Ik hou niet van drinken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:07

Mijn moeder en een van m'n zussen drinken ook zo weinig. Wat me opvalt is dat ze erg onfris uit hun mond ruiken daardoor.

Heb je daar geen last van?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:08

Jullie mogen mijn dorst wel hebben trouwens.
Ik heb altijd dorst, altijd :').

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 19:16

Boomerang schreef:
Mijn moeder en een van m'n zussen drinken ook zo weinig. Wat me opvalt is dat ze erg onfris uit hun mond ruiken daardoor.

Sochtends ja :') nee, dat heeft gewoon met mondhygiëne te maken denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:30

Tivoli schreef:
Heb je geen maatbeker in de kast?
200 ml ingieten en overgieten in een flesje. Streepje er op en klaar :)

Slim!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:33

Boomerang schreef:

Lang leve kauwgom :')

Heb echt geen idee. Vroeger wel, maar toen tandenpoetste ik ook niet altijd, wat ik nu wel doe. Zal wel een combinatie zijn denk ik!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:56

Tivoli schreef:
elenaMM77 schreef:
wat op zich goed kan helpen is 500ml systeem.

smorgens voor je weggaat 2 kopjes thee om op gang te komen..

daarna 500ml drinken bij de hand..
je 'mag' pas naar het toilet als het flesje leeg is..

bijvullen en vervolgens dus weer, pas naar het toilet als het flesje leeg is..

op deze manier dwing je jezelf tenminste enkele keren per dag 500 ml weg te wurgen..

dat klinkt heel veel maar in de praktijk valt het nogwel mee en je krijgt een drink ritme

Klinkt erg logisch!
Helaas kom ik er ook vaak 's avonds achter dat ik de hele dag nog niet geplast heb,dus voor mij zou dit niet werken als stok achter de deur.

Wel probeer ik mezelf aan de wennen dat elke keer als ik iets eet,dat ik er ook wat bij moet drinken.
Maar ik moet toegeven dat ik soms gewoon denk: ik drink straks wel,heb er nu echt geen zin in :=

daarom moet je ook de dag beginnen met minimaal 2 kopjes thee.. dat brengt de doorstroom wat op gang ;)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:58

Ik had dit ook tot een paar jaar geleden, totdat één van m'n nieren tot 80% was uitgevallen. Toen ben ik maar wat meer gaan drinken (water dus). :+
Dus jezelf opleggen om elke dag twee waterflesjes te drinken. Gewoon voor het behoud van je lichaam.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:00

ik ben trouwens iemand die juist snel dorst heeft.. ik kan ook niet eten zonder drinken erbij of halverwege de maaltijd voelt mijn mond als schuurpapier en zit ik als een koe te herkauwen.. drink er zo 2 grote glazen van 300 ml water of melk bij weg..

ik help sinds kort 2 dagen per week mee op een stal.. de koffie red ik nog.. zelfs de lunch (soms).. maar daarna hang ik ergens tussen de werkzaamheden ondersteboven onder het kleine kraantje op het toilet, of voor het gemak maar gewoon de tuinslang of douche op de poetsplaats.. Lol en ik ben helemaal geen water drinker, maar dan ineens gaat het erin alsof het het lekkerste sapje op aarde is haha. en dan tank ik rustig in 1x zo'n 500 ml en een half uur later nog een keer (als het 'plofgevoel' uit mijn maag is)

PrinceAmos

Re: Ik hou niet van drinken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:08

Zo herkenbaar.. Ik drink echt maximaal 1 klein glaasje op een dag. Als ik daar soms al aan kom. S'avonds hoofdpijn net zo herkenbaar. Al is het 30+ graden , ik kom nooit aan een liter water.. Denk dat ik de helft nog niet eens red dan..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:09

Werd op dit topic gewezen door een vriendin en dat is zeer terecht, want ik herken alles dat jullie schrijven :')

Geen dorstgevoel, er soms s avonds achter komen dat je nog niets hebt gedronken die dag, weinig plassen, veel plassen als je eens wel wat drinkt, bezorgde/zeurende mensen in mijn omgeving..

Ik denk dat het bij mij ook vast zit op discipline. Dorst verwacht ik niet te krijgen, maar ik MOET het eigenlijk gewoon doen voor het behoud van mijn lijf.
Heeft er iemand goede verhalen over wat voor slechte dingen te weinig vocht met je organen doet? Hoofdpijn en blaasontsteking is geen argument, dat heb ik niet :))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:35

Ook ik kan me hier melden. Enige moment dat ik dorst gehad heb is toen ik borst voeding gaf. Zodra ze begon te drinken moest ik ook drinken. Ik vergeet ook altijd te drinken. Ik heb gewoon een pak of fles drinken op tafel staan of het aanrecht en dan nog kijk ik er vaak langs heen. Ik vergeet ook altijd mijn visite opnieuw te vragen of ze nog wat willen drinken omdat ik nooit aan drinken denk. Het is níet zo dat ik het vies vind al ben ik heel beperkt in wat ik drink. Ik maak ook weleens een bak thee waar ik pas een paar uur later achter kom dat ik dat had staan en dan weer koud weg gooi.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:04

Corelli schreef:
Heeft er iemand goede verhalen over wat voor slechte dingen te weinig vocht met je organen doet?

Je bedoelt wellicht verhalen over hoe slecht het is als je geen water drinkt.. :)

Welnu, die zijn er in overvloed.
Begin maar eens te bedenken dat je voor minstens 60% uit water bestaat. Iedere lichaamscel heeft water nodig, tussen je cellen in zit ook vocht. Je lichaam kan behoorlijk lang zonder eten, maar na 6 dagen volledig van vocht te zijn onthouden, ben je dood door uitdroging.
Vocht is nodig voor de afvoer van afvalstoffen, je functioneert in alle opzichten beter als je voldoende vocht tot je neemt. Voor de rest: google maar 's even !
Nogmaals, als het lastig is om telkens een glas water te nemen, of een flesje: neem een rietje om te drinken. Dan krijgt je ongemerkt veel meer en sneller water binnen!

En start de dag met een glas lauw water met een paar drupjes citroensap.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:14

Hier nog iemand die haar hele leven al te weinig drinkt !! Vaak genoeg 'leef' ik op 3 of 4 kopjes (caffeinevrije) koffie per dag...

Geen dorst, ik vergeet te drinken maar heb er ook echt een soort weerstand tegen. Ik krijg die 'slok' soms gewoon niet weg en dwing ik mezelf toch dan krijg ik kokhalsneigingen. Het lijkt soms of m'n keel dan gewoon dichtgeknepen word...

Tja, wat doe je er aan ??? Ben verder prima gezond :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:17

Omdat er in mijn familie wat nierproblemen voorkomen wordt mij mijn hele leven al verteld dat te weinig drinken erg slecht is voor je nieren. Zal wel zo zijn denk ik dan :+

Mijn oma (die inmiddels overleden is) dronk ook haar hele leven al weinig, op zich prima, maar toen ze ouder werd en kwaaltjes kreeg (o.a. Parkinson) was het enorm lastig dat ze zo weinig wilde drinken en ook zo'n moeite had met drinken. Mijn opa was er echt heel erg druk mee ook. Gewoon zielig om naar te kijken. Zo veel moeite om maar te zorgen dat oma een beetje genoeg dronk... :n

Wat dat betreft zou ik zeggen, nu je nog jong bent... Probeer jezelf aan te wennen fatsoenlijk genoeg te drinken. Wat voor drinken ook, er moet toch wel iets zijn wat je lekker vindt? :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:34

Ik ben sinds gisteren m'n leven aan het beteren op dit vlak :D

Wat bij mij goed werkt is elke dag een 1,5 liter fles vullen en mezelf dwingen om deze voor de avond leeg te drinken. Dus zegmaar om de zoveel tijd enkele glazen achterover kappen. Ik doe er wat citroensap bij voor de smaak, en heb ook gelezen dat citroenwater goed is voor de spijsvertering, bloeddruk, huid, adem, immuunsysteem en nog zoveel meer. Het zuivert je lichaam dus dat is mooi meegenomen :-)

Ik merk wel dat ik plots zo ongelooflijk veel en dringender moet plassen. Jee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:07

Flesje met streepjes op 200ML werkt.. Heb al 600ML eruit gedronken en de dag is nog niet voorbij :oo
Wel grappig om te horen, ik zat met twee andere meiden te leren en toen zag ze mijn flesje, dat anderen juist heel veel drinken. Hoe krijgen ze het voor elkaar :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-14 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:08

Ik drink ook te weinig :')
Max 4 glazen per dag, als ik meer als een liter drink per dag krijg ik ook echt heel veel last van hoofdpijn :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:17

Dit heb ik ook. Vroeger ook al eens in het ziekenhuis gelegen omdat ik uitgedroogd was terwijl ik wel gewoon drinken bij me had. :+
Wel drink ik elke ochtend een ijskoffie (ja, dat krijg ik dan weer wel binnen :') ) en na een zware inspanning kan ik ook wel eens dorst hebben.
Ik merk pas dat ik nog niks gedronken heb als ik hoofdpijn krijg (krijg redelijk snel hoofdpijn), maar als ik dan water bij heb is één slokje meestal nog teveel... Ik vind water echt gewoon zo vies hé. :o Als ik het doorslik word ik er een soort van misselijk achtig van en ik vind dat er precies zo'n slijmlaagje rond zit als je het in je mond hebt.. :')
Ik probeer plat water dan maar te vervangen door bruiswater met wat grenadine bij (bruiswater op zich smaakt dan ook weer niet lekker).

Het is misschien wel een challenge die je zou kunnen doen, elke dag tenminste twee glazen water of zo. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:36

Ik drink ook te weinig als ik niet oplet, dus zorg ik dat er altijd flesjes spa en/of ranja liggen en als ik de deur uit ga neem ik ze als ik eraan denk ook mee.
Uit een flesje drinkt voor mij makkelijker weg dan uit een glas, rietje werkt juist weer niet (maar ook niet tegen, merk gewoon weinig tot geen verschil).
Wat ik ook geregeld doe is een flesje water of ranja in de vriezer zetten voor 1-2 uurtjes, dan is het ijs- en ijskoud en dan lust ik gewoon water ineens wel. :+
Dingen als ijsthee en dubbelfris doe ik altijd half om half (50% water en 50% ijsthee of dubbelfris) omdat die zo mierzoet zijn dat ik ze niet goed of juist te snel wegkrijg. :=

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:50

Mijn nichtje van 12 kan een hele dag zonder drinken.
Zelf na inspanning (bv paardrijden)!

Bij mij wisselt het heel erg. De ene dag drink ik weinig tot niet. En een andere dag drink ik glas na glas. Beetje afhankelijk van de omgeving en wat ik aan het doen ben. Op het werk halen collega's vaak drinken. Thuis denk ik er niet aan om te drinken, ben ik te druk met andere dingen bezig en helpt niemand mij herinneren om te drinken. Dan merk ik 's avonds of 's nachts pas dat ik te weinig heb gedronken. Ik krijg hoofdpijn, of het is net alsof mijn lichaam rondom het hart samen krimpt wat dan kei pijn doet.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:32

Gelukkig ben ik niet de enige met dit 'verschijnsel' :o
Ben vandaag nog niet begonnen met de wekker... Wel heb ik allerlei soorten drinken gekocht die ik lekker vind (4 verschillende :') ) Helaas is er nog maar 1 pak open... Waar 1 glas uit gedronken is.
Still trying...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:34

Vivian__ schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige met dit 'verschijnsel' :o
Ben vandaag nog niet begonnen met de wekker... Wel heb ik allerlei soorten drinken gekocht die ik lekker vind (4 verschillende :') ) Helaas is er nog maar 1 pak open... Waar 1 glas uit gedronken is.
Still trying...

Ik doe het zonder wekker :)
Als ik tijd heb en denk: oh, heb al een tijd niet gedronken'

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:38

Ik kom op een normale dag (zonder zware inspanningen of sport) niet verder dan 1-2 glazen water.
Veel mensen zeggen dan ook dat ik dan veel te weinig drink en beginnen me gelijk te waarschuwen over allemaal enge ziektes zoals nierstenen en andere ziektes die je krijgt bij te weinig drinken.
Maar als ik probeer een heel glas water leeg te drinken dan heb ik daarna echt het gevoel alsof ik na nog een slok echt "Verdrink" :+

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:23

Ik heb ook altijd moeite gehad met drinken, toen ik nog klein was had ik ook vaak last van blaasontsteking. Maar in al die jaren heb ik er nog steeds veel moeite mee. In de ochtend tijdens het ontbijt drink ik sowieso bijna nooit wat. Krijg er altijd zo een klotsbuik van dus daar wacht ik liever dan nog even mee. ik denk dat ik overdag één flesje van 500ml drink, soms meer soms minder. Alleen 's avonds heb ik altijd erge dorst (ook niet zo gek natuurlijk). Dan drink ik dus ook altijd wel een paar glazen. Dus ik denk dat ik evengoed wel op een 1,5 liter per dag kom.
Het probleem van in de avond veel drinken is dat ik in de ochtend altijd onmogelijk nodig naar de toilet moet, soms zo erg dat ik nog amper kan lopen van de pijn...
Ik heb wel geprobeerd om overdag meer te gaan drinken. Maar m'n keel blokkeert dan op een of andere manier.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:57

Nog een lotgenoot. Ik kan ook niet goed drinken, ik kan bv geen grote slokken nemen. Ik zie wel eens andere mensen een glaasje in een paar slokken nog snel wegklokken - dat kan ik dus echt niet :+
Drinken zit ook totaal niet in mijn systeem... ik heb geen dorst dus ik denk er ook niet aan. Alleen idd tijdens intensief sporten of als het echt heel erg warm is. Ik werk op een school en probeer in de pauze elke keer een kop kruidenthee weg te werken, maar het staat me echt tegen :+. Alleen cola vind ik lekker, maar ja, da's niet echt gezond.