amoj schreef:*Soms kan het nodig zijn zuurstof toe te dienen tijdens de sedatie. (Als zuurstofgehalte te ver daalt) Hoe doen ze dit?.
Bij een gastroscopie vaak met een klein zuurstofslangetje in of voor je neus.
amoj schreef:*Er mag niemand bij het onderzoek zijn. Mag er wel iemand bij zijn bij het inprikken vd infuusnaald? Of wordt dit ook al in de 'steriele kamer' gedaan waar niemand mee naar binnen mag?.
Dat varieert per ziekenhuis. Daar waar ik ervaring mee heb is er ook niemand bij het prikken van het infuus. Dit is veel rustiger en aangenamer werken voor de artsen en verpleegkundigen. Ook is het vaak zo dat patiënten minder "flauw" zijn als er niemand bij is.
Soms wordt een infuus op voorhand geprikt, soms pas in de zaal zelf.
*amoj schreef:Doet zo'n infuusnaald pijn? (Ik vind prikjes niet leuk

).
Het is een prik. De ene persoon is al wat gevoeliger dan de andere. Prikjes zijn nooit leuk, maar erg zijn ze ook niet. Hangt ook beetje van jezelf af: ga je de prik tegemoet met het idee van auw dat gaat pijn doen, dan doet het gegarandeerd meer pijn dan wanneer je toekomt met de houding van: hop, doe dat maar vlug, het is zo gepiept. Je eigen houding speelt dus ook een belangrijke rol.
amoj schreef:* Dagverpleging; U krijgt op de dagverpleging een broodmaaltijd aangeboden. De verpleegkundige belt ondertussen met uw contactpersoon om de tijd af te spreken waarop u weer opgehaalt kunt worden. Deze contactpersoon kan in de wachtruimte van de afdeling endoscopie plaatsnemen.
Dit. Hierover heb ik ook gebeld. Er mag dus wel iemand aanwezig zijn op de dagverpleging terwijl ik wakker wordt, maar dit moet ik van te voren wel aangeven. Ik ben zo'n domme oen die dit gaat vergeten door de zenuwen. Maar ik wil gewoon dat er iemand bij me is als ik wakker wordt. Hoe ging dit bij jullie?
De persoon die meegaat blijft sowieso in het ziekenhuis tot ik helemaal klaar ben, aangezien het 45 minuten rijden is naar ons huis en hij dus niet op en neer blijft rijden..
Bij mij was er niemand bij mij toen mijn roesje uitwerkte. Bezoekers mochten niet in de ontwaakzaal komen, zij mochten op de kamer wachten tot ik terug naar de kamer mocht.
amoj schreef:*Hadden jullie de dag erna en de uren erna veel last van je keel? Tips? .
ikzelf had amper last
amoj schreef:*Hoe gaat zo'n echo in zn werk? Daar heb ik namelijk niets over gehoord en ook geen informatie over meegekregen. Hoe lang duurt het ongeveer, wat gaan ze doen? Mag daar iemand bij zijn?.
Koude gel op je buik en dan glijden ze met een echoprobe over je buik. Niets om bang voor te zijn, al durven ze soms wel eens steviger duwen.