Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DatBenIkNou schreef:palousa_boy schreef:Bij mij werkte het laatst echt totaal niet dus ik ben weer terug naar m'n 1000mg paracetamol.
Dat helpt echter alleen in een vroeg stadium, als ik te laat ben heb ik pech.
Heb je via de huisarts al eens Maxalt of Almogran geprobeerd dan? Dit is specifiek ontwikkeld voor migraine. Is geen pijnstiller, werkt op bloedvaten die verwijden tijdens een aanval. Ook als de aanval al ingezet is helpt dit!
dees_daan schreef:Ik denk dat je coffeine bedoeld?
Cafeïne zit in koffie en energydrank, op zich kan dat tijdelijk helpen maar daarna komt het dubbel zo hard terug volgens mijn neuroloog, cafeïne is dus niet verstandig om te nemen. ..
Anoniem schreef:dees_daan schreef:Ik denk dat je coffeine bedoeld?
Cafeïne zit in koffie en energydrank, op zich kan dat tijdelijk helpen maar daarna komt het dubbel zo hard terug volgens mijn neuroloog, cafeïne is dus niet verstandig om te nemen. ..
Cafeïne en coffeïne is hetzelfde....
Exedrin werkt hier ook erg prettig. Als ik het voel opkomen neem ik er 1, even rustig zitten en weg opkomende aanval. Met gewone paracetamol moet ik er twee nemen, gaan slapen en hopen dat het weg is als ik wakker word.
Anoniem schreef:Coffeïne versterkt de werking van paracetamol. In jouw geval is het dus niet aan te raden om het te nemen dees_daan, maar ik heb (mijn lijf heeft) geen moeite met cafeïne.
picobello schreef:Coffeine werkt als een natuurlijke vaatvernauwer. Dit helpt dus migraine tegen te gaan aangezien migraine een verwijding van de bloedvaten in het hoofd is. Maar wellicht zijn er ook vormen van migraine waar het juist tegenwerkt?
dees_daan schreef:....het enige wat bij mij helpt is imigran, en als ik een injectie gebruikt heb en het komt weer terug (wat 9 van de 10 keer zo is) dan mag ik een migralin innemen.....
picobello schreef:Imigran is ook mijn redmiddel.'Gewone' pijnstillers, ook in hoge dosering werken niet. Ik was geinteresseerd in exedrin, maar ik denk dat het mij ook niet zal helpen. Het gevaar van zelfmedicatie is een beetje dat dit middel dus niet voor ieder geschikt zal zijn. En het bij sommige mensen erger maken...