Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:20

Draag trouwens bijna altijd tijdens het sporten mijn hartslagmeter omdat ik het interessant vind om dat te analyseren. Zijn er meer mensen die dit doen?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:32

Ik doe ook mee!
Leeftijd: 15
Lengte: 165 cm
Gewicht nu:66,5 ongeveer
Streefgewicht: 57 kg
Doel: shuttlerun test trap 8, minimaal 5 km achter elkaar kunnen hardlopen.
Beweging nu: per dag halfuur fietsen ivm school en zaterdag een uur paardrijden en 25 minuten fietsen
Ik ga hardlopen met evy downloaden en daar mee trainen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 08:48

Zo gister (ipv woensdag) lekker kracht gedaan: w'up, 25 min benen, 25 min armen, 10 min buik, 20 min cardio en cooling down.
Spierpijn valt vandaag nog mee.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:44

Kiwipitje schreef:
Draag trouwens bijna altijd tijdens het sporten mijn hartslagmeter omdat ik het interessant vind om dat te analyseren. Zijn er meer mensen die dit doen?

Ja, soort van. M'n hartslagmeter of horloge werkt niet zo goed meer :P
Maar is wel superfijn :j

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:56

Ik had vandaag eigenlijk Leg day . Wou mijn squat los 20 kilo gaan pakken en in het rek 30 / 35 kilo. Maar was gewoon slecht in orde vanochtend... heb op de machines mijn benen gedaan en dat ging nog net denk dat als ik was gaan squatten dat ik ging overgeven of flauwvallen haha
Op de loop band had ik ook gewoon een ziek lage hartslag voor mijn doen

Jmm hartslag meter lijkt mij wel watom te proberen met Bodypump! Alleen die krengen zijn duuuuuur!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:01

Lieke schreef:
Florenc, wat leuk, zie dat jij ook een klimmer bent! Welk niveau wil je dan gaan klimmen om outdoor te klimmen? Wat in principe kan je met elk niveau ook naar buiten. Ik heb afgelopen jaar zelfs mijn ouders zonder enige ervaring mee genomen, ook zij vonden het erg .

Ik ben een absolute beginner :+ . Algemeen gezien lukt het wel tot en met 5a, daarboven is te lastig. En inderdaad, mogelijk om buiten te gaan daarmee, zeker bv via ferrata of iets degelijks. In de ardennen zijn er ook al routes vanaf een 3 geloof ik.... Maar ik wil zelf wat meer het gevoel hebben van het te kunnen, voordat ik buiten ga :), dus ideaal wel richting 5c, minstens.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 18:15

Zo ik kom terug heb nu wel erge spierpijn in me benen. Wordt morgen geen benen trainen denk ik :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:21

Ik heb verplichte rust. Dit weekend twee runs op het programma en vind dat an sich al genoeg aanslag op m'n lijf.. Net wel even naar het dorp gefietst ipv met de auto :P Heb nog flink stijve benen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 18:43

Succes alvast!!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:01

Leuk topic!
Ik ben in januari begonnen met hardlopen mijn doel was toen om af te vallen en de ladiesrun te lopen in juni.

Afvallen ging in het begin goed, maar sta nu stil ben er krachttraining bij gaan doen.
Helaas heb ik sinds van de week een slijmbeursontsteking in mijn heup en mag ik sowieso 3 weken niet hardlopen en sporten. Baalde ontzettend want ik zou gister meedoen met een ladiesrun.
Maar belangrijker is nu herstellen van deze blessure!

Verder ben ik bezig met het letten op mijn voeding. Die was vorig jaar zo slecht! Vind het alleen lastig, want op internet vind je vaak hele tegenstrijdige dingen!

Mijn gegevens:
Leeftijd: 25
Kilo: 72
Streefgewicht: 65
Lenge: 1.71 m
Doel: strakker lichaam, 10 km uitlopen in 50 min
Sport:
Maandag: rustdag
Dinsdag: bodypumpen
Woensdag: rustdag
Donderdag: hardlopen
Vrijdag:rustdag
Zaterdag: hardlopen
Zondag: hardlopen

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:51

Kiwipitje ik had je foto gezien van je vooruitgang en dammn
Dat is precies wat ik wil haha, qua lichaam lijken we bijna hetzelfde dus als ik zon verandering als die van jou kan creëren word ik heel blij!
Hoelang heb je er over gedaan?

Machotjuh wat zonde van je heup, maar idd goed rust nemen en er van af komen want dat is niet niks hoor.

Vanaf maandag weer naar school, dinsdag paardje verhuizen naar andere plek en dan hopelijk pok weer fanatiek aan het trainen met paard.
Dus vanaf maandag word dit mijn week schema
Maandag ochtend : Bodypump
Dinsdag : kracht training en cardio ( denk rug/ biceps / triceps )
Woensdag : rust dag, hele dag school baahh
Donderdag : bodypump
Vrijdag : kracht en cardio ( hardlopen en full body )
Zaterdag : rust
Zondag : Leg dat :) maar dat kan ook wisselen met vrijdag

En dan sowieso bijna elke dag naar stal en sowieso het weekend en dinsdag paardrijden.
Helaas heb ik geen werk meer dus ik heb alle tijd voor mijn hobby's, althans dat hoop ik haha
Ben benieuwd of ik het vol houd

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:22

Ik ben sinds gister begonnen, ik ben echt ver achteruit gegaan.
Kon eerst veel dingen goed volhouden maar nu is het echt een drama..

Jammer want ik zat zo goed in mijn vel op sportief gebied en heb het helemaal laten vallen :(

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:45

Jammer dat je zo bent achteruit gegaan Sindykaya, maar gewoon weer lekker gaan opbouwen, het komt vast snel weer terug.
Florenc, er zijn inderdaad wel genoeg routes te klimmen in de Ardennen, maar kan me ook voorstellen dat het leuker is als je wat meer kan. Waar klim je?
Kiwipitje, ik heb het wel een tijdje geprobeerd met een hartslagmeter, maar die gaf elke keer zulke rare uitslagen dat ik hem maar weer aan de kant heb gegooid. Bij rustig lopen zat ik al op 180 en bij een lichte versnelling op 200.

Dit weekend zou een lekker sportief weekendje zijn, klimmen in de ardennen. Helaas maar één dag geworden, het werd veel te nat. Maar nog vervelender is dat ik een oude blessure weer hard terug voel. Ik had van januari-mei mijn schouder/bovenarm geblesseerd en die voel ik nu weer. Deze keer ga ik maar wel verstandig zijn en rust nemen ipv eigenwijs doorklimmen. Dan maar een rondje extra hardlopen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 10:13

Welkom nieuwelingen :) Succes allemaal met het behalen van je (sport)doel!

Zie ook een aantal met blessures, érg vervelend. Dan heb je geen keus of je vandaag een keer niet gaat, je mag dan gewoon niet.. Hopelijk kunnen jullie snel aan de slag.

Ik ga vanavond (eindelijk) weer eens spinnen, vorige week niet geweest vanwege me kuit en die week ervoor geen zin :+
Vandaag lekker spinnen, morgen kracht, woensdag rust, donderdag kracht, vrijdag cardio (en misschien kracht) en het weekend lekker rust :j
Op de dagen dat ik dus train mag ik 2100 kcal, vind het af en toe wel moeilijk om daar (op een gezonde manier) aan te komen. Heb ook geen zin om elke dag maar chips of koek te eten om aan die kcal te komen haha.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:15

Leuk idee!
Leeftijd: 23
Kilo: Ik denk 65 ongeveer
Streefgewicht: tussen de 60-65 blijven
Lenge: 1.73 m
Doel: me fit en gezond voelen en gewoon tevreden zijn met mijn lichaam. En ik wil volgend jaar de Dam tot Damloop gaan doen!
Sport: ik heb niet echt vaste dagen, omdat ik geen vast rooster heb op school. Ik probeer 3x hard te lopen, 3x te rijden en thuis doe ik regelmatig oefeningen voor mijn buik/rug/benen(billen).

Ik let niet echt op wat ik eet, ik ben geen snoeper dus dat scheelt al! Verder houd ik sowieso van gezond eten :)

Kiwi, ik kom jou in veel motiverende topics tegen! Ik ben wel jaloers op jouw doorzettingsvermogen, kennis en de sporten die je doet ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:29

Ah wat lief SuzanLarissa! Ben vanaf december bezig dus ongeveer 9-10 maanden nu. Het vel van m'n buik is nog wel wat lossig.. dit zie je op de foto niet maar wel als ik zit / buk maar ga ervan uit dat dit nog 'krimpt'.

Vanavond wil ik misschien even 5k gaan rennen als m'n benen etc goed voelen (gewoon rustig niet op tijd) en dan morgen weer leg day :))

Dat vind ik leuk om te horen purple! Was eerst helemaal niet zo sportief, maar probeer me goed in te lezen en vragen te stellen aan mensen die dit ook doen (en niet alleen maar coaches achterna lopen zonder zelf kennis te hebben) en stukje bij beetje gaat dat steeds beter. Het kost me nu ook nauwelijks moeite nog. Van het weekend wel flink gecheat maar nu weer netjes volgens schema :j.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:45

Ik snap wel wat je bedoeld, als je denkt dat je wat aan tips/adviezen hebt en je er goed bij voelt, neem je ze mee, maar je denkt zelf ook na over dingen ;)

Wat ik erg merk is, dat ik geen moeite heb met bijvoorbeeld geen koekje(s) of chips te eten, maar als ik op een avond wel iets daarvan neem, ik de volgende dag meer moeite heb met me inhouden. Als een soort van afkickverschijnsel ofzo :P

Vandaag ben ik thuis van school en zit ik met mijn gedachte wel steeds bij eten, maar niet perse ongezond ofzo. Vanmiddag ook maar een stukje hardlopen :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 16:14

Vergeten dat ik vrijdag extra moet werken |(
Dus ipv vrijdag waarschijnlijk zaterdag sporten, en anders lekker 3 dagen achter elkaar rust.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:01

Heb vandaag niet kunnen hardlopen! :( Had te veel huiswerk en is nu al weer donker.
Ik heb wel spierpijn in mijn armen, ik heb 3 hindernissen (3 balken per hindernis) heeleemaal verplaatst.
Daar dat was wel een goeie training haha :P

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 21:00

Ja het wordt alleen maar sneller donker!
Net lekker wezen spinnen, na 5 min dacht ik jezus waar ben ik aan begonnen. Die twee weken niet spinnen merk je wel was kapot haha. Maar uiteindelijk alles eruit kunnen halen. Kreeg wel kramp in me voet weet niet of dat aan me schoenen ligt?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:15

Spinnen lijkt me ook echt super zwaar! Zou het ook wel eens een keer willen proberen :)

Vanmiddag wat oefeningen gedaan voor mijn benen en daarna meteen een halfuurtje hardgelopen, voelde wel weer goed!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 09:30

Ja je kan het natuurlijk ook zo zwaar maken als je zelf wil. Er was bijvoorbeeld een nummer gisteren waar de eerste ronde 2 minuten volle sprint was, 30 sec rust en daarna 2,5 minuut volle sprint. Heb toen gekozen om de eerste ronde relaxed te sprinten en dan de laastste ronde voluit Al hou ik geen 2,5 minuut hetzelfde tempo vol. Ik begin altijd op volle toeren en zwak altijd af naar 80% van me kunnen ofzoiets haha.
Lekker pijn aan mijn zitbeenknobbels nu :Y)
Vanavond armen, rug en schouders trainen :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 08:32

Goedemorgen, twee weken geleden op de weegschaal gestaan en begonnen op kcal te gaan letten. Tijd lang te weinig gegeten waardoor ik juist aankwam. Dus nu op onderhoud gaan eten en met een schema gaan sporten. Nu 2 weken later weer gewogen en -1,5. Pin me er niet helemaal op vast want er zullen vast een aantal factoren meespelen maar toch is er verandering :j
Ga over 2 weken weer wegen, ben benieuwd!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 10:55

Ik heb dinsdag 14 oktober een nieuwe sportafspraak ingepland.

Gister lekker wezen spinnen dus vanavond benen rust met krachttraining.
Hoe gaat het hier verder?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:13

Nathalie, wat fijn dat je nieuwe eetschema lijkt te werken!
Hier lijk ik uit een dipje te komen en langzaam wat fitter te worden. Doordat ik rustig aan ben gaan doen lijkt mijn klimblessure niet door te zetten. Nu maar heel langzaam opbouwen in de hoop dat het rustig blijft. Vandaag even geen sport, morgen weer een rondje hardlopen.