Angela schreef:Inderdaad ieder zijn eigen keus om het geslacht wel of niet te willen weten. Ik wilde het zelf niet weten, maar dat ben ik. Een erg goede vriendin wilde het wel weten, en dat is zij. Beide hebben we een fantastische mooie herinnering aan de geboorte, en daarbij was geen verschil in het wel of niet weten hoor.
Kun je niet bij je verloskundige vragen waar ze een pretecho kunnen aanbevelen? Als ze het zelf niet doen, maakt dit nog niet dat ze afraden het elders te doen? Een advies van hen zou ik zelf graag aannemen, je vertrouwd ze immers in de begeleiding van je zwangerschap, dus waarschijnlijk kun je ze ook vertrouwen in het advies voor een goede en fijne pretecho.
Dit is precies waarom ik het wil weten. Ik heb niet een sterkere voorkeur voor een bepaald geslacht maar ik heb zo stellig het gevoel dat het een meid is waardoor ik bang ben dat ik teleurgesteld ga zijn in mijzelf als blijkt dat ik geen ''gelijk'' heb gehad. Het is beide net zo welkom maar dan wel zonder verrassing. Ik heb overigens een paar klinieken nu die wel bij mij in de buurt zitten en ga ze aanstaande maandag bellen om te kijken bij welke ik terecht wil en kan. Bedankt voor de reacties.

meer soorten zijn er niet.