Lompheid eerste klas...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:10

A_nouk schreef:
Eerste hulp moet je tegenwoordig eerst voor naar de huisartsenpost, als je daar zomaar binnen komt gewandeld is het tegenwoordig volgens mij zelfs niet meer verzekerd.

Hier wel hoor, in Amsterdam

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 13:46

Annemiek80 schreef:
Hoe gaat het vandaag?

stomme vraag misschien maar omdat je tegen trombose aanzit heb je dan geen bloedverdunners gekregen?
Fraxiparine (van die spuitjes), of advies van pijnstillers met een licht bloedverdunnende werking (asperine bijv.)
Of zou dat juist tegen werken?

Heb ik niet gehad, maar waarom niet? Geen idee eerlijk gezegd.

Vandaag is m'n been/voet iets minder dik dan gisteren, maar ik verdraag er helemaal niets op/aan. Moet eigenlijk tegen druk op hebben, maar zelfs een rijsok lukt echt niet. Laat staan druk verband...

Baal er flink van...

Spoedeisende hulp wordt wel vergoed, maar bij niet directe spoed moet je zelf een bedrag betalen voortaan. Daarnaast zitten hap en seh naast elkaar.

Tazzey

Re: Lompheid eerste klas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:50

Van tramadol gaat mijn maag ook overhoop. Ik gebruik nu al een dik jaar aaneengesloten Oxycodon en dat gaat gelukkig wel goed.

Vervelend dat het nog niet beter gaat met je voet. Het enige advies wat ik je kan geven maar wat je waarschijnlijk al ontelbare keren gehoord hebt is voet omhoog.

Veel sterkte!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:03

Nou van tramadol merk ik zelf niet zo veel van, behalve misselijk, duizelig en "stoned", maar dat verdwijnt met enkele dagen. Alleen ik mag het niet gebruiken, omdat het de darmen stil legt en die werken al niet. Vandaar. :)

Inderdaad been omhoog, ik kan het ding alleen nergens op leggen zonder dat de tranen in mijn ogen springen. :')

Dank je!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:05

Dat "stoned" gevoel duurt inderdaad maar een paar dagen. De eerste dagen dat ik de Oxycodon slikte was ik een zombie, nu merk ik er niets meer van behalve een klein beetje pijnstilling.

Kun je je onderbeen niet ondersteunen zodat je voet vrij blijft?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 14:13

Inderdaad, alleen nu ik het sporadisch gebruik blijft dat tekens terug komen, haha.

Ik kan juist op mijn kuit niets verdragen. Mijn hak gaat wel redelijk, is gevoelig, maar te doen.

Echter overstrekt dan mijn knie en die is ook al lastig. Verbrijzeld geweest en nu dus flink artrose.

Nouja het komt wel goed hoop ik. Via pb werd iets genoemd dat beter overeenkomt dan trombose... maandag contact opnemen met de huisarts om het eens te overleggen, of het een mogelijkheid is. Dadelijk ook even voorleggen aan vriend.

Ben er eigenlijk wel klaar mee, nu al. Haha

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:17

Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Hopelijk heeft je huisarts het verlossende antwoord en ook een oplossing.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:17

Ai wat naar Quir. Helemaal door zo iets simpels! Ik herken je pijn beleving wel heel goed. Ik heb 3.5 maand geleden door een val van het paard mijn enkel gebroken. Maar dit begon allemaal herkenbaar. Ik had op vrijdag direct een ei op mijn enkel en deed 'gewoon' veel zeer maar was nog te doen. Volgende ochtend belachelijk veel pijn en de tranen sprongen in mijn ogen, naar de HAP. Daar kon ik nog 4 stappen 'lopen' dus conclusie niet gebroken maar het deed zo veel zeer dus wilde perse een foto. Foto gemaakt, en naar huis met de mededeling niks gebroken en een drukverband. Na 1 dag drukverband niet meer om gedaan want ik kon de druk echt niet hendelen. Zelfs als mijn been hoog lag op een zachte kussen kon ik dat niet aan. Week erop naar de huisarts voor tape, soort verbandje met tape om mijn been... Nou...no way! Heb een week lang pijn geleden. Week erop kon ik nog niet lopen en wilde niks meer om mijn voet heen. Toch weer een foto. Weer niks te zien. En nogsteeds liep ik met krukken. Week daarop werd ik gebeld door de huisarts dat het toch wel gebroken was...dat verklaarde ook de verschrikkelijke pijn bij de lichtste aanraking.
Aan jouw verhalen te lezen verwacht ik toch echt dat je iets van je middenvoetsbeentjes hebt gebroken, laat je dus niet te snel afschepen in het ziekenhuis maar zorg ervoor dat ze echt alles goed en duidelijk hebben kunnen zien. Succes ermee! En hoop voor je dat je er snel vanaf bent!

Edit; een strakke pijnlijke kuit en spieren die heb ik ook gehad waarschijnlijk door het onbewust aanspannen om de pijn draagbaar te maken bij beweging.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 15:13

Wat rot zeg! Gaat het nu weer beter met je enkel?

Het komt wel overeen inderdaad...
Heb zelf de foto's (studeer in de radiologie, dus dat vind ik wel allemaal interessant, haha). De chirurg twijfelde wel of ze niet iets zag op de foto, vriend zegt dat de foto goed en normaal is (radioloog :) ), dus geloof hem wel.

Alleen een kromme grote teen, haha.

Zal eens kijken of ik foto's erop kan zetten. :)

Edit: lukt me niet via telefoon... vanavond of morgen nieuwe poging. :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:46

Quir schreef:
Wat rot zeg! Gaat het nu weer beter met je enkel?

Het komt wel overeen inderdaad...
Heb zelf de foto's (studeer in de radiologie, dus dat vind ik wel allemaal interessant, haha). De chirurg twijfelde wel of ze niet iets zag op de foto, vriend zegt dat de foto goed en normaal is (radioloog :) ), dus geloof hem wel.

Alleen een kromme grote teen, haha.

Zal eens kijken of ik foto's erop kan zetten. :)

Edit: lukt me niet via telefoon... vanavond of morgen nieuwe poging. :)

Met mijn enkel gaat het nogsteeds niet goed helaas. Woensdag naar de orthopeed.
Maar ja met een radioloog zou het opzich wel moeten lukken maar het kan nog wel foto afhankelijk zijn, andere hoek kan iets kleins toch oplichten (ook ik zit in het vakgebied haha als bijna afgestudeerd medisch fysicus) als je de foto's hebt dan ben ik wel heel benieuwd! Maar als er een lichte twijfel kan misschien een andere foto meer ophelderend zijn. De pijn moet toch echt ergens vandaan komen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:45

Precies..
Zo'n heftige reactie én pijn van dit kaliber krijg je echt alleen bij serieuze schade.
En zelfs van een kneuzing of spier/peesletsel is dit bizar.
Ik vind dus dat ze je best afgescheept hebben.
En goed hoog én drukverband zijn nu van belang.
Als je dat niet kunt moet je een andere oplossing krijgen/vinden.

Soms moeten we ook op het oog, het lichaam en het gevoel vertrouwen.
Ipv alleen de wetenschap.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:55

Ik weet t niet meer... alleen dat ik echt enorme en helse pijn heb, breekt onder tussen zelfs door tramadol, diclofenac en paracetamol heen. In enkele uren is het bont en blauw aan t worden, daar waar t ei zat en nu ook op en achter malleolus lateralis (buitenste enkel knobbel).

Wel is mijn been een stuk minder dik en hard.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:59

In 4 dagen dus van kwaad tot erger ipv stabiel of afnemend.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 01:06

Helaas wel, morgen nog maar vol zien te houden en dan maandag m'n eigen huisarts maar weer bellen. Woensdag echo van kuit/bloedvaten.

Gaat zo een lange nacht worden vrees ik...

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:14

Ik heb even je topic doorgelezen, maar het ziet er in mijn ogen flink beschadigd uit. Hebben ze ook goed naar je enkelbanden en middenvoetsbeentjes gekeken? Dat kwam bij mij direct naar boven. Maar aangezien je vriend arts is, zal daar vast naar gekeken zijn!
Ook las ik dat je medicatie voor trombose had gehad, maar heb je dan niet fraxiparine gehad? Van die spuitjes die je in je buik of bovenbenen moet spuiten?
Tramadol is wel een zeer heftige pijnstiller. Die heb ik voorgeschreven gekregen voor mijn oude (inmiddels overleden hond) voor de atrose en overige gewrichtspijnen en voor mijn pony als laatste redmiddel tijdens zijn bevangenheid. Mijn hond deed het er erg goed op, maar het had wel een weerslag op zijn darmen. Op mijn werk krijgen ook enkele clienten tramadol, maar die krijgen dan ook standaard een poedervorm, vloeibaar middel om de stoelgang te bevorderen (movicolon, lactulose) Zou dit geen idee voor jou zijn, als de pijn wel houdbaar is met tramadol? Als tijdelijk?
Ben heel erg benieuwd hoe je enkel en been opknapt!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:16

Je hebt de eerste 24 uur ook vaak tien minuten gekoeld?

Ik hoop voor je dat je kunt slapen!

Als t morgen niet gaat.. Naar de hap he!
Je hebt niks aan trombose.. En ook niks aan schade aan bloedvaten en aan weke delen door druk/vocht/bloeduitstorting.

Vind het opzwellen tot knie vreemd.
En de blauwe bult bij enkel ook.
Je zou eerder verwachten: dikke tenen/middenvoet met daar wat pimpelpaars. Eerste week vervelend zonder verergering.

Beterschap.
Ik ga je even volgen want ben anderzijds nieuwsgierig ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:29

Ik begrijp oprecht niet dat je hiermee blijft wachten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 01:36

Ik heb geen medicatie voor trombose gehad, omdat het niet voldoende was (zat er tegen aan).

Mijn darmen reageren niet eens op picoprep (wat gebruikt wordt bij darm onderzoeken of operaties), lactulose, movicolon en bisacodyl doen helemaal niets helaas.

Maar de pijn breekt zelfs door tramadol 100mg heen.

Vriend denkt nu ook eerder aan enkel zelf, enkel banden is verder niet naar gekeken. Echter heb ik deze al aantal keer afgescheurd gehad en dat is echt niet vergelijkbaar. Middenvoetsbeentje lijken heel op de foto.

Ik heb maandag avond wel wat gekoeld, maar was laat en vrij snel gaan slapen. Verder ook met het idee, tenen stoten doet altijd even flink zeer...

Tot nu toe verergerd het aanzienlijk, zowel de pijn als het blauw worden. Zwelling is iets minder, kuit is niet meer steen hard. Wanneer ik voet niet omhoog houd wordt die wel weer gelijk dikker/harder. Kleur is wel nog steeds grauw en wat blauwig. Trombose weet ik op t moment niet, been is namelijk ijs en ijskoud.

Tenen bewegen is onmogelijk (grote teen lukt iets) en voet plat op de grond zetten ook onmogelijk, zelfs zonder gewicht er op. Enkel bewegen lukt ook niet...

Misschien toch morgen maar weer naar de hap... en misschien maar krukken halen dat ik iets mobieler ben.

Wat moet ik dan ayasha, als klein kind protesteren en blijven zitten wanneer ze me naar huis sturen?
Of continue maar terug gaan wat me alleen maar meer pijn oplevert en toch weer naar huis gestuurd wordt?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:39

Maar een ijskoud been is toch niet goed?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 01:41

Nee, dat denk ik niet... maar dat was van de week ook, ook bij de hap toen de chirurg er naar gekeken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:53

Wat een stomme tafelpoot zeg!

Zelf geen idee wat het kan zijn, zat wel aan bloedvergifteging te denken maar dat kan natuurlijk niet :) mijn medische kennis(zover ik die heb) is zo te horen ver te zoeken :P
Veel sterkte ts!
Hopelijk komen ze er snel achter :)

Mijn zus heeft eens een paar middenvoetsbeentjes gebroken, en had geloof ik op bijna dezelfde plek een ei..
En dat klinkt ook nog het aannemelijkst met teen stoten..

Hopelijk valt het nog ietwat mee :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:32

Jeetje wat lastig Quir... Zou ik de naam van je huisarts mogen via pb? Ik vind de reactie van je been echt heel extreem.. En de pijn zou nu echt moeten minderen ipv hetzelfde of zelfs erger te worden. Ik zou iig beginnen met hoge dosis vitamine C, dat kan zeker geen kwaad en het zou Postraumatische Dystrofie moeten helpen voorkomen:
http://www.vumc.nl/onderzoek/nieuws/1541400/
Hoe voelt je been nu? Misschien nog een keer wat foto's maken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:52

Hoe voel je je nu Quir?
Al onderweg naar de HAP?
Je laatste post van vannacht is echt niet oké!
(Desnoods een HAP van andere stad)

En idd kniezen als n klein kind dat je niet weggestuurd wilt worden omdat het écht zeer doet en jij je terecht écht zorgen maakt!

Het is te gek voor woorden dat jij niet vaker terug gaat omdat je dat zeer doet en jij denkt weggestuurd te worden!
Het is wel je been.. Zuinig op zijn!! Zenuwschade etc wil je niet!

(Lees nu ook pas over koud been)
Eh.. Hallo? Verbazing hier!

Volgensmij hadden de artsen geen idee van wat je écht voelde etc.
Als je daar evt zo stoer en gelaten zat.

Ik ook een handje van, dus ken die reacties, maar had bijv ooit toch een fikse longontsteking ipv naar hoestje.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:56

posttraumatische dystrofie moest ik ook gelijk aan denken... Laat je niet met een kluitje in het riet sturen! Vandaag weer naar de HAP en gewoon lekker aanstellen (ben ik ook niet van, maar vaak is dat de enige manier om echt iets voor elkaar te krijgen)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:11

bel gewoon nog een keer naar de huisartsenpost e zeg ook gewoon dat je geen zeikerd wilt zijn maar dat het echt niet goed voelt en dat de klachten sinds je gezien bent eigenlijk alleen maar erger geworden zijn.
En je vriend werkt in het ziekenhuis waar je gezien bent? dan heeft het toch wel een "ingang" zodat je wel gezien kan worden. Soms moet je gebruik maken van de connecties die je hebt.