vroegtijdige geslachtsbepaling Rotterdam gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 06:52

Angela schreef:
Inderdaad ieder zijn eigen keus om het geslacht wel of niet te willen weten. Ik wilde het zelf niet weten, maar dat ben ik. Een erg goede vriendin wilde het wel weten, en dat is zij. Beide hebben we een fantastische mooie herinnering aan de geboorte, en daarbij was geen verschil in het wel of niet weten hoor.

Kun je niet bij je verloskundige vragen waar ze een pretecho kunnen aanbevelen? Als ze het zelf niet doen, maakt dit nog niet dat ze afraden het elders te doen? Een advies van hen zou ik zelf graag aannemen, je vertrouwd ze immers in de begeleiding van je zwangerschap, dus waarschijnlijk kun je ze ook vertrouwen in het advies voor een goede en fijne pretecho.

Dit is precies waarom ik het wil weten. Ik heb niet een sterkere voorkeur voor een bepaald geslacht maar ik heb zo stellig het gevoel dat het een meid is waardoor ik bang ben dat ik teleurgesteld ga zijn in mijzelf als blijkt dat ik geen ''gelijk'' heb gehad. Het is beide net zo welkom maar dan wel zonder verrassing. Ik heb overigens een paar klinieken nu die wel bij mij in de buurt zitten en ga ze aanstaande maandag bellen om te kijken bij welke ik terecht wil en kan. Bedankt voor de reacties.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:21

Ik begrijp volkomen waarom je een pret echo wilt ts! Wij hebben dat om exact de zelfde reden ook gedaan.

Wij hadden beide het gevoel dat het een meid zou zijn, konden alleen op meiden namen komen en we konden ons simpelweg niet voorstellen dat het een jongens zou zijn.

Met 20 weken bleek het toch echt een jongen te zijn. En we hebben echt even nodig gehad om die omschakeling te kunnen maken. Niet omdat we geen jongen wilde maar omdat we iets anders verwachten. En het dus nogal een verassing was.

Inmiddels zijn we er aan gewend en blij met het idee dat ons eerste kindje een zoon is. Maar ben blij dat ik voorbereid de bevalling in ga.

Inmiddels 30 weken en genieten we vollop van alle jongens kleding shoppen!

Zijn er trouwens geen enkele verloskundige waar ze echo's maken voor de fun? Wij hebben namelijk 1 echo praktijk die bij verschillende verloskundige de echo's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:32

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:26

Het is wel heel leuk om te hebben een mapje vol echo's.Om medische redenen heb ik van ieder kind ongeveer 8 echo's.De kinderen vinden het ook leuk om ze te bekijken.Vooral van mijn jongste op 1 echo is het net alsof ze een staart aan haar billen heeft zitten.En ts veel plezier met je zwangerschap en de nieuwe baby natuurlijk.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:37

Vind de reacties echter wel echt bokt trap iemand de grond in want wij vinden het niets.
[/quote]

Nou sorry, maar dat vind ik niet.
Ik vind TS overkomen als iemand (en sorry als het niet zo is, maar zo kom je op mij over) ik wil het NU weten, want als het niet het geslacht is wat ik of mijn partner willen dan ...... (vul maar in)

Het komt nogal dwingend over. Nogmaals: op mij dan ;)

Dus sorry TS als het niet zo is, maar dan zou je je tekst in het vervolg wat 'rustiger' moet schrijven.[/quote]

Ook op mij komt het zo over en ook dat TS een erg kort lontje heeft (zullen de hormonen wel zijn ).
En eigenlijk wil ze het bij de buurbrouw laten doen want dan hoeft ze er niet ver voor te reizen.
30 KM is toch zo ver niet :P

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:46

Jemig wat een reacties sommige :')

Wij zijn bij Jan de koning geweest. Hij zag met ruim 14 weken gelijk dat het een jongen een meisje was :D meer soorten zijn er niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:47

Niet rot bedoeld, begrijp me niet verkeerd.

Maar en je niet bang dat het alsnog niet klopt?
Ik heb het van dichtbij meegemaakt, 3x een echo waarop ze zeiden een meisje (2x vk en 1x zh)
Ohhhh wat waren ze blij, want ze hadden al 2 jongens. Baby kamer roze, allemaal meisjes kleertjes gekocht.
Je voelt hem al aankomen gok ik, klopt was idd een jongetje........

050206051012

Re: vroegtijdige geslachtsbepaling Rotterdam gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:50

Ik ben 5 jaar geleden bij Jan de Koning geweest in Ochten. Was voor ons een behoorlijk stuk rijden, maar hij had het in 25 jaar nog nooit mis gehad (ik had de echo met 16 weken). Een vriendin van me is onlangs ook bij hem geweest en kreeg bij de 20 weken echo nogmaals de bevestiging.

Ik vond zo vroeg erg fijn, want ik was ervan overtuigd dat het een meid was (wat dus niet zo bleek).

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:04

silvia58 schreef:
Vind de reacties echter wel echt bokt trap iemand de grond in want wij vinden het niets.

Nou sorry, maar dat vind ik niet.
Ik vind TS overkomen als iemand (en sorry als het niet zo is, maar zo kom je op mij over) ik wil het NU weten, want als het niet het geslacht is wat ik of mijn partner willen dan ...... (vul maar in)

Het komt nogal dwingend over. Nogmaals: op mij dan ;)

Dus sorry TS als het niet zo is, maar dan zou je je tekst in het vervolg wat 'rustiger' moet schrijven.[/quote]

Ook op mij komt het zo over en ook dat TS een erg kort lontje heeft (zullen de hormonen wel zijn ).
En eigenlijk wil ze het bij de buurbrouw laten doen want dan hoeft ze er niet ver voor te reizen.
30 KM is toch zo ver niet :P[/quote]

Wij hebben ten eerste geen auto en ten tweede werkt mijn vriend vaak twee shifts per dag waardoor de tijd dat we naar de verloskundige kunnen ook beperkt is. Dus nee, geen last van de hormonen maar gewoon heel duidelijk bewust van wat wij wel en niet willen. En ik ga geen 30 km reizen op een scooter of met het openbaar vervoer. Tevens wil ik niet te lang van huis zijn want ik heb hier nog een pup lopen die het behang lekker vind als wij weg zijn.

Ik denk dat het voor sommigen gewoon moeilijk te begrijpen is dat er mensen zijn die precies weten wat ze wel en niet willen. En ik ben zo'n persoon en ben niet te beroerd om dat ongezout duidelijk te maken. :)
Laatst bijgewerkt door Urion op 14-08-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:06

kiki1976 schreef:
Niet rot bedoeld, begrijp me niet verkeerd.

Maar en je niet bang dat het alsnog niet klopt?
Ik heb het van dichtbij meegemaakt, 3x een echo waarop ze zeiden een meisje (2x vk en 1x zh)
Ohhhh wat waren ze blij, want ze hadden al 2 jongens. Baby kamer roze, allemaal meisjes kleertjes gekocht.
Je voelt hem al aankomen gok ik, klopt was idd een jongetje........

Wat dat betreft hebben we de 20 weken echo dan ook nog. Onze baby kamer is neutraal en ook de kleding dus daar ben ik niet zo bang voor. Natuurlijk zou het een schok zijn als blijkt bij de bevalling dat het heel iets anders is maar ik geloof dat die kans niet zo heel groot is. Ik dacht daar iets over te hebben gelezen. Wat dat betreft probeer ik het vertrouwen maar gewoon te hebben. Ook heb ik gelezen dat ze het alleen willen vertellen als ze het zeker weten, dat dan wat anders blijkt is denk ik een kans dat bestaat maar niet aan fout is van de verloskundige en het is het ons dan ook weer niet waard om maar te wachten tot de bevalling.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:08

Askim schreef:

Wij zijn bij Jan de koning geweest. Hij zag met ruim 14 weken gelijk dat het een jongen een meisje was :D meer soorten zijn er niet.

Ik moest even drie keer lezen voor ik het begreep haha! Maar jij krijgt/hebt er dus twee! Super :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:55

Moderatoropmerking:
voor de mensen die blijkbaar mijn eerste modopmerking gemist hebben, het is niet de bedoeling om nog verder in te gaan op de vorige discussie.als er niet op de beginvraag van ts gereageerd kan worden,dus ONTOPiC, reageer dan gewoon niet.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:20

Urion schreef:
Askim schreef:

Ik moest even drie keer lezen voor ik het begreep haha! Maar jij krijgt/hebt er dus twee! Super :D

Klopt ik heb een tweeling van 2.5 jaar :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:52

Ik heb ook met 15 weken het geslacht laten bepalen.. 7 echo's en 6 weken verder is het nog steeds een kereltje :)

Ik ben in Amersfoort geweest maar dat ik veel te ver reizen voor jou!
Hopelijk vind je een goed bureau in de buurt!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:29

Leuk Kipje! Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Mijn vriend vind het ergens vervelend dat je geen garantie mee krijgt. Vanaf 18 weken mag je terug komen als ze nog niets kunnen zien. Ik denk dat ik gewoon mijn verloskundige ga bellen en ga vragen of er met mijn volgende gesprek even gekeken kan worden. Dan stuurt ze maar een rekening op, haha. Ik heb er nu meerdere gevonden in de buurt maar allemaal hebben, zoals ik al dacht, een wachtlijst van minimaal anderhalf tot soms zelfs drie weken. Zo gek is het dus niet om nu al te gaan zoeken.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:48

Bij mij gaven ze wel garantie, tenminste als je daarmee het terug komen bedoelt.
Hun doen geslachtsbepalingen vanaf 15 weken, kunnen ze het niet zien mag je altijd kosteloos terug komen :)

Je kan natuurlijk altijd vragen aan je verloskundige of ze wil kijken.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:50

Ik heb er hier in de buurt nog geen gevonden die aan garantie doen maar wel een goede reden om nog even te blijven googlen ernaar. De verloskundige wil ik sowieso proberen wie weet heeft ze wel eventjes tijd en kan ze er een combinatie van maken.

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:07

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:23

Urion schreef:
Ik heb er hier in de buurt nog geen gevonden die aan garantie doen maar wel een goede reden om nog even te blijven googlen ernaar. De verloskundige wil ik sowieso proberen wie weet heeft ze wel eventjes tijd en kan ze er een combinatie van maken.

Zelf heb ik het geslacht nooit willen weten, dus nooit een geslachtsbepaling gehad. Maar ik heb wel pretecho's laten maken. Toen ik aan het uitzoeken was waar ik het wilde laten maken, kwam ik ook meestal tegen dat ze geen garantie 100% geven.
Ik denk dat dat toch is om ze wat in te dekken. Er is natuurlijk altijd een hele kleine kans dat ze het verkeerd zien, vandaar dat ze geen garantie geven.
Maar de meesten geven wel aan bij twijfel of als het helemaal niet te zien is, datje dan gratis nog een keer terug mag komen. Met die apparatuur van tegenwoordig is de kans echt heel klein dat ze er naast zullen zitten.

Ik zou zeker bij de 20 weken echo vragen of ze nog een keer willen kijken. Volgens mij vinden de meeste echoscopisten dat echt geen probleem. Ik zou dan niet het geslacht erbij noemen als jullie dat dan al weten. Zo heb je dan twee onafhankelijke geslachtsbepalingen.

Bij mij hebben ze bij de 20 weken echo bij beide kindjes gevraagd of wij het geslacht wilden weten. Als we dat hadden willen weten, dan hadden ze daar naar gekeken ondanks dat er in de brief die je van te voren kreeg stond dat de 20 weken echo echt een medische echo is en niet bedoelt is voor geslachtsbepalingen.

Fijne zwangerschap nog!