Migraine --> excedrin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Migraine --> excedrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:57

Diclofenac en ibuprofen mixen zou ik mee oppassen, dat is errruuuggg slecht voor je maag. Ik mix wel regelmatig paracetamol en ibuprofen, maar zit ook al snel aan de 2000 mg paracetamol.

Liezel1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:01

Ik moet straks ook een ander "foefje" gaan verzinnen aangezien ik over een tijdje absoluut geen NSAID meer mag hebben....

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:06

Mijn moeder is naar de hoofdpijnkliniek geweest omdat ze er zovaak last van had.
Is het misschien wel waard voor de mensen die veel last hebben en dat nog niet hebben gedaan. Er zijn namelijk veel preventieve middelen en daar gaan ze alles na wat het zou kunnen zijn. Nu neemt ze elka dag bloeddrukverlagers en ze heeft nog zelden last.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:15

Als ik migraine heb gebruik ik Paradon van de Etos (is hetzelfde als Saridon alleen een stuk goedkoper) en neem er 2 tegelijk in en dat werkt meestal wel, soms aan het einde van de dag nog 2 dan is het echt over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:19

Als ik echt hele erge hoofdpijn heb dan mik ik alles erin wat binnen handbereik ligt, dan val ik tenminste in slaap en dan is het de volgende ochtend vaak weg...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:26

Ik heb ook af en toe migraine-achtige aanvallen, daar helpt ook geen paracetemolletje tegen. Vaak neem ik 800 mg (soms zelfs 1200mg) ibuprofen en 1000 mg paracetemol in. Maar ook dat helpt vaak niet als ik 'te laat' ben.

Excedrin heb ik ook in huis, maar helpt bij mij alleen als ik het direct inneem als ik maar iets voel opkomen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:49

DatBenIkNou schreef:
palousa_boy schreef:
Bij mij werkte het laatst echt totaal niet dus ik ben weer terug naar m'n 1000mg paracetamol.
Dat helpt echter alleen in een vroeg stadium, als ik te laat ben heb ik pech.

Heb je via de huisarts al eens Maxalt of Almogran geprobeerd dan? Dit is specifiek ontwikkeld voor migraine. Is geen pijnstiller, werkt op bloedvaten die verwijden tijdens een aanval. Ook als de aanval al ingezet is helpt dit!

Ik ben er nog nooit voor naar de huisarts geweest.
Vroeger was het ook minder erg dan de laatste 2 jaar.
Krijg er vooral last van bij veel stress en drukte, en als de zon de hele dag schijnt en ik geen zonnebril en pet op heb. (Maar soms is de druk van m'n zonnebril op m'n neus al genoeg)
Meestal ben ik aan het begin te eigenwijs om toe te geven en werk ik nog een halve dag maar daarna komt het echt niet meer goed.

Heb het ook de ene week 2 keer en soms 3 weken niet, dus er is niet echt een patroon in te ontdekken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:00

Mijn ervaring met Excedrin is wel ok, in Amerika is het er al jaren. Bij een zware aanval werkt alleen speciale medicatie bij mij, helaas.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:01

Ik ben ook een migraine patient maar excedrin werkt bij mij echt niet.
Ik heb nu Maxalt smelt tabletten en dat lijkt te werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:17

dees_daan schreef:
Ik denk dat je coffeine bedoeld?
Cafeïne zit in koffie en energydrank, op zich kan dat tijdelijk helpen maar daarna komt het dubbel zo hard terug volgens mijn neuroloog, cafeïne is dus niet verstandig om te nemen. ..

Cafeïne en coffeïne is hetzelfde....

Exedrin werkt hier ook erg prettig. Als ik het voel opkomen neem ik er 1, even rustig zitten en weg opkomende aanval. Met gewone paracetamol moet ik er twee nemen, gaan slapen en hopen dat het weg is als ik wakker word.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:24

Bij mij werkt het alleen bij "normale " hoofdpijn. :j
Migraine aanvallen zijn bij mij zo erg dat alleen triptanen werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:54

Anoniem schreef:
dees_daan schreef:
Ik denk dat je coffeine bedoeld?
Cafeïne zit in koffie en energydrank, op zich kan dat tijdelijk helpen maar daarna komt het dubbel zo hard terug volgens mijn neuroloog, cafeïne is dus niet verstandig om te nemen. ..

Cafeïne en coffeïne is hetzelfde....

Exedrin werkt hier ook erg prettig. Als ik het voel opkomen neem ik er 1, even rustig zitten en weg opkomende aanval. Met gewone paracetamol moet ik er twee nemen, gaan slapen en hopen dat het weg is als ik wakker word.

Je hebt gelijk.
Dan zou het dus juist niet verstandig zijn om in te nemen.
Ik mag van mijn neuroloog absoluut geen cafeïne meer gebruiken, dus ik vind het vreemd dat ze dat dan juist in een migrainemiddel stoppen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:20

Dan heb ik mazzel, bij mij komt het niet terug :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:56

Coffeïne versterkt de werking van paracetamol. In jouw geval is het dus niet aan te raden om het te nemen dees_daan, maar ik heb (mijn lijf heeft) geen moeite met cafeïne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:17

Anoniem schreef:
Coffeïne versterkt de werking van paracetamol. In jouw geval is het dus niet aan te raden om het te nemen dees_daan, maar ik heb (mijn lijf heeft) geen moeite met cafeïne.

Dat snap ik, maar cafeïne word in het algemeen afgeraden (geen koffie ed nemen) dan is het toch raar dat ze dat in een product tegen migraine stoppen? Misschien dat het meevalt als je er sporadisch last van hebt en geen hele zware aanvallen hebt maar als ik het zou proberen en ik zou niet weten dat de cofeine slecht is dan word het bij wss alleen maar erger. Dat kan niet de bedoeling zijn van een middel dat migraine juist tegen moet gaan lijkt mij.
Ik zal niet de enige bij wie cafeïne een aanval kan veroorzaken aangezien dat zo ongeveer het eerste is waar je mee moet stoppen bij een opname in de hoofdpijnkliniek.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:24

Coffeine werkt als een natuurlijke vaatvernauwer. Dit helpt dus migraine tegen te gaan aangezien migraine een verwijding van de bloedvaten in het hoofd is. Maar wellicht zijn er ook vormen van migraine waar het juist tegenwerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:31

Een van de redenen dat men aanraadt als eerste te stoppen met koffie (en thee en cola) is omdat het inderdaad een vaak voorkomende en ontzettend makkelijk op te sporen oorzaak is. Cafeïne kan een trigger zijn voor de een en een ander heeft er juist baat bij. Voor mij is cafeïne totaal geen trigger voor mijn migraine. Daar kun je geen conclusie aan hangen dat het dan wel sporadisch zal zijn en niet zo heftig.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:33

Ik lees even mee.
Tot nu ben ik heel tevreden van Perdolan Compositum, waar ik met 1g paracetamol nog altijd strijk lag kan ik hiermee blijven functioneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:39

picobello schreef:
Coffeine werkt als een natuurlijke vaatvernauwer. Dit helpt dus migraine tegen te gaan aangezien migraine een verwijding van de bloedvaten in het hoofd is. Maar wellicht zijn er ook vormen van migraine waar het juist tegenwerkt?

Klopt, maar wat mij verteld is dat het een trigger kan zijn zodra het uitgewerkt is, op het moment zelf helpt het dus wel, maar daarna komt het erger terug.

Ik zeg niet dat het het sporadisch is en minder erg als het spul wel werkt, dat was een vraag.
Paracetamol ed gebruik ik sowieso al niet, dat helpt bij mij niet en het mag dus ook niet meer, het enige wat bij mij helpt is imigran, en als ik een injectie gebruikt heb en het komt weer terug (wat 9 van de 10 keer zo is) dan mag ik een migralin innemen.
Ik vind het alleen heel vreemd dat ze een middel op de markt brengen dat voor veel mensen juist een trigger kan zijn en dat er een stof in zit dat door de hoofdpijnkliniek sterk afgeraden word.
Voor diegenen die niet op cafeïne reageren is het mooi, maar voor diegenen die er wel op reageren is het juist een triggermiddel..

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:51

Imigran is ook mijn redmiddel.'Gewone' pijnstillers, ook in hoge dosering werken niet. Ik was geinteresseerd in exedrin, maar ik denk dat het mij ook niet zal helpen. Het gevaar van zelfmedicatie is een beetje dat dit middel dus niet voor ieder geschikt zal zijn. En het bij sommige mensen erger maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:56

dees_daan schreef:
....het enige wat bij mij helpt is imigran, en als ik een injectie gebruikt heb en het komt weer terug (wat 9 van de 10 keer zo is) dan mag ik een migralin innemen.....

En in die beide middelen zit lactose. Wat voor heel veel anderen juist weer een trigger kan zijn....
Er is niet 1 antwoord te geven op wat wel en niet werkt. Het is persoons- en in veel gevallen ook nog aanvalsgebonden op welk middel je het best reageert.
Daarom is goed advies vragen zo belangrijk. En proberen te achterhalen wat je triggers zijn.
Ik heb momenteel echt baat bij en genoeg aan de exedrin. Hopelijk blijft dat zo.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:13

Hier in Spanje is Excedrin helaas niet verkrijgbaar. Als ik in december in nederland ben, zal ik toch eens kopen, maar als het een mixje van apc is denk ik niet dat dit bij mij helpt helaas, zucht....
Kijk uit met naproxen, in Spanje is dit uit de handel genomen (tenminste in Catalonie) omdat het maagbloedingen en verhoogde bloeddruk zou kunnen veroorzaken.
als ik alle medicijnen hier lees, schrik ik ervan hoeveel ik meteen kan afstrepen die bij mij absoluut niet helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:15

picobello schreef:
Imigran is ook mijn redmiddel.'Gewone' pijnstillers, ook in hoge dosering werken niet. Ik was geinteresseerd in exedrin, maar ik denk dat het mij ook niet zal helpen. Het gevaar van zelfmedicatie is een beetje dat dit middel dus niet voor ieder geschikt zal zijn. En het bij sommige mensen erger maken...

Dat is idd het gevaar, als ik vorig jaar niet opgenomen was geweest en niet zo streng onder controle had gestaan dan had ik het misschien ook geprobeerd.
Denk dat het probleem ook is dat je alles probeert om er vanaf te komen op dat moment en dat mensen daarom sneller zelf medicatie gaan halen.

@tica, de imigran had ik al, ook daar heb ik mee moeten stoppen maar 2x in de week kotsend boven de wc hangen en niks meer kunnen was geen optie, en die 2x in de week was ook tijdens de opname het geval. Het enige aan medicatie dat ik daar mocht nemen was een middel dat de scherpe randjes er af haalt, en iets tegen de misselijkheid. (Wat niet altijd werkte aangezien ik aanvallen heb gehad waar ik niet eens een slokje water binnen kon houden, die medicijnen kon ik dus ook niet binnen houden dan)
Na een tijdje bleek dus dat die 2x in de week bleef, en imigran helpt bij mij, dus die mag ik nu 1x per week gebruiken met de migralin als het terug komt.
Ook mocht ik de pil voor een periode niet gebruiken maar aangezien ze vermoeden dat het bij mij vooral hormonaal is mocht ik ook daar weer mee beginnen, en ik moet elke dag een tablet innemen, ik heb hiervoor net bloed laten prikken om te kijken of het 'goed' gaat en mijn lever en nieren niet vergiftigd worden.
Alles is dus in overleg met de neuroloog gegaan, dat vind ik een ander verhaal dan een middel dat je zo kan halen zonder enige controle of waarschuwingen, het gevaar van paracetamol en exedrin vind ik dat er geen controle is op hoe veel er in genomen word, en als het na die exedrin weer terug komt en diegene weet niet dat dat door die coffeine komt dan heb je al snel dat er meer in genomen word, en kom er dan maar weer vanaf.
Ik denk dat het wat dat betreft onderschat word hoe snel je verslaafd raakt aan paracetamol en exedrin, en als je er dan weer vanaf moet heb je een probleem..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:22

Wat nemen jullie in tegen de misselijkheid?? Ik neem dan primperan , maar ook dat helpt niet echt goed, iemand nog suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:23

Domperidon meestal. Heb daar zetpillen van die een stuk sneller en beter werken dan de normale tabletten en die werken erg goed tegen de misselijkheid. Neem vaak eerst een domperidon en daarna een excedrin, zodat ik hem er niet uit gooi