zere ogen in Turkije wat te doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: zere ogen in Turkije wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:30

Grote kans dat die mensen dan door gaan vragen en dan sta je met een mond vol tanden, althans ik wel. :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:32

Dus je hebt liever dat je wederhelft liever pijn houdt en misschien op de lange duur zelfs erger?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:38

wederhelft kan toch engels?

Ik spreek vloeiend koeterwaals en handistaans, kom op TS je kan het echt :D
Niemand kijkt je vreemd aan want je bent een toerist.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:39

Onali schreef:
Dus je hebt liever dat je wederhelft liever pijn houdt en misschien op de lange duur zelfs erger?

Cayenne schreef:
TS, ik snap niet dat je nog op bokt zit en dit uberhaupt moet vragen. Hop, zoek hulp. Je laat je vriend toch niet hiermee rondlopen? Als de donder op zoek naar een dokter!

Ts haar vriend heeft iets aan zijn ogen, niet aan zijn mond....
Dus als hij erge pijn krijgt kan hij zelf ook in het engels hulp gaan vragen.

Edit ik snap echt niet waarom er altijd zo gedramd moet worden op Bokt.....

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:43

Als het echt zo lastig is, kan je altijd opzoek gaan naar Fusidine (of: Fucithalmic) in de apotheek. Mijn collega heeft een huis in Turkije en zegt dat ze het daar altijd hebben. Fusidinezuur is een ooggel tegen ontstekingen, kan geen kwaad aangezien het dezelfde stof is als hier in Nederland. Succes!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:45

Onali schreef:

Mijn wederhelft spreekt vloeiend Engels, daarnaast kan de vriend van TS zelf ook uitleggen wat er aan de hand is want het is geen levensbedreigende situatie!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:46

justdiesel schreef:
Cayenne schreef:
TS, ik snap niet dat je nog op bokt zit en dit uberhaupt moet vragen. Hop, zoek hulp. Je laat je vriend toch niet hiermee rondlopen? Als de donder op zoek naar een dokter!

Ts haar vriend heeft iets aan zijn ogen, niet aan zijn mond....
Dus als hij erge pijn krijgt kan hij zelf ook in het engels hulp gaan vragen.

Edit ik snap echt niet waarom er altijd zo gedramd moet worden op Bokt.....

Mijn bericht sloeg op Petrichor ;)

En ik snap niet dat er mensen zijn die topics openen ipv zelf na te denken en dus hulp te zoeken in het betreffende hotel. Denk eerst zelf na (maak contact met je ouders, reisleiding, hotel) en als je niet verder komt kan je altijd nog een topic openen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:48

Ach tenzij er een vleesetende bacterie in je ogen zit.
Niets ten nadele van de ts, maar eerste vakanties waren ook zo. Totdat ik Hints tot een hoger level tilde ;)

Maar de reisleiding is ook lekker lui, kan die niet nog eens gebeld worden?

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:48

Hai ts, Heeft je vriend zijn verzekeringspasje mee? Achterop het zorgverzekeringspasje van je vriend staat als het goed is het telefoonnummer van de Vakantiedokter. Zij spreken NL :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:49

minikatje schreef:
Ach tenzij er een vleesetende bacterie in je ogen zit.
Niets ten nadele van de ts, maar eerste vakanties waren ook zo. Totdat ik Hints tot een hoger level tilde ;)

Maar de reisleiding is ook lekker lui, kan die niet nog eens gebeld worden?

Tja weet je ogen kunnen ook geamputeerd worden, dus alsnog niks levensbedreigend

:')

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 18:01

Sommige reacties vind ik best respectloos.
Ik heb reisleiding gebeld, gedaan wat er werd gezegt en nu is het al veel minder.
Mijm vrirnd zegt zelf dat een docter nu niet nodig is, die zal zijn lichaam het beste kennen.
Waarom bokt en niet ouders? Omdat er meer mensen op bokt zitten en je dus een grotere groep met eventueel de goede info kan vinden. Wij zijn nog nooit in Turkije geweest en ook nog nooit dit gehad.en wars een andere bokker vast wel.
Ik heb dus nu goede info gekregen en gedaan met de tips die ik kon gebruiken
Ik was erg ongerust dua dit topic misschien wel te snel aangemaakt. We waren net eem half uur tot een uur in onze kamer zonder wind/zout me hooikoorrs pilletjes enzo.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:05

Een reisleidster hoort je bij dit soort ernstige klachten gewoon door te sturen naar de dokter en niet maar een (slechte) tip te geven.
Zij zijn niet medisch onderlegd.

Ook willen zij niet zien dat er veel mensen met bepaalde klachten bij een arts terecht komen want dan gaan ze bv het zwembadwater onderzoeken, en dan heb je grote kans dat deze gesloten wordt.
Ook heb je dan bewijs dat er iets niet goed is in het hotel en kun je een klacht bij het reisbureau neerleggen en gedeeltelijke teruggave eisen van je reissom.

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:06

Ogen verbrand door de zon?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:08

Klinkt als een allergie. Heb hetzelfde, de laatste weken. Waardeloos.
Inmiddels oogdruppels, allergiepillen en antibioticazalf voor 1 oog omdat die inmiddels is gaan ontsteken.
Kan best een reactie zijn op iets waar je nooit achter hoeft te komen. Maar airco, wind etc. kan het wel triggeren.
Hoop dat hij er gauw geen last meer van heeft!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:12

renateeee_ schreef:
Als het echt zo lastig is, kan je altijd opzoek gaan naar Fusidine (of: Fucithalmic) in de apotheek. Mijn collega heeft een huis in Turkije en zegt dat ze het daar altijd hebben. Fusidinezuur is een ooggel tegen ontstekingen, kan geen kwaad aangezien het dezelfde stof is als hier in Nederland. Succes!

Nooit zomaar oogzalfjes/druppels gaan gebruiken!! Je weet niet waardoor de klachten ontstaan zijn misschien is er wel heel iets anders aan de hand als een ontsteking. met je ogen moet je voorzichtig zijn en altijd even aan een arts laten zien voor je er een oogzalfje in stopt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:25

Ik begrijp dit topic niet.

Ts, in het Turks is dokter doktor. Dus ze zullen je echt wel begrijpen.
En die is in toeristisch gebied overal te vinden.

Of bel het alarmnummer van je zorgverzekering en dan weten zij een goed priveziekenhuis waar je partner behandeld kan worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:31

Hemel, ik spreek geen woord Grieks en kon zelfs duidelijk maken aan de receptie (die echt alleen Grieks sprak) dat ik een zonnesteek had opgelopen en of ik schone lakens kon krijgen want ik had accuut gespuugd. Je moet durven, je hoeft het niet eens te kunnen. Gewoon de receptioniste diep in de ogen aankijken, wijzen naar oog; au au au, dokter.
Ik neem aan dat je wel een reisverzekering hebt afgesloten? Bel dan die alarmcentrale voor advies. Ogen zijn kwetsbaar dus neem niet teveel risico (en ik bel zelf om advies als mijn vriend zo eigenwijs is om niets te willen).

Van de Rijksoverheid:
Nederland heeft met de andere EU-landen, de EER-landen en een aantal verdragslanden buiten de EU afspraken (Turkije) gemaakt zodat u, afhankelijk van uw persoonlijke situatie, aanspraak kunt maken op medische zorg in dat land, voor rekening van Nederland.
(Vaak tot het bedrag dat in Nederland ook geld, maar ik geloof dat Turkije wel een stuk goedkoper is dus geen probleem zal geven). Dus je kan ook gewoon even zijn verzekering bellen :)