Ervaringen met sapkuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:23

TS: ik kan je alleen maar aanraden om een dietiste te zoeken.

Zelf help ik regelmatig mensen met schildklier problemen, grote allergieen en andere medische "beperkingen" en de oplossing zit niet in sapkuren maar juist in een lange termijn oplossing waarbij je heel langzaam je eetpatroon verandert en je lichaam weer mee gaat werken in plaats van tegen gaat werken.

Wanneer je samen met een medisch diëtiste een eetpatroon hebt gevonden wat voor jouw lichaam werkt raad ik je aan om naar de sportschool te gaan met een personal trainer, bij hem je verhaal te doen en samen een trainingsschema op te zetten. Maar pas nadat je samen met een dietiste een goed dieet hebt gevonden wat voor jou helpt. Als je nu eerst hard gaat sporten terwijl voeding je lichaam nu tegenwerkt dan is het verspilde moeite en ben je wellicht zelfs nog verder van huis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:24

Tja, de mensen die ik persoonlijk ken en bijna dagelijks spreek en die het hebben gedaan zijn vonden het k*t en ja! ze vielen af en kwamen weer aan omdat ze echt naar écht eten snakten. Kan het niet mooier maken dan het is :=

Vandaar dat ik je liever naar een medisch diëtiste zie gaan, dat heeft mijzelf ook ontzettend veel inzicht gegeven :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:24

Emmaa_ schreef:
Dat er echter mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en dingen gaan verkondigen waar ze geen verstand van hebben vind ik gewoon weer typisch Bokt.
En mijn opmerking over excuses mag misschien een hoge hork-factor hebben.. dit is ook niet netjes om te zeggen :n.

Maar als je wil horen dat het een geweldig idee is en dat het goed werkt en dat je in een week tijd 10 kilo afvalt die er nooit meer aankomt terwijl je 3 zakken M&M's per dag opeet.. bij deze. Het werkt geweldig en naderhand kun je je opbeperk voldouwen met slechte troep en terwijl je ontzettend slank, strak en niet te vergeten gezond blijft.

_Nelleke_

Re: Ervaringen met sapkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:27

Nou nou Kiwipitje, een beetje respectvol mag ook wel. Er staat nergens dat TS zich volstopt met 3 zakken M&M's. Ze zegt juist dat ze al bezig is met gezond eten.

Getverdemme zo'n opmerking die jij maakt is echt heel naar. Ik heb getemt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:31

Dat zeg ik toch ook helemaal niet :'). Dat maak jij ervan.

Overigens is gezond eten een vaag begrip. Ik dacht ook dat ik gezond at en viel maar niet af en kwam alleen maar aan. Achteraf blijkt dat ik helemaal niet zo gezond at als ik zelf dacht. En voor dat er weer mensen gaan zeggen dat het een lompe opmerking is.. ik zeg hiermee NIET dat dit bij TS het geval is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:33

Kiwipitje schreef:

Oke, je zegt het niet maar je suggereert het wel. Minor detail.

Het blijft een kwetsende opmerking.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:33

Hoi Emma, wat vervelend dat afvallen zo langzaam gaat, terwijl je er wel goed je best voor doet :(:)

Ook ik denk niet dat een sapkuur een goed idee is voor je, maar zou je (als je daar open voor staat) wel willen helpen meedenken richting een verstandig voedingsschema. Ook phormicola op bokt zou je daar heel goed mee kunnen helpen :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:35

_Nelleke_ schreef:
Kiwipitje schreef:

Oke, je zegt het niet maar je suggereert het wel. Minor detail.

Het blijft een kwetsende opmerking.
Nee hoor zo vat jij het op want zo was het namelijk helemaal niet bedoeld.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:55

Emmaa_ schreef:
bigone schreef:
Heb je ook medicatie voor je schildklier want daar zit waarschijnlijk de trigger dat je niet afvalt, hoe gezond je ook bezig bent. Wat betreft detoxen, mijn schoonzus en zwager doen het één keer per jaar en voelen zich behoorlijk ellendig tijdens het detoxen en zien er ook zo uit maar ze claimen daarna meer energie te hebben. Afvallen doen ze niet. Voor mij persoonlijk is het niets.

Mijn schildklier werkt niet zo traag dat ik er medicatie voor moet/kan slikken. Hij werkt trager dan gemiddeld, maar niet gevaarlijk traag. Het is gewoon met afvallen lastig. Aan de andere kant kom ik ook langzaam aan

Dan bij de drogist wat kelp tabletjes halen (A.Vogel) om je schildklier van wat extra jodium te voorzien. Gaat-ie ellicht wat beter van werken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:56

als je een kilo in de week afvalt is het ook nog niet zo heel slecht met je schildklier gesteld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:43

Emma, ik weet dat je al een tijdje met afvallen en gezond eten bezig bent. Als je het mij vraagt doe je dat op een goede en gezonde manier. Op dipjes na maar die horen erbij. Een sapkur is echter niet de oplossing, het maakt zoveel kapot, en dan niet alleen vet. Mijn tip: win advies in bij een diëtist. Hij of zij kan jou verder helpen op een gezonde manier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:16

Ik vat even samen voor mezelf, je wilt je stofwisseling sneller laten gaan werken door een week alleen sap te gaan drinken. Je schildklier werkt niet langzaam genoeg voor medicatie (wat zijn de waardes). Je doet het niet om af te vallen omdat je geen overgewicht hebt zeg je zelf (wat is je lengte en gewicht).

Wat is de reden dat je dit zou willen? Wil je meer kunnen eten per dag, wil je toch afvallen of heeft het een andere reden. Dat haal ik er niet uit,

Mijn schildklier werkt te traag en heb begin dit jaar noodgedwongen alleen vloeibaar kunnen "eten" een tijdje. Kreeg veel te weinig calorien binnen, heb ervoor in het ziekenhuis gelegen zelfs en heel langzaam ging het normaal eten weer wat beter. Met aanvulling van vloeibaar voedsel in fruitsap vorm. Ook dankzij begeleiding van de dietiste van het ziekenhuis. Het resultaat (onvrijwillg dus) een ontregeld lijf dat zich nu erg krampachtig probeert vast te houden aan calorien, een ontregeld eetpatroon, ontregeld hongergevoel en hou snel veel vocht vast.

Eigenlijk heb ik de situatie niet vrijwillig gehad die jij wilt gaan uitvoeren. Ik heb geen idee of je eventuele gevolgen ervan beseft en of je echt weet waarom je dit wilt gaan doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:49

Moderatoropmerking:
gelieve hier verder netjes en respectvol te reageren op elkaar.het is niet nodig om grof te worden of dingen te insinueren, het is ook niet nodig om dingen uit hun context te rukken om het verkeerd te kunnen opvatten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:28

Emma, wat is het voordeel van een sapkuur? Ik weet dat namelijk echt niet. Ik volg momenteel het Cambridge dieet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:11

Een oud-collega van mij heeft eens een sapkuur gevolgd, maar die werd er stront chagerijnig van. Helaas tot af en toe agressieve gedragingen toe. Hij heeft het dan ook nooit meer gedaan. Zelf denk ik dat het inderdaad beter is om met een diëtiste te praten. Vaak helpt het al om je voeding zelf aan te passen naar meer biologisch eten. Zelf moet ik bijvoorbeeld brood met gist laten staan, omdat mijn buik er enorm van opzet. Als het niet anders kan, dan eet ik het wel, maar moet ik me algauw "verantwoorden" omdat men denkt dat ik zwanger ben. Met Desem-brood heb ik hier bijvoorbeeld geen last van. Een diëtiste kan met je meedenken! ;)