Claustofobisch en MRI scan, hoe kom je die door?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Re: Claustofobisch en MRI scan, hoe kom je die door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:40

Fijn dat het wc-rol idee je er een beetje doorheen heeft kunnen trekken, samen met de andere tips. Ik maak er altijd maar een gezellig 'verhaaltje' bij. Combineer de warmte van het apparaat met een briesje van de airco in de ruimte en met gesloten ogen waan ik me dan op een heerlijk palmen strand. Oké, tikkie rumoerig, dat wel :+ en de cocktail ontbreekt.

Gewone tramadol, die ik soms bij zenuwpijn slik voor de nacht, maakt dat ik helder maar zo zeeziek (zonder misselijkheid gelukkig) als wat ik mijn lig te schommelen. Althans, voor mijn gevoel schommelt mijn bed dan, maar ik heb echt een gewoon bed en geen hangmat :D . Heb nu dus maar zaldiar, mix van iets minder tramadol met wat paracetamol. Niet meer zeeziek, hooguit een gat in mijn nacht als het uitgewerkt raakt. Om de een of andere reden ben ik dan nl doorgaans wel pijnvrij, maar ook klaarwakker.

Maar goed, ook zonder pijnstillers maak ik wel eens een baggernacht of een paar aan een stuk. Van de MRI lig ik dan gelukkig weer niet wakker.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:12

maai_ke schreef:
Utixo schreef:
Uhhm, niet.

Ik heb echt doodsangsten uitgestaan en ging dwars door 50 mg oxazepam heen -een halve is 2.5 of 5 mg-. Uiteindelijk hebben ze mijn vriend erachter gezet en heb ik mijn ogen stijf dichtgeknepen, de grootste fout die namelijk gemaakt was, was dat ik mijn ogen open mocht doen om te kijken toen ik eenmaal lag. Als ik nog een keer moet ga ik alleen met Dormicum.

Sorry,niet echt geruststellend.

50 mg? Dat krijgen zelfs zwaar psychiatrisch patienten niet. ;) Lijkt me lichtelijk overdreven.
En Dormicum is ook wat overdreven, neem dan wat anders, lorazepam bijvoorbeeld.

TS, ik denk dat de valium je wel helpt, als je niet gewend bent aan rustgevende medicatie heeft een tabletje vaak een betere werking! Daarnaast muziek en toch die blinddoek doen, hoor vaker dat dat een goed effect heeft! :j Sterkte. :)

Fijn dat jij vanachter je beeldscherm het beter weet te vertellen dan ik. De 50 was verdeelt in 3 innamens in 24 uur. En nee, ik ben niet zwaar psychotisch. Die krijgen nog wel wat meer. Ik ben extreem bang voor dit soort dingen, heen dus ook ervaring met Dormicum. Overdreven? Nee, heerlijk om zonder angst in het ziekenhuis te zijn.

TS vroeg ervaringen, ik deel de mijne. Ik reageer vrijwel niet op Oxazepam, en al helemaal niet op Diazepam, welke ik een hele tijd als spierverslappers heb gebruikt. Ik kan fijn slapen op Lorazepam, maar ook hiermee ga ik dwars door angst heen. Ook dit is een ervaring.

Overigens is dit bekend bij mijn arts. Ik heb niet zelf lopen rommelen. Maar paniek is voor geen van beide partijen fijn, dan maar zwaardere middelen. Als dat Dormicum is, so be it.

TS, fijn dat het goed gegaan is! Wanneer krijg je de uitslag?

Stippie

Re: Claustofobisch en MRI scan, hoe kom je die door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 00:05

Oei dat lijkt me wel erg lastig, als niets echt goed werkt.
Dat deed het dus gelukkig bij mij wel.

Aankomende donderdag krijg ik de uitslag :-)
En hoop dat ze dan iets kunnen gaan doen, aangezien ik nu weer eens klaar wakker ben door de pijn en ondanks tramadol.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:59

maai_ke schreef:
Utixo schreef:
Uhhm, niet.

Ik heb echt doodsangsten uitgestaan en ging dwars door 50 mg oxazepam heen -een halve is 2.5 of 5 mg-. Uiteindelijk hebben ze mijn vriend erachter gezet en heb ik mijn ogen stijf dichtgeknepen, de grootste fout die namelijk gemaakt was, was dat ik mijn ogen open mocht doen om te kijken toen ik eenmaal lag. Als ik nog een keer moet ga ik alleen met Dormicum.

Sorry,niet echt geruststellend.

50 mg? Dat krijgen zelfs zwaar psychiatrisch patienten niet. ;) Lijkt me lichtelijk overdreven.
En Dormicum is ook wat overdreven, neem dan wat anders, lorazepam bijvoorbeeld.

TS, ik denk dat de valium je wel helpt, als je niet gewend bent aan rustgevende medicatie heeft een tabletje vaak een betere werking! Daarnaast muziek en toch die blinddoek doen, hoor vaker dat dat een goed effect heeft! :j Sterkte. :)

Nou weet niet in welke psychiatrie jij werkt dan? Maar 50 is echt niet heel hoog hoor.
Clienten van mij krijgen over de gehele dag 150 Mg