik ook moeite mee.

Zal bij mij wel met elkaar te maken hebben... :')

Sssttttt!

Ik moet ook slapen nu :')

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:25

Ik snooze tegenwoordig zonder dat ik het Door heb waardoor ik soms ineens 30 min later wakker ben. NoU zet ik gelukkig mn wekker een uur van te voren dat scheelt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:26

Oh man iedere ochtend is het weer ellende. Soms ben ik jaloers op ochtendmensen. Die kunnen zo vrolijk en op tijd wakker worden.
Vandaag ook al, het was mijn bedoeling om naar centraal te fietsen, daar de trein te pakken en met de bus weer naar school te gaan om zo op tijd te komen. Maar wat doe ik? Ik snooze 'em een drie kwartier verder zodat ik een kwartier te laat op school aankom. :') Slaap is heilig.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:30

Nu het kouder wordt heb ik er ook last van :=
Ik zet steeds eerder m'n wekker om maar langer te kunnen snoozen, niet ideaal...
Ik ben ook heel jaloers op de mensen die op een 'vrije' dag om 8 uur hun bed uit kunnen om te leren. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar :')
Tegenwoordig leg ik me boek maar naast me bed en als ik om een uur of 10 dan wakker wordt ga ik wel in me bed leren/dat boek lezen :+

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:30

Verander het deuntje van je wekker in een liedje waar je veel energie van krijgt. Zo'n nummer waar je spontaan bij mee gaat zingen en dansen. Werkt bij mij heel goed. Wel regelmatig van nummer wisselen want anders kan je het nummer niet meer uitstaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:35

Eerst gaat mijn pre wekker , en dan mijn gewone , maar ik mag graag uit bed een nieuwe dag :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:39

Ik heb er niet zoveel moeite mee als sommige hier.
Ik snooze 1 of 2 keer. Gewoon even rustig wakker worden (ik ga dus niet weer slapen).
Ik heb ook een wake up light. Zeker nu het in de ochtend nog donker is heb ik dat wel nodig.
Wordt vaak ook al wakker voordat het geluid aan gaat

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:43

prugelpiet schreef:
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft... -O- Mijn wekker gaat om kwart voor 6, ik stap uit bed om hem uit te zetten en... Stap zo weer in bed.
Ik kan er niet uitkomen, het lukt gewoon niet :')

Dit snap ik echt niet :+ Je bent al uit bed, waarom ga je dan weer liggen? Dat doe je toch bewust zelf? Niet willen of niet kunnen, daar zit een verschil in ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:53

antje_vip schreef:
prugelpiet schreef:
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft... -O- Mijn wekker gaat om kwart voor 6, ik stap uit bed om hem uit te zetten en... Stap zo weer in bed.
Ik kan er niet uitkomen, het lukt gewoon niet :')

Dit snap ik echt niet :+ Je bent al uit bed, waarom ga je dan weer liggen? Dat doe je toch bewust zelf? Niet willen of niet kunnen, daar zit een verschil in ;)

Dat is juist het probleem. Het niet willen. Hoe krijg je jezelf zo ver om het wel te willen. De slaap en je warme bed is op datmoment blijkbaar zo belangrijk dat je er met gemak voor kiest om het weer in te gaan, ook al werk je jezelf tegen. Gebrek aan discipline denk ik ook deels. Het klinkt heel stom als ik het hier zo type maar ik red het ook om voor 5 minuutje slaap mijn bed weer in te duiken :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:24

Ik lag om half elf in bed, ben inmiddels al twee keer er uit geweest om te plassen en word nu net wakker omdat ik weer moet.
Zucht, dat drinken voor het slapen gaan wordt hem dus niet.. :') moest het even met jullie delen.
Nu slaap poging 8.000 voor vanavond. (Kan echt niet slapen.. teveel aan mijn hoofd. Sliep ik eindelijk, moet ik plassen :( )

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:29

Wat bij mij werkt? Gewoon niet meer uitslapen, dus altijd je wekker rond 8 uur zetten en wat leuks gaan doen :D
Ik heb een hele poos alleen maar 8 uur opgestaand omdat ik voor school (nu werk) nog wou/ wil sporten/ naar paard. Daarnaast associeer ik wekker nu denk ik ook niet meer met school/ werk denk ik. Maar ook met iets leuks doen (nml sporten of paard). Want sinds ik t zo doe, stap ik zo uit mn bed. Dat was eerst ECHT nier zo :')
Nu ben ik standaard tussen half 8 en half 9 wakker, zonder wekker.
Nadeel: ik kan nooit uitslapen, ook niet als ik ben uitgegaan ofzo.. Gelukkig heb ik aan 4 uur slaap al genoeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:30

Ik heb die app ook maar gedownload, heb alleen geen iphone dus een andere gedownload, sleepbot.
Ben benieuwd!
Heb er ook super veel moeite mee. Vooral in het weekend. Dan zet ik mn wekker om 7 uur omdat ik eigenlijk wil helpen melken, maar kom ik pas om 10 uur er echt uit... Iedere keer als ie gaat denk ik nog een kwartiertje liggen, hup, wekker een kwartier later opnieuw. En zo gaat het 2/3 uur door...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:41

Hier ook een verschrikkelijke snoozert, ik kan ook écht mn bed niet uitkomen, gelukkig hoef ik ook niet vaak vroeg mn bed uit, want er zit n heel ritueel aan vast :')

Voorbeeldje:
Vriendjelief heeft de wekker, die gaat (daar slaap ik standaard doorheen omdat ik er nooit tegelijkertijd uit moet), hij snoozt max. 1x, dan gaat hij uit bed, ontfrutselt mijn kruik (ik slaap opgekruld rond een kruik :') ) dan maakt hij een nieuwe kruik klaar en frutselt die terug, dan gaat hij douchen enz. Een half uur later komt hij me voorzichtig wakker maken, tot ik mijn ogen opens doe, dan krijg ik snel mn telefoon en gaat hij zn koffie opdrinken en ontbijten, +- 20/30 min na ik mn telefoon heb gekregen kan ik uit bed komen.

Waarom hij dit allemaal voor mij doet? Simpelweg omdat hij nog steeds een nieuw lampje moet halen voor mijn wake-up light :=

Met wakeuplight word ik zoooveel prettiger wakker! Enige ding wel is dat je hem beter niet op je nachtkastje kunt zetten, maar eerder aan je voeteneind ofzo, ik sliep altijd met mijn hoofd richting wakeuplight en werd er heel fijn wakker van, vriendje sliep er met zijn hoofd vanaf en merkte geen verschil.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:55

Wekkers sliep ik gewoon door.
Liepen ze weg, dan negeerde ik ze gewoon tot ze vanzelf uitgaan. En geloof me, dat gaan ze allemaal :')

Mijn redding was een paar stevige luidsprekers, gsm op alarm met een puzzeltje uit te zetten en dat weg uit handbereik. Ik moet je zeggen dat ik (en de halve buurt) zo wel snel wakker zijn!
Gelukkig moet ik pas om 9u opstaan, wanneer iedereen al weg is of wakker is, anders zou dit kunnen gezien worden als burengepest..

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 00:04

Ik ben zo blij dat ik naast de school woon, maakt het al een stuk makkelijker.

Ik snooze nooit, kom er meestal gelijk uit. Dat water drinken helpt heel goed, ik word 's nachts niet wakker dus 's ochtens merk je het zeker wel. En dan ook gelijk aankleden, want er staan allemaal heren op de gang en dan wil ik wel iets aan hebben :')

Meestal ga ik nog even een kort verhaal lezen net nadat ik wakker word, dan wen ik aan het licht. Dan tegen een uur of acht er uit en dan wil het meestal wel. Enne...op tijd naar bed := Is het al weer 01.00? Oeps.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 06:14

Ik ben aan het ontbijten!

Maar wat is het koud en donker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:24

Ik ga mijn fiets op :') , alle bokkertjes zijn opgestaan? Ik was blij dat ik 6 uur douchen mocht en lekker de buurman wakker blèren :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:25

Ik moet áltijd naar de wc als ik net wakker wordt dus ik moet wel opstaan. -O-

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:54

Nou mijn opstaan is gelukt al heb ik na een keer de snooze uitgezet ben ik te lang blijven liggen na de snooze haha dus toch nog haasten!