Wanneer meld jij je ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:21

Ik vind mijn werk echt super leuk en ik werk eigenlijk altijd, behalve als ik miagraine heb en de medicijnen slaan niet aan.. Dan kan ik echt niets anders dan naar bed.

En als ik echt super ziek ben zoals een flinke griep met koorts en overgeven ofzo.

Ik heb ook vaak keelontsteking en ik ga dan altijd werken. Medicijnen mee, ijswater drinken en elke avond vroeg naar bed.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:22

Ik ga eerder ziek naar huis dan dat ik me ziek meld. Meestal voel ik me bij ziekte s ochtends beroerder dan s middags dus probeer ik het gewoon.

Nouja tenzij ik natuurlijk zo beroerd zou zijn dat ik echt niet kan. (Flinke koorts, misselijk, kotsen, diarree etc) Maar dat gebeurt zelden. Kan me de laatste keer niet herinneren xD

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:25

Op mijn vorige werk kon ik wel gewoon lang doorwerken als ik beroerd zou zijn, maar daar zat ik alleen op een object en deed ik net zoveel als dat ik thuis zou doen (relaxen, rustig aan doen, al was dit dan niet in bed. Daar was, behalve wat administratie, niet veel te doen. Toilet was in de buurt, niet direct contact met mensen. Goed uit te houden dus..) :+

Met mijn huidige werk is het belangrijk dat je goed fit bent, ik werk in de beveiliging op Schiphol en kan dus niet zomaar even een tas met gevaarlijke spullen over het hoofd zien en erger omdat ik me niet kan concentreren ivm beroerd voelen..
Ook ben je daar sowieso behoorlijk vatbaar, doordat je zoveel passagiers(die ook niet altijd gezond zijn of iets met zich kunnen meedragen) letterlijk in handen hebt en door hun bagage gaat etc., dus kun je beter even goed uitzieken dan blijven kwakkelen en doorgeven aan anderen.
Oja, en als je je niet lekker voelt en je moet stinkende mensen op vieze plekken fouilleren dan is dat ook niet echt een goede combinatie :')
Zou me daar dus wel sneller ziek melden.

Maar ben gelukkig zelden ziek! *afkloppen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 02:06

Als ik scheel kijk van de hoofdpijn :+ echt ziek ben ik nooit. Ja verkouden en hoesten. Maar als ik een heftige migraine heb is dat voor mij genoeg reden om niet te werken. Eigenlijk meld ik me soms ook ziek als ik griep heb, niet omdat ik niet kan werken maar omdat het gewoon niet hychienisch is. Ik werk in de horeca en dan wil je mij niet hoestend boven je eten xD

Chiave

Re: Wanneer meld jij je ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 02:09

Voor mij is ziekmelden op mijn werk niet echt een optie. Dan maar tussendoor een tukje op het kantoor. (dat scheelt, als dochter van de baas)
Voor school ga ik gewoon als ik het niet meer trek. En dat is wanneer ik mijn braaksel al op voel komen of tollend en draaiend door de school loop. Keelontsteking ook; wanneer ik geen stem meer heb is het klaar.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 05:56

zillionke schreef:
Rare vraag maar wat voor werk doe je?

Ik werk op kantoor. Dus de stap om toch te werken is dan natuurlijker kleiner.

Ik heb me voor zover ik weet nog nooit ziek hoeven melden ( buiten school om) vandaar mijn vraag tot hoever ga je.

Maar goed, lig al weer de hele nacht te koukleumen en te zweten en m'n keel is nu echt aan het doorzetten. Slikken is zeer pijnlijk en keel in nogal opgezet. Nu weer 38,7 koorts.

Nou ja, nog 1,5 uur slapen en dan kijk ik wel weer.

Bedankt voor de reacties!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 06:13

Als ik koorts heb. Als ik jou was zou ik me gewoon ziekmelden, ik snap je twijfel eigenlijk ook niet zo goed. Ziek is ziek en als je jezelf nu geen rust gunt duurt het misschien nog veel langer. Beterschap!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 06:31

Kan me niet ziekmelden, ben ZZP'er ;)
Als ik ziek ben moet ik alle klanten opschuiven, maar wanneer ik ze dan moet doen <<)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 06:38

ik meld me ziek als ik zelf vind dat ik niet productief ga zijn op het werk. dat is dit jaar 2 keer gebeurd, 1e keer een speeksel klier ontsteking (2 dagen thuis geweest) en 2e keer had ik wat verkeerds gegeten (2 dagen thuis geweest)

Vorig jaar na de bouwvak ben ik zelfs gaan werken met mijn been compleet in het gips, had een Patella luxatie en heb daar in totaal een week voor thuis gezeten, eerste 2 dagen na de bouwvak en 3 dagen nadat het gips eraf was.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:11

Ik meld me ziek als ik me te slecht voel om mijn werk goed te kunnen uitvoeren. Dat kan dus zijn als ik van mijn paard/fiets gevallen ben en moeite heb met lopen of staan (horeca baan), als ik migraine heb of griep. Meestal komt het erop neer dat als ik in bed moet blijven, ik me ziekmeld.

Ik heb overigens ook wel eens thuis moeten blijven terwijl ik me niet meer ziek voelde. Ik had toen de mexicaanse griep gehad en werk in de zorg, dus toen was er een protocol dat je na het ziek voelen nog een x aantal dagen thuis moest blijven voor de zekerheid (om besmetting van kwetsbare bewoners te voorkomen). Dat waren mijn fijnste ziektedagen everrr haha

edit: in jouw geval is ziekmelden nu imo zeer terecht. Zelfs al zou de koorts weg zijn als je wakker wordt, je moet daar echt even van herstellen. Beter pak je nu 1 a 2 dagen dan dat het doorzet omdat je over je grens gaat en je er straks veel meer dagen zoet mee bent

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:16

Ik moet echt niet meer kunnen lopen van de pijn wil ik mij ziek melden. Gebroken been, indien ik vervoer heb zou ik ook nog gewoon kunnen werken.

Maar ja zou je in de zorg of met voedsel werken dan lijkt mij dat je met een verkoudheid al thuis moet blijven.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 07:26

Nou ik ga me inderdaad zometeen ziekmelden. Wilde het eigenlijk toch nog even proberen maar nu ik uit bed ben, voel ik me toch een partij beroerd. Kan amper praten ( omdat m'n keel zo pijnlijk is) en nog steeds koorts.
Hopelijk komen er snel witte punten, zodat ik m'n AB kan halen. ( helaas aardig wat ervaring mee)

Vind het echt heel spijtig voor m'n collega's maargoed, gelukkig is het deze week bij ons nog vakantie tijd.(dus niet zo druk)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:33

Als het beter voor jezelf is om je ziek te melden (omdat je anders niet goed hersteld of je langer beroerd blijft voelen), dan moet je dat gewoon doen. Anders ben je er veel langer druk mee dan dat je gewoon ff een paar dagen je bed inkruipt en goed uitziekt.

Ik ben eigenlijk nooit ziek (even afkloppen), maar als ik me echt beroerd zou voelen, zou ik me ook ziek melden hoor. Je voelt het zelf wel, of je er mee door kunt lopen of dat het echt beter is van niet. Toch?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:33

Ik ben cassiere en zodra ik klanten niet meer kan helpen omdat ik niet kan praten bij de zoveelste keelontsteking meld ik me ziek...
Beter even goed uitzieken dan de rest van mijn leven keelpijn!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:50

xLoki schreef:
itsmi schreef:
Als ik naar m'n paard kan, kan ik ook naar m'n werk. Dat is bij mij de graadmeter..

Ik ga met 40 graden koorts nog naar m'n paard om alleen maar even een knuffel te geven, daar te kotsen en dan weer naar huis te gaan. Telt dat ook? :+

Nee, dat vind ik niet naar je paard toe gaan. Maar ik denk dat je wel begreep wat ik bedoelde?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:12

Het zelfde zat ik mij ook af te vragen gisteravond, begon me steeds beroerder te voelen.
En vanavond als vulploegmedewerker zou het misschien nog gaan, maar ik werk 's ochtends als thuishulp bij mensen die toch niet meer zo'n beste weerstand hebben en om die nou met een mogelijke buikgriep te besmetten..
Dus ja, ik meld me dadelijk ook ziek, ondanks dat ik het heel rot vind omdat de oudjes wel op me zitten te wachten.

Af en toe moet je aan je zelf denken. Misschien dat werken is wel zou gaan, maar dan ben je volgende week misschien helemaal wel ziek.
Goed dat je je ziekmeld! Lekker uitzieken!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:09

Als ik ziek ben lig ik in innige omhelzing met het toilet. Zolang dat niet het geval is loop ik eigenlijk altijd wel door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:13

Ik meld me eigenlijk nooit ziek , ik had een galblaas operatie gehad en moest 2 weken rustig doen , na een week werkte ik weer . Of snotter met koorts dan ga ik door, werk nu bij de post en wil geen bacillen op de post ..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:20

Ik meld mij ziek als ik mij zo beroerd voel dat mijn concentratie er onder te lijden heeft.

Wanneer ik met hoge koorts gewoon naar werk zou gaan, zou ik eerder fouten maken en dat heeft de nodige gevolgen, ik werk in de zorg. Ik houd ook niet van ziekmelden, maar ziek is wel ziek.

Nu moet k zeggen * klopt af* dat de laatste keer dat ik écht ziek was ( longontsteking) 7 jaar geleden is hoor.. Dus zo vaak komt het niet voor, wel eens verkouden oid maar nooit koorts.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:24

Ik meld me ziek als ik niet verantwoord op werk/school kan komen. Vaak als ik ziek ben, val ik ook veel flauw en zie ik dubbel en dan ga ik dus niet op mijn fiets en in het OV zitten. Met hoofdpijn ga ik wel gewoon naar school/werk, pas wanneer ik niet meer kan lopen van de pijn zeg ik af.
Vaak als ik doorga wanneer ik me echt gevaarlijk ziek voel, blijf ik ook nog dagen/weken ziet, maar wanneer ik gewoon 1 dag in bed blijf en mezelf volpomp met VitC gaat het na 1 dagje al een stuk beter. Dat doe ik dan liever, als ik ziek ben ben ik namelijk ook totaal niet productief.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:29

Ik meld mezelf wel snel ziek als ik al last heb van een lichte griep. Ik weet van mezelf als ik dan doorga met naar school gaan of werken dat het alleen maar erger wordt en ik dan uiteindelijk dik 2 weken ziek ben. Toevallig heb ik me nu ook ziek gemeld omdat ik griep heb en ontzettend duizelig ben en amper kan lopen van de rugpijn. Vooral vanwege de laatste twee dingen heb ik me ziek gemeld, ben als de dood dat ik flauw ga vallen op m'n werk, wat zeker zou gebeuren als ik ga werken.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:39

Als ik mij ziek voel voel ik mij ziek. Ik wil niet over de grenzen gaan die mijn lichaam aangeeft. Vaak ga ik wel naar school als ik hoofdpijn heb of me (heel) erg moe voel(ik heb soms nachten achter elkaar dat ik gewoon bijna niet slaap, dit gebeurt echter wel steeds minder vaak :) ) maar soms dat zit de vermoeidheid me zo hoog opgestapeld dat ik ff 1 of 2 dagjes thuis blijf, en dan is het weer oké!
Laatst bijgewerkt door bestekhaha op 13-08-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:39

Als ik mijzelf te ziek voel om naar mijn paarden te gaan :+
Ik heb mezelf een soort van regel gesteld. "Kan ik naar mijn paarden, dan kan ik ook werken"

Meestal is dat bij griep/ hoge koorts.
En niet bij een beetje grieperig gevoel, maar het gevoel of er een of meerdere vrachtwagens over je heen gereden is :+

Ik ben een aantal keer naar huis gestuurd, omdat ik er blijkbaar nogal ziek uitzag.

Heb me een keer ziek gemeld omdat mijn hele nek vast zat en mijn hoofd schuin en vast stond. (werd wakker, wil op mijn wekker kijken, hoor ineens krak in mijn nek en kon nog net op tijd mijn hoofd terugdraaien voor de spieren vast sloegen)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:41

Ik heb me in de 8.5 jaar dat ik hier werk 2x ziek gemeld. Één keer na het wegsnijden van een verstandskies die is gaan ontsteken en waarna ik aansluitend buikgriep kreeg en nog een keer toen ik mijn bed niet uit kwam van de koorts en lag te ijlen. Vaak zat doorgewerkt met keel- of voorhoofdsholteontsteking etc. Vaak voel je je één dag beroerd en kun je daarna eigenlijk wel weer werken, in mijn ogen (let op: mening dus ;)) is het dan dus ook niet de moeite om je ziek te melden.

Het heeft niets met trots te maken, ik ben idd van mening dat als je naar je paard kan, dat je dan ook kan werken. En veel mensen lijken dat wèl te kunnen ook al zijn ze 'ziek' ;). Overigens vind ik het wel gek dat zoveel mensen zich al zo 'snel' ziekmelden voor school :o. Mijn ouders hielden me écht niet snel thuis hoor.

TS, in jouw geval zou ik je wél ziekmelden, ik heb een keer een flinke keelontsteking genegeerd en heb toen inderdaad 2 weken in bed gelegen. Beterschap.
Laatst bijgewerkt door Sees op 13-08-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:43

Als ik moet overgeven. Anders ga ik gewoon altijd.
Werk nu 3 jaar bij dit bedrijf en heb me nog nooit ziek hoeven melden :)
Voel me eigenlijk ook altijd goed en ben al heel wat jaren niet ziek geweest... klop klop :P