Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HorseChica schreef:Waarom geen shakes?
Ik wil ook minimaal 25 kilo kwijt en heb vanochtend net mijn 2e weegmoment gehad bij de consulente.
Ik zou eens googlen op cambridge wat de ervaringen daarmee zijn. Toen ik dat ging doen, begon ik me sowieso af te vragen waar ik mee bezig was. Jaren lang dure diëten die onder de streep geen reet hebben geholpen. Cayenne schreef:Ik zie nu pas dat TS nog maar 16 jaar is.
TS, ga aub naar een goede dietiste en ga niet zelf aanklieren met shakes, crashdieten etc. Dat is zeker op jouw leeftijd ontzettend onverantwoord en ongezond.
sanne1992 schreef:P.P.S. Cambridge dieet is geen crashdieet. Ik van gemiddeld 1.7 kilo per week af. Daarnaast wordt tijdens de wekelijkse afspraak alles gecontroleerd. En wordt er niet uit gegaan van BMI, maar juist van je vetpercentage. Als jij het progamma volgt, zal alleen je vet verbranden, en niet je spieren. Zit nu in mijn 6e week, en kan alles. Ben nu 9 kilo kwijt.
DShots schreef:Jaa heb dinsdag mijn volgende afspraak staan, of er misschien iets uit gekomen is. Zal denk wel niet.
En vanuit daar wilt hij gaan kijken voor eventueel optie's
Die methode is allang achterhaald en ook nog eens bewezen slecht voor je. Je komt er duidelijk voedingsstoffen mee tekort (500 kcal per dag is echt te weinig) en je spijsvertering krijgt er een flinke klap van. Ja, in eerste instantie val je er inderdaad mee af, maar op de lange termijn gaat je lichaam het compenseren en ben je zowel in gewicht als qua gezondheid nog verder van huis. SAKKIA schreef:Ja maar Cayenne ik vermoed dat dit geen consulente is als in een diëtiste, maar een Cambridge consulente, die je dus alleen helpt met dit dieet en je denk ik geen alternatieven aan kan reiken als het niet goed gaat
Een diëtiste helpt je met het zoeken naar juist evenwicht van benodigde voedingsstoffen en beweging.
En kan rekening houden met je persoonlijke voorkeuren of eventuele allergiën. Zo kan ik bijvoorbeeld niet zo goed tegen zuivel (vooral vloeibaar, uitgezonderd karnemelk trouwens), hier kan dan rekening mee gehouden worden of een alternatief aangeboden worden waar ik zelf niet van op de hoogte was.
Ik dacht dat het om een objectieve voedingsconsulente ging, want die zullen over het algemeen juist adviseren om een shakedieet niet te volgen.
DShots schreef:Ik moet wel elke dag met de auto naar school, vanwege 2 koffers. Verder hebben we alleen 2 trappen op school. Dus daar gebruik ik al veel van, ik fiets naar mn werk en naar stal toe.
DShots schreef:xNicolx schreef:Hoezo kan je niet sporten als je tot kwart over 5 naar school moet? Die 2 avonden kan je sporten, plus 1x in het weekend?
Citaat:@Jeniffeerr , toevallig overleeft mijn lichaam nu al 2 weken zonder bijwerkingen op 500 calorieën. Dit komt omdat je na een aantal dagen in een milde ketose zit. En ik krijg nu meer voedingsstoffen binnen dan toen ik nog at.