"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:20

Hier kan ik me ook melden! Ik heb een keer al m'n kleren uitgetrokken omdat er een spin over me broek liep. Spin was allang er van af voordat ik m'n kleren uit had. Ik super hard gillend naakt de trap op rennen, en in de badkamer in de spiegel kijken of er nog 1 op me zat. Mijn moeder moest huilen van het lachen.. Nog steeds hahaha. Zo nog tientallen verhalen van hoe bang in er voor ben. Heb wel eens een meisje heel hard in haar gezocht geslagen omdat ze me naar een hele grote spin dieuwde. Ik zat net in de fase om juist minder bang er voor te worden door ze op een afstandje rustig te bekijken. Ze had een rode hand op haar wang staan, heb wel mijn excuses aangeboden.

Maar ondertussen heb ik mezelf aangeleerd om kleine spinnen zelf dood te slaan op mijn slaapkamer. Wat ik nog steeds niet altijd durf. Maar het is een stap in de goede richting!

Ik slaap echt heel slecht door die filmpjes en foto's op Facebook van spinnen. Je scrolt er meestal net niet snel genoeg langs :(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:27

Pff ik voel me nog erger dan jullie. Controleer altijd voordat ik een ruimte in ga snel het plafond vanuit de deuropening. Ziet er heel stom uit. Ik ben er echt doodsbang voor en begin te huilen en te gillen.

Zondagavond kwam een vriendin langs, ik zat naast mijn vriend op de bank. Ik zag door het raam mijn ouders aan komen rijden en toen ik terug wilde kijken kruisten mijn blik en die van m'n vriend elkaar. Toen wist ik al genoeg, dus ik kijk de andere kant op en daar zat zo'n joekel, niet normaal meer. Vriendin en ik stonden krijsend samen op een stoel en m'n vader lag krom van het lachen voor het raam. Fijn hoor. Gelukkig heeft m'n vriend hem vakkundig vermoord.

Hij heeft ook al eens een hele grote op m'n kamer vermoord, maar dat was niet zo vakkundig. Er zit dus een vlek van wel 5 cm spinnensmurrie op m'n muur wat er niet meer af gaat. Op m'n kamer heb ik ze niet meer gehad sinds ik een hor voor m'n raam heb gemonteerd. Gelukkig, brrrrr.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:27

andere hond, maar blijkbaar zijn er vele vage figuren die graag mensen de stuipen op het lijf jagen.

en hij lijkt nog best echt van een afstandje.. slag kleiner en ik was weggesprongen uit zijn weg en ik ben niet bang voor spinnen :o

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:29

Vroeger was ik ook doodsbang voor elke spin maar nu ik 2 kids heb die mijn angst hebben overgenomen merk ik wel dat ik nu wat anders tegen die spinnen aan kijk. Ik probeer dapper die beesten weg te zuigen. Gelukkig vind onze kat ze ook erg lekker.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:33

Brrr spinnen... Breek me de bek niet open :\. Ik ben niet bang voor langpootspinnen en kruisspinnen buiten kan ik meestal ook nog net handelen, maar die harige huisspinnen.. Ik krijg er al kippenvel van als ik er aan denk!! Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik er steeds nachtmerries over had. En dan ben je 31 :') :roll:. Zo dom, maar wat doe je er aan? Zo'n training zie ik ook nog niet echt nut hebben...

Pas was ik ook weer helemaal in paniek omdat er ineens een door de huiskamer rende :oo. Zo stom, ik weet dat hij me heus niet op eet enz enz, maar ik vind ze zo vreselijk eng! Gelukkig is vriendlief niet zo bang uitgevallen als het op die harige monsters aankomt en gooit ze dan buiten (hij wil ze niet vermoorden). Ze moeten van mij wel altijd aan de overkant van de straat losgelaten :') mooi niet dat dat monster nog een keer naar binnen komt!

We wonen nu in een huis uit de jaren 30 dat helemaal verbouwd is. Om ons huis heen wonen in allerlei kieren van die dikke spinnen, ook in de kieren naast het deurkozijn :\. Ik kijk dus altijd of er niet stiekem 1 naar binnen rent als ik de deur open doe :'). Boven hebben we nog geen plinten in onze slaapkamers, maar die gaan we gelukkig van de week wel halen. Ben als de dood dat er van die monsters uit de vloer komen!

Onze kat vangt gelukkig ook spinnen, maar soms speelt hij er alleen maar mee of maakt ze wel dood, maar eet ze niet op. Dan schrik ik me dus alsnog helemaal kapot.

Ik moet wel zeggen dat ik na het lezen van dit topic echt weer de kriebels heb en vriendlief is vanavond pas laat thuis. Hoop dat er niet zo'n monster thuis op me zit te wachten straks brrrrr.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:33

ik laat ze gewoon zitten tenzij ze mij lastig vallen door zich in mijn zicht te laten zakken.. ze vangen nog best wel wat muggen weg momenteel..

tenzij zo'n spin mijn krant afpakt en achter mij aankomt ben ik niet zo onder de indruk.
zwarte kogelspinnen verwijder ik wel altijd, ik ga er vanuit dat de zwarte weduwe nooit in mijn huis zal zitten, maar toch, die moeten gewoon weg en ik check zo ook altijd even voor mijn eigen gemoedsrust lol.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:34

Ik heb bijna een keer een ongeluk veroorzaakt toen er een spin op mn been liep in de auto :+
Scheelt dat er iemand in mn auto zat en mn stuur omtrok om ons op de juiste baan te houden anders waren we frontaal op een tegenligger gebotst. :o

Waren bij de paarden geweest en ik denk dat het een bosspin was die in mn auto gekropen was. Als ze op afstand blijven heb ik er geen last van, behalve die grote dingen dan. Maar mij aanraken dan ga ik ook van de leg :=

Gelukkig heb ik een spinneneter en een spinnenkauwer in huis en die ruimen alles op. *afkloppen tot nu toe in mn huisje geen al te grote spinnen gevonden.

Ook leuk btw, vriendin paste op een boerderij (eigenaar van verzorgpaarden) We zitten naast elkaar op de bank een thriller te kijken ..... Kijkt ze me aan, ogen worden helemaal groot, ze trekt wit weg.

Serieus wil je me dood hebben?!!! Zat er 1 zo'n grote achter ons op de muur. Helden die we zijn hebben we hem wel gevangen en gedood :)) (proberen te verzuipen met water een zeepsop, maar bleef vrolijk zwemmen, hebben er toen allemaal huishoudelijke goedjes ingedaan en uiteindelijk ging hij drijven in de spaghettibus)

:')

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:35

Hier nog een 'slachtoffer' van de spinnenfobie. Vanochtend toen ik mijn fiets uit de garage haalde, zat er me toch een joekel in de wasbak..Heb toen eerst mijn moeder geroepen want de wasbak zit naast de in/uitgang van de garage waar ik doorheen moest, en ik durfde er echt niet meer langs.. :( Heb wel het idee dat het wat beter aan het worden is, bij de kleinere versie spin dan.. Die durf ik nu inmiddels wel dood te slaan met een muggeklapper of een boek die de dikte heeft van een telefoonboek. :)

Onali

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:43

Ik zou het dus echt niet over mn hart verkrijgen om een een boek te gebruiken, plus dat zit ik nog met het lichaam wat ik dood net zo eng vind :')

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:45

Onali schreef:
Ik zou het dus echt niet over mn hart verkrijgen om een een boek te gebruiken, plus dat zit ik nog met het lichaam wat ik dood net zo eng vind :')

Daarom gebruik ik ook altijd een boek wat de prullenbak in kan of in iedergeval in een hoekje gegooid kan worden en daar voorlopig niet weg hoeft :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:48

ik zat van de week helemaal panisch op de passagierstoel bij me pa in de auto kroop er opeens een spin over me hand in de auto nou ik raak niet snel panisch maar t erge is als je nergens heen kan en vast zit in de gordel dat dat met een spin gewoon echt niet leuk is..
en mijn vader maar lachen en ik zat panisch te wezen...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:55

Chelinka schreef:
ik haal ze weg met de stofzuiger! :D maar enkel gewone huisspinnen.. (niet die dikke harige maar gewone hooiwagens)
Maar huisspinnen zijn nu net die dikke harige.
Die 'gewone hooiwagens' die jij bedoelt, zijn waarschijnlijk geen hooiwagens maar trilspinnen, die je inderdaad heel vaak in huizen ziet.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 16:57

Dat vind ik nog het ergste dat mensen je uitlachen en ke niet te hulp schieten.
Nee veel leuker dN die spin weghalen is achter je aankomen met die spin en kijken of je echt zo bang bent als je zegt.

Mijn werkgever deed dat een keer en toen ging ik zo enorm over de zeik want hij had mij in een hoek gedreven en kon nergens meer heen. Toen ik al huilend tegen de muur omhoog probeerde te klimmen schrok ie en heeft ie het nooit meer gedaan.

Maar ja dan is het leed al geschiet en ben ik nog banger.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:59

Ja dat soort 'humor' snap ik ook niet zo goed :n

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:59

Nu ik er aan denk... Ik heb ooit een buitenrit gemaakt, vriendin voorop met ouder paard, ik met jong paardje erachter. We rijden heerlijk rustig over een smal bospaadje en ineens begint m'n vriendin hard te gillen! laat zich van haar paard af vallen en begint half huilend over de grond te rollen. Mijn paard stond verstijfd te kijken "Wat is die nou aan het doen!!!!" en haar paard stond er rustig bij met een blik van "ohgod, het is weer zo ver..."

Was ze door een enorm spinnenweb heen gereden, met een enorme vieze dikke kruisspin er in, die was in haar rol-sessie rustig weggekropen.

We hebben er nog heel hard om kunnen lachen :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:00

Vandaag op school zat er een joekel in het lokaal.. Ik ben direct de gang op gerent :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:07

Anoli schreef:
Dat vind ik nog het ergste dat mensen je uitlachen en ke niet te hulp schieten.
Nee veel leuker dN die spin weghalen is achter je aankomen met die spin en kijken of je echt zo bang bent als je zegt.

Mijn werkgever deed dat een keer en toen ging ik zo enorm over de zeik want hij had mij in een hoek gedreven en kon nergens meer heen. Toen ik al huilend tegen de muur omhoog probeerde te klimmen schrok ie en heeft ie het nooit meer gedaan.

Maar ja dan is het leed al geschiet en ben ik nog banger.

*proest, sorry* maar in hoeverre is 'hulp' nodig. op geen enkele manier is er gevaar. En om heel eerlijk te zijn, de paniek om spinnen werkt bij mij op een verlammende manier op mijn lachspieren, ik kan echt niet gelijk in actie komen. Als de ander niet meer staat rond te dansen en te gillen, dan kan ik rustig zo'n spin voor je weghalen.

Je kunt natuurlijk iemand anders niet kwalijk nemen dat een angst voor een niet bestaand gevaar bij een ander op de lachspieren werkt en ze jou op dat moment niet heldhaftig komen redden van dat niet bestaande gevaar. Dat je een angst hebt dat is duidelijk en te accepteren voor iedereen, maar als er geen gevaar is, dan kun je het een ander toch niet kwalijk nemen dat die in de lach schiet? Als je aangevlogen wordt door een tarantula in gevechtshouding dan ben ik de laatste die zal lachen en de eerste die het dier probeert weg te krijgen.

achter iemand aangaan zal ik trouwens nooit doen.. Ik heb wel ooit iemand een fietsspin toegegooid met de uitroep: hier vang, spin!. het woord spin zorgde ervoor dat ze niet meer nadacht of keek, want haalde toch overduidelijk het ding van mijn fiets, had het in mijn hand en gooide het.. maar ze vloog 3 meter achteruit draaide zich om en sloeg op de vlucht.. nadat ik bekomen was van mijn 'uitlachen' heb ik daar ook mijn excuses voor aangeboden..

hmm ja en ik heb zo'n nepspin op mijn kaars geprikt voor halloween.. was dat ding helemaal vergeten toen de buurvrouw drie maanden later koffie kwam drinken tot ze helemaal stijf op de bank zat en mompelde 'dat kan gewoon niet waar zijn'. Ding was zo groot dat hij wel haar angst opriep, maar ze gewoon zo verstijfd was dat ze niet kon gillen.. Maar dat was niet opzettelijk.

Evti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:08

Ik heb een tijdje zo'n erge fobie gehad dat ik er nachtmerrie's over had en dan me vriend wakker maakte dat er een spin zat. Heb hem ook een keer voor z'n neus geslagen omdat ik dacht dat er een spin zat haha! :=

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:16

Over nachtmerries gesproken.. Ik heb een hoogslaper. Was half wakker rond vier uur, en ineens had ik een soort van droom dat er een spin naast me hing aan een draadje, vanaf jet plafond. Ik heb niet meer geslapen.. :')

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:21

neem een kat!

De ene van ons kwam er vorige week trots een laten zien om m vervolgens heerlijk op te knabbelen :P
Ze begon ook al te piepen omdat ze er een zag, maar er niet bij kan. dus hop optillen mep mep hap, weg.

Ik ben echt niet bang voor spinnen, maar die monsters die hier af en toe zitten, die wil ik niet aanraken hoor.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:35

Oooh spinnen! Hou op!

Vooral als je zo'n nichtje hebt die dan zelf op de trap staat en niet naar beneden durft en als je dan vraagt waar de spin zit, jou naar boven laat komen en als je je dan omdraait zie je dat ze jou dus mooi onder een spin door heeft laten lopen. Die dus aan z'n draadje ongeveer 30 cm van het plafond af hangt.

Gelukkig heeft vriendlief de spin toen verwijdert.

Ik heb me trouwens ook een keer gillend en naar binnen rennend half uitgekleed, terwijl vriendlief zich bescheurde van het lachen. Ik deed het dak van het konijnenhok omhoog om het konijn te voeren, zit ik met mijn hand precies in een nest met allemaal net uitgekomen spinnetjes... En die kropen allemaal razend snel langs m'n hand omhoog m'n arm op.. Het waren er wel 50!! Toen heb ik het dus wel even uitgegild en had ik mijn vest en alles heeeel snel uit!

Als vriendlief niet thuis is, laat ik de hond de spinnen op eten. Hij mag eigenlijk de slaapkamer niet in, maar ik ga niet tot 3u 's nachts wachten tot vriendlief thuis komt van het werk voordat ik ga slapen omdat er een spin in de slaapkamer zit. En als het echt niet anders kan of ze zijn heel groot, zo groot dat de hond er naar staat te kijken van: "dit los je zelf maar op", dan pak ik de stofzuiger en laat ik die heel lang aanstaan en daarna blokkeer ik de uitgang van de slang...

Maar verder ben ik helemaaal niet bang voor spinnen!

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:36

Zeer herkenbaar allemaal.
Ik heb er op vakantie (Frankrijk) weer de nodige trauma's bij gekregen.
Ik ben echt als de dood, me hart gaat een kwartier later nog tekeer als een gek. Ik kan meestal geen woord uitbrengen en de tranen komen direct :')

Ik heb serieus een keer 1,5 uur lang in de woonkamer gestaan avonds. Ik was alleen thuis en had een Harry (van Harry huisspin) gesignaleerd in de slaapkamer. Als een gek naar beneden en vriend gebeld. Die was helaas nog lang niet thuis, maar durfde niet ergens te gaan zitten.

De plaatjes die hier voorbij komen, en de nodig filmpjes op FB, bezorgen mij al paniek!! :o

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 17:46

mvrdehaan schreef:
Oooh spinnen! Hou op!

Vooral als je zo'n nichtje hebt die dan zelf op de trap staat en niet naar beneden durft en als je dan vraagt waar de spin zit, jou naar boven laat komen en als je je dan omdraait zie je dat ze jou dus mooi onder een spin door heeft laten lopen. Die dus aan z'n draadje ongeveer 30 cm van het plafond af hangt.

Gelukkig heeft vriendlief de spin toen verwijdert.

Ik heb me trouwens ook een keer gillend en naar binnen rennend half uitgekleed, terwijl vriendlief zich bescheurde van het lachen. Ik deed het dak van het konijnenhok omhoog om het konijn te voeren, zit ik met mijn hand precies in een nest met allemaal net uitgekomen spinnetjes... En die kropen allemaal razend snel langs m'n hand omhoog m'n arm op.. Het waren er wel 50!! Toen heb ik het dus wel even uitgegild en had ik mijn vest en alles heeeel snel uit!

Als vriendlief niet thuis is, laat ik de hond de spinnen op eten. Hij mag eigenlijk de slaapkamer niet in, maar ik ga niet tot 3u 's nachts wachten tot vriendlief thuis komt van het werk voordat ik ga slapen omdat er een spin in de slaapkamer zit. En als het echt niet anders kan of ze zijn heel groot, zo groot dat de hond er naar staat te kijken van: "dit los je zelf maar op", dan pak ik de stofzuiger en laat ik die heel lang aanstaan en daarna blokkeer ik de uitgang van de slang...

Maar verder ben ik helemaaal niet bang voor spinnen!

Ja schuldig sorry maar je vriend zei dat het genetisch bepaald was... dusdaarom riep ik je omhoog :') als wetenschappelijke test...

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:59

_O- Goeie smoes...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:09

Ik had vd week nog zo'n huisspin oid zitten die inclusief pootjes de grootte had van m'n handpalm. -O-
In eerste instantie bleef hij mooi hoog zitten, tot hij op een avond besloot om af te dalen tot ong 30cm boven de vloer. :oo
Maar gelukkig had ik een hele snelle oplossing:
Abbybabypoes.
Dus die wakker gemaakt en dat was dus *por*, *por*, *hap*, *por*, *hap*, *crunch*, *slik* en weg was spinniej! *\o/* *\o/* *\o/*