Neussprayverslaving aanpakken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: Neussprayverslaving aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:11

Trouwens. Ik heb nergwns last van totdat ik ga liggen. Op welke kant ik lig, gaat dicht.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:11

xBerber schreef:
Ik ben ong een maand geleden gestopt na .eer dan 1,5 jaar gebruik. Neus zit nu nog wel elke nacht aan 1 kant dicht.

dit herken ik, had ik ook
is nu overigens niet meer zo hoor, het wordt beter :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:44

kellaxy schreef:
Trouwens. Ik heb nergwns last van totdat ik ga liggen. Op welke kant ik lig, gaat dicht.

herkenbaar, overdag was er bij mij ook nooit iets aan de hand, maar vanaf ik ging neerliggen zat mijn neus dicht

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:00

Hier ook. Vind het heel irritand.. Heb ooit neusspray gehad van huisarts met eucalyptus volgens mij, werkt wel maar voor een hele korte tijd.. Ben dus echt opzoek naar de tip voor het slapen, word nu best vaak wakker door een verstopte neus. Maar het is altijd 1 kant, de kant waarop ik lig. ( altijd zijkant )

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 23:51

Vandaag precies 1 week later, en man mijn neus haat me :+
Die besluit vandaag even 1 neusgat compleet dicht te gooien en eentje gewoon benauwd te laten zijn :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:54

Ik heb een terugval... Ik werd helemaal gek door die verstopte neus en heb de xylo gepakt. Ik wou gewoon slapen :') dus had een zwak moment...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 23:58

:(:) Begrijpelijk hoor, de verleiding hier werd ook érg groot door die verstopte neus >.<

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:12

Ik gebruik iedere ochtend en avond de physiomer strong jet. Al sinds bijna 6 jaar ofzo. Ben sinds die tijd ook nooit meer verkouden of anders ziek geweest dus ik blijf het gebruiken. Er zit alleen maar isotoon zeewater in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:14

Anoniem schreef:
Ik gebruik iedere ochtend en avond de physiomer strong jet. Al sinds bijna 6 jaar ofzo. Ben sinds die tijd ook nooit meer verkouden of anders ziek geweest dus ik blijf het gebruiken. Er zit alleen maar isotoon zeewater in.

Ik heb daar de nasaline voor :j doe ik overigens alleen als ik een ontsteking heb of verkouden ben. Echt fijn om alles schoon te spoelen dan :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:39

Ik heb het ook veel gebruikt. Eerst vooral bij verkoudheid, omdat ik ook een lichte vorm van astma heb en beperkte longfunctie, is een 'verkoudheidje' voor mij wat meer als voor de 'normale' mens. Zeker met keelpijn erbij, kun je me opvegen. Zonder neusspray ga ik dan ook (figuurlijk) dood. :=
Op een.gegeven moment bleef ik het ook gebruiken, vooral voor t slapen gaan, want s avonds ging mijn neus echt dicht zitten.
Om het naderhand weer af te bouwen deed/doe ik het in 1 neusgat gebruiken, wel steeds dezelfde kant. De kant die je dan van de neusspray af haalt kan rustig 'afkicken' en je neus zit toch niet compleet dicht. Na een tijdje, als je andere neusgat weer vrij blijft, kun je met de andere kant ook stoppen te sprayen.

Ik gebruik trouwens geen otrivin duo meer, daar kreeg ik serieuze bloedneuzen van... Nu alleen nog de kindervariant van etos.
Heb ook wat van de HA geprobeerd, (nasonex) maar dat hielp totaal niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:50

Xylometazine mag je maar maximaal een paar dagen gebruiken omdat het anders averechts werkt. Heeft mijn man ook last an gehad. Moest hem uitleggen dat dat niet kon terwijl het ook gewoon op de bijsluiter staat. Hij heeft toen andere neusspray gekregen voor lange termijn.

Ikzelf gebruik het zo minimaal mogelijk. Alleen voor het slapen gaan als ik erg verkouden ben en de andere trucjes niet werken (bepaalde drukpunten bij je bijholtes en hoofd bij het liggen iets achterover kantelen)
En dan zo min mogelijk dagen achter elkaar. De zoutloplosing uit de winkel werkt hier echt onvoldoende... balen toen ik zwanger was! Dan mag je de xylometazine niet gebruiken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 01:00

Zwangerschap
In de normale dosering en gedurende maximaal 7 dagen achtereen kunt u dit medicijn (xylometazoline) veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

:D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 00:54

goh, ik mocht niet, meende dat het iets te maken had met hersenontwikkeling? En schoonzusje ook niet? Toch maar eens chcken (al ben ik niet van plan ooit nog zwanger te worden ;) )

edit: doorbloeding placenta. Zal wel komen door slenkende werking op slijmvliezen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:01

Inzichten veranderen natuurlijk ook :) ik mag nu gewoon mijn allergietabletten nemen, terwijl er 5 jaar geleden onvoldoende informatie over was. Maar nu is het veilig bevonden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:11

Gub schreef:
Wat bij mij wel hielp was, een vol flesje neusspray met een draaidop nemen. Een streepje zetten tot waar de vloeistof komt. Dan dat flesje de hele dag en nacht gebruiken.
De volgende morgen zie je hoeveel er uit het flesje is. Dit ga je aanvullen met zoutoplossingsneusspray.
En dan gebruik je dat flesje weer de hele dag.
Zo ga je steeds door totdat de hoeveelheid xylometazoline zo weinig is dat je het eigenlijk niet meer nodig hebt.

Zo heb ik het destijds ook gedaan.. en heb er niet eens moeite mee gehad.. :o

Ben nu ook alweer een jaar of 5 van die troep af, en als mijn neus nu dicht gaat zitten gebruik ik cinuforce van dr vogel.. ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 15:08

Hoe is het nu met de stoppers? Nog altijd vrij?
En vuur, hoe is het nu bij jou?

Ik ben nog steeds neussprayloos, maar heb steeds voor het slapen gaan 1 neusgat dicht :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:07

Ik moet op doktersadvies weer even een de xylo :')
Heb een oorontsteking, dus naast oordruppels ook de neusspray erbij. Maar ging goed verder, voor dit heb ik ook weer een tijd geen xylo gebruikt :j terugval was maar heel kort gelukkig!

En wat een stom neusgat heb jij! Ik vind het ook altijd zo maf dat vooral 1 opspeelt. Mijn linkerneusgat zit als eerste altijd dicht.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 17:37

Haha :') Op doktersadvies is het helemaal goed natuurlijk :P Netjes! Gelukkig was het een korte :D

Haha, ja...ik irriteerde me er 's avonds ook flink aan :') Ik heb nu inhalatie capsules mocht het echt weer eens erg zijn met mijn neus.
Afbeelding
Afbeelding

Bolletjes zijn hartstikke taai om kapot te maken, dus ik gebruik een schaar voor het kapot knippen ervan _O- Er zit eucalyptus in, wat dus weer goede invloed heeft :j
Als mijn neus erg vol zit, sta ik op, loop ik een paar rondjes, knip zo'n bolletje kapot, knijp het leeg op het stukje kussen waar ik mijn snufferd wil hebben en ga dan liggen :P Blijft mijn neus goed vrij, en op die manier leer ik mijn neus dat open blijven niet erg is...hopelijk :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:41

Tigress schreef:
Hoe is het nu met de stoppers? Nog altijd vrij?
En vuur, hoe is het nu bij jou?

Ik ben nog steeds neussprayloos, maar heb steeds voor het slapen gaan 1 neusgat dicht :')

Heb ook een soort van neusspray-verslaving, blijf vooral nu een beetje het gevoel houden dat ik verkouden blijf. :+
Ik heb nachtdiensten en moet echt mijn slaap pakken, kan het me dus niet "permitteren" om lang wakker te liggen doordat ik niet zo snel in slaap kan komen met een dichte neus. :o
Dus ik ben, na een paar dagen te zijn gestopt, toch weer doorgegaan.
Ik gebruik het wel minimaal, dus een spraytje verdeelt over twee neusgaten en alleen voordat ik ga slapen :j

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:48

Ik ben ook heel erg verslaafd! Nu z'n 5 jaar. Was een weekje gestopt maar ben gister ochtend toch maar wel even weer een spray gaan halen.

Als m'n neus open is maak ik het schoon met pipetjes zout oplossing met nog wat er in van de drogist. Ook doe ik nog wel eens schoonmaken met z'n soort gietertje hoofd schuin en gieten maar!

Ik word soms echt gek van mezelf. Heb de hele dag door jeuk in m'n neus en heb soms daardoor echt niesbuien van 3 minuten. Om gek van te worden

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 17:57

Weet je zeker dat er bij jou niet ook nog een allergie achter kan liggen ivm de jeuk? :oo
Klinkt heftig iig :(:)

Valt bij jou dan gelukkig nog mee Dreamy :D Maar zo is het ook ooit bij mij begonnen :')
Maar kan me voorstellen dat het bij jouw nachtrust ook wel zo handig is dat je die compleet mee kunt pakken :j

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:19

Nou de neusspray is zulke rotzooi eigenlijk.. Dat mijn neus helemaal kapot is van binnen. Elke keer geneest dat en komen er dus korstjes en als ik dan nies ofzo barst dat allemaal weer kapot en gaat het jeuken..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:58

BokitoZ schreef:
Nou de neusspray is zulke rotzooi eigenlijk.. Dat mijn neus helemaal kapot is van binnen. Elke keer geneest dat en komen er dus korstjes en als ik dan nies ofzo barst dat allemaal weer kapot en gaat het jeuken..

al neusspray via de huisarts geprobeerd? Die onstekingsremmende neusspray? Die zijn namelijk wel geschikt voor langdurig gebruik :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:29

Ik kick 'm toch nog maar even omhoog, aangezien hij nog vrij recent is.

Afgelopen maanden ben ik de heletijd aan 't kwakkelen met verkoudheid. Elke keer maar een half spraytje per neusgat gebruikt voor het slapen gaan, meer niet want overdag ging het opzich nog wel.
Echter is het de afgelopen week erger geworden met mijn verkoudheid en slaat mijn neus meerdere malen per dag totáál dicht. Ik kan daar echt niet tegen, dus heb de toegestane hoeveelheid per dag gesprayed.
Nu word ik dus ook midden in mijn slaap wakker en moet ik sprayen, omdat het is uitgewerkt. Het lijkt inmiddels sowieso niet helemaal meer te werken.

Heb net toch maar even de huisarts gebeld en kan vrijdag rond 4 uur terecht.

Werkt die neusspray van de huisarts echt gewoon hetzelfde als een gewone goede neusspray? Ik kan er namelijk écht niet tegen als het niet goed werkt. Ik heb namelijk heel onregelmatig werk en heb mijn slaap en rust daarbij gewoon heel hard nodig, maar kan echt niet slapen met een dichte neus..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:43

Bij mij duurde het ruim 2 weken voor die ging werken, daarna doorgaan met gebruiken (dus niet spuiten als hij dicht zit, maar gewoon volgens voorschrift arts x keer per dag sprayen) en dan blijft je neus open.
Die eerste 2 weken gewoon doorgegaan met de slechte neusspray