Knarsen/klemmen met je tanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 01:02

PenP2014 schreef:
Ik klem ook. Soms flinke kaak kramp! :=

Ik kan geen verband leggen tussen stress/spanning en klemmen. Het is gewoon random :+

Ik kom jou ooooveral tegen .. :')

Maar on-topic: ik wil indd ook wel eens random klemmen, maar dat heb ik zelf uiteraard niet door. :')

YamaSaki

Re: Knarsen/klemmen met je tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 01:27

Ik heb je even een mailtje gestuurd :)
Ik doe beiden, zowel in mijn slaap als overdag :')
Heb er al heel lang last van, maar nooit iets aan gedaan. Het lijkt de laatste paar jaar zelfs iets erger te zijn geworden overdag, maar dat kan ook omdat ik mijzelf meer betrap :P

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 04:47

Hier een fanatieke knarser, doe het al jaren en had er echt veel kast van.

Gebruik al jaren een bitje en dat helpt goed. Bitje moet regelmatig opnieuw worden gemaakt....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:13

BiHB, dure hobby!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:58

Vroeger knarste ik heel erg in mijn slaap, nu volgens mij niet meer, wel merk ik dat ik overdag vaak klem, ik weet bijna zeker dat dit spanning, stress etc is.. Ook als ik bijvoorbeeld misselijk ben klem ik heel erg, ik denk als afleiding haha!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:00

Ja, hier ook een flinke knarser. Heb al jaren een bitje.
Mijn broer heeft er trouwens ook last van en heeft zijn gebit er aardig mee gesloopt.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:13

Ik heb enorm geklemt met mijn kaken. 's Nachts, overdag, met werken, met paardrijden, met alles eigenlijk :+ De kaakchirurg kwam ermee toen ik mijn verstandskiezen heb laten trekken, dat zag hij aan het gebit. Mijn tandarts heeft er nooit iets over gezegd of gevraagd. Ook altijd hoofdpijn erbij gehad en een pony die zn kaak ook niet altijd los liet. Allemaal gevolg van.. Haha

Begin vd zomer is mijn pony bij een cranio sacraal therapeut geweest, zij heeft verschillende blokkeringen weten te vinden bij hem. Ook vertelde ze dat ze aan mij merkte dat ik verkeerd stond. Ik dacht uhmmm oke? Een praatje later kwam het erop neer dat ik veel hoofdpijn had en ook veel moe was. Volgens mijn dokter 'normaal' voor mijn leeftijd, echter denken ik en mijn familie hier anders over. Maar wat moet je als je dokter niet achter jou idee staat.
Ik ben zelf een maand later naar diezelfde cranio sacraal therapeute geweest en dat heeft me een hoop verlichting gebracht! Doordat ik dus altijd al met mijn kaken klem, heb ik die hoofdpijn en ook een gedeelte van die vermoeidheid opgebouwd. Na mijn 'behandeling' merkte ik heel duidelijk dat ik niet meer aan het klemmen ben, mijn gebit ging anders staan (vooral mijn voortanden was het aan te zien) en ik drukte ook niet meer met mijn toch tegen mijn gehemelte.

Nu een half jaar later merk ik zelf wat spanning terug komen, dus ik wil graag nog eens naar die therapeute. Maar wat heb ik dat als een opluchting gezien, die spanning van mn kaken af, heerlijk! :D

Als er hierover vragen zijn kan je altijd een pb'tje sturen, ik sta overal voor open! Of ik hiermee in aanmerking kom voor je onderzoek weet ik niet zo goed. Voor de duidelijkheid, ik heb geen bitjes oid gehad hiervoor!

PS. Goed onderzoek ! :D +:)+

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:14

Ik knars en klem ook met mijn tanden.
's nachts knars is als ik heel erg onrustig slaap. Óf ik praat veel óf ik knars veel.
Klemmen doe ik vooral overdag als ik het niet in de gaten heb. Als ik sta af te wassen of te denken of ik lees iets, ga ik automatisch klemmen. Af en toe is het zo erg dat ik met heftige hoofdpijn op de bank lig.
Ik moet mijzelf er dan constant aan herinneren dat ik mijn kaken moet ontspannen. :=

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:20

Mijn vriend knarst en heeft er sinds kort een bitje voor.
Ik klem maar weet eigenlijk niet waarom. Doe het pas sinds een paar maanden.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:01

Nogmaaaals zou ik jullie super dankbaar zijn als jullie me allemaal een mailtje willen sturen op:
bruxisme.onderzoek@gmail.com omdat ik dan het beste vanaf daar kan bepalen of jullie wel of niet geschikt zijn voor t onderzoek!

Want ik kan jullie wel allemaal pb'en.. vind ik niet erg maar er hebben zich al een hele hoop aangemeld en wil hun niet onnodig spammen/dubbel berichten. :)

Voor vragen e.d. kun je het hier kwijt natuurlijk!

Bij voorbaat dank!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:32

Ik klem ook, betrap mezelf er regelmatig op, maar vooral in mijn slaap doe ik het soms erg. Dan word ik soms wakker met pijn bij de kaakspier, wat dan twee weken duurt voor dat weg is. Tandarts vind mijn spieren overontwikkeld. Zal je morgen mailen, kijken of ik je van dienst kan zijn :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:29

Limitless heb je nog interesse in het onderzoek :) ?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:33

Ik knars ook, soms word ik wakker en voel ik mezelf nog even knarsen voordat ik écht wakker word. Maar heb geen lichamelijke lasten en tot nu toe heb ik de tandarts er ook niet over gehoord.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:36

pfff het viel me afgelopen week op dat ik, als ik gefrustreerd ben, of pijn heb, behoorlijk hard mn kaken op elkaar klem. Telt dat ook? hahaha

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 14:38

Ja, dat is hetzelfde Loraine1985. Dat is ook een van de dingen die in het onderzoek aan bod komen, of het wel degelijk te maken heeft met boosheid/frustratie/cafeinegebruik/slaapgewoonten/lichte of diepe slaap.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:43

Hier ook...wist nooit waar die wanggroeven vandaan kwamen, tot de TA mij op knarsen en klemmen wees en de puzzelstukjes op hun plek vielen. Met ander kussen en nekhouding wel beter geworden. Maar doe het nog steeds.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:47

Hoi, hoi,

Ik klem soms met mijn kaken... Opeens het ik het door, dan probeer ik te ontspannen.

Heb de laatste tijd eigenlijk ook standaard hoofdpijn.

Was er laatst voor bij de huisarts... en die gaf aan dat van het een het ander kan komen, beiden kanten op.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:53

Ik werd van de week wakker van mijn eigen geknars haha! Maar als ik nu probeer te knarsen klinkt het heel anders!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:27

Ik klem heel erg. Maar dit word veroorzaakt door medicijngebruik. Weet niet of je daar ook wat aan hebt?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:47

Ik knars/klem ook heel erg in mijn slaap.
Heb (ook) last van een kaak die aan de rechterzijde regelmatig vast schiet, waarschijnlijk als gevolg van(?).

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 11:39

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:41

ik druk mijn kaken de laatste tijd hard op elkaar zo hard datals ik ontspan pijn heb ervan :P ;(

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:41

Ik ben een enorme knarsen tander, ik woon alleen in het buitenland maakt dat iets uit?

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:47

Fijn dit topic!

Ik knars/klem al sinds ik klein kind ben. Niet alleen s nachts, maar ook onbewust overdag.
Toen ik 10 jaar was daarmee naar de tandarts gegaan, die dacht dat het kwam omdat mijn gebit niet goed stond. 7 jaar beugelen later was het probleem nog niet opgelost.
'S nachts word ik somz zelf wakker van het geklem/knars. Overdag doe ik het zachtjes..
Eigenlijk staan mijn kaken nooit stil :o... Voor mij is het gewoon 'rustgevend' overdag, om een knars of klem beweging te maken.
Dit met hoofdpijn en kaakpijn als resultaat!

Wat helpt volgens jou het beste tegen tandknarsen snachts?
Over een bitje ben ik ietwa twijfelig, aangezien ik mijn nachtbeugels ook kapot geknaagt had :Y)
Laatst bijgewerkt door Sincere op 15-10-14 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:54

Op de pillen ja! _O-

Nee zonder gein, heb dat eens gehoord.

Ik heb vaak een 'spierpijn' aan mijn kaakspieren (?) smorgens