Ik lust bijna niks..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Ik lust bijna niks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:49

Dat lijkt me toch zo vreselijk! Vind eten heerlijk :)).

Mijn vader was vroeger kok en ik zat ook altijd te wachten tot hij weer thuis kwam met allemaal lekker spul. Uiteraard was altijd alles "kip" en kreeg ik pas te horen wat het echt was als het al lang en breed achter mn kiezen zat. Bord niet leeg eten had ik nooit last van, wilde juist altijd meer :').

Ik ken ook iemand die eet serieus alleen maar spaghetti met ketjup en dat was het. :=

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:55

Jeetje wat lastig ! Ga eens zelf koken wat je lekker vind . Ben ik blij dat mijn oudste zoon van 11 en mijn jongste van 1.5 jaar wel veel lekker vinden met eten ! :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:50

Yv_ schreef:
Dat lijkt me toch zo vreselijk! Vind eten heerlijk :)).
Uiteraard was altijd alles "kip" en kreeg ik pas te horen wat het echt was als het al lang en breed achter mn kiezen zat.

Mijn moeder trachtte ui altijd voor prei door te laten gaan. Ui lustte (vind het nu heerlijk) ik niet, prei wel.
Maar daar trapte Annemiekje niet in hoor, alle piezeltjes ui werden er vakkundig uitgevist

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:27

Ik heb dit ook gehad. Vooral vanaf mijn 6e ergens tot ongeveer mijn 19e-20e.
Mijn moeder kookte serieus elke avond extra andere groenten oid zodat ik het toch lustte.. Als ik daar nu aan denk dan vraag ik me af hoe gek mijn mams is :').

Nu ben ik 23 en lust ik nog lang niet alles, maar ik proef wel bijna alles! Dat scheelt al een heleboel!
Vroeger proefde ik ook niets. Ik zei, nee lus ik niet, hoef ik niet, wil ik niet. Klaar :')

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:38

hannah41 schreef:
enkele soorten stamppot, gebakken aardappels en af en toe een ovenschotel gaan er nog wel in. Maar verder..

heb ik ook :(
ik kijk op internet rond voor leuke recepten :j

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:09

Pfoeh lastig hoor! Een vriendin van mij is ook een hele moeilijke eter, dat beperkt haar echt wel :+ Ze probeert het vaak genoeg, maar moet er gewoon van overgeven!!

Ach, gewoon alleen maar lekkere dingen eten dan toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:12

vuurneon schreef:
Zelf koken! Als het werkt voor kleine kinderen, dan ook voor de ehh grotere kinderen :)
leer de groenten etc kennen, door ze zelf te verwerken :)

Klopt inderdaad! Ik lustte écht niks, tot ik op mijzelf ging wonen. Nu eet ik praktisch alles :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:31

Ik denk ook dat het inderdaad ligt aan hoe dingen klaargemaakt worden. Zo aten wij vroeger pasta altijd met rode tomatensaus met paprika. En ik lust geen paprika. Maar in mijn hoofd was 'pasta' dus gewoon ook niet lekker. En dan van die slijmerig gekookte champignons erbij, blegh.
Tot mijn moeder op mijn 16e ineens pasta met kaassaus maakte, met kortgebakken champignons er ging een wereld voor me open!

Spruitjes lust ik niet op de hollandse manier. Maar even gekookt, dan gebakken met spekjes, kaas en een beetje mayo... yum!
Andijvie vind ik gekookt dus echt vies, maar rauwe andijviestamppot is nu 1 van mijn favorieten!
En ik lustte ook geen vis tot mijn oma een keer vis met vissaus maakte, sindsdien houd ik van vis! (Al krijg ik die saus nooit zo lekker als mijn oma destijds)

En een aardappel kun je ook poffen met een yoghurtsausje oid erbij. Dat smaakt weer heel anders als een 'droge gekookte aardappel'.

Probeer het eten dus opnieuw te ontdekken, je kunt zoveel kanten op met pasta, rijst en aardappels om over al die lekkere groentes nog maar niet te beginnen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:41

Ik heb het ook TS. Had me erbij neergelegd, maar nu ik een eigen moestuintje heb, word ik er soms gewoon echt verdrietig van. Al dat mooie gezonde fruit en groenten dat ik kan oogsten, maar als ik er zelf een hap van neem, moet ik nog net niet kotsen. Verder dan gewoon vanalles blijven proeven en eten, kan je er niet veel aan doen denk ik..