faabfabienne schreef:anne_bento schreef:Heb je al eens heel kritisch gekeken naar je voeding?
Ik heb ook een onzuivere en moeilijke huid en in mijn leven al zoveel geprobeerd wat allemaal niet werkte. Ik had me erbij neergelegd tot ik een paar maanden geleden om andere redenen begonnen ben met stoppen met suikers eten en de voedselzandloper ben gaan volgen en direct verbeterde mijn huid en is hij nog nooit zo fijn geweest!! Zodra ik een dagje niet goed eet zie ik dat meteen de volgende dag.
Het kost je een hoop tijd en moeite, je moet je er goed in verdiepen en veel laten staan, maar voor mij echt meer dan waard! Niet alleen kwa huid gezien, ik voel mij fitter, en energieker!
Op de site van http://www.thuisarts.nl staat dit...
Een verband tussen voeding en acne is nooit aangetoond. Het volgen van een speciaal dieet heeft dan ook geen zin.
Praktijkervaring leert toch anders. Bekijk alleen al de vele topics hier op Bokt wat gezonde voeding doet voor je huid.
Sinds ik uitsluitend kruidenthee drink i.c.m. verse groentesap merk ik ontzettend veel verandering in mijn huid, haar en nagels. Vooral brandnetelthee is erg goed voor reiniging van binnenuit.
Als ik dan weer een "onverantwoorde" eetbui heb aka zak chips leegeten, dan heb ik de volgende dag meteen weer een onregelmatige gezichtshuid.
Dus ja, kijk zeker kritisch naar je eten. Kom je ook vaak buiten? Weerstand opbouwen en vitamine D opdoen is net zo belangrijk.
Neem ook je nachtrust en probeer je stressniveau gezond te houden.
Ter ondersteuning gebruik ik nu uitsluitend producten van Dr. Organic (Tea Tree) en een milde peeling van Yves Rocher.

.