NikkiTazz schreef:Natuurlijk.
Biologisch gehouden dieren mogen niet altijd, en niet lang genoeg behandeld worden met anti biotica.
Dit houd in dat deze dieren vaak langer, met pijn moeten leven.
De "normaal" gehouden dieren mogen dit allemaal wel, alleen is hier de huisvesting ook weer minder van.
Puntje bij paaltje komt het er op neer, dat je beter bij een boer vlees kan halen en/of wat meer moet/zal gaan betalen voor vlees. Dan kunnen de boeren allemaal meer uitbreiden en de dieren een beter leven geven.
Zolang wij allemaal goedkoop vlees willen, zullen de dieren met leed blijven staan!
Ik zal dus ook nevernooit meer een hap vlees eten... dit is voorlopig nog niet te realiseren namelijk.
Sorry maar ik denk dat jij de klok wel hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
Voor alle antibiotica geld dat het zo min mogelijk mag worden ingezet. Bij mens en dier. Dit om resistentie te beperken.
Het is waar dat Biologisch gehouden dieren niet preventief met antibiotica behandeld mogen worden en dit in het recente verleden wel mogelijk was bij de bioindustrie. Of dat nu inmiddels niet meer mag of nog moet veranderen weet ik eerlijk gezegt niet.
Maar het is dus niet zo dat biologisch gehouden dieren geen antibiotica mogen hebben.