(chronische) slapeloosheid, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: (chronische) slapeloosheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:24

Ik heb ook op recept gehad in flinke dosis, maar geen succes :n

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:28

Bij mij werkt het ook lang niet voldoende hoor, maar ik maak het zelf dus niet aan. Hiermee slaap ik iig iets beter door.
Maar ik wilde dit wel even zeggen, omdat ik gewoon heel vaak hoor en lees dat mensen zeggen dat melatonine niet werkt en dan hebben ze alleen die pilletjes gebruikt waar gewoon niks in zit. Dat is zo jammer namelijk als bijv 3 mg wel goed zou werken maar mensen dat niet meer proberen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:34

Ja dat is waar. :j
Die kleine pilletjes helpen bv mijn vriend wel als ie eens niet kan slapen, maar ik merk er niets van. :=

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:34

Melatonine helpt bij mij echt niet. Ik krijg er zulke rusteloze benen van dat ik het hele bed door stuiter.
Ik heb de Bach rescue nacht spray. Dit helpt wel een beetje.

Die Melissa Dream ga ik wel proberen denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:06

Melatonine veroorzaakt bij mij zelfs in kleine dosis al knallende koppijn en dufheid s'morgens, vandaar dat ik dat spul van de Tuinen gebruik, daar merk ik niets van maar slaap goed diep door en val sneller in slaap.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:24

Ik ga het gewoon proberen. Misschien helpt het. Ik ben het zo zat om als een halve zombie rond te lopen. Ik heb al 6 jaar last van slapeloosheid.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:44

Jeetje Cookie, dat is echt al lang! Is jouw lichaam niet helemaal op en kapot?

Ik merk nu na een paar maanden dat mijn lichaam op begint te raken. Heb continu lichamelijke pijn door hele lijf, mijn mondhoeken staan continu naar beneden en heb ingevallen wangen. Zie er echt als een half lijk uit. Puur door de slapeloosheid.
Heb jij daar dan geen last van?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:51

Ik heb het ook al zo lang ik me kan herinneren, alleen in vlagen gaat het beter/slechter.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:13

Ik heb het al veel langer in meer of mindere mate. Nu de laatste 6 jaar eigenlijk alleen maar.
Ja het is doodvermoeid maar wat doe je eraan? Ik heb ook wallen tot op mn knieën. Ik kan alleen helaas niks vinden wat helpt. Ik sleep me door de dag heen.

Ik neem af en toe een pil tegen de rusteloze benen. Daar kan ik ook goed op slapen. Meestal 2 nachten. Helaas is elke dag nemen geen optie ivm de bijwerkingen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 02:04

laetitia schreef:
Hoi Cinderella, dat inslapen is hier ook een groot probleem. Tot hoe laat lig je vaak wakker? Slaap je in het weekend wel goed? Of heb je dan ook korte nachten?

De link die ik net poste is volgens mij best interessant, gezien de vele lovende recensies over het product.
Misschien toch maar de gok wagen en een flesje bestellen?

Nou ik ben nog wakker :))
Meestal uur of drie/vier in de nacht, dat is standaard. Soms toch vroeg in de ochtend en heeel soms slaap ik rond enen 's nachts :j.
ik heb over het algemeen mazzel dat ik lang in bed kan blijven liggen wat ik dan ook doe anders ben ik kapot. Vroeg opstaan elke dag werkt niet, na 1 nacht dan kapot te zijn, kan ik vervolgens heel veel nachten weer teren op weinig slaap, dus dat heb ik een beetje opgegeven.

Melatonine vind ik echt waardeloos. Zelfs een zware slaappil werkt niet altijd bij mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 02:04

Hier nog een slapeloze....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 09:14

Kan je elke dag uitslapen Cinderella? Dat is wel fijn, heb je in ieder geval niet de druk van het vroege opstaan.

Welkom Emmaa, hoe lang heb jij er al last van en wat heb je al geprobeerd?

Ik heb toch gister weer een slaappil genomen, het is zo verleidelijk...niet kunnen slapen en weten dat er een pilletje een deur verderop ligt die je helpt om in ieder geval 6 uurtjes te kunnen slapen.
Ben dus weer gezwicht om 01.00 uur, heb toen tot 7.00 uur kunnen slapen. Maandag ook maar even bespreken met de bedrijfsarts.

Ik ga die sleepjuice nu bestellen, na al die lovende recensies op internet waag ik de gok van verspild geld.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:18

Ik ben benieuwd of die sleepjuice iets zo kunnen betekenen, hoop het voor je. :j

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:47

Ja die slaappillen zijn erg verleidelijk. Ik heb zelf van dokter een setje met pillen mee gekregen. Maar mocht er maar 1 per 3 nachten gebruiken. De nacht van de slaappil sliep ik ok. De nacht erna helemaal niet. Dus ben er gauw weer mee op gehouden.

Ik mezelf een plezier gedaan en heb een tablet tegen rusteloze benen genomen en heb heerlijk geslapen. Ik moest echt even bijtanken. Vanaf maandag moet ik weer aan het werk na 5 weken vakantie en zie eruit als een zombie.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:53

Ooh bah Cookie, dat wordt even pittig na 5 weken vakantie.
Hoe laat moet je straks op als je weer aan het werk gaat? En weet je werkgever van je situatie af?

Kunnen jullie overdag ook niet in slaap vallen/ een dutje doen?

Kon dat vroeger wel en vond dat altijd zo fijn.

Zijn jullie ook somberder en jankeriger dan normaal? Ik jank echt heel vaak, doordat ik zo kapot ben. Mijn stoelgang is ook ontregeld door de oververmoeidheid.

NB: ben niet depressief hoor, been there and done that. Mijn leven is heel fijn, maar door de slapeloosheid dus erg labiel en jankerig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:36

Ts, de Melissa dream al geprobeerd? Of ben je nog van plan om dat te doen? Meestal gaat het ook om de kwaliteit van slapen, beter vijf uur goed diep dan acht uur onrustig. Ook kun je gevoelig zijn voor aardstralen, heb je je bed op een andere plek gezet, verhuist??? Je denkt de oorzaak te weten maar misschien ligt het wel helemaal ergens anders.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:48

Ik heb ook veel moeite met (door)slapen. Het is wel iets wat bij mij hoort, ben nooit een echte slaper geweest maar de laatste jaren toch wel zodanig moeite ermee dat ik overdag vaak erg moe ben.
Ik val wel vaak snel in slaap maar vanaf een uur of 4 ben ik heel onrustig wakker/half in slaap.

Ik slaap altijd met oordopjes (op maat gemaakt) want ik slaap zo licht dat ik overal wakker van schrik. Heb ook wel eens slaapmedicatie gebruikt maar daar reageer ik wel heel erg goed op en dan slaap ik zoveel dat ook niet gezond is :D Dus die gebruik ik voor nood wanneer ik de hele dag daarna tijd heb om te slapen.

Heb nu een ander medicijn in een lage dosering wat bedoeld is om wat rustiger te worden in mijn hoofd en daardoor makkelijker te kunnen slapen. Ik merk er niet heel veel van maar achteraf bekeken heb ik minder onrustige vroege ochtenden gehad dus dat is al heel veel waard!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:54

Ik moet om 8 uur op mn werk zijn. Ik woon gelukkig dicht bij mn werk, dus hoef niet zo achtelijk vroeg op. Op mn werk weten ze ervan.

Als ik overdag een dutje doe op de bank dan slaap ik de hele nacht niet. Dus dat probeer ik te vermijden. Maar soms ben ik zo moe, dan doe ik het toch. :O

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 05:01

Ik was vanavond zó moe, ben om tien uur in slaap gevallen!
Om vervolgens om 02.30 uur wakker te worden -O- en ik lig nu dus al weer een paar uurtjes wakker te wezen. AHHH!!

Ik heb een doorslaapmiddel nodig. Ms toch maar weer melatonine proberen ...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:47

Leeuwnie schreef:
Ik was vanavond zó moe, ben om tien uur in slaap gevallen!
Om vervolgens om 02.30 uur wakker te worden -O- en ik lig nu dus al weer een paar uurtjes wakker te wezen. AHHH!!

Ik heb een doorslaapmiddel nodig. Ms toch maar weer melatonine proberen ...

Probeer dat spul eens dat ik ook gebruik, werkt juist heel goed om door te slapen, bij mij dan.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:25

Melissa Dream, dus? Ja, kan ik ook eens proberen. Ik dacht dat ik las dat dat schildklier-gerelateerd was, en ik weet niet of ik schildklierproblemen heb, maar het kan dus ook helpen bij 'gewoon' doorslapen?

Ik kan het allicht proberen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:44

Nee hoor, mijn inslaap problemen hebben soms met mijn schildklier te maken(storm in je hoofd zodra je heerlijk rustig in bed ligt).melatonine krijg ik bijwerkingen van dus op advies van een verkoopster bij de Tuinen dit geprobeerd. Verwacht er geen wonderen van maar het helpt bij mij om sneller in te slapen en ik slaap niet perse langer maar wel veel dieper en dat is ook winst want dan hersteld je lichaam het beste. Je kunt het zelfs overdag nemen bij veel stress.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:31

Ik heb ook al 4 jaar ernstige slaap problemen en ook alles al geprobeerd. Ook de nitrazepam van de huisarts, acupunctuur etc. Ben nu onder behandeling bij een therapeut en slik magnesium, l-tryptofaan en Sint janskruid. Het blijkt dat ik een serotonine tekort heb, want sinds ik dit slik slaap ik veel beter.

Ik kreeg ook angst voor het niet kunnen slapen en daarbij een dwangneurose als ik in bed lag. Ik maak nu 4 goede nachten achter elkaar. Houdt in rond 23.00 slapen, meestal val ik meteen in slaap, rond 2.00 uur wakker om te plassen, soms om 5.00 uur wakker om te plassen, maar ik val wel meteen in slaap. Voorheen lag ik van ellende wakker tot 4.00 uur.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:36

Hier nog 1 :) Alleen is het bij mij heel wisselend. Ene keer kan ik een paar weken 10 tot 12 uur of zelfs meer slapen en dan nog doodmoe zijn. En paar weken later weer paar uurtjes per nacht. Dit schijnt door mijn fibromyalgie te komen.

Heb maanden last gehad van slapeloosheid, maar wel ontzettend moe zijn. Slaappillen geprobeerd enzo, niks werkte. En nu gaat het een paar weken het totale tegenovergestelde. Ontzettend veel slapen en nog steeds erg moe zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:43

Het is pas een probleem als je er zelf een probleem van maakt of er echt last van hebt :')

Slaap al jaren dat ik of om de 4 uur en in slechtere tijden om de 2 uur... Ik rust ook uit als ik gewoon lig... De 4-5 uur haal ik tegenwoordig wel weer, en dat is gewoon voor mij voldoende :) Ik voel me juist minder fit als ik langer slaap :S Ik ben dit zo gewend, dat ik als ik maar een uur wakker lig van de 6 uur (als ik dat al haal :')) in bed lig... dat ik denk "jeej goede nacht" :')