Ziek, zwak en bibberig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:16

Fijn dit topic, fijn. :')
Voel me al paar dagen niet fijn, maar nu ook nog blessure aan mn voet en mag dus niet lopen. Gister pijnstillers genomen en willen gaan slapen, word ik toch misselijk in mn bed, onwijs koud en ik wist niet waar ik t zoeken moest.... :\ :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:17

Ik geloof dat ik erdoor heen ben! De eerste dag dat ik weer dingen kan doen zonder te trillen, wc vast te klampen en mij ellendig te voelen. Ik durf nu zelfs een paar uur weg te zijn bij de wc! Hele overwinning :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:34

PPPeet schreef:
Pandora zeiden ze niet Duitsland ipv België?? :+ ik woon nl in Twente en hoest me ook helemaal suf ;-)

Virusjes zijn meegekomen met de zuidenwind ! :') :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:37

vuurneon schreef:
Ik geloof dat ik erdoor heen ben! De eerste dag dat ik weer dingen kan doen zonder te trillen, wc vast te klampen en mij ellendig te voelen. Ik durf nu zelfs een paar uur weg te zijn bij de wc! Hele overwinning :')

Ben trots op je :')

Belgse griep ipv Mexicaanse griep?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:42

Hier nog 1 :(

Sinds woensdagavond heb ik last van een buikgriep. Het gaat nu wel redelijk maar merk wel na het eten dat mijn maag weer onrustig wordt.
Gistermiddag nog met dikke koorts in bed gelegen, heb gelukkig nu geen koorts meer.

NdV74

Re: Ziek, zwak en bibberig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:44

Het was op het nieuws, half nederland ligt in bed met een zware verkoudheid (rhinovirus). Het is nog net geen epidemie.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:12

Oh god, dan heb ik dat vast uit NL mee genomen, want na m'n weekendje thuis vorige week ben ik beroerd...
En zodra er ook maar iets heerst wat te maken heeft met je keel, rent dat gelijk naar mij, altijd. :')

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:40

Joscaa dan zijn wij vast ergens familie. Kan niet anders! :+

Ik heb codeine tabletten voorgeschreven gekregen. Hopelijk stopt t vermoeiende hoesten dan eens....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:43

Hahaha dat zal 't zijn. _O-
En triest nieuws als dat zo is, want dan werken de codeine tabletten bij jou waarschijnlijk ook niet zo effectief als hoort.

Ik verzamel m'n moed om uit mn pyjama te komen en naar m'n paarden te strompelen. (vermoeiend hoor, 200 meter met krukken en je je niet lekker voelt :') )

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:05

Hoe is t met jullie? Hier leek t de goede kant op te gaan,maar ben nog steeds niet fit gewoon :=

Weet iemand hoelang dit duurt? :(

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:16

Hier ging het ook goed, tot ik vannacht van ellende weer niet kon slapen,
en mn hele neus doet pijn, dat het gewoon niet meer leuk is. :Y)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:31

Hier gaat het langzaam beter. Van giep naar acute bronchtis maar n.a.v. pillen van de dokter gaat het de goede kant op. Je moet alleen geen vuurtje bik me houden want dan ontplof ik na al die pillen en pijnstillers die ik de afgelopen week heb geslikt ;-)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:44

mams hoest nog steeds,maar t wordt iets minder.
ik ben echter ook verkouden nu.grr,ben t meer dan zat

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:20

Hier gaat 't ook al beter, alleen nog ontzettende keelpijn..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:27

Ik hoop dat t bij mij ook een griepje is! Eind augustus keelontsteking gehad en vreselijk ziek geweest. Antibiotica kuur gehad en weer snel opgeknapt. Twee weken geleden weer niet lekker en vorige week was ik weer hartstikke ziek. Koorts, keelpijn, hoofdpijn en zo bibberig als maar zijn kan. Weer naar de dokter, weer antibiotica gekregen voor m'n keel. Keelontsteking is inderdaad over maar de rest blijft. Lig al een week op bed.. Volgende week bloed laten prikken om te kijken of het bijvoorbeeld geen Pfeiffer is. Ik hoop dus op een gewoon hardnekkig griepje!!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:38

jaaa ik ben weer beter! Heeft al met al vanaf dinsdag overdag, tot en met vrijdag overdag geduurd. Daarna weer "fit". Kreeg er daarna alleen een verkoudheid overheen, dus ik zit nu met een snotneus en weggevallen stem en hoesten. Maar alles beter dan die nare diarree en spuug.
Heb waarschijnlijk ook nog mijn kniebanden verrekt of gescheurd vanmiddag bij een glij-partij op werk, dus alle pech komt in één keer. Hopelijk is het daarna klaar. Maar geen ziekmeldingen! Buikgriep was in mijn vrije dagen, en verkouden kan ik wel mee werken. Knie ga ik ook mee werken.

Beterschap allemaal!

@ Char_elle, ik hoop ook van harte voor je dat het een hardnekkig griepje is! Pfeiffer is geen pretje!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 05:19

Hier ook de diarree ellende erbij gekregen.. Sinds gisteren,ga wel een poging wagen om te werken zometeen,maar voel me echt ellendig := Pff wat kan een mens zich naar voelen dan joh.. Char_elle, hopelijk voor jou geen pfeiffer,maar ook gewoon griep.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 05:20

sterkte obelix...
maar werken met diarree lijkt me niet zo handig...

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:16

Nee klopt,lig dus ook weer op bed sinds 10 uur... pfft ben er inmiddels wel zo klaar mee..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:22

Ik woon in België, maar gelukkig tegen de Franse grens, dus het is allemaal de andere kant opgewaaid. Sorry Nederlanders. :). In mijn regio wordt er momenteel nog niet gehoest en gesnotterd.

Vrijdag wel geveld geweest door acute buikgriep/diarree, maar met een dagje rust en enkele pilletjes was ik er na een dagje weer bovenop. Ik vreet me intussen weeral te pletter.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:07

hier is wel behoorlijk de griep en verkoudhed in de regio.hoor veel mensen om mij heen over verkouden en griep hebben.werk zelf voornamelijk met ouderen,dus ik hou ze goed in de gaten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:16

Ik voel me opzich weer goed, maar steeds na het eten ben ik misselijk. En het maakt niet uit wat ik eet,
hoeveel ik eet, maar zodra ik gegeten heb.... ^) ^)

Fijn Itsmi!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:53

a jasses dat heb ik ook gehad joscaa.vreselijk gevoel,dat gelukkig wel verdween,maar soms wel 2 uur kon duren.hoesten nog niet voorbij hier,en begon vanmorgen met een dikke keel(ben gisteravond gaan zingen,omdat mijn zangstem gewoon goed is),dus niet zo fijn.is nu wel weer bijgetrokken.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:57

He bah sterkte allemaal! wat ik mij afvraag hoeveel van jullie slikken vitamine d bij? vergeet niet dat de dagen korter worden en zo de opname hiervan minder is , plus veel binnen werken en zo een tekort op bouwen.

Ik slik zelf het jaar rond dagelijks 5000 iu vitamine d

http://www.praktijk-advance.nl/blog/inf ... uunsysteem

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:02

hier ook 1 die flink verkouden is. morgens zo wat geen stem hebben, gelukkig trek het in de loop van de dag wat bij en avonds takelt die weer af ^)