Flinke schop nodig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Flinke schop nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:56

Ik zit op mn mobiel dus reageer even kort...

Ik ga me even niet mengen in de discussie over 1.000ckal per dag. Enige tip die ik wil meegeven is om niet onder je basis behoefte te gaan zitten (lees de post van raponsje hierover in het topic sportstoelen hier op mws). Simpel gezegd is dat je lichaamsgewicht in km's x 30.

Ontopic, ik heb goede dingen langs zien komen! Ik ben begonnen met bloggen om mensen te helpen bij het starten of te veranderen. Ik heb er nu eentje staan over hoe jezelf te motiveren, hoe er achter te komen wat je interesieke motivatie is (dat is de motivatie die je uiteindelijk overal door heen trekt) en vervolgens een simpel stappenplan over hoe te starten. Mijn eigen verhaal en ervaringen staan er ook bij!

Lees het eens door, denk dat daarin veel antwoorden voor je staan :J

Www.xstartmorgen.WordPress.com

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:13

Als je af wilt vallen moet je gewoon eten en bewegen.
Het eten doe je in kleine porties verdeelt over de dag en absoluut geen ontbijt overslaan.
Natuurlijk is het wel belangrijk wat je eet.
Geen suikers dierlijke vetten enz.
Belangrijk is dat je voldoende vezels binnenkrijgt om af te vallen moet je dus eten.
Waarom gewoon om de motor draaiend te houden en als je lichaam dan voldoende werk,t sport, beweegt dan verbrand je daardoor vet.
Als je te weinig eet dan schakelt je lichaam over in het nood rantsoeneren en dat houd in dat hij energie vast blijft houden.
Dat merk je als je weinig energie, fut hebt om iets te gaan doen.
Je kunt wel weinig calorieën eten maar dat wil nog niet zeggen dat je afvalt.
Je lichaam heeft toch zeker zo'n 1000 tot 1300 nodig per dag, echt niet minder en daarnaast gewoon hard werken.

Er zijn hele lekkere gezonde en makkelijk te maken recepten te vinden die ook nog eens snel klaar zijn en de sportschool is niet een vereiste als je maar beweegt fietsen, werken, hardlopen( naast je paard ).
Heel veel succes.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:44

Een wat late reactie...
@horseland: niet zozeer als reactie op je post hoor :)
Maar meer dat ik 1000 kc zo weinig vind hihi! Nu moet ik wel zeggen dat ik met ondergewicht te maken heb maar ik merk dat als je zorgt dat je ook mentaal goed in je vel zit door bijvoorbeeld goed te bewegen (en dan niet zozeer jezelf afmatten in de sportschool maar bv een mooie wandeling met paard of hond waarbij je ook kan genieten van al het moois om je heen) het makkelijker maakt om aan te komen. Dat zal met afvallen ook zo werken. Uiteindelijk is het vaak het prettigst als je lichaam in balans is.

@ts: veel succes, en de wil is er bij jou zeker wel zoals ik het lees! Wees trots op jezelf en je vorderingen, hoe klein die ook zijn :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:51

En TS, hoe lukt het?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 13:29

het gaat heel erg goed! Niet moe, voel me goed en kreeg net een comliment over m'n huid, terwijl die door de wat ongezonde leefstijl van de laatste tijd een beetje pleps was geworden.

Ik ga heel misschien een paard erbij trainen (dan rij ik in totaal 3 paarden, elk 2 dagen in de week), dus dat vind ik een hele fijne stok achter de deur, simpelweg omdat je naar stal MOET.

Daardoor moet ik even bekijken wat voor gevolgen dat heeft met de sportschool. Dat wil ik nog steeds graag doen, omdat je daar ook begeleiding in voeding en gedrag krijgt.

Maar goed, hoop dat ik dit kan volhouden voor langere termijn!!

Hoe is het met de anderen die ook een schop nodig hadden?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 13:30

Romyv schreef:

Ik ga me even niet mengen in de discussie over 1.000ckal per dag. Enige tip die ik wil meegeven is om niet onder je basis behoefte te gaan zitten (lees de post van raponsje hierover in het topic sportstoelen hier op mws). Simpel gezegd is dat je lichaamsgewicht in km's x 30.

Ontopic, ik heb goede dingen langs zien komen! Ik ben begonnen met bloggen om mensen te helpen bij het starten of te veranderen. Ik heb er nu eentje staan over hoe jezelf te motiveren, hoe er achter te komen wat je interesieke motivatie is (dat is de motivatie die je uiteindelijk overal door heen trekt) en vervolgens een simpel stappenplan over hoe te starten. Mijn eigen verhaal en ervaringen staan er ook bij!

http://Www.xstartmorgen.WordPress.com

Leuke blog, heel helder verhaal!! Eigenlijk heel logisch allemaal. Waar zou dat innerlijke stemmetje toch soms vandaan komen die zegt: ik wil het niet meer en ik kan het niet meer?

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:36

Bernoe schreef:
Een wat late reactie...
@horseland: niet zozeer als reactie op je post hoor :)
Maar meer dat ik 1000 kc zo weinig vind hihi! Nu moet ik wel zeggen dat ik met ondergewicht te maken heb maar ik merk dat als je zorgt dat je ook mentaal goed in je vel zit door bijvoorbeeld goed te bewegen (en dan niet zozeer jezelf afmatten in de sportschool maar bv een mooie wandeling met paard of hond waarbij je ook kan genieten van al het moois om je heen) het makkelijker maakt om aan te komen. Dat zal met afvallen ook zo werken. Uiteindelijk is het vaak het prettigst als je lichaam in balans is.

Ik zit verder prima in me vel, alleen zoals ik al vaker heb gezegd, ik moet altijd zin maken om iets te doen, ookal is het iets waarvoor je me 's nachts mag wakker maken :P
Mijn lichaam is nu vrij normaal al zeg ik het wel, af entoe een kleine terug val, dan heb ik iets te veel genoten van het mooie leven en te weinig gesport, maar ach! het zei zo.
:(:)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:43

Lins_Vetra schreef:
Romyv schreef:

http://Www.xstartmorgen.WordPress.com

Leuke blog, heel helder verhaal!! Eigenlijk heel logisch allemaal. Waar zou dat innerlijke stemmetje toch soms vandaan komen die zegt: ik wil het niet meer en ik kan het niet meer?

thnx!

Dat komt van oorsprong uit de oertijd, klinkt een beetje raar als ik het zo schrijf.

Toen wij nog in een grot leefde bleef het onduidelijk wanneer je weer opnieuw eten zou vinden. Je lichaam is dus 'lui' om te voorkomen dat je onnodig energie verbrand. Op die manie rkan je langer doen met minder en is het dus zinvol om reserves op te bouwen voor de tijden dat voedsel schaars is. Dit systeem zit nog steeds in onze hersenstam, daar komt dat signaal vandaan. Omdat het zo diep is, is het heel sterk!

Grappig W-tje: dit is het zelfde systeem wat er voor zorgt dat je meer gaat eten wanneer er meer keuze is. Je eet meer Jellybeans wanneer je 15 kleuren hebt dan wanneer je maar 1 kleur hebt. De marketing van de voedsel industrie speelt hier reteslim op in!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:45

Even in het verlengde van mn vorige post, ik heb hier ooit een discussie over gestart hier bij MWS op bokt:

[MWS] Overgewicht veroorzaakt door de voedingsindustrie?

Hierin staan allerlei van dit soort Wtjes en reacties, ervaringen van alle medebokkers. Super leerzaam en interessant vond ik het :D

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:47

Hier hetzelfde, heb echt de motivatie/discipline niet om te gaan sporten en als ik het doe heb ik zo'n spierpijn dat ik er na een week helemaal klaar mee ben. Vaak ga ik van die workout filmpjes kijken op youtube of mensen met van die voor en na filmpjes maar dan ben ik daarna zo suf van het kijken dat ik er ook al geen zin meer in heb :') En elke dag denk ik ik begin morgen wel, maar die morgen komt nooit :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:56

hahahaha dat is precies waarom ik mijn blognaam XstartMorgen heb genoemd :+

Tip, bedenk een goed plan wat past bij je leefstijl en doelen, anders is het absoluut niet haalbaar. Je lichaam slopen door maximaal van start te gaan en het vervolgens niet volhouden heeft nul kans van slagen. Het gezegde klopt in deze: hardlopers zijn doodlopers