Mijn vader heeft ook vaak last van zijn rug, en dat komt omdat zijn benen een beetje verschil in lengte hebben (dus de ene is iets langer dan de ander).
Dit is zijn rug gaan compenseren en nu heeft hij daar vaak last van.
Het is slim om naar een 'footconnect' winkel toe te gaan (zo heet dat hier in de buurt, ik weet niet of het ook vaker zo heet). Daar kunnen ze meten of je verschil hebt in lengte van je benen bijvoorbeeld.
Als dat zo is kan je een zooltje laten maken. Geld natuurlijk ook voor als je voeten naar binnen staan.
En slim van je trouwens dat je er nu al mee bezig bent, want dat kan je later een hoop ellende besparen.
Verder is het ook een slim plan (deze is vast al 100x genoemd) naar de fysio te gaan voor je houding, en die kan je oefeningen aanraden etc.
Ook is het een slim plan om je rug niet de hele tijd te ontlasten, mijn pa merkte zelf dat toen hij vaker naar de sportschool ging (kan natuurlijk ook in een andere vorm) veel minder last ervan had!
Als die spieren zijn getraind dan zijn ze ook veel beter tegen pijn of inspanningen opgewassen.
Natuurlijk kan je ook lekker zelf oefeningen opzoeken en je spieren meer gaan trainen

Dat kan natuurlijk geen kwaad, maar zorg dat je de goede spieren aanspant en eerst goed opgewarmd bent. (Als je bijvoorbeeld gaat stretchen zonder dat je warm bent, dan ben je nog verder van huis.. Daar heeft mijn zus dan weer ervaring mee.
)
Maar op een gegeven moment komt dat vanzelf wel! Met paardrijden krijg ik zelfs regelmatig complimenten over mijn rechte houding 
(Het halve dorp heeft in een deuk gelegen toen ik mijn eerste lessen kreeg. )