Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarianneW schreef:Ik heb voor het laatst gereden toen ik 30 weken was. Echt rijden, incl galop enz.
Ik vond alleen het afstappen vervelend worden, kreeg daar een flinke steek van in mijn buik.
Daarom ben ik er niet meer opgegaan.Suzanne F. schreef:
Dat hebben paarden niet door hoor. Dat zou dan komen door je eigen gedrag.
Das niet waar. Ik geloofde er zelf nooit in, maar mijn paard is toen ik zwanger was, ontzettend voorzichtig geworden met mij. Langzamer lopen, gepaste afstand, heel voorzichtig zijn met buitenrijden.
Al vind ik een paard dat "kijkt" naar je buik wel klinken als op hol geslagen hormonen
Moschino schreef:Hoe kan je dat nou zo stellen?
Ik ben van mening dat je paard aanvoelt dat je iets onzekerder bent of voorzichtiger doet, in elk geval ander gedrag merkt.

Moschino schreef:Dat hebben paarden niet door hoor. Dat zou dan komen door je eigen gedrag.
Moschino schreef:Ik ben van mening dat je paard aanvoelt dat je iets onzekerder bent of voorzichtiger doet, in elk geval ander gedrag merkt.
opisop_shop schreef:sayenti schreef:en de gync Was best duidelijk dat enkel stapritjes mochte.
Dat zal dan persoonsgebonden zijn geweest, want bij een normale zwangerschap / zwangere vrouw kan het zeker geen kwaad.
Was blij dat de bekkenfysio aangaf dat paardrijden bij mij goed was voor mijn klachten
MarianneW schreef:Ik las hier trouwens ook iets over iemand die moeilijk bevallen zou zijn door het rijden.
Ik had het hier met mijn vk over, maar hij zei dat hij dat nog nooit mee gemaakt had.
En wanneer je bekkenbodem te gespierd zou zijn, dat in 9 mnd echt niet weg was.
Zelf heb ik dus tot 30 weken gereden, en gelukkig geen last gehad met persen (30 min eruit).
Ik geloof zeker dat er mensen zijn die het niet zo makkelijk hebben ( gehad), maar ik vraag me af of dat door het paardrijden komt.