Het grote beugeltopic deel #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wat voor beugel heb jij?

Blokbeugel
13 (21%)
plaatjes-/slotjesbeugel
34 (56%)
Buitenboord
2 (3%)
anders?
11 (18%)

Totaal aantal stemmen: 60

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:04

Suzie99 schreef:
Heey!

Ik heb nu alleen nog boven blokjes, binnenkort ook onder :(

Ik zou zeggen succes!

Ik heb echt veel meer last van mijn onderste dan vanboven. Zelfs mijn kiezen doen pijn, wat ik vanboven niet had.

Shanna7836

Re: Het grote beugeltopic deel #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:08

Ik heb op het moment slotjes onder en boven, bijna anderhalf jaar nu maar waarschijnlijk mag hij er binnenkort uit! Ik heb ook nog een beugel gehad die mijn kaak boven breder maakte en ik heb 2 beugels onder gehad die mijn onderkaak breder en langer maakte

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:01

Ik had hiervoor ook zo'n blok, gelukkig na een half jaar al vanaf!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 08:59

Ik ben heel blij dat ik die gelukkig nooit gehad heb.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:46

Iemand een tip om een kettingstiekje weer om een slotje te krijgen? Was iets te fanatiek ermee aan het spelen maar ik vind het onzin om hiervoor de ortho te bellen :')

Edit, het is me gelukt met een schuifspeldje!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:54

ik heb een plaatjesbeugel..boven en onder.
Het was nog een heel gedoe allemaal..ik heb namelijk een tand in m'n gehemelte zitten en ik mis al 2 tanden dus die moest vrij gelegd worden..dus naar de kaakchirurg..nou dat was echt draaammaaa! 6 onwijs pijnlijke spuiten in m'n bakkes, 2 melktanden getrokken en die tand is met behulp van een boortje vrij gelegd (want er zat bot voor en dat moest weg) Daarna bleef het erg lang bloeden..want er was niet gezegd dat ik de wond dicht moest stoppen en ik kreeg ook niks tegen de pijn (ik moest het maar doen met een aspirine) En toen..de wond moest open blijven, anders kon de tand niet groeien, er was een soort kauwgom met de operatie ingezet, en dat moest eruit..nou wat k toen voelde..pfoe wat deed dat pijn! ;(
Daarna moest ik zelf kauwgom kopen en zelf een propje maken en n die open wond proppen in m'n gehemelte..dit ging ook niet zonder slag of stoot..het kauwgom in een open wond doen is echt pijnlijk, en dan bleef het weer niet zitten..pff drama..
Nu een jaartje verder, de tand is al een tijdje verbonden en er mag binnenkort een ander plaatje op omdat die al zo ver naar voren is. alleen tegen dat andere plaatje erop zetten zie ik nu alweer tegenop, elke keer met aantrekken heb ik er veel last van helaas.

En ik ben weer zo'n lekker apart geval met m'n tand in m'n gehemelte :Y)

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:32

ik kan nu alweer terug dat rare ding zit eraf

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:12

Angela, als ik het zo hoor klinkt het al heel pijnlijk :(:)

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:28

Ik meld me ook :D

Ik heb 2 jaar geleden een dik plaatje in mn gehemelte gekregen. Na een half jaar kreeg k er onderin een blokjesbeugel bij. Toen weer een half jaar later kreeg ik boven ook blokjes! En nu 2 jaar later mag hij er vvrijdag misschien uit *\%/* :#

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:29

Ik meld me hier ook...

Eerst was m'n gebit heel slecht, tanden stonden over elkaar en het was echt nodig.

Toen kreeg ik een pandalon (een plaatje tegen je gehemelte, zit vast) ik heb niet zo snel pijn van beugels en heb van die beugel eigenlijk nooit pijn gehad, het enige vervelende was dat al het eten eraan bleef kleven en je dat er een paar keer per dag eraf moest halen.
Na 9 maanden ging deze eruit, toen kregen we een nieuwe orthodonthist die mij vertelde dat deze beugel voor niets was geweest omdat alle ruimte die ermee was gemaakt weer zou verdwijnen... :=

Daarna kreeg ik een slotjesbeugel. Nooit last van gehad, ook niet met aandraaien. Kon alles eten en drinken, dit ging allemaal prima. Na een paar weken zag je al een behoorlijk verschil van de tanden die helemaal scheef en over elkaar stonden.
Deze tanden staan nu inmiddels allemaal goed en deze beugel doet nu niks meer in mijn mond (heb hem driekwart jaar)

Toen kregen we weer een nieuwe orthodonthist (ja die krijgen we regelmatig..) die nog wat aan m'n overbijt wilde doen.
Ik heb vrijdag de herbst beugel voor m'n overbijt gekregen. Die beugel duwt m'n kaak naar voren zodat m'n tanden op elkaar staan en ik kan ze dan niet meer terugduwen.
Het ziet er werkelijk niet uit met m'n kaak zo naar voren, en dit moet dan het eindresultaat zijn.. :n
M'n ouders zijn nu wel een beetje klaar met de ortho en vanmiddag worden beiden beugels eruit gehaald.
Gisteren en vandaag ben ik btw niet naar school geweest omdat door de herbst beugel allemaal wondjes in m'n mond zitten, waardoor ik amper kan praten en heel veel pijn heb. Wat ben ik blij als die martelwerktuigen er vanmiddag uitzijn! *\o/*

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:28

In januari ben ik weer beugelloos *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:29

Dat is fijn!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:37

Ik meld me ook, heb in 2013 een buitenboord gekregen, oktober een plaatje in mn gehemelte
Ergens eind 2013 ook slotjes onder gekregen, en in maart 2013 boven slotjes, man wat doet dat soms pijn zeg..
Hoef gelukkig al bijna een jaar geen buitenboord maar in want dat was echt vreselijk
Ik drink af een toe cola en suikervrije engery en eet gewoon iedere dag kauwgom blijft soms wel plakken of dat het onder de draad zit maar dat gaat gelukkig vrij makkelijk weg
Moet dinsdag weer heen :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:36

furtje schreef:
In januari ben ik weer beugelloos *\o/*

Ik ook!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:31

Ik moet acht december voor de eerste keer naar de ortho.. Geen zin in! Volgens de tandarts wordt het gewoon een slotjesbeugel dus geen buitenboord gelukkig :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:01

ja maar daar kan de ortho heel anders over denken.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:51

Hoi!!

Ik heb eens een vraagje.. weet iemand hoelang je precies een nachtbeugel moet dragen? Ik draag hem nu denk ik een jaar of drie en ik ben benieuwd hoelang ik m nu ongeveer nog moet dragen.
Iemand die dat weet?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:36

Dat is bij iedereen anders. Dat ligt er aan hoe scheef je tanden zeg maar staan. Ik mag mijn beugel er bijna uit en dan heb ik hem niet eens een jaar gehad. Een vriendin van mij moet hem nog zeker 6 jaar. Dat verschilt gewoon per persoon

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:43

Nog 6 jaar?! Jeetje!

Tegen mij zeiden ze ook een jaar, nou dat gaat nooit meer lukken, mijn kiezen willen niet schuiven :(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:47

Dan doet de ortho het Miss wel fout. Heb je zo'n trainer als nachtbeugel waar je niet mee kan praten??

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:32

Nee, gewoon plaatjes en stiekjes. Ortho doet t vast goed hoor, hij heeft er lang genoeg voor geleerd. Mijn kiezen willen alleen niet, de rest staat namelijk al wel goed :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:35

Hoi!

Ik zit in een van mijn laatste afspraken.
Ben ondertussen ook wel een beetje bang voor m'n beugel. Laatst zat er een scherpe rand aan het haakje waar je je stiekje achter vast kan zetten, dus ik ging er langsheen met mijn tong; blijft mijn tong vastzitten. En bloeden als een rund... Pff, mezelf verlost, maar ik vond het knap eng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:35

Ik hoop einde januari te horen te krijgen dat die er de keer erna uitmag.

Dan zit die er net 13 maanden in.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:40

Nee ik bedoel zeg maar zo een beugel die je moet dragen als de 'gewone' beugels hebt gehad. Welke het zelfde effect heeft als een draadje achter je tanden.

Is daar geen richtlijn voor?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:46

noorhermans1 schreef:
Nee, gewoon plaatjes en stiekjes. Ortho doet t vast goed hoor, hij heeft er lang genoeg voor geleerd. Mijn kiezen willen alleen niet, de rest staat namelijk al wel goed :')

Mijne wilde ook niet. Rats, kies eruit getrokken... :(