Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
L_Vie schreef:Officieel, mag je niet koelen en gelijk naar een arts gaan. Dit ivm dat de wond dieper zit dan je kan denken en voelen. Zenuwen kunnen kapot zijn

smurffie schreef:De wond is van de scooteruitlaat dus zo verschrikkelijk diep zal het niet zijn, kapot is niet raar want de huid zal vastplakken en losgerukt zijn.
van mn zoontje lag het gelijk open, ook geen blaar gehad. Sammy_xxs schreef:@ rommulus, van mn zoontje is wel een stuk erger. Zulke brandwonden heb ik ook zo vaak dat is niksvan mn zoontje lag het gelijk open, ook geen blaar gehad.
sorry Delphi schreef:L_Vie schreef:Officieel, mag je niet koelen en gelijk naar een arts gaan. Dit ivm dat de wond dieper zit dan je kan denken en voelen. Zenuwen kunnen kapot zijn
Is dat zo ja?! Dat wist ik niet. Ik heb altijd geleerd om altijd minimaal 15-20min. te koelen onder lauw stromend water. Geen koud om onderkoeling te voorkomen. Nooit eventuele kleding verwijderen die over de brandwond zit en nooit iets op de brandwond smeren voor de bij de/het arts/ziekenhuis bent geweest.
TS goed dat je naar de HA bent geweest. Ik ben ook geen HA loper, maar met brandwonden zou ik voortaan toch altijd even gaan om te laten beoordelen. Al hoop ik dat het nooit meer voor zal komen! Beterschap voor je zoontje.
ilaan schreef:Geen koud water omdat de poriën van de huid zich dan sluiten en de warmte er dan niet meer uit kan. Tenminste, zo is het mij geleerd..
.
L_Vie schreef:L_Vie schreef:Officieel, mag je niet koelen en gelijk naar een arts gaan. Dit ivm dat de wond dieper zit dan je kan denken en voelen. Zenuwen kunnen kapot zijn
Dat leerde ik tenminste met mijn BHV opleiding;-) En inderdaad er niets opsmeren!! Kleding verwijderen als dat kan. Als het er aan vast zit laten zitten
L_Vie schreef:Delphi schreef:
Is dat zo ja, niet koelen?! Dat wist ik niet. Ik heb altijd geleerd om altijd minimaal 15-20min. te koelen onder lauw stromend water. Geen koud om onderkoeling te voorkomen. Nooit eventuele kleding verwijderen die over de brandwond zit en nooit iets op de brandwond smeren voor de bij de/het arts/ziekenhuis bent geweest.
TS goed dat je naar de HA bent geweest. Ik ben ook geen HA loper, maar met brandwonden zou ik voortaan toch altijd even gaan om te laten beoordelen. Al hoop ik dat het nooit meer voor zal komen! Beterschap voor je zoontje.
Dat leerde ik tenminste met mijn BHV opleiding;-) En inderdaad er niets opsmeren!! Kleding verwijderen als dat kan. Als het er aan vast zit laten zitten